"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, January 27, 2010

Azmin Ali: Ahli UMNO Terlibat Bakar Gereja..!

Reactions: 
Lapor Malaysiakini :
  • Naib Presiden PKR, Azmin Ali hari ini mendakwa terdapat ahli UMNO yang terlibat dalam kejadian serangan ke atas sebuah gereja di Desa Melawati awal bulan lalu.

    "Saya akan mendedahkan dalam masa terdekat ini mereka yang terlibat dalam kes serangan terhadap gereja di Taman Melawati (Desa Melawati) adalah ahli dan anggota Pemuda UMNO.

    "Saya menggesa presiden UMNO (Datuk Seri Najib Razak) mengambil tanggungjawab berhubung perkara ini," katanya.

    Beliau berkata, pihaknya sedang mengumpulkan bukti untuk didedahkan kepada umum, dijangka dalam masa terdekat ini.

    "Saya akan kumpulkan nama, nombor kad pengenalan dan nombor keahlian UMNO, baru saya akan sebarkan kepada rakyat," katanya yang juga ahli parlimen Gombak.
Still Deny ah..? baca dekat sini.

17 comments:

Anonymous said...

bro TP. kat sabah satu PASTI diarah keluaq sbb org umno x suka. tolong hebah2kan....

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon - pls email detail ceritanya. mcm ni x jelas, aku nak cerita apa..?

zali said...

lembap ar TiPU...

Anonymous said...

Hey Fauzi menyalaklah kuat kuat lagi.

Semua ini telah menenggelamkan perkara yang lebih penting iaitu skandal PKFZ, harga gula, kes liwat Anwar, penghinaan nama Allah di Gereja dan banyak lagi kemungkaran yang dilakukan oleh PKR.

aduhsaleha said...

baguslah kalau ahli UMNO yang buat..tak adelah mcm ahli PAS atau PKR yang cakap berdegar2 ttg Islam tapi telor pun tak der..

macam mana kalau yang buat tu ahli PKR atau ahli PAS..tobat lahu..depa akan kata..sebesar zarah pun kami tak terlibat dgn PAS atau PKR..macam aduka la katakan..

Anonymous said...

Kerja kotor dan bodoh ni selalunya memang umno yang buat. Dulu di Grik kumpulan Al-Maunah pun Gurujib yang rancang. Tapi sebab dia bodoh macam kaldai, semua rakyat dah tahu dia yang buat rampasan senjata tu. Jadi tiap kali perkara bodoh macam bakar gereja ni berlaku, memang semua orang tahu si bodoh umno tulah yang punya kerja.

Anonymous said...

Dia ni anak didik Al Juburi dah semestinya ikut cara Al Juburi utk mensensasikan cerita. Pada saat genting menjelang perbicaraan kes liwat bapak didiknya Azmin mesti buat sesuatu utk menampakkan beliau bekerja keras utk membela. Maklumlah sat lagi boleh jadi Timb Presiden pas tu mungkin jadi MB Selangor kot. Kena tunjuk hebatlah...
Kes kepala babi kat dua masjid di PJ tu siapa yg buat? PAS, PKR, dan DAP mesti kata UMNO yg punye angkara kan..
Inilah doktrin politik yg dibawa oleh PR..utk menjahanamkan negara.

pkr bin pas bangang said...

depa ni mana tahu bagi alasan lain..yang depa tahu cuma satu..UMNO..UMNO..UMNO..esok lusa depa isi borang UMNO..hampa tengoklah..tuhan maha kaya

....

Anonymous said...

KALAU BETUL UMNO YANG BUAT, MAKA MEREKALAH PEJUANG ISLAM YANG SEJATI, BUKAN MACAM PENJILAT DAP NI

Anonymous said...

Setakat mencacai dalam blog pembangkang sajalah pencacai umno boleh buat. Kerja canggih menghacking saudara parpukari yang dapat. Kalau melayu dah tak percaya melayu, lebih baik melayu di sini pi suluh balik muka depa cat muka macam mamak, baru mamak celup ni dapat kerja dengan mat monngol tu.Apalah punya banggang puak melayu tak sedar diri negara melayu pi jual kat mamak tongkang.

umno bangsat said...

Pejuang apa kejadahnya...lesen judi,arak,disko dan tempat2 maksiat semua UMNgOk yang bagi...tiba-tiba nak jadi pejuang islam....puiiii....

bolos501 said...

....sEmestinya puak2 umngok punyer kerja tuu..deme bukannya kira dosa pahala..deme buat mcm tu sb nak tutup isu2 lain yg panas sebelum ini..spt enjin jet hilang..

alkulimi said...

Mmg UMNO tu malaun, kaki rasuah macam bekas presiden depa. Hapus UMNO amanlah Malaysia

Awang Dogol said...

Siapa kata "RASUAH" salah....??? Jangan jadi bengong la.

Anak Lenggong said...

Anom 9.06..kalau ko tak tau cerita sebenarnya jangan la jadik mangsa gelak orang pulak..kes almaunah tu disauk la..bukan grik..yang melakukannya tu ahli pas....ianya terhasil daripada tarbiah yang tok lobai pas lakukan..sama lah jugak kes menghina almarhum sultan johor tu..sikhairul@aduka tu semua nya terhasil oleh api tarbiah pas.

ooo..azmin tu betul betul teror la jadi penyiasat serupa si poji ni lebih pandai daripada FBI..ehmm..ahli umno yang buat eks...tabik la kalau gitu jangan dok jadi pejuang islam tapi sampai maki hamun orang yang dah mati...kalau gitu suruh la azmin tu siasat ngape air mani bini dia ada bersama air mani nuar diatas tilam masa kes trivoli villa dulu..tapi air mani azmin sendiri takde..ishh bini azmin keluarkan air mani tu guna jari ke..

aku cakap banyak pun tak guna sebab kebanyakan penyokong pas dan pkr ni kebanyakan nya kencing pun belum lurus lagik....masa kejadian tu masih dok beringus lagi kut cam aduka tu...(pejuang islam nak langgar hadi la konon tapi pakaian isteri tak melambangkan saorang islam sejati pun..pak indon kata seksi bangat)....

Anonymous said...

Breaking news!28/01/10. Dalam akhar2 hari ini. Kerismuddin takkan saman Azmin Ali atas tuduhan ahli umno terlibat. Sah Kerismuddin dah ketaq, memang betul gerombolan umno terlibat sebab Azmin akan mendedahkan siapakah bonggok2 umno yang terlibat tu berserta nama dan IC. Awat hang ketaq Kerismuddin pondan?

Tinta Hitam said...

Dah dijangkakan dari awal.Sebenarnya ianya dilakukan oleh ahli kumpulan samseng NGO melayu yang bersekongkol dgn UMNO.Apa nama NGO tu cuba teka? Tak susah nak teka.