"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 04, 2010

Harapan Baru Untuk Mat Usin....

Reactions: 
Ahli parlimen Bagan Serai, Mohsin Fadzli Samsuri diberi tempoh tujuh hari untuk mengosongkan kerusinya ataupun menghadapi tindakan dikenakan solat hajat supaya dihukum oleh Allah.

Ahli Majlis Syura Ulama PAS Ahmad Awang (kiri) berkata pihaknya akan menganjurkan solat hajat selama tujuh hari tujuh malam supaya Mohsin diberikan hukuman setimpal kerana mengkhianati perjuangan.

“Kita beri tempoh tujuh hari supaya beliau letak jawatan. Jika tidak kita akan anjurkan solat hajat tujuh hari tujuh malam supaya Allah menghukumnya kerana khianat pada perjuangan.

“Bentuk hukuman tersebut, biarlah Allah sahaja yang menentukannya,” kata Ahmad yang juga pesuruhjaya PAS negeri Perak pada pilihan raya umum sebelum ini.

Bekas naib presiden PAS itu mengulas tindakan Mohsin yang keluar PKR dan menjadi wakil bebas dengan alasan tidak bersetuju dengan pendirian PKR berhubung isu kalimah Allah.

Pada sidang media bagi mengumumkan perkara itu semalam, Mohsin (kanan) dilaporkan berkata, beliau telah membangkitkan perkara itu melalui saluran dalaman tetapi mendakwa ia tidak dihiraukan.

Ketika menghubungi Malaysiakini semalam, Ahmad berkata, tempoh tujuh hari yang diberikan kepada Mohsin untuk meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat bermula semalam apabila pengumuman itu dibuat.

Ditanya sama ada program berkenaan akan dianjurkan oleh PAS negeri, Ahmad berkata ia anjurannya sendiri yang bertanggungjawab menerima Mohsin sebagai calon kawasan tersebut pada masa itu.

Bagaimanapun, tambah Ahmad, beliau juga mengajak pengundi kawasan itu, penyokong PAS sekitar kawasan parlimen berkenaan dan kira-kira seribu pelajar daripada sebuah pusat pengajian agama yang diasaskannya di Perak bagi menyertai solat tersebut.

Ahmad sebelum itu telah dua kali bertanding pada pilihan raya umum di kawasan parlimen tersebut pada 1999 dan 2004. Bagaimanapun beliau tewas kedua-dua kali di tangan calon BN.

Mengimbau semula detik-detik ketika Mohsin dipilih sebagai calon bagi Pakatan Rakyat, ketika itu Ahmad berkata, bukan sahaja pengundi, tetapi penyokong PAS juga tidak mengenalinya.

“Semua orang tanya siapa beliau,” kata Ahmad yang berkata pihaknya bertungkus lumus berusaha bagi memastikan Mohsin menang.

“Waktu berkempen itu, kita bawa dia, iring ke sana ke mari. Saya (sendiri) cakap pada pengundi-pengundi, kalau tuan-tuan undi Mohsin, samalah macam tuan-tuan undi saya,” katanya.

Ahmad juga dilihat menunjukkan keraguannya terhadap tindakan politik Mohsin tersebut yang menurutnya berlaku secara tiba-tiba.

Katanya, beliau difahamkan, ketika seorang aktivis PAS kawasan tersebut berhubung dengan Mohsin kelmarin, soal peletakan jawatannya tidak timbul langsung.

“Berdasarkan sidang media beliau, daripada cara dia baca kenyataan akhbar, dengan salah sebut beberapa kali, saya rasa itu bukan beliau yang buat,” kata Ahmad.

Sementara itu, kira-kira jam 10 pagi ini, sejumlah 200 orang berhimpun di depan pejabat Mohsin di Bagan Serai bagi mendesak wakil rakyat itu meletakkan jawatan segera.

Sumber: Malaysiakini

30 comments:

sasaudengo said...

Salam Wak...

Aku nak cadangkan macam ni... Ape kate kita kumpul dan dapatkan pengundi berdaftar Parlimen Bagan Serai.

Oleh kerana majoriti yg dimenangi dek ADUN Katak Tampirai Mohsin sebanyak 3OOO maka pastikan jumlah pengundi dan tandatangan yg dikumpulkan melebihi separuh dari majoriti tsbt (>1600)... setelah baru kita buat demo depan pejabat dari seterusnya diangkat ke istana Perak.

Kita mohon perkenan dari Sultan Perak agar ADUN Katak Tampirai tsbt dilucutjawatan ADUN hasil dari undi tak percaya dan penarikan balik undi yg telah diberikan. Bukankah kita telah diajar bahawa Sultan mempunyai kuasa yg mengatasi kuasa Dewan Undangan Negeri.

Kalo undi ADUN diterima oleh Sultan utk laksana undi tak percaya terhadap MB yang dilantik dari parti yg disokong oleh majoriti rakyat.... kenapa pula rakyat yg memilih tidak dibenarkan utk buat undi tak percaya terhadap ADUN yang mereka sendiri pilih?

Dapatkan jumlah tersebut dan ushakan diangkat ke Istana Perak... dgn doa rakyat! Dan perkara yg sama juga boleh dibuat ke atas ADUN2 Katak yg melompat keluar parti tanpa sokongan pengundinya baik dari PR mahu pun BN demi memelihara suara demokrasi!
Dari Rakyat Oleh Rakyat Untuk Rakyat.... sasaudengo!

Renung-renungkan....

Anonymous said...

Tak malu betul si sial ni. Pakai kopiah kemudian lakukan maksiat depan orangramai. Inikah imej yang dia nak tonjol. Pakai kopiah putih kemudian istihar jadi pengkhianat pada rakyat.

aliffnajmi said...

Salam.
Sblm kita melakukan solat Hajat tersebut, suka sy ingatkan diri sy tentang beberapa perkara agar hajat dan doa kita itu nti dikabulkan oleh Allah swt. Maka perlu kita perhatikan beberapa hal sbb:

1. Awali doa dengan Asmaul Husna
Dalam A-Qur'an disebutkan dalam surat Al-A'raf 7:180 "Allah mempunyai Asmaul Husna, maka bermohonlah kepada-Nya dengan menyebut Asmaul Husna itu dan tinggalkan orang-orang yang menyimpang dari kebenaran dalam (menyebut) nama-nama-Nya. Nanti mereka akan mendapat balasan terhadap apa yang telah mereka lakukan."

2. Ucapkan dengan kalimat Tauhid
Setelah membacakan Asmaul Husna, maka kita membacakan Kalimah Tauhid sebagai pernyatan dan ekspresi kita kepada Allah yang Maha Esa, Maha Berkuasa, Maha Pengasih dan tiada sekutu bagi-Nya.

3. Berdoa dengan prasangka baik
Dalam berdoa, kita harus berprasangka baik kepada Allah, bahwa Dia akan selalu mengabulkan doa kita.

4. Berdoa dengan hati yang sungguh-sungguh.
Allah akan mengabulkan doa dari hati yang bersih dan sungguh-sungguh. Allah tidak akan mengabulkan doa orang yang tidak bersungguh-sungguh atau setengah hati dalam memohon doanya.

5. Berdoa lah dengan kerendahan hati.
Dalam berdoa kita harus merendahkan hati di hadapan Allah. Allah tidak menyukai orang-orang yang tinggi hati atau sombong. Buanglah kesombongan yang ada dalam diri kita agar Allah mendengar permohona kita.

6. Berdoa lah dengan permintaan yang jelas
Kita harus meminta kepada Allah dengan permintaan yang jelas dan terfokus. Kalau kita memintakan sesuatu kepada Allah, maka sebutkan permintaan itu dengan jelas, kalau perlu sebutkan dengan spesifik.

7. Manfaatkan waktu-waktu yang baik
Doa itu dapat dilakukan kapan dan dimanapun, tapi coba kita manfaatkan untuk berdoa di waktu-waktu yang doa kita lebih didengar oleh Allah swt.

a. Sepertiga malam
b. Tengah malam dan setelah solat fardhu
c. Pada saat lapang.
d. Ketika sujud.
e. Pada hari Jumaat.
f. Anatar adzan dan iqamah.
g. Pada hari Arafah.

Sama2lah kita fikirkan dimana silapnya sehinggakan Solat2 Hajat kita tidak dimakbulkan oleh Allah SWT seperti (sbg cth) ketika meminta diberi kemenangan kpd Nizar dan lain2.

Semoga Allah memberkati kita. InsyaAllah.

LanaBulu said...

Biarlah depa nak lompat..
sapa lagi nak lompat..???
Lompat cepat2 sebelum STOP dari jadi orang...
Sepatutnya semua pihak kena berpakat ttg bertapa tak bolehnya wakil rakyat melompat parti atau keluar dari parti..
PASAI..???
Depa adalah dipilih oleh mejoriti pengundi atas nama parti yg diwakili...
Kalau nak mengkhianati amanah yg diberikan..turun dan berikan peluang kpd orang lain..tak perlu menjilat ludahan orang yg memilih...dan tak perlu merangkak kepada puak yg dulunya telah meludahi kamu wahai wakil rakyat..
p/s- Bila diangkat menjadi mulia..tapi bila melompat menjadi jijik...(tak kira sapa pun yg melompat)
Kesian dan memalukan..

Anonymous said...

Hidup Mohsin!Berani kerana benar!Jahanam PKR!Hidup UMNO,Hidup Najib!

Utoh Kajung said...

Jaga kau Hj Tampirai,

Kauk ni pandusta...
kauk ni kada amanah....
Kauk ni manginaya pangundi kauk....

Kauk nyambat dalam pipar kau handaq mati leh....

Kaina kauk....
7hr-7mlm kami ulahkan sambahyang hajat....
Burut hantalor mo....
Buncit parot mo....
Hirot muha mo kaya wareq....

Manjung Mari said...

Aku ada satu idea...!
Apa kata setiap bulan kita pakat kutip RM100 seorang dpd setiap penyokong PR dan duit terkumpul tu kita bagi sama rata kpd setiap Wakil Rakyat PR utk upah mereka supaya tak lari ke sebelah sana.Aku rasa ini adalah cara terbaik utk kita tunjukkan kekuatan kita pada UMNO keparat tu..!!

Anonymous said...

awat hitam benor bibir salehuddin tuh? Klu aku la, awl2 lg aku tolak mamat nih pegang jwtn ape2. Tgk muka dh th cmne peribadi dia. Aku pn heram cmne Anwar bley lantik mamat ni sbgai s.u agung.

Anonymous said...

sapa2 yg lompat parti nie bn sanjunh
aku penyokong pas
dari perserktif aku
org lompat parti nie tak kira dia masuk bn ker pr hina semuanya
klau dah pegang amanah rakyat
tunaikan laa
mcm kes adun bota yg masuk kat pkr ari tue
aku sbgai org pas tk suka wlaupon mula2 dia masuk pr
tapi apakan jadah
org umno suka lompat2 parti
aku pon tk paham?????

Anonymous said...

smyg hajat..

samala mcm pencuri pun buat semyg hajat supaya berjaya mendapat hasil curian tanpa ditangkap polis..ataupun perogol meminta perlindungan ALLAH supaya diringankan hkuman didunia tanpa bertaubat..

bezanya cuma, ALLAh takkan makbulkan..

sekian..

anti-firaun..

Anak Bugis said...

MP PKR keluar bukan menyebabkan UMNO tambah kuat, tapi tambah alpa.. tunggu pembalasan rakyat marhean nanti..pada PRU13

Anonymous said...

contoh perbandingan org melayu dgn org India..

Bekas ADUN Bkt Selambau, V.Arumugam berani letak jawatan.

MP & ADUN yg melayu..?
apa pendirian anda...
ada teloq ke tak?

'manusia yg tamakkan wang/harta dan kesenangan dunia, akan mendapat balasan azab seksa..'

Anonymous said...

pakat2 doa'kan manusia yg khianat ini meletak jawatan segera atau terpaksa letak jawatan jugak, bilamana dihantar ke lubang kubor..

Bersama berdoa', Allah yg tentukan.

Anonymous said...

sblm korg wat huru hara kat Malaysia ni lagi, renungkanlah "fatwa" nik ajis ni dulu..

Lompat parti tidak salah - Nik Aziz

KOTA BHARU 16 Sept. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berpendapat, tidak menjadi kesalahan kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengambil alih kerajaan dengan memujuk Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) lompat parti.

Katanya, apa yang dilakukan Anwar adalah selaras dengan kehendak demokrasi, mengikut peruntukan undang-undang dan sejajar dengan tuntutan masa dan keadaan.

"Kalau Anwar tidak buat macam itu, nak buat macam mana lagi, sementara menunggu pilihan raya, buat macam ini dulu.

disebabkan perutusan "fatwa" nik ajis la yg menyebabkan MP PKR kuar party..

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0917&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_09.htm

tp nik ajis terlambat nak kuar "fatwa" baru, si zahrain da kuar dulu..

Nik Aziz saran lepas jawatan

KOTA BHARU 14 Feb. – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan tindakan Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim keluar parti sebagai mengkhianati amanah yang diberikan oleh rakyat di kawasannya.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0215&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_09.htm

anti-firaun

Anonymous said...

Busuk betul hati perut puak-puak PR. Nak adakan solat hajat mintak YB Bgn Serai bukak hati supaya letak jawatan. Apa yg ada dlm kepala hotak PR ni tidak lain iaitu asyik menyalahkan orang lain ketika mereka ditimpa musibah diatas perbuatan sendiri. Mereka ini begitu taksub dan begitu ekstrim seolah-seolah hanya mereka saja yg benar dan didalam kebenaran. Orang lain semuanya salah dan tidak benar. Mereka begitu yakin bahawa Allah s.w.t. akan menyebelahi mereka dan akan memakbulkan segala permintaan mereka. Mereka begitu angkuh dan sombong serta mendabik dada bahawa Allah itu hanya kepunyaan mereka iaitu kepunyaan PAS, PKR dan DAP. Orang lain tidak berhak memohon apa-apa dari Allah kerana Allah hanya utk mereka dan kepunyaan mereka dan juga hanya akan mendengar dan berkena kpd permintaan dari penganut PR.
Tidak pernah berlaku dlm sejarah kemanusiaan dimana terdapat manusia yg begitu jumud dan taksub serta angkuh spt mereka yg berada dlm PAS. Yakinlah bahawa Allah maha adil, maha mengasihani dan maha penyayang. Kita lihat nanti siapa diantara kita yg akan diangkat oleh Allah s.w.t. sbg manusia yg beriman dan tidak berhasad juga akan terus dipelihara dan dilindungi. Semuga Allah menunjukkan jalan yg benar kpd mereka-mereka yg telah sesat ini.

Anonymous said...

ha!ha!ha!ha!ha!

sembahyang hajat!???

ha!ha!ha!ha!ha!

sampai ke situ pulak..

ha!ha!ha!ha!h!

jika Allah swt tak makbul!???

siape yang malu!??? orang pas jugak...

ha!ha!ha!ha!ha!

baik engkau orang sembahyang hajat semoga sihat walafiat TGNA yang telah di masukkan ke wad HUSM tu... semoga sihat TGNA ameennn

ha!ha!ha!ha!ha!

Anonymous said...

Anonymous said...

....Orang lain semuanya salah dan tidak benar. Mereka begitu yakin bahawa Allah s.w.t. akan menyebelahi mereka dan akan memakbulkan segala permintaan mereka. Mereka begitu angkuh dan sombong serta mendabik dada bahawa Allah itu hanya kepunyaan mereka iaitu kepunyaan PAS, PKR dan DAP. Orang lain tidak berhak memohon apa-apa dari Allah kerana Allah hanya utk mereka dan kepunyaan mereka dan juga hanya akan mendengar dan berkena kpd permintaan dari penganut PR....

March 4, 2010 9:15 PM


Ko cerita apa..? Tak cukup tidur atau tersalah makan ubat...?

Kau ni penganut agama apa..? Kalau ko mengaku beragama islam menunjukkan pemahaman kau tentang islam masih kabur.

Kalau nak mendalami agama islam jangan hanya membaca buku saja, pergi menuntut dengan guru agama yang benar-benar layak.

Jangan tunjuk pandai kalau tak tahu...

Anonymous said...

sape guru agama yg benar2 layak tu? nik ajis ke? ..hahahaha.

sumpah atas alquran katanya tiru kristian, but bab guna pakai kalimah ALLAH oleh kristian pesal dia tak kisah "sama" ngan kristian? kalu betul2 sama takpe, tp kristian tuhan dia beranak pinak, tak ke haru..

agama samawi la, zaman rasullullah tak halang la ini fatwa menda ni? time anwar pujuk org lompat party nik ajis ckp kehendak demokrasi semasa, but bila org melayu islam ingin mengelakkan kekeliruan akibat penggunaan nama ALlah oleh kristian, dia sebut keadaan zaman2 rasullullah tak larang plak..mane pegi "menjaga kesucian Islam" yg dilaung2kan PAS sblm ni?

tula tuan guru hangpa yg benar2 layak..ape ke tangkai yg dia da pasang kat kepala otak hang ni..

anti-firaun.

Anonymous said...

Saudara sekelian...membenarkan lompat parti dari BN ke PR memang x salah kerana x ada pencacai BN pun yang kisah sebab kebanyakkan mereka x de hati perjuangan atau mementingkan amanah yang telah diberikan.

Melompat parti dari PR ke BN memang menjadi kemarahan rakyat dari golongan PR kerana mereka mementingkan amanah yang telah diberikan.

Dua ayat diatas amatlah berbeza pengertiannya. Maka samaada solat hajat itu diterima ALLAH MAHA BESAR ataupun tidak pasti ALLAH akan mendengarnya dan jangan kita lupa setiap doa yang dipohon akan diterima ALLAH tetapi kita akan diujinya dahulu.

Jika kita ingin kecimpung dalam politik belajarlah selok belok politik sedalam-dalamnya seperti kalau kita ingin mati didalam Islam, matilah dalam Islam keseluruhannya.

Anti firaun...bersumpah dengan Al-Quran kita mengikut kristian tetapi menyebut nama ALLAH orang kafir mengikut kita. Mana yang lebih baik. Seperti gelaran anda ANTI FIRAUN tetapi anda bersekongkol dengan peraturan Firaun mana yang lebih baik?

Saudara-saudara sekelian. Pemikiran tidak boleh dibatas dengan satu perkara. Pemikiran harus dicabang untuk mendapat satu keputusan yang baik. Umpama pergolakan politik hari ini didalam kita mencari yang terbaik didalam yang baik.

Kalau kita adil pada diri sendiri dan KEBESARAN ALLAH anda semua akan dapat lihat hujahan dari pro umno dengan pembangkang lebih banyak kemunafikan oleh pro umno dari pro pembangkang yang banyak memberi komen tentang realiti kehidupan.

Anonymous said...

sejak zaman rasulullah lagi perkataan Allah digunakan oleh org kapir
nama ayah Nabi Muhammad pon Abdulllah

jgn pandang kalimah Allah dari segi perkataan jer

spatutnya pemimpin bn menerangkan perbezaan antara perkataan Allah org islam dgn org kristian

benda yg simple camnie tk buleh pulak nk diselesaikan
bnda yg tuhan suruh buat spt undang2 islam tk mau pulak nk perthankan

org umno hanya perjuangkan politik semata-mata
bukan nk terangkan keadaan sbnar kepada rakyat

Anonymous said...

anon 2.46pm

"bersumpah dengan Al-Quran kita mengikut kristian tetapi menyebut nama ALLAH orang kafir mengikut kita. Mana yang lebih baik"

ni aku nak kena tanya Ustaz Haron Din ni..see dia punye pendapat tentang ayat ko ni..

bersekongkol dgn kafir yg terang2 tolak perjuangan PAs atau bersekongkol ngan UMNO yg menyembah tuhan yg sama demi perpaduan Islam..

mane lebih baik?

antara dua2 persoalan di atas, yg mane yg lebih dekat dgn falsafah & matlamat perjuangan PAS?

anti-firaun..

joostspring said...

steady r anti-firaun....

mkn dlm beb tulisan lu...

hurm,siapa ye bro yg sebenarnya...

Anonymous said...

Tengok siSial malaun tu,sempat senyum lagi, berapa umno bayar dia supaya jadi pelacur ha?Puk* Mak punya manusia, sanggup melacur keturunannya.

Anonymous said...

Anti firaun

Aku ingatkan ayat awal ko dah ada pendirian tapi rupa-rupa kena refer kat Ustaz Harun Din gak...boleh percaya ke dengan Ustaz Harun Din...dia ni orang kuat PAS.

Apakah benar kafir tolak perjuangan PAS atau kafir yang menolak perjuang umno?

Apakah umno menyembah Allah yang maha ESA dengan berkiblatkan Kaabah atau BERKIBLATKAN RINGGIT?

Dengan dua persoalan diatas mana yang menonjolkan kesucian umno?

Anonymous said...

bila aku ckp pasal Haron Din tu tujuan aku nak kau selak balik harakahdaily ape pendapat Haron Din pasal isu Kalimah ALLAH ni..keyword: kufur..

kang kalu aku suh kau rujuk pendapat Najib, kau kata bias..lagipun Najib kan UMNO, ko yg jumud dan taksub sure takkan percaya..

pasal kafir tolak perjuangan PAS tu, aku nak kau selak balik ape Karpal cakp pasal isu ni..Keyword: "Langkah mayat dia dulu.."

pasal berkiblatkan kaabah tu, aku rase, KJ and Azmin dua2 pernah pegi haji, bkn ke kiblat yg same..kesian Tabung Haji penat2 wat pengendalian jemaah haji kat sane, murah plak tu..nik ajis agaknye nak yg lebih mahal sket kot? RM65ribu punye pakej but free..

anti-firaun..

Anonymous said...

Kufur ke...? apa pendapat najib...? Yang terlekap nama Allah kat topi polis yang dipakai x kira siapa sampai bawak masuk kejamban apa cita... ni nak suruh rujuk kat najib pulak..? Benda yang kecik susah nak settle suruh aku percaya benda besar dia boleh settle. Ini bukan soal jumud...ni soal pakai akal.

Bagaimana pula menteri umno sendiri boleh memperlekehkan Islam dengan mengatakan Kalimah Allah di semenanjung x bole..sabah sarawak boleh...sila rujuk statement Nazri Aziz. Tidakkah itu menolak perjuangan menegakkan Islam.

Dah tau kes ini mengenai hal ehwal Islam...eh..bole pulak hakim yang bagi keputusan tu orang cina. Dah x de hakim melayu ke..? disini aje orang dapat menilai orang kafir yang sebenarnya menolak Islam secara terang-terangan atau orang munafik dari golongan umno yang menolak Islam secara diam-diam?

Meh sini kita kongsi Ilmu...ko buka dulu surah Al Baqarah apa yang kau akan dapat dulu?

Setiap hujah kita akan memberi kesan pada rakyat yang mengharap satu kehidupan yang baik di bumi yang baik kepunyaan Allah ini.

KJ dengan Azmin je yang pergi Haji?
Yang lain buat ape..? duit dah cukup banyak. takut terguna duit haram ke pergi haji ke?

Ko nak pertikai pemberian orang pada NIK Aziz...si najib dengan rosmah sambil menyelam minum air ko x pertikaikan. pakai duit rakyat lagi...jangan lupa belek suratkhabar lamaaaa...haaa

Anonymous said...

Buat Mohsin, persetankan firaun-firaun kecil tu. Orang lompat ke arah dia digelar kesedaran, bila orang dia melompat digelar pengkhianat.... kesian dengan kebonggokkan si firaun-firaun nie.

PADAN MUKA KAU SETANNNNNNN.......

Anonymous said...

anti firaun.
hujah kau blm ckp kuat. pei....ler
belajak lg. ko msh x dpt kenal itu berlian dan apa itu kaca.

Anonymous said...

ada plak Sang Keldai yg nak skg statement kurang matang anti firaun.

Anonymous said...

Anon 3:11...kah kah kah budak sengal

Kalau PKR firaun kecil... komisyen 500 juta dengan enjin jet ilang firaun apa pulak ye?

apa lu crita ni...yang keluar parti nak jadi MP bebas ni nak dapat duit dari mana nak majukan kawasan parlimen sendiri? Dalam PKR nak dapat bantuan kerajaan pusat pun buntang bijik mata ni nak jadi bebas lak?

Adha sesapa boleh tulun jawap tuk bingai seekor ni?