"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 16, 2009

Berita Paling Dahsyat Hari Ini - malaysiakini

Reactions: 
  • Pertubuhan Warisan Persahabatan Malaysia (Sahabat) hari ini menggesa kerajaan agar mengembalikan kekebalan raja-raja sepenuhnya bagi menggelakkan institusi itu dari terus diperlekehkan.
  • Presiden serta pengasasnya, Syed Husain Syed Mansur Al-Shahab berkata, kekebalan itu secara tidak langsung akan mengembalikan semula kedudukan raja-raja Melayu selain menutup mulut mereka yang menderhaka serta menghina institusi berkenaan.
  • Beliau yakin sekiranya kekebalan raja-raja diwujudkan kembali, isu-isu berbentuk penghinaan terhadap institusi itu yang kini berlaku tidak akan timbul.
  • "Gesaan ini adalah persediaan bagi mengelakkan perkara-perkara yang lebih dahsyat daripada berlaku," katanya kepada pemberita selepas upacara simbolik Menjunjung Kasih dan Sumpah Taat Setia kepada Raja-Raja Melayu di Kampung Baru di sini hari ini - UMO
TP - kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

Mangkuk ayun ni buat lawak baghal ke?
  • "Gesaan ini adalah persediaan bagi mengelakkan perkara-perkara yang lebih dahsyat daripada berlaku,"
  • "Pertubuhan Warisan Persahabatan Malaysia (Sahabat) hari ini menggesa kerajaan agar mengembalikan kekebalan raja-raja sepenuhnya bagi menggelakkan institusi itu dari terus diperlekehkan."
Mangkuk ayun ni tak tau ke perkara yang paling dahsyat tu dah berlaku lebih 15 tahun dulu dan yang paling dahsyatnya ialah mangkuk hayun ni pergi gesa supaya dikembalikan "kekebalan raja-raja" dekat "Kerajaan" yang menghilangkan "kekebalan raja-raja"..!

Pergh... ini adalah berita yang paling dahsyat untuk hari ini..!

9 comments:

Anonymous said...

sama lawak dgn geng mansuhkan BI dalam PPSMI..ini lawak terhebat tahun 2009..masa mula2 diperkenalkan PPSMI dorg la yg sibuk menyokong..segala mcm prof KANGKUNG main setuju jer depan mahadet..tp skang, eh! pandai2 plak nk wat laporan polis..lawak2...polisi di kantora..hahaah.pasni dorg wat laporan plak MBH zamry men3 besar HARAM.skang siap pluk cium lg..amenuu mudah lupaaaa

Anonymous said...

"Pertubuhan Warisan Persahabatan Malaysia (Sahabat) hari ini menggesa kerajaan agar mengembalikan kekebalan raja-raja sepenuhnya bagi menggelakkan institusi itu dari terus diperlekehkan."...kihkhikikhi....tanya lah umno...diorg yg merosakkan ia..uhuhuh....PR tak lah sampai mcm tu...uhuhuhuh...oiiii perwaris.....dengar lah.

Anonymous said...

kesiam Melaka kena berajakan Khalil Yaakob la gamaknya..Aku rasa nak baling jer kasut lepas neh

Najib BNBBC said...

yang pertama orang yang aku nak baling kasut ialah Hamid Alba, aku nak baling tepat kat mulut dia...yang kedua Najib, juga tang mulut dia...yang ketiga SAMDOL-lah, ini lain sikit aku nak baling masa dia tengah syok dok tidur...lebih2 lagi kalau ada forum ka...biar dia terkejut beruk BN. yang keempat aku nak baling kat teloq Zali,...kasut2 tu kalau boleh aku nak bubuh bapak Tebuan tanah...biar tengok besar mana mulut2 dua baral tu, berapa besar biji mata yg dok tidoq tu dan jugak bera besaq teloq Zali yang suka mencarut tu...boleh jalan dengan PENCACAI!!!!!

HangJebat said...

Pada aku...kalau nak membela raja Melayu kena tebang umno/bn dulu..sbb depa lah yg meruntuhkan kekebalan Raja2 ni....Tapi aku nampak kedua2 pihak (Raja dan Umno) macam orang BENGONG je.. Dah tak ada otak berfikir dgn waras..Dulusapa yg runtuhkan dan la ni sapa yg dok menyalak pulak..??? mmg otak udang ...

Sniper said...

Che mat! chor tu ari dah jolok individu yang tuntut takhta kesultanan Melaka tu. Mamat tu tak baca gamaknya. ini ler masanya kalau dia nak tuntut. Kita nengok apa orang UMNO Melaka nak respon.

mat s said...

Org paling derhaka ialah org umno Melaka, Kesultanan Melayu bermula di melaka tapi kini melaka takde sultan..punye la derhaka org2 melaka ni,dan lebih menyayatkan hati ialah bila raja melaka yg ingin di tabalkan baru2 ini telah dinafikan kesultanannye oleh org2 umno melaka iaitu ali ketam & geng...umno2, korang ni memang Mangkuk Berayun semua nye....

Dulu UMNO sekarang Pas said...

pergi mampus la sahabat....memang barua UMNO....bila dengar ulasan dari sahabat sila pegang kepala masing-masing takut kena kencing......buat mangkuk serta barua umno sila jilat balik kahak serta ludah pada raja serta sultan melayu tahun 1983,1993 dan 2008(kat trengganu dan Perlis).....geng sahabat boleh la jadi pencacai(tukang cuci taik kepimpinan beruk UMNO)....boleh blah.....

kame said...

usahkan jilat kahak, najis altantuya yg meloya pun diorg nk sapu... hambiklaaa