"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 04, 2010

Hang Memang PENGKHIANAT..!!

Reactions: 
Pagi ni aku dimaklumkan akan diadakan satu 'Demo' bantahan sebagai mendesak PENGKHIANAT 'Kulaan' Bagan Serai,iaitu Yb Mohsin Fadli Samsuri meletak jawatan yang mana telah membongokkan pengundi dengan keputusan keluar Parti dan menjadi Ahli Parlimen Bebas berkuatkuasa serta merta.

Aku akan berada di lokasi dirancang (Hadapan Pusat Khidmat MP ni...?Pernah ke berkhidmat..?) untuk mengetahui aman ke tak aman 'Demo' ni....Sebab orang Bagan Serai jarang ber'Demo'..

Insyaallah gambar-gambar akan Dimuat naik bila sekembalinya dari lokasi....

1.5 juta...?takde hal la....ciput!!

24 comments:

Sape BN/Pakatan Rakyat yang nak besar dan panjangkan zakar? said...

takbirrrr!

Anonymous said...

Timbalan Dekan Pusat Pengajian Sains & Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia, Dr Sivamurugan Pandian berkata PKR perlu mengkaji mengapa semakin ramai pemimpinnya keluar parti.

Tak perlu la nak berdemo, nanti ada yang terlebih EMO dan menyusahkan orang lain. Yang penting KAJI dulu mengapa dan kemudian ambil tindakan.

Mesti ada sebab mengapa semakin ramai pemimin PKR keluar parti. Jangan asyik salahkan orang je.

Anonymous said...

awat nak marah kat dia, anwar yang tunjuk jalan, tak ingat ker...

Anonymous said...

bukan saja pengkhianat bahkan umpama sampah

Edyes said...

anon 9:34

jangan jadi bodoh bhai!!

apa beza lompat masuk PR untuk bentuk sebuah kerajaan rakyat, berbanding lompat masuk UMNO untuk melampias perut sendiri?

Utoh Kajung said...

Urang tuha si Mohsin tu bungol tambuk.
Sanang2 malacong...
Sarek banar ako manireng muha nya.

Sipa2 yg tahaba urang tuha ni di Bagan Sarai padah kat ako lah....nak ko timbai ja urang tuha ni dalam paret.

Harris said...

Haha..Org atas..x phm daa..Bhasa pe tu?Translate ar ckit.Bg aku biarkn le dorg tu nk bdemo...Puak2 ameno tu pn dh pndai bdemo skang!

AzamDean said...

demo lo ni doh tak serupo dulu!~!!!!!!

Anonymous said...

16 Sept - we have the NUMBER!!!..bila time tu, anuar dapat restu nik ajis dgn fatwa ni..

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0917&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_09.htm

14 Feb - we lost the NUMBER!!!

Anuar mintak Tok guru tarik balik fatwa dia dulu..mcm biase, nik ajis, baik TUANNNN!

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0215&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_09.htm

senang je anuar ni gunakan kelebihan nik ajis ni..and nik ajis guna kelebihan pengikut2 nya yg taksub and jumud utk anuar, sape yg bodoh? anwar jgk yg pandai..pasal tu kes bleh tunda samapi 27 kali..

joostspring said...

edyes..

lu punya minded mcm celaka!!!

srupo dgn org mabuk todi je mu tulis tu..

Anonymous said...

Doa' semoga MP & ADUN yg lompat jadi BEBAS ni diberi hidayah agar meletak jawatan..atau

doa' bagi MP & ADUN yg lompat2 ni terpaksa letak jawatan jugak, iaitu 'pergi tak kembali..'

adakan PRK semula !

Anonymous said...

apa punya turrr ler joostspring ni. x betul ke ape yg edyes tulis?..nampak mcm dah terkena tepat atas muka jer..ha...ha...ha...joostspring tangan dan lidah yahudi dah kembali utk menjalankan fitnah2 yg dh disusun oleh yahudi penasihat najib (APCO).

Anonymous said...

Harris.....

itu bahasa banjar.......bila sudah sakit hati semua dia nak tibai. Sampai orang tua boroi tu pun dinak katok. BAnjari-banjari....

Anonymous said...

16 Sept tu pasal balaci umnongok tak faham. Bukan lompat parti wahai balaci ngok. Itu cuma sokongan majoriti di Parlimen. Kerajaan boleh jatuh walaupun MP BN menyokong PR. Itu pun tak faham ka? Tak reti politik jangan dok komen di sini pasal nanti orang2 di sini tahu kebodohan balaci2 umno.

Anonymous said...

Anon 7:41...memang balaci umno ngok-ngok belaka. Cuba lu belek balik komen dorg...x de yang boleh membuka minda kita...balik-balik komen sinis, kutuk n maki-maki...fakta...langsung x de.

Yang lompat parti ni dah boleh agak Anwar akan masuk kedalam samada salah atau tidak sebab dengan hujahan-hujahan bernas Anwar lah rakyat mula melihat BN ni macam cibai. Buat masa ni PKR belum ada penganti sehebat Anwar jadi...sebelum Anwar kedalam dorang cabut dulu amek "offer"...

BN ni lupa...kuasa adalah dari rakyat...lompatlah berapa ramai pun kalau rakyat dah tahu temberang BN...kalau timbul parti lain yang benar-benar perjuangkan nasib rakyat...pasti rakyat akan sokong.

pejuang baru beb said...

adoi..budak2 pr ni ckp tak serupa bikin dah. nak backuplah tu..haha.

POINT MUDAH JE BOY, KLAU NIK AJIS CKP BLEH LOMPAT PARTI BN KE PR, NAPA BLEH PR LOMPAT KE LUAR X BLEH..FUH...FATWA APA MCM TU.,..HAHA..

BUDAK2 TINGKATAN 1 PUN BLEH FIKIR BENDA NI SCARA LOGIK. BKN PAYAH NK FIKIR. TP BUDAK2 PR NI SJ JE PUN NK BACKUP SILAP SNDIRI. MULALAH TIMBUL MCM2. X TERIMA HAKIKAT. FATWA NIK AJIS DULU BKN MAIN KAGUM, SKRG...TAK HEBOH PLAK FATWA TU..ADA PLAK FATWA LAIN...HAHA...

ADOYAI...BDK PR,,XPYHLA CKP BNYK. BUANG MASA...PI DUK UMAH, KAJI BALIK APA MAKSUD POLITIK? APA MAKSUD PAKU DULANG PAKU SERPIH, MENGATA ORANG..AHH..APA LAGI...HAHA

INGAT JE POINT MUDAH, INGAT FATWA TU..ITU SJ.. XPYH SIBUK NK CKP MCM2.HEHE..

joostspring said...

PBB..

golongan PR ni kepala otak mereka jenis bengap plus bengong...

sbb tu jadi mcm tu...

Anonymous said...

Aik...PBB nak ngajor pulak kita berpolitik yang joostspring pulak dari ari tu jadi kaki menyampuk sebab x tau nak komen ape?

allo fren...lompat dari BN ke PR memang boleh sebab

1.BN banyak wabak, rasuah, penipuan, rampasan, menjual keselamatan negara, pembaziran, projek terbangkalai n runtuh, pentadbiran yang x telus, mencemar imej kehakiman, agensi penguatkuasa yang x dapat laksana tugas dengan bebas n bermacam-macam lagi...hal-hal budak darjah empat pun tau.

2.Penyokongnya x mementingkan amanah rakyat...kalo orang BN lompat parti pun dia kata " x pe janji dapat makan ".

3.Untuk mendalami erti perjuangan n kepercayaan untuk 27 juta rakyat malaysia.

Yang menyebabkan x boleh lompat parti dari PR ke BN kerana:

1.Yang mengundi wakil rakyat PR kebanyakan adalah dari golongan kelas berpendapatan sederhana rendah.

2.Amanah dari golongan ini x boleh dianiaya.

3.Sekiranya aniaya bererti samalah tindakan mereka seperti umno menganiaya golongan ini.

4.Akan menjerumuskan diri kearah penghinaan kerana rakyat pelbagai golongan semakin menjauhkan diri dari umno.

5.Akan dihukum oleh kuasa rakyat.

Kalau Ustaz Nik Aziz bagi fatwa ni aku bagi fakta sebab apa fatwa itu dikeluarkan.

Kenapa komen ko nampak kosong je macam otak kau juga...mana fakta ko kata fatwa tu x valid.

joostspring tolong jawapkan tuk PBB boleh x..?

Anonymous said...

joostspring tengah tunggu skrip dari APCO...PBB tu org baru. akal x cukup lg, sejarah pun x tahu ialah baru habis belajar pastu dpt kerja dgn adun bn pulak tu. adun pun akal singkat tu yg jadi mcm tu...ha...ha...ha...

Anonymous said...

tggu je reformasi nnt bile cukp je BN/UMNONGOK BABI dpt smp angka 148 tuh..reformasi smp terlingkup terus puak2 BN/UMNONGOK sial tu..

joostspring said...

25/03/2010 ni aku nak tgk rmi geng2 reformasin yg akn berdemo....

kl xsampai seribu baik xpayah hebohkan r...buat malu je...hahahahah

Anonymous said...

ari ni DSAI kat Melaka. org Melaka jom p dgar ape DSAI nak ckp. ceramah ni xkan masuk tv1,2,3,dan sealiran dgnnya. ini kesempatan utk kita dngar dan nilai ape yg beliau nk ckp....*be neutral*

Anonymous said...

kira ok la tu joostspring bingai woii..walaupun x sampai seribu kurang-kurang ada gak sokongan daripada terpaksa bayar nak meramaikan orang macam umno.

adha brani bagi komen balas ke joostspring bingai...meh sini aku sekolahkan kau macam mana umno bagi duit untuk meramaikan pencacai umno datang...

minangkabau

Anonymous said...

PBB mana ko..aku tengah tunggu komen ko ni...


minangkabau