"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, January 27, 2010

Zul Kulim: Lain Kali Jangan Calonkan Mat Motor..!

Reactions: 
Zul Kulim... tak habis-habis dok buat kecoh. ni la jenis "manusia lupa diri". "lebih sudu dari kuah". lebih Islam dari Islam, lebih MeLAYU dari MeLAYU dan lebih UMNO dari PKR. senang cerita, lebih baik dok dalam BN dari dok dalam Pakatan Rakyat.

Orang Kulim sendiri cakap, tak rugi kalau dia ni tak jadi MP Kulim. dok dekat atas tu, bukan atas kapasiti sendiri pun. semuanya atas "ehsan" orang keliling. kalau tak jadi gelombang "tsunami" pru-12 hari tu, tak de la Mat Motor ni nak rasa jadik MP.

Eh... kalau jadi tsunami pru-12 pun, kalau bukan sebab orang keliling, jangan harap la dia ni nak jadi calon. masa PAS mintak duit untuk jentera berkempen lebih kurang RM30,000.00 pun tak boleh nak usahakan sendiri.

Nasib jugak Calon ADUN Bandar Baru bersusah payah cari Mat Motor ni dan nasib baik jugak berjaya jumpa dengan Mat Motor ni dekat depan UPU Kampung Sungai Saleh, lepas bincang 4 mata dalam Pajero. orang kuat dia Ustaz Mail PAS pun ada. tapi Ustaz Mail tak campur la masa 2 orang ni dok bincang.

Kalau Calon Bandar Baru ni tak bantu setelkan masalah Mat Motor ni, boleh ke nak bertanding..? dan bagi can, dah bagi muka, naik atas kepala, dah lupa ke..?

Masa kempen, jentera mana yang dok bantu kehulu kehilir nak pastikan kemenangan..? nak harap dekat kederat Mat Motor..?

Rempiiit je la kau reti... preeeeeeeeeeeeng..! memekak betul la Mat Motor ni... mintak tolong sesape pasang silencer boleh..? bising sangat la beb..! lain kali jangan ambik Mat Motor jadi Ahli Politik... bising je lebih, hasil tak de..! lagi masalah ade la..!

Buduh..!

17 comments:

Anonymous said...

kau tu bodoh wahai topeng perak...YB Zul cakap pasal isu penggunaan perkataaan ALLAH...apa yang kena mengena dengan rempit dan sebagainya...kau orang ISLAM atau KAFIR...kau tak ada perasaan ke..mana pergi keimanana kau...kau suka kalau perkataan ALLAH di salahguna untuk memurtadkan orang2 Islam...kalau kau kata YB Zuk buduh tapi aku rasa kau ni orang Islam paling tolol....mungkin dalam otak kau penuh najis anjing atau najis babi agaknya...

PUTRA MERDEKA said...

najis babi

tok ayah said...

topeng perak hanya samaran. yg sebenar...topeng kristian.


sama gak dgn tulang besi@tulang kristian.

penyokong tegar kristian @ islam liberal

Harris said...

Gua ada silencer baeeekkk punye siot!Kasi mat motor ni jgn bising x tntu hala.Mcm bangang la plak.Wat statement2 yg merosakkn kesepakatan PR.G join brahim al-kataki al-puruki tuh bleh jadi timbalan pesiden perkosa.Bru la ngam sgt2..

Anonymous said...

yb zul ni mmg mcm 2 tp kita kena pikir jugak. xkan kita nak parti kita sama mcm bn, apa najib ckp semua ikut, semua turut walaupun salah. kita nak jugak kena ada seseorg yg xmengikut kehendak pemimpin baru adil. pemimpin wat benda betul anak buah wat benda salah, pemimpin wat salah anak buah wat betul. kita jgn terapkan sikap wala pada pemimpin nanti teruk jdnya mcm bn. kalo pkr nak buang zul ni dah lama kena buang, mcm badrul hisyam. tp zul xmengamalkan sikap ikut kata pemimpin. dia ikut yang mana dia rasa betul. ini kalo kita fikir balik bagus utk parti. jgn kita jd mcm bn, nak semua ahli ikut ckp pemimpin.

dulukini said...

Aku mmg tak berkenan langsung dengan mamat motor nie. dia lebih sudu dari kuah. lebih baik dia pegi main moto dengan mamat rempit.

YB jenis nie mmg tak kenang budi punya orang. dia ingat dia jadi YB sebab dia lebih Islam dari orang lain. dia cakap macam dia lebih Islam dari Yusof Qardhawi.

kalau tak reti cara berpolitik lebih baik jadi mcm Ibrahim Ali lompat si katak lompat.Dua2 nie kalau bergabung akan jadi katak kuasa dua.

Anak Bugis said...

sedara Zul berpegang pada prinsip memang ramai org mcm ni dlm PKR..cuma 1 jer kelemahannya, emosi mengatasi prinsip, dan akhirnya memdedahkan kelemahan dia sebagai ahli politik

special task force said...

kepada anonymous, dan yang lain, kalau tak kenal zul, jangan dok bagi komen, yer. diam sudah. kami kenal sapa tu yb zul. tak perlu ada dalam pakatan rakyat. tak kenang budi, sombong, dtak reti buat kerja, kerja runjuk motor dia tu. lebih baik cau. kami orang kulim kenal sangat dia tu. so, orang luar kedah jangan dok pandai nak bagi komen.

ex-umno said...

mp2, adun2 n ahli2 pkr ni mmg flip-flop.. ak pn dah hilang keyakinan da dgn pkr ni... rase mcm nk kuar tp sayang plak.. bkn parti yg salah tp orangnye yg salah.. mcm umno juga, bkn parti tp ahlinye.. pening... pening...

House PK said...

Mat motor takpe jangan mat Black Metal macam lu bro! Kata nak reform kan PAS, lepas tu diri sendiri perghhhh...aku malas nak cakap la, kau tau sendiri la kan....?

Anonymous said...

mengata org paku serpih..mengata org die yg lebih....ape punye blogger la ko nih hakhak.....

dulu bukan main korang timang die, jap lg bile die ckp bnde betul..ko kutuk plak die haha..mcm2 ar penyokong pembangkang nih...

Anak Lenggong said...

OOOO..RUPANYA BRO ZUL NI ADA SKANDAL EKS..TAPI DISIMPAN BAIK PUNYA OLEH SISAMDUL POJI NI...DULU PUNYA LA PUJI BERBAKUL-BAKUL TAPI BILA TAK SEHALUAN MULA LA NAK KOREK RAHSIA...NI LA SIKAP NATANG YANG ADA DALAM DIRI POJI NI...KALAU KO NAK SANGAT JADI CALON TU CAKAP JE LAA..TAPI LAYAK KE KO SEBAGAI BLOGGERS UPAHAN DAN DOK TEPI LONGKANG NAK JADI YB..KO CUMA LAYAK JADIK PACACAI HUSAM JE LAA

Anonymous said...

Spe'Sial' TASKa Force,

Ko sape nak halang orang lain bagi komen... mcm bagiuh jer... pi msk taska la smula....

Anonymous said...

ARTIKEL yang terdapat dalam Blogg Perisik Rakyat ni hanya sesui untuk dijadikan "TUALA WANITA" sewaktu datang KOTOR je.Malahan lebih kotor daripada najis khinzir, lebih busuk dari lobang najis manusia dan seangkatan dengan nya. Senipis-nipis iman Perisik Rakyat ni (jika dia seorang yg beragama Islam)dia tidak akan redha nama tuhannya dipersendakan. PERISIK RAKYAT HENDAKLAH BERTAUBAT-Jika dia seorang Islam.(Bunyi kenyataan Karpal Singh terhadap ANUAR IBRAHIM)sebelum terlambat dan lebih baik hentikan blogging.

Anonymous said...

ARTIKEL yang terdapat dalam Blogg Perisik Rakyat ni hanya sesui untuk dijadikan "TUALA WANITA" sewaktu datang KOTOR je.Malahan lebih kotor daripada najis khinzir, lebih busuk dari lobang najis manusia dan seangkatan dengan nya. Senipis-nipis iman Perisik Rakyat ni (jika dia seorang yg beragama Islam)dia tidak akan redha nama tuhannya dipersendakan. PERISIK RAKYAT HENDAKLAH BERTAUBAT-Jika dia seorang Islam.(Bunyi kenyataan Karpal Singh terhadap ANUAR IBRAHIM)sebelum terlambat dan lebih baik hentikan blogging.

Anonymous said...

udah la..perisik rakyat..kau jd merisik utk org nk bnikah lg bagus..blog mgarut

Anonymous said...

punca nye dr blog kau juga,tutp aje la blog ni.