"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 09, 2009

Bila Nak Mampos???

Reactions: 
Bila mangkuk ayun ni nak Mampos a? lagi lama hidup, lagi banyak menyusahkan Pakatan Rakyat...

"Langkah Mayat Saya" tu ungkapan mangkuk ayun ni dulu... aku ingat kalau mangkuk ayun ni mampos... belumba-lumba orang berebut nak langkah mayat mengkuk ayun ni...

Mampos la cepat-cepat mangkuk ayun woi... kau tu dah nyanyok... sampai masa dah untuk kau duduk rumah renung hari-hari akhir...

Khak Ptuih...!!!

14 comments:

Harimau-Menaip said...

Tersilap kata, Gambar kena terbalik...kah kah kah..

Ini kira individu ke-empat yang menjadi mangsa Perisik Rakyat.

Dasat.

sasaudengo said...

Aku sokong ko TP....

Itu tanda kita menegakkan prinsip perjuangan. sesape yang tak betul kita suarakan, kite tegur bukan main enggeh je mcm juak-juak sebelah nun.

Anonymous said...

yoo....aku sokong orang tua sekor nie gambar diterbalikkan.

drpd dulu sampai skang mangkuk hayun...tak pernah nak tolong rakan2 pakatan.

p/s: anak mangkuk hayun nie okey tak perisik rakyat??...dari luar nampak cam okey...tapi ntahlah...mungkin perisik rakyat boleh g tolong siasat...hasil siasatan infromkan dlm blog nie.

solonti said...

Suka hati dia lah nak bersuara. Ini PR. Carik carik bulu ayam, bercantum jua. Kalau nak angguk angguk je, kena lah ikut budaya Umno.

Karpal saja merajuk tapi dia memang berpendirian dan tak boleh dibeli buli.

Anggap saja sebagai penganjaran kepada Anwar dan pemimpin PR supaya lebih bijak. Tengok dak kena checkmate di Perak. Siapa yang lalai dan ghairah dengan si Adun Bota. Anwar sepatut nya mengkukuhkan struktur PKR dan dengar pendapat orang. Bersih kan PKR dari budaya Umno sebab ramai juga ex-Umno dalam parti tu.

Tapi dari dulu cakap nak ambil tampuk kerajaan persekutuan. Ini boleh tunggu hingga PRU13 dengan syarak PR mesti kuat. PKR mesti amanah dan kuat akar umbi nya dan ini lebih penting dari cakap cakap ganti kerajaan.

Kalau di checkmate di Selangor, Kedah, P Pinang jangan salah kan siapa sebab PR sendiri bela buaya buaya Umno di pejabat kerajaan.

Sepatut nya musuh ini ditangani dan ditukar dengan orang sendiri supaya boleh melicinkan pentadbiran negeri.

Kalau ini pun buta tak nampak maka memang betul lah kata kata Karpal tu.

Anwar menyusahkan PR saja sebab tak tau buruk baik nya.

Anonymous said...

BILA DIA NAK MAMPOS....CAKAP MCM TAKDAK OTAK...PENTING DIRI SENDIRI JAA....MEMANG DASAR MONKEY

Anonymous said...

dia merajuk sbb takde sape dlm pakatan backing dia bila dia kata nak saman sultan perak.

tue yg dia bengang gile dgn anwar, kit siang & guan eng.

Anonymous said...

HAHAHAHAHA..padan muke Pakatan Kencing rakyat..dulu siap sanjung2,Anwar tu mmg x guna la buat celaru negara jer....Pakatan Idiot HAHAHAHA...happynyer aku...
wooo hooo!!!

Anonymous said...

Benggali ni dah nyanyok ke apa ha?
Semua orang tak betui.. baik pemimpin UMNO, PAS,PKR,DAP semua tak betui.. aku ingat tolak jer dia dengan kerusi roda dia masuk laut..

Anonymous said...

Benggali ni dah nyanyok ke apa ha?
Semua orang tak betui.. baik pemimpin UMNO, PAS,PKR,DAP semua tak betui.. aku ingat tolak jer dia dengan kerusi roda dia masuk laut..

ediannuar said...

orang nie boleh pergi mampus.... nak ikut sangat prinsip..keluar lah dari DAP tu... kalau tak setuju sngat.....

din binjai said...

karpal oh karpal...bila nak karam...kalau DAP nak keluar pakatan rakyat..p-pinang macamana..DAP pun tak boleh perintah...DAP nak join dengan UMNO ka...Karpal..lu fikir la sendiri...

Anonymous said...

aku ingat..kita cari kuah pekasam...air ikan pekasam tula...kita tangkap dia..remdam buat pekasam sekali....baru sedap di tengok agaknya...sedap tengok dahla...sebab tak leh makan...HARAM!!!

havoc said...

Biasa lee..macam Piem no 4 kite dulu lee...dah tua mcm2 lee...

heehhee..tapi merajuk sampai kuar AMENO....

dah tua2 merajuk buruk..layan2 gtu le..c karpal ni.

dah tau perangai dia camnerr.

Anonymous said...

Dia ni lawyer je...bab2 politik ni kurang arif sangat, walaupun dah berpuluh2 tahun join DAP. Timing sentiasa tak betul...ikut nafsu amarah dia je...orang lain semua bodoh...