"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 09, 2009

Sedia Berubah: Lagi & Lagi & Lagi & Lagi & Lagi... - malaysiakini

Reactions: 
  • Kerajaan Barisan Nasional (BN) sedia mengubah dasar-dasarnya untuk memulihkan kepercayaan rakyat yang mengundi pembangkang dalam pilihanraya umum yang lalu.
  • Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan bersedia meneliti semula dan membuat perubahan sewajarnya terhadap dasar-dasar kerajaan.
  • Katanya, ia perlu bagi memulihkan semula keyakinan rakyat terhadap kerajaan berikutan keputusan pilihanraya umum 2008 yang menyaksikan sokongan di luar dugaan terhadap pembangkang
-malaysiakini

Kata-kata yang sekadar kata-kata tanpa pelaksanaan tapi penuh dengan janji-janji... semua ni depa dok habaq dari 9hb. Mac, 2008 sampai la ni apa yang ada?

Cerita berdegar-degar mengalahkan c4 yang meletup dekat badan Atlantuya. pelaksanaan pulak bukan kearah penambah baikan, tapi lebih kepada penambah jahanamkan...

Akhir-akhir ni pulak situasinya nampak makin teruk, dah tak terkawal dah nampaknya... masuk tahap ni bukan dah kira "matlamat menghalalkan cara" dah... tapi dah sampai tahap "do or die...!!!"

Taik kau la Najib...!!!

Makin hari makin meluat dengan menteri sekor ni....

Khak Ptuih...!!!

16 comments:

zali said...

meluat saja tak ada effect langsung bagi boss saya tu...

makin meluat makin sedap boss saya membelasah orang-orang macam awak yang lemah gemalai ni.

untuk kelegaan sementara...awak pegi la join geng hindraf awak tu pecah kelapa kat batu caves...

banyak lagi kelapa belum kasi pecah tu...

Anonymous said...

Bakal PM sudah tunjukkan ciri2 pemerintahannya di Perak. Hahaha, bersedia la menghadapi PRU13 paling kotor dlm sjrh nti.

Anonymous said...

Ni sama la cerita macam FAM..lepas satu target ke satu target ke satu target..ke satu target...bla bla bla..

menang tak pun...dok kelentong lama daaahhhhh!! kah kah kah!!

yeopPERAK said...

banyak sekali perubahan yang telah dilakukan dan akan dilakukan BN di PERAK tapi apa perubahan yang dilakukan oleh PR selain dari retorik politik kosong yang cuba rampas merampas ramas meramas lemas melemas tapi tiada bukti kemegahan yang boleh di tinggalkan untuk anak cucu hanya akan diingati sebagai hang Jebat moden
MELAYU MODEN yang lupa asal usul

umno meluat said...

Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!Khak Ptuih...!!!

Anonymous said...

Antara perubahan yang Najis buat ialah berjaya menukar MB Perak dari MB putih jadi MB hitam..

Anonymous. said...

That is funny; MB putih kepada MB hitam hahaha...

Anonymous said...

hm..elokla...dulu PAS kata BN kafir...sekarang ni PAS+DAP+MAKHALSHAKTI+HINDRAF+PKR ape kebenda pulak mungkin dah jadi haram jadah kot...tak reti nak sebut dah perkataan yang terhebat dari kafir...dak pon haramzade...

KUAHKUAHKUAHKUAHKUAH

Anonymous said...

jaga2...polis sedang mnjejaki sesiapa yang terlibat ngan demo kat kuale...lain kali demo pakai kain yang diikat dimulut agar identiti sukar di kesan...

insafi said...

Setelah 11 bulan MB Nizar membersihkan segala karat dan kekotoran yang ditinggalkan,akhirnya ia muncul semula....

pemandu teksi said...

puak2 kafir umno berjaya kembali ke perak untuk memurtadkan umat Islam Perak kepada Islam hadhari.

rofin said...

saudara tp....siasat link ini
http://paneh.blogspot.com/2009/02/maklumat-bprsprm-jadi-bahan-kempen.html

sy dgr MB N9 boleh beli SPRM Negeri

jinbara said...

untuk zali yg bodoh lg hina hanya kau sorang yg sokong najib yg anyak kes kotor...BODOH PUNYA ZALI

Anonymous said...

:: Karpal demands that Anwar Ibrahim step down as PR leader
:: Rants against his DAP bosses on dodgy party hopping stand
By : Sharanjit Singh & Lee Keng Fatt
PENANG, Sun:

In an amazing outburst, DAP national chairman Karpal Singh criticised today PKR chief Datuk Seri Anwar Ibrahim, his DAP boss Lim Kit Siang and even Penang Chief Minister Lim Guan Eng for what he deemed as their "inconsistent stand" on party hopping. In a Press conference at his penang office, Karpal claimed that their stance had caused the whole Pakatan Rakyat to be in disarray. Karpal also accused Anwar of being unfit to lead Pakatan Rakyat and demanded that the PKR supremo step down.
Karpal expressed his disappointment with the stand taken by Anwar and DAP leaders on party hopping, claiming that their inconsistency had caused the whole alliance in Pakatan Rakyat to be in disarray.

The MP for Bukit Gelugor called on the DAP to seriously reconsider its membership in Pakatan Rakyat to show the party does not condone dishonesty of any kind, in particular treachery to the people through crossovers.

Calling on Anwar to repent, Karpal said the former deputy prime minister had created enough trouble for the country.

"I wonder if he is fit to be the leader of Pakatan Rakyat. In fact I think Pakatan Rakyat requires another leader, a good leader. Not someone who believes in immorality, even accepting crossovers," he said at a press conference in his law firm here today.
Karpal expressed regret that some Pakatan Rakyat members and even the DAP had fallen into the temptation of supporting crossovers.

"Some of them have not even said a word all this while and I regret that I did not get support from even my own party leaders (on the crossover issue). Kit Siang and Guan Eng should support me instead of making statements supporting Anwar Ibrahim. I am the chairman of DAP and let me make it clear to the party leaders that I have the support of the rank and file," he said.

Karpal then went on to issue a warning to his party leaders not to push him to far. "I have been patient all this while. Don't let matters come to a head in the interest of Pakatan Rakyat and also DAP. In fact, I have even proposed that DAP leave Pakatan Rakyat on the issue of hudud law but no one supported me. Neither Kit Siang or Guan Eng. It is a shame and they should also bertaubat (repent)."

Asked if he would call for an emergency party meeting to discuss DAP future in the alliance, Karpal said he was already contemplating doing so. "I have been silent for too long. I cannot fight the cause of the DAP alone although I have been trying. What I am saying and am defending is nothing but the truth."

ON CRITICISMS THAT HE COMMITTED TREASON
Karpal slammed those who had accused him of committing treason for taking on Sultan of Perak.

"Those who have lodged reports against me are obviously ignorant of the law. I would like to make it clear to everyone that they better not play with me. I have taken enough. If you want trouble then you have come to the right place," he said. "I will not be cowed by anyone on the issue."

Karpal reiterated that he had done nothing unlawful or illegal in relation to the Sultan of Perak.

"I am just stating that the Sultan is also subject to the due process of the law and he can be sued in his official capacity for dismissing the Pakatan Rakyat state government.

Karpal repeated his view that the Sultan has acted ultra vires to the provisions of Article 16(6) of the constitution of Perak.

sasaudengo said...

Zali dan juak2 UMNO.....

Dari pengakuan Najib Mengondol-ia Altantuya maka jelaslah bahawa selama ini dasar-dasar kerajaan terutamanya pembangunan lebih mementingkan kroni daripada rakyat.... dah hilang sokongan rakyat baru nak berubah?

Ape kate kite hilang kan terus diorang (BeEnd) dari mata rakyat...mungkin akan lebih byk pembangunan dan kemajuan yg dikecapi rakyat. Jgn kata takde pembangunan pada kerajaan PR yg baru setahun memerintah dgn kongkongan kewangan dari pusat sebaliknya lihat ape kemajuan hasil dr pemerintahan 51 tahun... pembangunan tak sejajar dgn pemerintahan 51 tahun dgn sumber kewangan yg dikawal sendiri oleh BeEnd....

Berubah... kita mampu melakukannya

Anonymous said...

aku rasa KERAjaan haram kat perak ni tak lama paling kuat 2 bulan....terbaru akan ada prk sebab wakil pas meninggal....cam bee end ada brani.....baik bye jer la kalau dak malu beso bebbbbb hilang wang taruhan nanti..kekekekekeke