"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 04, 2010

Apa Punya Bodoh La Nik Aziz Nih...

Oleh : AdukaTaruna

Di mana logik gomen keluarkan 1 bilion subsidi untuk benda yang memudaratkan rakyat? Apa punya bodoh Mursyidul Am PAS ni?

Gula kalau makan banyak memang la mudarat. Pembolehubahnya makan dengan banyak. Bukan gula jer, tapi apa sahaja kalau diambil secara berlebihan akan mudarat.

Kalau camtu, naikkan la harga beras kerana ia memudaratkan. Beras kalau diambil banyak tapi tak bersenam, mampos gak kena penyakit.

Kalau camtu naikkan la harga petrol sampai maksimum. Sebab petrol mudaratnya membunuh. Banyak kes kemalangan, kes rumah kena bakar guna petrol.

Jangan lupa naikkan harga elektrik maksimum. Sebab berapa banyak rumah terbakar kerana litar pintas. Badan bini lu punya pasal, lu hukum rakyat dengan naikkan harga gula. Cinabeng lu!

13 comments:

Anonymous said...

KOTA BHARU - Jenayah rogol di negeri Kelantan menunjukkan peningkatan sebanyak 26 peratus pada tahun lalu berbanding tempoh yang sama pada tahun sebelumnya (2008).

Ketua Polis Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, lebih mengejutkan kes jenayah tersebut melibatkan 60 peratus remaja di bawah umur (juvana).

"Mengikut statistik polis, 23 mangsa yang terlibat berusia di bawah 12 tahun, 165 mangsa berusia di antara 13 sehingga 16 tahun manakala selebihnya berumur 16 tahun ke atas.

"Kebanyakan kes juga melibatkan sukarela (suka sama suka) dan antara daerah yang mencatatkan kes paling tinggi ialah Kota Bharu, Pasir Mas dan Pasir Puteh,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Makan Pagi Ketua Polis Kelantan bersama Media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK), semalam.

Menurutnya, sepanjang tempoh Januari sehingga Disember tahun lalu, sebanyak 313 kes dilaporkan berbanding 250 kes tahun pada tahun sebelumnya.

"Hal ini menunjukkan peningkatan sebanyak 63 kes. Kurangnya pengawasan ibu bapa terhadap anak-anak juga merupakan faktor utama jenayah rogol di negeri ini menunjukkan peningkatan sepanjang tahun lalu,” katanya.


HAA BTUL!..BTUL!..BTUL!..PAK AJIS KENE NAIKKAN TINGKATKAN LG BILANGAN PEROGOL2 KAT KELANTAN SBB KLU TERLALU RENDAH SGT NANTI ORG KATA ADUKA TARAKUCHA CUMA TAU MEMBEBEL JEK..APE LA PUNYE ORG TUA KUTUK AJIS NI KAN KAN KAN KEHKEHKEH

TAKEBEER!!!

TAKEBEER!!!

TAKEBEER!!!

john said...

KAU NI ADUKA NAK TUJU KE SAPA NI? KALAU KAU NAK TUJU KE NAJIB SAPA KATA TOK GURU BODOH AKU KAU YANG BENGING DAN BAHLOL! GUNA LA AYAT LAIN YANG SOPAN SIKIT KEPADA TOK GURU AKU NI.

Anonymous said...

tajuk lain,isi lain...saper yg bodoh ni bang? lu kot..haha

Anonymous said...

bodo py jefri.. Yg lu nk highlight Klate tu apsal.. tgk fakta biar abis.. jgn jd biul tk ttu psl.

joostspring said...

mmg xguru mu tu bodo pun john..

celako..celako..ajis celako

Anonymous said...

aduka taruna..mu ni sapo gk?aku meme beci gilo lah dgn statement mu nih..lansung mu ni xhormat ulamak..bodo bengo mu nih..

ksahirin said...

Statement Nik Aziz macam tu, ada alasannya yang tersendiri. Kalau kita imbas lalu statement tu, memang ada betulnya apa kata Aduka Teruna, kerana dia komen pada segi persepi dia seorang saja, bukannya keseluruhan masyarakat. Setiap orang yang mempunyai pemikiran, pasti mempunyai persepsi yang tersendiri. Bagi saya, saya lebih suka membandingkan secara keseluruhan statement tu dengan apa yang telah pernah berlaku sebelum ini. Khususnya, penafian Kerajaan Pusat tentang Royalti Minyak.... Berbanding dengan Royalti yang menjadi hak mutlak Masyarakat Kelantan, tak ada faedahnya Subsidi yang melampau pada bahan makanan tersebut, kerana bila diberi subsidi, akan dapat dalam bentuk yang lain. Maksudnya, nilai subsidi tersebut, tidak dapat digunakan dalam bentuk lain... Mungkin untuk memajukan lagi Negeri Kelantan contohnya... kalau royalti, maka dapat dipantau perbelanjaannya.... Perlu diingat, Kerajaan Pusat, seringkali menipu rakyat dengan pemberian subsidi yang tidak dapat dipantau perbelanjaannya, kerana tidak akan diwartakan dalam PARLIMEN.... Akhirnya, subsidi, subsidi, subsidi, tapi masuk kocek kroni..... makanan tersebut memang benar akan mendatangkan mudarat, dan kenyataan Nik Aziz itu sekadar sindiran kepada Kerajaan Pusat yang liat sangat beri Royalti tapi beria-ia memberikan subsidi..... Kena faham tu....

Anonymous said...

aduka teruna memang seorang kaki pengkritik yg mempunyai akal yg pendek... kalau boleh guna kan pekataan yg sopan, jgn dk kutuk2... aku rasa next pru nanti kau jadi la calon ye.. nanti aku tolong kempen untuk kau sampai kau jadi MB ke, PM ke... kami semua nk tgk kau perintah negeri/negara... mesti xde masalah kan... sure perfect lagi sempurna kalau kita lantik aduka teruna jadi PM/MB... wkakakaka... fikir2 la beb... jgn dk syok ngomen2 pemimpin kt malaysia.. diorang pun manusia biasa jgk mcm kau, mcm aku jgk...

Anonymous said...

DAH LAMA DAH NIK AZIZ NI JADI PEMBAWA VIRUS,SEORANG MB YANG MAHA BAHLOL,MAHA BIOL,MAHA BENGAP,MAHA BINGAI,MAHA BONGOK,MAHA BENGONG DAN LAGI MAHA BODOOOOOH.20 TH PRENTAH KLANTAN RAKYAT BUKAN JADI TAMBAH BAIK TAPI TAMBAH SAMSENG,SEKARANG DAH JANGKIT DI KEDAH.ASALKAN ADA NEGRI PAS PRENTAH ALLAH AKAN TUNJUKAN SIKAP MEREKA SEBENAR.

AKU BERANI KUTUK NIK AZIZ PASAL DIA TUTUH ORANG UMNO LAGI TERUK SAMPAI SANGGUP KATA ORANG UMNO ISLAM PLASTIK DAN HANYA ORANG PAS AJE DAPAT KESYURGA.WOI'KEPALAHON' KAU LAH NIK AZIZ, TUNGGULA BATUK DARAH LAGI NANTI,TAHU LAH HANG YANG ALLAH AJE YANG TENTUKAN SESAORANG TU AKAN KESYURHA.PALAHON LA KAU NI NIK AZIZ.

Anonymous said...

Pengumuman!Pengumuman!Pengumuman!
Aku ghasa yang tulih entrini bukan Aduka taruna!!Aduka dah tiada atau dah masuk wad!!!Bertetak dengan mat rantau panjang!!!Aku ghasa hantu diakot yang tulih entri ni!!!!!Eiiii!takut aku!!!Sapa yang bangkang dia!!!Siap mlm ni,tidoq tak lena!!!Serammmmmmmmm!!!!!

JEBON said...

caiiit...

kepada mereka sekalian. pernah dengar tak satu jenis perkataan melayu yg berbunyi "S.I.N.D.I.R"?

kalau rasa diri cam bodoh, jgn baca. tu artikel kata kt najib lor!!!

NIK AZIZ tuh sekadar nama. xder rasa sekelumit pun utk tujukan artikel ini kpd org tua yg kita sayangi itu....

Anonymous said...

Apa PM gila ni sibuk orang makan gula banyak pun nak bising. Orang nak mati biarkan dia, ini negara demokrasi. Yang dia makam duit banyak sampai orang lain yang terbunuh, dia tak bising pun.Pundek punya manusia.

Anonymous said...

Jangan lupe naikan harga garam sekali sebab penyebab hypertension!