"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 04, 2010

Senarai MP PKR Yang Dijangka Isytihar Keluar Parti

Reactions: 
Sumber - Dalaman Parti KeADILan Rakyat (PKR).

1) YB Zulkifli Nordin (Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu)

2) YB Azan Ismail (Ahli Parlimen Indera Mahkota)

3) YB Mohsin Fadzli (Ahli Parlimen Bagan Serai)

4) YB Ab Aziz Ab Kadir (Ahli Parlimen Ketereh)

5) YB Ahmad b Kassim (Ahli Parlimen Kuala Kedah)

6) YB Rashid b Din (Ahli Parlimen Merbok)

7) YB Zainal Abidin Ahmad (Ahli Parlimen Hulu Selangor)

8) YB Dato' Kamarul Baharin Abbas (Ahli Parlimen Teluk Kemang)

9) Wee Choo Keong (Ahli Parlimen Wangsa Maju)

Esok Pimpinan parti dan jugak media ada banyak kerja. pimpinan parti kena siasat benar atau tidak, media pulak ada 9 berita hot. kalau nak surat khabar atau portal "hot"... kejar semua Ahli Parlimen dekat atas tu, dapatkan berita dari diorang.

Yang mana tak dapat dihubungi tu... paham-paham la...

30 comments:

Manjung Mari said...

Eh,tertinggal satu nama lagi iaitu YB.ANWAR IBRAHIM (Permatang Pauh) Dia dikatakan akan keluar PKR utk masuk PPSB*. Utk makluman PPSB tu ialah sebuah parti lama yg tak berapa aktif,so mungkin Anwar nak ubah strategi sebab dia dah pening dgn perangai MP PKR yg asyik cabut lari, so ni kira satu lagi strategi ANWAR nak rebranding imej dia la kot?
Oh ya!..'PPSB' tu maknanya:'PARTI PENJARA SG.BULOH'.....

CikguShaari said...

Salam to all Muslim,
Yg aku tau, klu kita benar2 sayang & hargai sesuatu benda, kita jaga dia elok2. Klu ada awek, kita syg dia, kita belai dia, kita bawa shopping selalu, bagi BMW sebijik. Tak pi mana dah dia. Klu kita bela binatang, bagi dia makan cukup2. Jgn sesekali lupa bagi dia sorru. Merata dia lompat. Klu dia lompat dlm kaw rmah kita, ok la. Buatnya lompat lepas pagar. Org sebelah dgn bangganya akan kata, " Hallo, katak ni I yg punya tau..." Padan muka kita.

Anonymous said...

Awanng dogol ni kategori bangan g...dia ni suka tambah2 bangang...

+Bangang....+Bangang
+Bangang....+Bangang
+Bangang....+Bangang
+Bangang....+Bangang
+Awang......+Awang..
hahaha...+hahaha...+hahaha

Anonymous said...

apa jua perkara dalam dunia firstly kena utamakan soal 'percaya' jika dah takder kepercayaan di antara satu dengan yang lain berpisah je..

secondly semua orang nak makan,jika takder makanan bagaimana nak hidup ~An'War dah nampak benda ni tetapi dier tak peduli sibuk dengan road show seanteru Malaysia dan Dunia nak beri tahu semua orang Hakim dan Mahkamah di Malaysia tak qulified ~Karpal Singh dan Kroni2 kafir die je yang adil..

untuk makluman saya adalah seorang ketua cabang di kampung saya ~lagi susah berhadapan dengan mensyarakat jika dibandingkan dengan wakil rakyat yang menerima elaun Parlimen dan DUN ~An'War asyik menyemburkan air liur jer.. tak buat apa2 dengan ahli PKR 500ribu ???

insaflah bertaubatlah wahai An'War ~enkau takkan ke Mahligai Putrajaya walaupun yang enkau turut menciptannya ~jika nawaitu..enkau nak balas dendam dan memperlekeh Islam tak berubah dan tak bertaubat nasuha.. semua orang dah nampak Yang maha Tahu Allah swt lebih tahu niat enkau tu..

enkau berjuang selama ni pun gunapakai wang haram sumbangan daripada kroni Yahudi engkau seluruh dunia nak hancurkan Islam.. bertaubatlah sebelum Roh di halkum..

Anonymous said...

Ala.. biarlah mereka nak lompat dengan labu-labunya, tapi akhirnya rakyat juga akan humban mereka masuk tong taik. Macam kata bekas PM tidur bila dah jaga, ahli PKR yang lompat bukan menunjukkan BN dah kuat. Yang lompat hanyalah wakil mereka, tapi yang mengundi adalah rakyat yang menyokong mereka.

Jangan terkejut pula lepas ni PM tidur tu pula melompat. Apa nak hairan di Malaysia ni. Semuanya boleh. Malaysia Boleh. Negara Gila.

Anonymous said...

mereka yang melompat boleh dikatakan tak tetap pendirian,waimma dari parti manapun, tak keterlaluan sekiranyan dikatakan sebagai golongan yang MUNAFIK.

Anak Bugis said...

Jangan ingat, penyokong PR akan berkurangan, jangan ingat PR akan rebah, cuci mentaliti umno dalam PKR, biar tinggal pemimpin yg meletakkan rakyat sebagai keutamaannya.

Anonymous said...

Satu minggu satu katak lompat....lagu tu nampak lagi tension kat PKR dari semua lompat sekali...hebat idea ini.

Kalau lompat keluar parti satu bayaran (X juta), lepas lompat jadi bebas buat rundingan, kalau menyokong BN satu lagi bayaran...(X juta)...XX juta jadi milik mereka yang lompat...hebat idea nie kan ?

laksamana Duhaka said...

salam...
Duk die anok kucing...tikus tengoh ralik....

Anonymous said...

http://marahku.blogspot.com/2010/03/nik-aziz-and-his-malleable-fatwa-jump.html

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0917&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_09.htm

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0215&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_09.htm

lihat link2 di atas..aku cabar org2 kat sini kata UTusan meloya spin ayat2 nik aziz ni..dan aku cabar nik aziz sue utusan sekiranya benar utusan spin cite ni..

anti-firaun

merbok said...

WOII!! ahli PKR jom lompat ramai-ramai jadi ahli PAS hahaha

Anonymous said...

Berita terbaruuu...yang saya terima...
"Sembilan orang MP PKR telah mengistiharkan untuk keluar parti secara serentak untuk menjadi ahli bebas.Perkara ini dinyatakan didalan sidang akhbar sebentar tadi di lobi hotel Vistana"

Syed Husin ketika ditanya mengenai situasi itu telah menyatakan bahawa mereka yang keluar adalah parasit dan telah ditawarkan sehingga RM 2juta untuk melompat parti.

KOMEN SAYA PLAK: Jangkaan Tulang Besi memang hebat...

Anonymous said...

kalau lompat kata kena bayar...perisik rakyat ngok nget....
base bodoh....

Anonymous said...

Semua kes lompatan ini menunjukkan kelemahan Anwar.

Anwar ni memang lemah baik dari segi politik atau perjuangan. Dia hanya pandai berpidato dengan berfalsafah saja, tapi bab pertempuran yang realiti, dia gagal... apa yang dia ada sebelum ini hanya kerana dia bertongkatkan tiang-tiang iaitu orang2 sekeliling yang menyokong dia.

Dulu ada yang komen kata Anwar ni asyik sibok dengan hal luar negara saja seperti hal Aung San Suu Kyi di Burma, hal di timor tengah, hal di Indonesia dan berbagai hal rumah orang di luar negara... sedangkan tiang rumah dia sendiri dok kena tebang satu persatu dia tak sedar. Hari ini terbukti beberapa tiang rumahnya telah pun rebah ke tanah orang lain. Kejatuhan PR Perak adalah permulaan.

Hal ini umpama kalau dalam peperangan... Anwar bukan saja gagal menjaga askarnya dari ditawan musuh, tapi dia sendiri gagal menjaga dirinya sendiri... hingga seluarnya pun dapat dilondehkan oleh pihak musuh, kalau pun dia masih belum ditawan musuh.

Bila lingkup macam ni, dia salahkan Najib... tapi tak nak sedar kelemahan sendiri. Inilah sikap Anwar yang suka sangat ambik tau hal rumah orang luar, tapi tiang2 yang dok support rumah dia dia tak jaga.

Bravo Najib.

Anonymous said...

Integrity is a state of being complete and unified and when one has integrity, his words match his deeds. Anwar as the de facto leader of PR obviously has to re-examine his role in the party. I can see that he is too gross with proving his innocence when what he should care for at the moment is the well-being of his party.

This is also an indication that in the party, the size of the problem is bigger than the person. Meaning, PR is overshadowed by all the crisis and is seen to manage the problem appropriately.

Anonymous said...

Berita terbaru yang saya terima DSAI tidak lemah. Jika lemah macamana beliau boleh meliwat????

Anonymous said...

Kalau ade 10 orang lagi MP PKR yang akan keluar parti ia sedikit pun tidak akan mengugat penyokong2 PKR... INGAT !!! MP PKR semasa PRU 12 anda menang bukan sebab orang kenal anda tapi orang lebih kenal PKR dari anda .. Sekarang dah terbukti siapakah anda sebenarnya (KATAK2 YG DAH MELOMPAT).. Yang pasti semasa PRU 13 nanti jangan ada lagi muka2 pengkhianat rakyat ini lagi anda memang tak layak menjadi pemimpin .. pergi JAHANAM LAH anda dengan parti UMNOk sekali...

AzamDean said...

yang rasa2ya si zul ngn wee tu..alahai wee tu bukan PKR pun..dia ada parti sndiri..MDP ke hapa...dulu dia tu DAP...last2 kena pecat sbb disiplin..atas tiket PKR je die tu..tu yang dia tak heran nak lompat tu..

Anonymous said...

anon 10.51

"INGAT !!! MP PKR semasa PRU 12 anda menang bukan sebab orang kenal anda tapi orang lebih kenal PKR dari anda"

kau ni syok sendiri la, PKR menang bukan sbb org kenal PKR, sebenarnya sbb takde choice lain selain BN..so pangkah la parti opposite BN, kau ni bodoh sombong ke bangang?

anti-firaun

Anonymous said...

org umngok yg baghal jer tk kenal pkr
anak aku umur tahun kenal pkr
lagi baghal dari budak tk akil baligh org umngok nie
utk anon 12.13

Anonymous said...

Woi piraun anon 12.13...
Org pemikiran lembu dicucuk hidung je yg akan kata cam tu lebih-lebih lagi puak pencacai UMNOk ...
Bodoh...Bodoh

hanizam said...

sudahlah...kalau dah kena part sendiri, katalah macam-macam...BN itulah..Bn inilah...

kelemahan sendiri tak nampak...dah dapat kuasa, lupa segalanya...

lompatlah seramai yang mungkin...

memang dah tu kelemahan Pembangkang...dapat memerintah pun, mentaliti membangkang masih ada gak...

setiap masa membangkang je..masiblah kalau bini tu ajak projek, tak membangkang lak...

kah..kah..kah..

tu yang guna nama anon (dok bangkang & kecewa) jangan soroklah kekecewaan anda semua tu...

azamdean, belajar-belajar skit ape yang patut..jangan dok nganga je dengar ceramah & harakah je...open mind...

penjejak awan said...

Nak buat mcm mana kalau MP PKR berterusan meninggalkan PKR alamatnya berkuburlah parti yang satu ini,last sekali tinggallah Nuar berahim dgn empat lima orang pengikutnya yang masih setia.
Itulah padahnya bila dasar perjuangan yang terlalu liberal. Org melayu masih belum bersedia untuk membuat pusingan U,ini bila Nuar menyokong pengunaan kalimah ALLAH oleh penganut kristian ia seperti menikam dirinya sendiri. Ramai org melayu tidak boleh menerima pendirian Nuar ini. Bagi mereka memainkan kalimah ALLAH bukan isu yg kecil.Nuar Berahim kena salahkan dirinya sendiri bukan meletakkan kesalahan pada orang lain.

AzamDean said...

assalamualaikum hanizam...aku tak denga la ceramah2 ngn baca harakah ni........

ko lak cammana boleh sure BN takde kene mengena wei.. hah nizam???

yang aku heran ko tu nizam..boleh cite pasal bini buat projek kat sini pesal bro..banyak sangat baca buku lucah ke?? hahahahaha KAH KAH KAH KAH KAH!!!!!!

Anonymous said...

anti firaun! kalu puak2 umno dh benci ngan umno wat pe pangkah PKR...wat undi rosak jer la, tk pun boikot tk yah susah2 kluar ngundi..

Ko ni tulis sedap tgn jer..pakai otak ler sket...

Anonymous said...

Lompat... jangan tak lompat...

Lagi kuat lompat, lagi banyak untonggg...

Ho.. Ho....Lepas ni PKR tinggal Anwar, Ajijah dan Nurul Ijah aje la...

Entah2 Anwar pun nak lompat same...
boleh kire berape banyak untong daaaa....

Anonymous said...

OI ANON pro PKR,

PRU 13 nanti PKR akan menang kembali kerusi lompat tapi lepas tu jadi macam hari ini juga, tetap lompat. Parti Katak Reformasi. Bedekah kah kah bedekah.

Anonymous said...

ello kengkawan semua...lompat-lompat ni bukan kelemahan PKR tapi kelemahan umno...sebabnya...dalam perang nak kalahkan musuh bunuh dulu ketuanya. Dalam politik x boleh bunuh nampak sangat nanti...buat kes untuk ketuanya. Bila ketua kena tangkap pengikut dah tau x de peluang ketua nak menang kes...nak selamatkan diri dari kebulur keluar lompat parti jadilah bebas tunggu peluang lain sampai pulak.

ello kengkawan...kalau orang x pakai otak boleh la nak belit. Kalau x de pembangkang jangan cakap enjin jet boleh ilang silap-silap telor pencacai umno sendiri pun dia kebas. Sebab adanya pembangkang telor korang semua x kena kebas. Ni belum lagi kisah kena kencing dengan BN pasal RON 95 dengan 97.

ello kengkawan...bila umno dah ngelabah nilah caranya nak melemahkan musuh dengan menggunakan taktik busuk. Kalau setakat 9 orang nak keluar parti menyebabkan berjuta pengundi PR akan ikut dia undi BN pulak...aku rasa Najib dengan penyokong dia kena masuk sekolah balik la supaya lebih berakal.

Dah 53 tahun memerintah yang umno boleh bagi flat atau rumah murah untuk orang melayu bagi orang melayu bertambah rosak. Tanah rizab melayu jual atau pajakkan kat cina.
Jangan nak nafi la kengkawan umno aku ada suku sakat dalam umno.

Ada pulak mamat hanizam kata pengundi PR kecewa. Aku yakin pencacai umno lagi kecewa bila lima negeri tumbang ari tu sebab semakin sikit duit lendir rakyat yang dia dapat jilat.

ello kengkawan ku yang menjadi pencacai umno. Berhenti dari memperbodohkan diri dari mengkatakan hal pengundi PR mahupun PR. Budak sekolah pun boleh hairan macam mana pincangnya bila enjin jet bole ilang. Itu menunjukkan rakyat bukan bodoh lagi kecuali pencacai umno.

Salam

Anonymous said...

satu cerita zaman rom..sparta..bila pihak rome gagal nk memasuki kota dibinanya patung berbentuk trojan..apabila pemimpin kota anggap itu hadiah kemenangan dewa..lalu dibawa masuk dan diarak patung pemberian dewa itu..akhirnya kota itu dapat ditembusi..
apakah ini strategi pkr @ pr setelah gagal dr luar?

Anonymous said...

http://ttsearch.co.cc/search.php?query=Zulkifli+Noordin&type=and&search=1