"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 18, 2010

Annuar Shaari dan Ezam Mat Nor Dapat RM20juta Dari SOROS

"Pada 2 September 2004, saya bertemu dengan salah seorang peguam Anwar, Pawanchik Merican di Istana Kehakiman di Putrajaya. "Awak tahu tak yang Ezam dan Anuar Shaari sedang galak mengutip derma atas nama Kempen Bebaskan Anwar (Free Anwar Campaign)?" Pawanchik menyoal saya".

NOTA EDITOR: Berikut adalah pendedahan dari Raja Petra Kamaruddin bahwa Ezam Mat Nor dan Annuar Shaari telah meminta wang dari George Soros sebelum pilihanraya 2004. Jumlah yang mereka dapat adalah dalam RM20juta tetapi wang tersebut tidak pernah dilihat dan diterima oleh Keadilan mahupun Anwar Ibrahim. Khabarnya, wang tersebut tersekat di Hong Kong dan tidak pernah ditemui lagi.

Saya teringat sekitar tahun 2003 saya minum the tarik dengan salah seorang MP PKR sekarang ini. Saya bertanya pada beliau, mana Ezam dapat duit beli rumah banglo di kawasan paling mahal di Shah Alam? Beliau lantas mengamuk dan mempersoalkan berkenaan bagaimana anak Mustafa Ali boleh dapat banyak kontrak dengan Kerajaan Negeri Terengganu. Saya kata, saya tak tau pasal tu, tapi yang pasal Ezam ni saya tahu dan wajib kita ambik tindakan. Last-last tengok sapa yang betul? Alhamdulillah.

Saya juga teringat Lokman Nor Adam difitnah dan dimaki Ezam secara terbuka sebab Lokman mintak kenaikan elaun dari Ezam Mat Nor sebab dia tak mampu buat kerja sebagai SU Pemuda Keadilan Pusat. Pada saya masa tu, macam mana Lokman tahu Ezam ada duit banyak? Kalau Ezam pun sengkek kenapa nak mintak duit kat Ezam?

Dan Lokman antara orang yang mula-mula mendedahkan wujud usaha meminta wang dari George Soros oleh puak2 dalam KeAdilan. Sekarang ni, kedua2 ekor kerbau ni dah duduk dalam UMNO dan berkempen lawan kita. Nampak tak taktik mereka mengkaburi mata kita.

Bagi saya, tindakan Lokman maki Ezam dan Ezam maki Lokman sebelum 2004 adalah SANDIWARA sahaja. Tujuan utama adalah untuk membawa perhatian orang dari topik yang sebenar: bagaimana hendak menjadikan RM20juta tu harta mak bapak mereka. Tengok la Lokman sekarang ni, kaya raya, bawa kereta mewah. Mana si Lokman dapat duit dengan begitu mudah. Semua puak2 yang ikut Ezam keluar UMNO tu, lihat gaya dan cara hidup mereka sekarang.

Ia banyak menjawab persoalan-persoalan yang selama ini kekal di benak saya. Rupa-rupanya kita semua ditipu oleh Ezam, Lokman, Zahid Mat Arip, Roslan Kassim dsbnya. Mereka konon bergaduh sama sendiri tapi di belakang mereka sesah duit Rm20 juta ni sesama mereka.

Lagi satu kena ingat, tu baru dari George Soros. Bagaimana pula duit dari sumber lain? Raja Petra kata lagi mereka jual nama <i>Free Anwar Campaign</i>. Mereka round satu dunia mintak duit. Ertinya, busuk-busuk pun saya yakin RM80-RM100juta tu senang-senang je.

Jadi, untuk memastikan duit-duit tu tidak dipersoalkan, mereka pun berlakon lah kononnya mereka bergaduh. Last2 semua masuk UMNO. Di Permatang Pauh, Lokman dengan Ezam boleh duduk atas pentas yang sama. Annuar Shaari boleh bukak bisnes sendiri hidup senang lenang. Semua hidup senang makan duit derma orang yang nak tengok Anwar lepas.

SEEMUUUAAAAA AUTA.

Lagi satu pengajaran dari peristiwa Ezam and the Gang, kalau pimpinan tu tiba2 je boleh hidup kaye, takda kerja boleh tukar Mercedez, takda bisness boleh duduk rumah juta-juta, ertinya ADA YANG TAK KENA. Jangan sekali-sekali kita BERSANGKA BAIK. Islam mengajar umatnya bersangka baik. Tapi Islam juga mengajar umatnya supaya JANGAN JADI BODOH. Malahan, lebih penting umat Islam tidak jadi bodoh dari bersangka baik.

Nabi SAW tak pernah bersikap bodoh. Nabi SAW sentiada bersikap bijaksana dan takda sapa boleh tipu Nabi SAW.

Kat dalam PAS sekarang ni pun kita kena tengok-tengok benda ni. BAru memerintah tak sampai setahun dah tukar Mercedez. Lepas tu tayang kat orang. Itu ke ajaran NAbi SAW? SAidina Umar jadi papa sebab pegang jawatan Khalifah. Sampai anak bini dia kelaparan. Pimpinan2 PAS boleh tukar kereta baru, kereta mewah, rumah banglo harga juta2.

Ini bukan WALA', ini BODOH namanya. Islam TIDAK PERNAH AJAR UMATNYA JADI BODOH.

Tulang Besi
Anuar Shaari and George Soros (UPDATED with BM Translation).
  • Pada 2 September 2004, saya bertemu dengan salah seorang peguam Anwar, Pawanchik Merican di Istana Kehakiman di Putrajaya. "Awak tahu tak yang Ezam dan Anuar Shaari sedang galak mengutip derma atas nama Kempen Bebaskan Anwar (Free Anwar Campaign)?" Pawanchik menyoal saya.
THE CORRIDORS OF POWER
Raja Petra Kamarudin

"Anuar Shaari, bekas pegawai Kementerian Kewangan yang bekerja untuk Anwar antara 1996 dan 1998, tiba di pejabat polis daerah Melaka Tengah sekitar jam 10 pagi pada Khamis dan menghabiskan sekitar 30 minit dengan OCPD ACP Salehhudin Abdul Rahman bagi menyampaikan maklumat itu," akhbar The Star melaporkan.

Sebenarnya, laporan ni tak menceritakan segala-galanya. Ia tidak menjelaskan hakikat bahawa Anuar Shaari terus bekerja untuk Anwar hingga tahun 2004 ataupun mungkin lebih lama daripada tu. Dia adalah salah seorang 'pengendali' utama Parti Keadilan Nasional, iaitu sejak parti tu dilancarkan pada 14 April 1999 hinggalah ke saat pelancaran Free Anwar Campaign pada Ogos 2000, dan seterusnya.

Pada sekitar tahun 2003, Anuar Shaari, Ezam Mohd Nor dan dua orang lain yang telah meninggalkan parti pembangkang pergi ke Amerika Syarikat. Saya hanya mengetahui tentangnya apabila saya ditelefon seseorang dari Amerika Syarikat. Dia ingin saya mengesahkan identiti keempat-empat orang berkenaan dan bahawa mereka adalah sebahagian dari Free Anwar Campaign.

Saya terkedu dan tak tahu apa yang harus saya jawab. Saya berbohong dan berkata bahawa saya sedang bermesyuarat dan meminta untuk menelefonnya kemudian. Saya kemudiannya menghubungi seseorang yang pasti tahu tentang apa yang sedang berlaku, lalu bertanya mengenai perkara tu.

Orang tu terkejut kerana saya mengetahui tentangnya.

Pada masa tu, saya memang resah. Ini kerana hanya saya yang terlibat dalam Free Anwar Campaign. Saya menjalankan Free Anwar Campaign secara sendirian. Tak ada orang lain yang terlibat dalam Free Anwar Campaign. Jadi, macam mana pula sekarang ni ada empat orang di AS yang kononnya ke sana atas urusan yang berkaitan dengan Free Anwar Campaign?

Orang yang berhubung dengan saya tu menerangkan tentang tujuan mereka ('empat sekawan') ke AS. Dia kemudiannya meminta saya untuk menelefon kembali orang hubungan saya di AS dan mengesahkan identiti empat sekawan tu. Saya melakukan seperti yang diminta, tetapi hanya selepas saya melepaskan geram saya kepada orang tu dan menyatakan pendirian bahawa saya tidak menyenangi akan perkara yang sedang berlaku. Namun demikian, demi perjuangan, saya mematuhi arahan tu.

Saya kemudiannya menelefon orang hubungan saya di AS bagi mengesahkan identiti empat sekawan tu. Saya juga memberitahunya nama keempat-empat orang individu itu dan orang hubung saya di AS mengesahkannya.

Menurutnya, adalah penting bagi saya mengesahkan bahawa empat sekawan tu dibenarkan untuk bertindak atas nama Free Anwar Campaign. Selepas tu, dia mengajukan pertanyaan lain kepada saya, "Benarkah pembangkang amat kekurangan wang dan jika mereka mempunyai beberapa juta ringgit, maka mereka mempunyai peluang yang lebih baik bagi memenangi pilihanraya umum yang seterusnya?"

"Ya," saya menjawab.

"Okey," ujarnya. "Kalau begitu, kami akan dapatkan sejumlah wang untuk mereka. Setakat sepuluh ataupun dua puluh juta ringgit, tu tak jadi masalah bagi kami. Kami boleh mendapatkannya."

Ini berlaku sejurus sebelum pilihanraya umum Mac 2004. Tapi dana pilihan raya puluhan juta ringgit tu tak pernah pun dihantar ke Malaysia. Sebaliknya, ia disalurkan ke Hong Kong dan pilihanraya umum Mac 2004 berlangsung sebelum wang tu sempat disalurkan dari Hong Kong ke Malaysia. Sehingga kini, duit tu ghaib entah ke mana. Tak lama selepas tu, Ezam dan gengnya, termasuklah Anuar Shaari meninggalkan pembangkang dan menyertai UMNO. Ada juga yang meninggalkan pembangkang sejurus sebelum pilihanraya 2004.

Saya kemudiannya diberitahu oleh seorang pemimpin kanan parti bahawa wang itu diberikan oleh George Soros (dapatkan maklumat lanjut mengenai George Soros di sini: http://www.georgesoros.com/). Malah empat sekawan tu bertemu dengan Soros secara peribadi di pejabatnya. Saya juga diberitahu tentang individu yang menetapkan pertemuan tu dan penyaluran wang yang berkenaan.

Pada 2 September 2004, saya bertemu dengan salah seorang peguam Anwar, Pawanchik Merican di Istana Kehakiman di Putrajaya. "Awak tahu tak yang Ezam dan Anuar Shaari sedang galak mengutip derma atas nama Kempen Bebaskan Anwar (Free Anwar Campaign)?" Pawanchik menyoal saya.

"Ya, saya tahu," jawab saya.

"Awak ada dapat duit daripada mereka?" soal Pawanchik.

"Satu sen pun tak ada," jawab saya.

"Mmm… dah agak dah," kata Pawanchik. "Saya diberitahu bahawa mereka menggunakan nama awak untuk mengutip jutaan ringgit dan bahawa mereka tidak memberikan satu sen pun kepada awak. Kenapa awak tak tutup saja Free Anwar Campaign? Kalau dibiarkan, puak-puak ni akan memperalatkannya bagi mengutip derma."

Isteri saya yang berada di situ sependapat dengan Pawanchik. "Saya dah lama suruh tapi dia ni degil sangat," isteri saya menambah.

"Saya takkan meninggalkan Anwar separuh jalan," kata saya kepada Pawanchik. "Saya akan tutup Free Anwar Campaign apabila Anwar dibebaskan."

"Bagaimana jika dia tak dibebaskan? Bagaimana kalau dia meringkuk selama 15 tahun di penjara? Awak nak ke teruskan Free Anwar Campaign untuk lagi sembilan tahun tanpa dibayar gaji dan terus membiarkan mereka memperalatkannya bagi mengumpul kekayaan?"

"Yelah kot," jawab saya. "Tapi hari ni, Anwar akan dibebaskan. Jadi, saya boleh tutup Free Anwar Campaign hari ni juga."

"Tak ada seorang peguam pun yang sependapat dengan awak," kata Pawanchik. Saya hanya mengangkat bahu saya. Dua jam kemudian, Anwar dibebaskan oleh Mahkamah Persekutuan dan saya pulang ke rumah untuk membuat entri terakhir saya, 'Alhamdulillah, Anwar is now free' (Alhamdulillah, Anwar kini bebas) dan seterusnya menutup Free Anwar Campaign.

Ya, itulah cerita tentang Ezam Mohd Nor dan Anuar Shaari dan ya… saya juga tahu identiti dua orang lain yang juga pergi ke AS serta 'orang kelima', iaitu lelaki yang saya telefon. Saya juga tahu nama pemimpin kanan parti yang memberitahu saya bahawa puluhan juta ringgit tu datang daripada Soros. Selain tu, saya juga semestinya tahu nama orang hubungan saya di AS yang menguruskan segala hal yang berkaitan dengan penyaluran wang tu. Tapi selagi mereka tak kacau saya, maka saya takkan bocorkan rahsia mereka. Tetapi kalau mereka sengaja cari fasal dengan saya, maka saya akan dedahkan nama mereka.

40 comments:

ANUaww pengecut said...

kah.. kah.. kah... ade lagi cerita dari raja pembohong ni. boleh pula orang yang mengaku Islam mengambil sumber dari pembohong yg jelas kefasikannya??? Kesiannya btul Tulang Taik ni dah takde isu ke? kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

sudah terbukti anwar agent Amerika, peliwat tegar, pengkhianat bangsa etc..

tu baru duit george soros tu, musti ade lagi bantuan2 dari US utk anwar..
kalu tak kerana anwar takkan george soros leh kenal ezam?

kelakar la wahai firaun2 kecil sekalian..

mankeldai said...

ceramah geng ezam dan anuar di kg ara payong batu gajah pada hujung minggu lepas tak mendapat sambutan pun!

Anonymous said...

1.Ezam dan anuar shaari dapat RM20 juta!!
2.bayangkan berapa anuar ibrahim dapat!!ghatuihhh juta kot!!
3.TP ni dapat beghapaaa juta!!boleh beli kot 4X4 baru !redah hutan nanti!!!dok pakai yang 4hand jee!!tak lenguh punggung keee!!!!

azman kamarul said...

Kalau betul depa telan duit busuk ke..duit tipu ke,duit atas nama orang lain ke atau makan duit haram ke....itu dia dengan Allah swt...Allah Maha Melihat............

Cuma nak ingatkan saja...marah sangat kita dengan orang tertentu dalam organisasi yang kita sokong ni apasal?...kalau rasa tak sesuai dan tak elok nak sokong berserta dengan dalil,nas dan ayat qurannya...SILALAH CARI KUMPULAN LAIN YANG SEJIWA DIHATI MU.......

Macamana keras tulang, walaupun sekeras besi...dengan api hancur juga bang!

Kapal sink meliwat mahkamah pulak.... said...

kah... kah... kah... Ezam larikan RM20juta??? tu wang EHSAN dari George Soros untuk ANUaww kot. Dari beri kat ANUaww, lebih baik beli porsche @ beli umah kat luar negara. Kalau bg kat Raja pembohong, silap2 berpuluh2 pelacur si botak RPK langgan kat luar negara tu, geng hamPAS telan air lior je la.
Kah.. kah... kah...

kata laluan liwat ANUaww : MOKHTAR!!! said...

kah... kah... lah.... duit utk ANUaww tu, si Al-Jub xnak laporkan pada polis ke?? Biar polis siasat tentang kesahihan cerita 'bohong' dari bapak pembohong RPK ni, kalau boleh biar bapak pembohong botak tu jadi saksi utama, berani ke?? Rasanye telor raja pembohong tu dah tersadai kat pelacur England je. Best siut, raja pembohong dapat lubang nikmat, Tulang Taik dapat makian...
kah... kah... kah....

Awang Dogol said...

Kah...kah...kah...BAngang...Bangang

Hampa nak tau sapa yang paling BODOH....Jawapannya adalah BUDAK YANG PUTUS WAYAR TU....SI TB = TONG BUSUK LA.....


Ha...ha...ha....

BUdak yang putus wayar ni (TB) semua orang dah tahu.....dah tak betoi. Meraban ja tiap2 hari....Dia ni jenis manusia bertanduk yang busuk hati.


Ha...ha...ha...


TB2....Kau ni memang dah putus
wayar.

Dah berapa banyak kau kutip duit orang ramai utk memuaskan nafsu sarakah jahat kau tu? Woiiii...sapa mau kasi duit kat hang tu woiiii... orang tengok muka hang tupun orang dah jadi benci.

Anonymous said...

Aku ingat yg dok komen kat sini semuanya melayu berugama islam tapi bahasa seko sekor macam celaka
mengalahkan yahudi yang tak reti bahasa!
Sedar lah sikit, yg baca blog ni bukan semuanya berjiwa karat macam kamu.Apa ruginya kalau komen tu dengan bahasa yang lebih baik?

SuperBoroi, Can I Lop U Today??? said...

"bahasa seko sekor macam celaka
mengalahkan yahudi yang tak reti bahasa!" ---> bahasa yang lebih baik?

kah.. kah... kah...

Awang Dogol said...

Weiii Anon 7:02 yg bangang..

Apa kau kutuk2 Yahudi hah....Yahudi tu bangsa la....makhluk tuhan macam hang jugak tau.

Hang kata Yahudi tak tahu bahasa....? Weiiii bangang...bini aku Araab Yahudi tau....Dia boleh berkomunikasi 6 bahasa tau....bukan macam hang...setakat 2-3 ja...itupun dah berlagak lebih.

Hang tak mau komen kat sini...hang boleh belah la...takkan hang tak baca kot instructions/informations awal dpd TP dalam blog ni.

So...jangan membangangkan diri hang tu.

Eh.. kwn ANUaww si Michael Danby pin pro-Yahudi kan???? said...

kah.. kah... kah... cmner Yahudi yang x reti bahase?? anon bongok tu ckp dlm bahasa Yahudi area mane?? Kecek denge Yahudi gune bahaso Qelate ke?? Patut la Yahudi tu x reti bahasa, sbb anon bongok 7:02 pm tu yg x kenal bangsa Yahudi dngn fahaman Zionis. xtau mane yg blh dibuat kwn & mane yg patut dilawan.. kah.. kah.. kah..

Bestnye peluk minah saleh dari org Melayu: RPK said...

Raja Pembohong menulis:

"Bagaimana jika dia tak dibebaskan? Bagaimana kalau dia meringkuk selama 15 tahun di penjara? Awak nak ke teruskan Free Anwar Campaign untuk lagi sembilan tahun tanpa dibayar gaji dan terus membiarkan mereka memperalatkannya bagi mengumpul kekayaan?"

Dari mane gaji raja pembohong tu dpt?? Cuba tanye raja layan pelacur tu... gaji dia dari George Soros ke?? marah sgt dengan Ezam sampai crite pasal duit lak ni.. oo, patut le, x dpt gaji rupenye. Air dh naik kepale,, nak layn bini tak lawa pulak tu. Nk kata pakai tudung... ntah ar, PAKAI KE??

kah... kah... kah...

Anonymous said...

rajin betul puak2 ni nak tunjuk depa buat kerja.

kalau baca di blog antiKJ, tuan blog tu terang2 bagitau dia marah kat KJ sebab tak bayar duit pencacai2 UMNO.

sebab tu kat blog2 penyokong PR depa sekarang mesti letak nama2 berbagai2 takdak lagi Anonymous. ni semua sebagai log depa utk buat claim kat KJ.

hahaha bodoh betul awang dogol dan pencacai2 UMNO ni... kalau ye pun, toksah la bagitau yg korang ni pencacai upahan KJ.

Aku dikatakan proKJ?? Sape ngaku dia pro-ANUaww, angkat tangan said...

kah.. kah.. kah.. pemikiran anon 8:49pm yang kolot, mane sumber yg ko dpt aku suke letak nama bermcm2 tu dan aku ini kononnya pro-KJ? Tu la cakap gune kepala lutut, fakta xde. Bile dh x reti nk berhujah, mule buka isu lain. Mgkn bolh tanye dari 'IMAM BESAR' RPK ko tu, siapa KJ tu dgn dia.. sama2 haprak. Hanye pandai ambik kesempatan atas sesuatu isu yg berlaku.

Anon haprak 8:49pm, percaye ke dgn RPK tu?? Nasihat aku, jgn kene kencing dgn Raja Pembohong RPK bertalu2, nnti terbau hancing kat ko anon haprak... kah.. kah.. kah...

MSO said...

Giliran Pemimpin BN Pula Keluar Parti!

Di Sabah bekas timbalan menteri kerajaan BN, Kalakau Untol dilaporkan telah meninggalkan BN dan menyatakan kesediaan untuk menyokong agenda perjuangan Pakatan Rakyat. Sebuah laman protal berita melaporkan bekas timbalan menteri itu turut melepaskan semua jawatan yang dipegangnya dalam syarikat milik kerajaan.

Kalakau yang juga pernah menjadi timbalan Menteri Buruh, katanya kesal dengan cara BN yang tidak memenuhi beberapa tuntutan rakyat Sabah yang telah disuarakan sejak lama dulu.

Sementara itu dalam perkembangan lain satu sumber politik di Sabah memaklumkan sekurang-kurang dua orang bekas menteri dan dua ahli parlimen dikatakan sedang menimbangkan untuk keluar BN dan menyatakan sokongan kepada Pakatan.

Sumber itu menyebut dua bekas menteri itu seorang masih ketua bahagian dikatakan mengambil keputusan itu kerana kurang senang dengan tindakan pendakwaan ke atas Anwar Ibrahim berhubung kes liwat.

Menurut sumber itu mereka juga tidak bersetuju cara akhbar dokongan kerajaan BN memperbesarkan berita perbicaraan Anwar yang mana sikap melampau itu memalukan negara ini di mata dunia.

Empat pemimpin berkenaan termasuk dua ahli parlimen akan mengumumkan tindakan mereka tidak lama lagi. Wakil keempat-empat pemimpin berkenaan katanya telah pun berjumpa dengan pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat baru-baru ini

Jeff Ooi - PKR parti SAMPAH !!! said...

kah.. kah... kah... menurut fatwa Tok Gundu, jika org tu melompat parti dia mesti meletak jawatan sebagai ADUN / MP. Nasib baik pakcik Kalakau dh x jadi MP, kalau x dia kene ikut 'fatwa' Tok Gundu la. Nape nk masuk PKR pulak?? nape x masuk hamPAS?? kan ke PAS 4 all?? Oo.. parti hamPAS ni nothing bg pakcik Kalakau ye. kah.. kah.. kah..

Anonymous said...

1.Hangpa tak tau ka!kalakau tu masuk PR pasai apa!!
2.Tak dapat projek tebas ghumputttt!!
3.Lagipun BN Sabah nak bersihkan parti!!
4.ala macam anuar ibrahim kata la!!silap pilih calonn!!
5.Ataupun puak kalakau dah kena belii!!berjuta oiii dengan PR!
6.Atau dia frustt !dia maghahhh kat bung raden!!bung raden yang tak ensemmm tu pun dapat kawin dengan zizzie!!dia kata dia lebih ensemmm dari bung raden!!!

Anonymous said...

kalau akulah jadi Anwar atau sapa2 pemimpin tertinggi PKR aku akan suruh Raja Petra tu SHUT YOUR MOUTH UP RUBBISH!. Makin banyak dia bercakap makin teruk imej PKR. This is what we call boomerang propaganda.

Ice

Anonymous said...

ape lah kau ni tulang besi;

kalau kau dapat share 20juta tu.. kau akan cium burit ezam kan..

sebab kau tak dapat, macam macam kau kata kat dia..

memang dasar munafik.. kalahkan abdullah ibnu ubai..pulak kau ni

Ampatuan Jr said...

Dont worry, lepas ni kita boleh start balik "FREE ANWAR CAMPAIGN" Part II, sure si Soros dan Uncle Sam akan bagi duit mcm dulu gak.Kita minta dorang up la sikit,RM20juta mana cukup beb harga barang dah naik la ni...Kita jugak akan pujuk Rahim Ghouse kasi clear itu US$8 billion yg dia dok jaga kat Australia tu,duit tu bukan duit dia tapi duit Anwar,so jangan la dok polok sorang2 jer, share-share la beb!

Anonymous said...

Kalau nak tau, mat ezam tulah Raja Auta kat Malaysia. Lepas tu ada satu parti namanya umnongok setuju pula menerima Raja Auta ni. So kita dapat lihat Raja Auta berganding Dengan Kerajaan Auta. Hasilnya melahirkan generasi Auta termasuklah Media2 Auta yang bersahabat dengan Dajjal-dajjal dan Syaithon.

Anonymous said...

Ada lagi org percaya kat RajaPetra tu....korang yg percaya kat RPK dah terkena fitnah dajal ni...

Elok hafal surah al-Kahfi

Anonymous said...

Lebih baik pencacai2 UMNO yg x berapa nak pass SPM yg baca surah Al-Kahfi. RPK tulis banyak fakta...Kalau media pengampu UMNO tulis banyak auta...Lagi pun tengoklah standard bahasa pencacai2 UMNO ni....sah x berapa nak berfikir...logiklah, kalau berfikir x pulak sokong UMNO...

bolos501 said...

...........bangangggg!!Semua pencacai umngok memang bangang!!!Bahasa macam gampang!!..tu la, sokong lagi umngok.. last2 sekor2 dah jdi mcm tenuk...kehkehkeh!

Awang Dogol said...

Weiii bangang2 sekelian,

kau orang nak tau tak...kita orang yang kat luar ni tengok yang paling bangang antara bloger TP ni ialah si TB.

Baru setahun jagung dah naik kepala melawan ketuanya. Apa punya baghal la tak nak hormat ketua. Dia rasa orang dok komen pasai artikel dia, maka dia dapat sokongan penuh la dpd ahli2 dia. Rupanya dia berasan sendiri...dia syok sorang2....

Kita orang tengok dia ni betoi2 macam budak yang putus wayar.....dah sewel.

Hai.....+Bangang...+Bangang si Tong Busuk ni

Anonymous said...

20 juta tu banyak.Macam2 boleh buat dengan duit sebanyak tu.

Anonymous said...

biase la tu bila pemimpim PKR kuar parti baru la timbul citer2 keperibadian yg buruk dihebahkan oleh org2 PR..mase time PR suma nye baik, taik diorg pun dikatakan wangi..

bile da kuar PR mcm2 citer kuar, rasuah la, songlap duit2 itu la, takde disiplin la, tak pandai bekerja la, tak dapat contract la, penting diri la etc..

pesal tak citer siap2 pemimpin PR yg masih lagi di PR skrg ni? takkan nak tunggu diorg kuar parti baru nak citer? double standard..agaknye ramai lagi rahsia "sulit" pemimpin PR skrg ni yg disembunyikan..tp tang anwar tu, mintak maap la beb, tukang bancuh kopi dia yg dedahkan..takleh wat ape la kan..

kalu kena btg hidung sendiri, yg haram dihalalkan..itu la firaun2 PR..

chot said...

awang dogol...

bini ko arab yahudi ke?

ko ada adik ipar?

terasa gak nak memantat arab yahudi ni...

second bleh?

hahahha

Anak Lenggong said...

Cerita Zie-Mie

Kena Tipu dengan Raja Petra

Dan salah sorangnya adalah Raja Petra Kamarudin.Sebab itu sampai sekarang pun saya memang tak boleh lihat muka Petra ni.Saya dah sumpah dia 7 keturunan.Dia ni memang muka penipu,dia memang pandai cari duit utk diri dia guna nama parti.Dia memang sorang yg pandai ambil kesempatan.Sebab itu saya panggil dia 'raja kapoor',kerana dia byk kapoor duit.Duit deposit calon p/raya pun dia kapoor juga.

Hj Ramli seorang penderma minta dia kutip balik duit deposit calon slepas PRU,kemudian Hj Ramli suruh masukkan akaun PKR,tapi di'kapoor'kan oleh Petra juga.Sekarang Hj Ramli adalah ahli PAS,bukan PKR lagi.

Apa yg keluar drp mulut dan web Petra ni semuanya duit.Matlamat utama dia duit.Dulu dia buat 'hikayat khairy',sebelum siar dia minta seseorang jumpa Khairy minta duit,kalau tak bagi dia akan siarkan Hikayat Khairy.Tapi Khairy tetap tak bagi duit kpdnya,maka dia pun keluarkan cerita tersebut.Begitu juga dgn kes Altantuya.

Saya tak mahu lagilah nak cerita panjang pasal raja kapoor ni.Kalau anda nak percayakan dia terpulanglah.Dia lah salah seorang penyokong Kebebasan Antara Agama (IFC) dulu. Cek balik dia punya web pasal IFC.
Kisah Ezam - Sukma Darmawan di Penjara Kajang

Tapi Tuhan itu Maha Kaya,pada 2006 apabila Ezam keluar parti maka ramai juga kawan2 saya ikut sama dan mereka dah mula sedar siapa Anwar,dan ada kawan yg berkata kpd saya "mie,nampaknya kau lebih awal cerdik drp kami".

Saya nak maklumkan di sini Ezam keluar drp parti,bukan sebab lain,sebab utama ialah beliau dah tahu siapa Anwar,tetapi kerana tidak mahu mengaibkan org,maka dia guna alasan lain.
Satu contoh saya beritahu anda semua,Ezam pernah tinggal di penjara Kajang bersama Sukma di blok yg sama selama 3 bulan.Jadi anda fikirlah sendiri,Ezam ni bijak juga orgnya dlm soal siasat menyiasat.Tapi utk sementara waktu ezam lupakan dulu,apa yg beliau tahu drp Sukma,kerana simpati kpd Kak Wan dan juga cuba berusaha membebaskan Anwar.

Ini kerana pd pendapat beliau alang2 seluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.Pada masa itu ezam juga terfikir mungkin Anwar dah bertaubat dan berubah.Jadi apa salahnya beri peluang ke 2 kpd beliau.Tetapi sangkaan Ezam meleset,Ezam mula curiga kembali kpd Anwar,apabila dia nampak beberapa kes (tak perlu saya nyatakan di sini) hinggalah pada 1 hari Ezam jumpa Nalla dan bertanya nalla siapa Anwar yg sebenarnya.Dan Nalla berkata esok u dtg rumah saya bawa u punya Quran.

Maka Ezam pun ke rumah Nalla esok bersama Quran,dan beberapa soalan Ezam tanya kepada Nalla,dan sebelum menjawab soalan2 Ezam, Nalla terlebih dahulu ambil semua gambar anak isteri beliau letak di depan beliau.Dan Nalla berkata kalau beliau tipu anak isteri beliau akan mati.

Maaf ! saya tak boleh nyatakan apa soalan2 yg Ezam tanya kpd nalla.

Dan Nalla juga tunjukan kpd Ezam satu video.Dan selepas melangkah keluar drp rumah Nalla,Ezam dah bertekad dia akan tinggalkan Anwar.

Saya tahu saya akan hadapi masalah dgn Ezam dan kawan2 lain bila saya ceritakan perkara ini di sini,kerana Ezam dah berpegang pada prinsip dia tak akan aibkan Anwar dgn perkara ini.Tapi saya sedia tanggung risiko perkara ini,kerana saya pun tak tahan juga lihat Ezam dihina oleh anda semua.Hanya org2 sekiling yg rapat sahaja tahu perkara ini.

Cara anda semua menyerang Ezam seolah-olah takde sedikit jasa pun oleh Ezam terhadap Anwar dan PKR.Mungkin anda semua tertanya-tanya semasa Anwar jadi TPM, Ezam tak tahu ke perkara ini ?

Ya memang Ezam tak tahu,kerana beliau bertugas sbg S/usaha Politik kpd Menteri Kewangan.Ezam bertugas di MOF Jln Duta dan Anwar hanya ke sana seminggu sekali.Org yg sgt rapat dan tahu semua perkara ini adalah Azmin Ali kerana Azmin S/usaha Sulit TPM.


Ezam amat jarang bertemu Anwar dan jika bertemu pun lebih kpd perbincangan perkara2 politik shj.Dan ezam pun tak lama bertugas dgn anwar tak sampai 2 tahun pun.Selepas Anwar dipecat,Ezam pun turut sama dipecat.

Pakat2 Kencing Rakyat said...

Anak Lenggong, bese la dengan puak2 Pakatan Runtuh ni. Bile org tu sokong Pakatan Runtuh, semuanye baik, satu kesalahan waima kesilapan pun xpernah dilakukan / kedengaran. Tp bile dh isytihar @ hampir2 nk keluar parti, berbakul2 kesalahan 'pengkhianat' td diceritakan pd org ramai.

Tp tu x pelik lagi, yg PALING PELIK BIN AJAIB, seorg penyokong tegar hamPAS pernah beri gelaran Al-Jub pd ANUaww, Kapal Sink pernah dakwa ANUaww si pelaku seks songsang. Bile ANUaww dipecat dari UMNO, trus si penyokong hamPAS dan Kapal Sink U-turn 360 darjah menyokong peliwat tegar tu. Semua kesalahan ANUaww hilang, & trus di'mahkota'kan umpama kain putih, tiada satu salah pun bagi ANUaww.... mereka ni bute ke atau tuli???? Ntah la... memang suke kene kencing kot... kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

perisik rakyat

1. bila dia jadi orang ko ... ko sanjung ... bila dia jadi lawan ko .... ko hantam habis-habis ..... itu munafik punya perangai
2. betul lah ada usaha membawa masuk dana daripada luar untuk kempen pkr pada 2004 dan 2008 dan tak mustahil pilihan raya seterusnya.
3. kali ini siapa pulak nak ambik / kumpul duit tu .. ko boleh la ganti lokman dan anuar shaari
4. memang terdapat hubungan terlarang antara anwar dengan george soros
5. banyaknya sampai 20 juta takkan bagi free aja kat anwar .. mesti ada balasan .... tanya la anwar apa balasannya

Anonymous said...

Hoi kalau pkr tak de korang dah mampus keluar duit minyak seliter RM 5 ringgit....terima kasih la sikit.....baru ada klass....mahkamah kes anuar sibuk nak dakwa dakwi...kes pondan kena hentam dkt chow kit tak siasat plak siap berkawan plak pondok plis kat situ....rasuah telah berleluasa...insaflah wahai teman....

Anonymous said...

Hoi kalau pkr tak de korang dah mampus keluar duit minyak seliter RM 5 ringgit....terima kasih la sikit.....baru ada klass....mahkamah kes anuar sibuk nak dakwa dakwi...kes pondan kena hentam dkt chow kit tak siasat plak siap berkawan plak pondok plis kat situ....rasuah telah berleluasa...insaflah wahai teman....

Anonymous said...

korang bergaduh politik ni buang masa je....org politik kaya raya korang dok papa jugak....tapi jgnlah kita pilih pemimpin pembunuh,peliwat,perasuah nanti bala turun kita kena sama woi...kalau dah tahu....berdoalah agar pemimpin kita org yg ikhlas,bersih dan berjiwa rakyat....cari pm lain yang baru bleh....

Anonymous said...

aku nak pm tengku razaleigh bleh...otai ...relax skit....muhyiddin ada tokoh ke?...

Siapa Michael Danby??? said...

Kawan baik ANUaww dari Australia seorang berbangsa Yahudi dan pejuang utama golongan GAY dan LESBIAN??? Ya, Allah.....Biar btul.....


http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Danby


http://www.danbymp.com/documents/summer04.pdf

Siapa Michael Danby??? said...

Danby was the only Jewish member of the Australian Parliament until 2007, when Mark Dreyfus was elected. He has frequently spoken in support of Israel and in opposition to antisemitism and other forms of racism. In 2005 he was critical of a book by a Sydney Jewish atheist journalist, Antony Loewenstein, about the Australian Jewish community and its attitudes to the Israeli-Palestinian conflict which he regarded as anti Israeli propaganda. In a letter to the Australian Jewish News, Danby called on the book's publisher, Melbourne University Press, to "drop this whole disgusting project." He also called on the Jewish community to boycott the book. "I urge the Australian Jewish community, and particularly the Australian Jewish News, to treat it with dignified silence," he said.

Siapa Michael Danby??? said...

Since his election to federal Parliament in 1998, Michael Danby has become a leading advocate of changes to Australian laws which discriminate against gay men and lesbians, and against same-sex couples. He has concentrated particularly on discrimination against same-sex couples in superannuation and veterans’ affairs.

Anonymous said...

ya Allah pecah lah perut puak2 umno ni. Amin!!!!