"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 04, 2010

Mohsin Banyak Hutang. Projek Banyak Gagal

Reactions: 
NOTA EDITOR: Ini adalah satu artikel melaporkan kenyataan Ketua Keadilan Cabang Bagan Serai berkaitan dengan MP BAgan Serai, Mohsin Fadzil yang baru keluar dari PKR. Haii, kenapa la Bagan Serai ni banyak katak. Dulu Dato' Zainal, sekarang Mohsin.

Selamat membaca.
Mohsin Jumpa Najib, Pak Lah, Zahid Sebelum Keluar Parti

BAGAN SERAI 3 Mac - Parti KEADILAN Cabang Bagan Serai sudah lama menjangka akan berlakunya episod keluar parti oleh Ahli Parlimen Bagan Serai Mohsin Fadzil Samsuri setelah melihat reaksi beliau yang degil walaupun setelah ditegur berkali-kali mengenai sikapnya yang banyak membelakangi parti.

Melihat kepada prestasi beliau yang tidak memberangsangkan Ahli Parlimen kawasan itu, kepimpinan parti banyak memberi nasihat dan menegur berhubung sikapnya namun tiada perubahan positif yang ditunjukkannya.

Ketua Cabang PKR Bagan Serai Md Nasib Rahim berkata sikap Mohsin yang keras hati dan tidak boleh menerima teguran yang diberikan kepadanya jelas menunjukan bahawa beliau akan mengikut langkah Ahli Parlimen Bayan Lepas Datuk Seri Zahrin Hashim dan Ahli Parlimen Nibong Tebal Tan Tee Beng yang mengambil keputusan yang sama.

"Apa yang berlaku hari ini ibarat seperti anjing yang buruk kepala sudah dikutip orang dan dipinang oleh Umno dan Barisan Nasional.

"Beliau bukan sahaja mempunyai masalah disiplin, malah juga mempunyai masalah kewangan sehingga menyebabkan beberapa projek ternakan lembu dan kambing yang diusahakanya banyak terbengkalai," kata Nasib sewaktu ditemui dalam satu sidang media di Pusat Khidmat PKR Bagan Serai.

Tambah Nasib, disebabkan masalah kewangan dan kepentingan peribadinya Mohsin nekad meninggalkan parti yang telah menaikkan beliau sebagai Ahli Parlimen di kawasan itu.

Disoal mengenai bibit-bibit hubungan Mohsin dengan Umno dan BN, Nasib memberitahu Mohsin pernah bertemu dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Datuk Seri Zahid Hamidi tanpa pengetahuan parti.

Namun beliau percaya perjumpaan ini berkemungkinan untuk urusan tawaran harga yang akan diberikan oleh BN sekiranya beliau keluar dari PKR.

"Saya mendesak dan mencabar ahli Parlimen yang khianat ini meletakkan semua jawatannya termasuk Ahli Parlimen bagi memberi ruang dan kuasa kepada rakyat memilih wakil rakyat yang betul-betul diperlukan dan dengan mengadakan semula pilihan raya dan beliau boleh melihat adakah beliau akan diterima lagi atau tidak oleh rakyat," tegas Nasib lagi.

11 comments:

kaiban said...

Tak akan MELAYU hilang didunia,tapi MELAYU byk yg hilang maruah diri krn dunia.

Anonymous said...

Nak menulis, bukan spt budak sekolah menulis karangan. Nak menulis kenalah ada maklumat dan fakta yg benar. Nak mencabar orang pun biar ada asas dan logik.

Mana mungkin, beliau boleh bertanding semula jika meletakkan jawatan. Oleh itu, saranan Penulis adalah tidak bermakna!

Anonymous said...

Doa' semoga MP & ADUN yg lompat jadi BEBAS ni diberi hidayah agar meletak jawatan..atau

doa' bagi MP & ADUN yg lompat2 ni terpaksa letak jawatan jugak, iaitu 'pergi tak kembali..'

Adakan PRK..!

Anonymous said...

ape kata kau citer keburukan "bakal2" MP yg nak kuar parti tu sblm diorg kuar..watpe nak simpan bro..ni da kuar parti baru nak kuar list keburukan MP2 tu..sape nak pecaye?

aku rase byk lagi "citer2" menarik yg kau simpan ni, share la bro..sbb baru aku tau makin ramai mp2 yg telah diberi kepercayaan rakyat adalah buruk akhlaknya.. kalu suma MP2 PR tu kuar parti agaknye terbuktila bahawa rakyat telah tersilap memangkah calon, suma terpedaye dgn anwar penipu..

hahaha

anti-firaun

Anonymous said...

Dah dasar keturunan penyamun, mana boleh jadi baik. Genetik bangsa melayu dah macam tu, kalau pengkhianat tetap pengkhianat. Dalam genetik tu sudah ada benih bangsa pariah. Macam mana pun mesti ada benih umnongok tu. Mencuri dan mengkhianat bukan salah pasal semuanya dah jadi pelacur politik. cakapkan apa saja melayu memang bangsa pariah macam moyangnya dahulu.

Anonymous said...

Yey..artikel TB yg ditunggu2 dah kuar!!! Aku da agak dah skrip ulang2 mcm biase, mane2 ahli Parlimen PR yg kuar Parti jd Bebas mesti perangai busuk, xreti wat keje xpun perangai buruk nak kumpul harta. Da tau perangai buruk watpe nak soh jd calon awal2 PRU dulu kuikuikui..

Pepun respek kat TB sbb beliau akan membongkar semua perangai terkutuk seorg YB Pakatan Rakyat apabila mereka mengisytiharkan diri kuar parti dan mejadi Bebas. He..kirenya seme perangai buruk YB PR si TB ni da tau sbnarnye tp dier simpan dulu untuk 'artikel suprise' mane tau kalo2 YB tu betindak kuar parti. Kesimpulannya perangai YB-YB PR ni pun bukanla baik sgt seme buruk2 belake, tp kalo dorg isytihar kuar parti barula TB akan dedahkan perangai haramjadah dorg tu kuikuikui..

Tahniah kerana PR berase tidak menyesal sekalipun apabila kehilangn ahli Parlimennya. Satu keuntungan utk BN sbnarnye krana xpyh wat PRK jimat duit (sure BN kalah punyer) dan PR juga tidak perlu membazir wang utk berkempen sekiranya ada PRK.

Anonymous said...

Hidup Mohsin!Berani kerana benar!Buar PR n PKR,berhentilah menyalahkan bn n umno!Akhirnya projek 16september memakan diri!Padan muka anwar!Hidup najib!

Anonymous said...

hahaha
muka pok jib berseri-seri bnyak katak masuk lobang taik
pok jib suker amik katak2 nie
sedap leh buat sup katak

Anonymous said...

Yey Najib monggol dah jadi Tuhan Murujib,penyamun 1Malaysia.

joostspring said...

anom 3.48pm..

lu betul2 lawak r bro...kcian si tule babi tu lu sindir dia mcm tu...

tp aper yg lu ckp tu betul r...posting yg ditunggu2 dah tiba...dan skrg ni si tule babi tgh sibuk duk buat karangan salah laku2..cuma tggu nak mskkan nama je..

jgn kau tersilap tulis benda yg sama dah la tule babi..nanti kantoi lak lu ni suka buat fitnah...

mamat kulit buaya kau yg kena tetak tu aper citer eh???hahahhahahah...blogger pas sendri pun dah akui gmbr tu gmbr fitnah..steady r TB..si kaki fitnah no wahid

Anonymous said...

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." (Al-Qur'an,al-Hujurat (49):6).

TULANG BABI... EH, TULANG BESI = seorang fasik membawa sesuatu berita. Cakap tak serupa bikin. suka memfitnah, pengadu domba.... dajjal ker dia nie..????