"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 08, 2010

Aku Dah Cakap Puak Ni "BANGANG"..!

Reactions: 
Mim Lam Alif Ya Wau - bunyinya -

A) Islam
B) Allah
C) MeLAYU
D) UMNgOk

Pilih jawapan anda.

*Gambar diatas aku cilok dari blog :: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::, sekitar "Demo Menjulang & Mempertahankan Kalimah Allah (Bukan Menjulang Bangsa Melayu)". tu... bendera "Jalur 3 (Hijau, Kuning, Merah) pun ada jugak tu apahal..?

Aku dah cakap... Puak-puak pro UMNgOk ni "BANGANG"..!

31 comments:

Anonymous said...

Awas!!Hang jaga! Awiee tengah cari hang!!!!

anti pekida said...

mampus pi laa awie ka sapa...salah tetap salah.jahil tetap jahil..tuntut la ilmu kalu xnk org lebel jahil...ajaran islam yg nabi bawa tolak tepi...duk menyalak melayu2...kere laaa

CUPING MERAH said...

bangang dulu kini dan selamanya..

Jo said...

Ramai Puak-Puak Pas ni dah kufur....sebagaimana yang diterangkan oleh Dr. harun Din...

Jo said...

Adakah mungkin puak-puak DAP dan PKR yang bakar gereja itu?..untuk provokasi. Ini seperti yang selalu di lakukan oleh egen CIA untuk serang negara islam atau campur tangan...

Mengkudu said...

Eh...eh...ehhhhh...!!!!
Begitu gagah dan bersemangat puak2 UmnoNgok ni nak mempertahankan satu 'PERKATAAN" tu aje.....ulang lagi....satu "PERKATAAN"

Alangkah baiknya kalau mereka2 ni (paling kurangpun) menunjukkan sikap menyokong pada hukum hudud yg hendak dilaksanakan di Terengganu dulu. Ini tidak.......bukan setakat membangkang...malah...meracun dan menakut-nakutkan pulak orang bukan islam supaya tidak terima hukum tersebut.

Nak tunjuk jaguh diatas kesilapan (undang2) yg mereka lakukan/cipta.

Anonymous said...

YA ALLAH! NAMAMU DIPERJUANGKAN, HUKUMMU DIBUANG... Ape nak jadi!!!

emmii the strange said...

itu korang tak dengar lagi SBT, KWAMP dan RMT dimansuhkan atau dikurangkan. apa tuh? sila baca blog aku, pandangan dari seorang guru lak...huhuhuhu

sebab nak glamer masuk F1, anak bangsa tergadai

Yong said...

Pakai cermin mata hitam dan baju hitam, macam geng pop yeh yeh je. Begini ke rupa pejuang Islam?

Anonymous said...

hehe kesian lak aku tgk PUAK PAS bodoh sial nih. dah la jilat pungkoq cina DAP dan keling PKR sekarang ni lu orang jual jubo lak biarkan org kafir mainkan agama kita. Puak mana yang bangang? Sekurang2 nya org dlm gambar tu mempertahankan hak agama kita, apa perjuangan kamu? Memeperkasakan cina dan india? memperkasakan kristian dan hindu? pi mampos la lu. Perisik Rakyat untuk orang2 PAS yang BODOH je.

Mengkudu said...

Aku setuju emmii....

1. Rancangan makanan tambahan - telah dihapuskan
2. Program susu sekolah - telah dihapuskan
3. Skim Bantuan Tusyen - telah dihapuskan
4. Skim bantuan makanan utk hari sabtu dan ahad untuk semua asrama pun telah dihapuslan.
5. Banyak kursus2 utk pegawai PPD juga telah banyak dikurangkan.


Apa dah jadi...?????
Kementerian Pelajaran makin muflis ke..sampai skim bantuan makanan utk hari sabtu dan ahad utk semua asrama termasuk asrama luar bandar di hapuskan. Pelajar2 terpaksa keluarkan duit sendiri utk hari tu.

4JJ luZ said...

Aku rasa korang ni bukan melayulah.kalau benci pada uMNO pun MELAYU janganlah dihina.Kenapalah bodoh sangat..Nama molek Perisek Rakyat..aku rasa cuma setakat risek anak dara orang untuk dibawak lari kot..

paloibinmulau said...

jo & cik anon yg bengap,

dap & pkr bakar gereja hahahah hang dok tipu org amno bulih la. sapa dpt keuntungan dari pembakaran ini? berapa umur hang jo? hang dah lahir ka tahun 1987 dulu? kalau belum hang belajar sejarah. tapi sejarah ni tak diajar masa kat sekolah.

asry said...

ini la pas(?)..


org nak tegak islam.. bangkang
org nak jaga kesucian islam.. bangkang

yang mencarut yang mencerca.. sokong pulak

dulu belum dpt kuasa nak perintah ikut islam

ni dah perintah.. mana hududnya?
bertempik cari salah orang aje..

dulu membangun bersama islam bergema.. la ni dah senyap dah...

dulu kalau bekerjasama dgn bukan islam, kafir

dah dpt kuasa bekerjasama pulak dengan puak yang terang2 tolak islam.. masuk syurga pulak


budak2 muda, yg sembahyang pun tak tetap lagi dok sokong..
baguih la


tak solat pun masuk syurga, janji tenung gambar tok guru

ni politik taik pas ni...

alkulimi said...

Kerajaan Malaysia dah kurang duit sebab tu Najib boleh bagi bonus RM500 saja. Ekonomi mengecut sebab rasuah bermaharajalela. Bangunan runtuh, enjin jet hilang. Althantuya hilang, stadium runtuh. Stesen bas runtuh. Semua kejadian tu sebab OKU (orang kuat UMNO) punya belasah komisyen kaw2 punya. Lepas tu bagi makan anak bini dan kroni2 pakat2lah jadi hantu setan. Kesannya puak UMNO dah gelabah kapai dah nak tenggelam sebab tu dok keriau sakan lani, demo sana demo sini nak bela Allah konon. -i la mengaji dulu. Orang bukan Islam makin meluat kat UMNO lani.

baginda® said...

ang tau nape depa pakai spect mata itam? sbb panas... panas tak pernah masuk mesjid... hahaha pastu ade org smayang bawak rayband ke... awie tak jage ank buah die ke? wat malu jo!

Anonymous said...

Apa lah orang PAS panggil orang UMNO bangang . Kasar lah. Kamu tu pejuang Islam. Betukl ke kamu ahli PAS?

TEKONG DARAT said...

macam geng clubbing jer pejuang2 ni...
macam geng kugiran tahun 60an pun ada...
lepas jumaat, kopiah pun tak pakai..
ke tak dan nak pi...
siapkan banner ker?

Anonymous said...

wakakakakakakkakah.....muka2 puak2 yg baru td g sembahyang jumaat....pastu nak tunjuk kunun pejuang islam.....dpt duit UUMMMMNNNOOOO bg mlam minggu g teguk arak kat bukit bintang....x payah kencing gua lah woiiii puak2 PUKIDA ni.....gua pun dok dlam lah gua pun tau ayahanda2 PUKIDA ni perangai mcm mana....

Jeffry said...

KEHKEHKEHKEH SAMA LA DGN PAK AJI YG TEGOLEK2 KAT ATAS JLN RAYE TU. MANE PEGI PAK AJI TU EK?.

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

Tan Loo Ley said...

PUAK PENCACAI UMNO NI NAK KATA BANGANG MARAH TETAPI MEMANG BANGANG PUN.....KENA TIPU...KENA KENCING TAPI SETIANYA KEPADA PEMIMPIN MEREKA DAH JADI MEMBUTA TULI...KALAU TUANNYA KATA MASUK LUBANG BIAWAK DEPA SANGGUP MASUK.......AGAKNYA DAPAT KOMISYEN KOT.

Anonymous said...

ubahlah sesuatu yg buruk dgn tanganmu...kalau tak mampu ubahlah dgn lidahmu...kalau tak mampu juga kutuklah dalam hatimu..itulah selemah2 iman...

yg dok sokong ni tak taulah kategori iman yg mana ye.... ini bukan kata aku..ini sabda rasulullah...kalau itu yg senang pun kau orang tak sanggup jgnlah nak memperkecilkan orang lain...kurang2nya dia dah cuba ubah dengan lidah...kategori kedua...
cakap ko yg pandai asyik ajak ikut quran dan sunnah....tapi pilih2 yg sesuai apebenda...kalau tak menyokong hukum hudud tak bermakna orang tu tak mengutuk dalam hati atas kegagalan melaksanakannya...kan itu kategori iman ketiga....jgn berprasangka buruk...perjuaganmu pun belum tentu di pandang Allah swt.....

Anonymous said...

To Jefri xde kena mengena komen anda.budak pekida semua suck!rasist babi mcm UMNO

Anonymous said...

Puak-puak ni bukan setakat bangang, tapi dah jadi macam pariah kat Malaysia ni.

Anonymous said...

Ni puak PUKIDA datang masjid semata-mata nak demo je ....

Anonymous said...

Puak ni mesti tak sembahyang jumaat punya. Tengok muka pun tahu, muka penyangak yang di upah mat monggol RM50 seorang. Keturunan mat rempit.

Anonymous said...

laaaa...bendera jamaica @ bob marley pun ada ke....apa punya bongok la umno ni....tak ada pun prkataan ALLAH yg diperjuangkan tu

RatedAO2009 said...

kejap2... jawapan nye B.. yes saya menang(dialog PATRICK STAR)..
haha die ingat orng tak reti baca jawi la tu.. nk keluar duit untuk sekolah agama pun menggigil.. nak derma buat Church boleh plak..sah2..

Anak Lenggong said...

PAK LOBAI PAS MANA BERANI NAK BANTAH SEBAB TAKUT DIKETUK KEPALA OLEH KIT SIANG...SINGH ANAK BERANAK DAN NUAR BRAHI...SEMUANYA JADIK PAK ANGGOK SAHAJA..SAMPAIKAN KAT KELANTAN NAK BANYAK PENDEDAHAN PENYELEWENGAN PUN MASIH DOK JADIK CAM BURUNG BELATOK LAGIK..SEBAB DAH DIBANGANGKAN OLEH TOK AJIS...

KALAU BRANI CUBA LAH AMBIK TINDAKAN TERHADAP HARUN DIN YANG SENADA UCAPANNYA NGAN PUAK YANG MEMBANTAH PENGGUNAAN NAMA ALLAH OLEH PUAK KRISTIAN TU..SAMPAI DIA KATA PUAK TU KUFURR..ADA BERANI KE PEMIMPIN PAS..

AzamDean said...

hahahaa ini bukan masalah politik mat lenggong oi..
ini masalah kekeliruan agama...
Diorang nak pakai kalimah Allah tu sahaja boleh...
Tapi nanti takut pulak diorang nak seleweng..kalau ikutkan...penyebaran agama kristian kat Malaysia ni..sebelum cerita pasal penggunaan kalimah ni heboh pun dah ada dah..tengok je lah sekolah2 convent apa suma..yang semuanya dekat ngn gereja..takkan lenggong tak tau kot...
Lenggong pernah dengar ke Kapal sing ngn kit siang heboh..mana ade orng DAp yang amsuk campur....hal ni semua...
PAS setuuju penggunaan Kalimah tu.. sebenarnya memang boleh pun orang bukan ISLAM pakai kalimah ALLAH.. tapi kes ini ada masuk masalah pemahaman dengan bahasa sekali...ye lah..diorang nak refer Tuhan..tapi nak guna perkataan ALLAH..takut ada keliruan.. itu sahaja..yang heran..gereja satu terbakar..si NAJIB cepat sahaja nak bagi duit untuk buat gereja baru.. kalau surau terbakar...nak suruh sapa plak bagi duit ye??? Zahid Hamidi?? Marshitah???
Ala..sapa yang politik kan sapa dalam kes ni.. belum selesai kes.. NAJIB tak reti jawab apa pun..lari pergi UAE..si Sembab plak lari pergi UK.. bincang pasal pendidikan kononnya.. last2 cerita pasal perdagangan plak?? takkan tak tengok berta yang Pemerintah UAE suruh NAJIB adakan INTERFAITH?? hahahahahaha sapa politikkan isu ni sebonaeh?

Pencacai UMNO-BN said...

UMNO bodoh nak mampos