"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 08, 2010

Enjin F-5E: Dari Kuala Langat Ke Putrajaya

Reactions: 
Berita awal - KUALA LANGAT 20 Dis. - Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mengesahkan telah mengambil tindakan terhadap 'orang dalam' yang terlibat dalam kes kehilangan enjin pesawat pemintas F-5E bernilai kira-kira RM50 juta milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).

Berita seterusnya - KUALA LUMPUR 6 Jan. - Nilai sebenar untuk sebuah enjin pesawat tempur, F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) hanyalah antara RM8.5 juta hingga RM28 juta.

Berita terkini - PUTRAJAYA 7 Jan. - Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini menjelaskan nilai sebenar sebuah enjin pesawat F5-E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) termasuk 'afterburner' ialah RM303,570.

13 comments:

Anonymous said...

Pening pening.....dok tukar tukar nilai injin F5E ini......lagi pening. Makin kusut dibuat Menteri !!!

Komen Menteri anasir anasir curi injin dari dari Brigadier General dengan 40 orang kuncu kuncu hingga Flait Sergent...dan Direktor kontrak metal scrap....

Nanti apa pulak yer....berbelit belit punya Menteri..ada standard ker Menteri nie ?

jiwakacaw said...

evo 10 ag mahal ropenyeee~~ hehehe

Anonymous said...

Sekali lagi Menteri buat kenyataan pasti konar baring sana sini sekali lagi. Tunggu dan lihat stetmen putaq beliaq terlalu kerap nie !!!

Anak Bugis said...

bersedialah .. bila media mula memainkan khabar tentang kenaikan harga minyak.. dan pak menteri akan keluar statement HARGA MINYAK tak naik...hehehehe

Anonymous said...

apa menteri ni cakap.... macam budak sekolah darjah rendah je? 1Malaysia kena torak je.... 1Malaysia rakyat di torakan.... kesian mereka..

Anonymous said...

Ini menteri lembu. Apa yang dia cakap semua autar juga. Mengaji agama cakap macam orang fasiq. Otak lembu.

Anonymous said...

Menteri ni ingat rakyat malaysia ni kelulusan setakat tadika je ke sudah-sudahla.. nak kencing rakyat bagi aku dari awal hingga la ni kenyataannya memang aku x leh terima..x logik x masuk akal..

Sape PR/UMNO/BN yg nak panjangkan zakar? said...

takbirr!!

Anonymous said...

murahnya enjin....tapi bukan masaalah harga menteri mangkuk bodoh sawan babun oiiii...tpi ini berkaitan sistem keselamatan negara. apa punya bodoh

Fisabilillah said...

Peh..murah giler enjin jet. 300k jer? Aku nak beli sebijik la letak kat keta aku. Aku igt pasni 900km/j tu senang2 jer leh cecah. Siap ada afterburner lagi. Fuh..kat mana leh beli ek?
Kalau tak silap aku enjin helikopter lagi mahal daripada tu. Baik terus pasang enjin jet. Jimat sket. Berdesup peginyer..

Aku tak tau la pencacai Umno ni leh percaya ke tak. Kalau diorg percaya, memang taraf pemikiran korg tahap longkang jer la. Korang pikir sendiri. Kalau enjin pesawat ringan tu aku leh gak percaya sket2. Tapi kalau dah namanya jet, takkan main ratus2 ribu jer. Sebijik jet pun harga ratus2 juta. Harga enjin 3ooribu? Ish...ajaib2...

Reezl said...

bro TPU, ambo amik article nih letak kat FB ambo..
pinjam ye...

meteri camnih la yang akan membuatkan malaysia mudah je dijajah nanti

Topeng Perak® Unmasked said...

Reezl... amik jangan tak ambik... ngko tagged budak2 UMNgOk reramai... hahaha

Topeng Perak® Unmasked said...

Reezl... amik jangan tak ambik... ngko tagged budak2 UMNgOk reramai... hahaha