"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 09, 2009

Tiada Pilihanraya Kecil Di P-059...!!! - malaysiakini

Reactions: 
Khabar angin bertiup kencang...

Khabarnya Pilihanraya Kecil tidak akan diadakan di P-059 demi mengelakkan pembaziran wang rakyat oleh kerana krisis ekonomi...

Gerombolan sedang memujuk pihak berkenaan di Villa Kinta supaya Pilihanraya Kecil tidak perlu diadakan...

Kata wakil Gerombolan Isteri Rosmah a.k.a hantu kopek, gunakan sahaja kuasa veto Yang Maha dan lantiklah sesiapa sahaja yang kami cadangkan... itu lebih mudah dan menjimatkan...

Gerombolan telah berjaya dengan taktik itu beberapa hari lalu, apa salahnya kalau digunakan lagi taktik ini buat kali kedua??? kata BikMama a.k.a hantu kopek a.k.a Suami Najib...

Yang Maha pening... tiba-tiba BikMama a.k.a hantu kopek a.k.a Suami Najib menyampuk lagi...

Yang Maha jangan bimbang... jam 3 nanti rakyat gerombolan akan datang menyatakan sokongan yang tak berbelah bagi dihadapan villa Kinta...

Seluruh rakyat Perak diminta bersabar... gerombolan sedang merancang strategi seterusnya... yang pasti, nama PILIHANRAYA KECIL memang amat menakutkan hatta bagi seekor HANTU KOPEK...!!!

72 comments:

Anonymous said...

Dato Seri Najis Tun Tuya akan dimalukan lagi ...? Bukit Gantang akan menjadi saksi betapa Pengerusi Perhubungan UMNO Perak ini akan menerima nasib seperti Permatang Pauh dan Kuala Terengganu. Inilah akibat perbuatan zalim ke atas Pakatan Rakyat di Perak!

Munawir Bin Haji Hassan said...

Bukit gantang bakal membuktikan bahawa keyakinan UMNO semakin meningkat, sementara PAS akan terus bungkus, sebagaimana bungkusnya kerajaan PR yang lemah itu!! Hidup BN

Anonymous said...

betui ke munawir..
dulu di KT dan di PP pun hang kata macam tu jugak..
hang pun nampaknya kena penyakit ezam..
the tong man..

Lynda said...

Sudah saya dah kata, semua yang berlaku ada hikmahnya. Sekarang tengok, dah ada by-election. Dua DUN, PKR menang, 1 UMNO menang. Kali ini, semua kalah termasuk Changkat Jering, DUN si katak Taiwan ini. Orang Cina yang jadi undi penentu pasti akan mengundi Pakatan sebab mereka ini suka makan katak Taiwan. Kalo ini dah makan, tinggal lagi 2. Inilah aras pengukur, rakya t Perak setuju atau tidak Zionis UMNO Perak ini.

R E F O R M A S I.

Anonymous said...

kehkehkeh...munawir bin haji hassan...aku hanya mampu gelak akan angan2 mat jenin ko...truslah dhidup dibuai mimpi2 indah....

apapun, takziah kepada keluarga Allahyarham, semoga rohnya dicucuri rahmat dari ALLAH SWT

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

PESANAN UNTUK PENGUNDI PARLIMEN BUKIT GANTANG...

JANGAN sia-siakan perjuangan yang ditinggalkan Allahyarham YB Roslan Shaharum. Doakan roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.

Dalam masa sama, inilah saat dan kesempatan yang sesuai untuk RAKYAT PERAK YANG TELAH DIZALIMI UMNO BN untuk menghukum Kerajan Haram/Rasuah BN Perak.

UNDILAH CALON PAS / PAKATAN RAKYAT.

Blog ini calonkan YAB Datuk Seri Ir Nizar sebagai calon P056 Bukit Gantang. Takbir!!!

www.pemudakemehe1.blogspot.com

Anonymous said...

Kekejaman BN & Najib di Ipoh akan kita jadikan landasan bahawa PAKATAN akan menjadi semakin utuh dan kuat. Kita akan makin matang dan buktikan bahawa Malaysia ini bukan hak BN bukan hak Dolah Badawi, bukan hak Najib dan bukan hak UMNO tapi hak Rakyat ... bakar semangat untuk terus berjunagggg.....

Anonymous said...

Tiba msnya rkyt Perak sekalian utk menyatakan protes terhdp sikap biadap BN dlm merampas Perak.. Jgn bg peluang lsg kpda BN.

ayor lemuju said...

Blogger ni menulis macam budak terencat akal

Anonymous said...

hancurkan UMNOnok kat Parit Buntar....aku rasa UMNO (bukan BN)akan lost their depost there. Fuck Offfff UMNO

Zarima said...

SATU PETUNJUK KURNIA MUNCUL....
ALLAH YANG MENENTUKAN SEGALANYA....
KITA MUNAJAT ALLAH MAKBULKAN....
BN AKAN KHOLU LEPAS NIH....HEH HEH

Anonymous said...

Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

Anonymous said...

Ini untuk tuan punya blogger - Perisik rakyat..
Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

Anonymous said...

SPR akan dapati terdapat keraguan dalam surat kematian Ahli Parlimen Bukit Gantang.. maka PRK tidak akan dijalankan..

hoho said...

ayor lemuju yg teranjat otak, khakk phuit!!!!!!

tzr said...

munawir a.k.a binawer a/l tuppaware@ mangkok. berapa gayong todi ko langgah?

Panglima Bukit Satu Gantang said...

MUnawir2....kita lihat nanti rakyat PERKENAN yang mana!

Anonymous said...

ALFATIHAH..
Semoga roh allahyarham ditempat bersama-sama orang beriman serta meramal soleh..amin..

Alex said...

This by-election couldn't have happened at a more strategic place in time for the future of Perak and Malaysia. The racial composition in this Parliamentary seat mirrors that of the national racial composition - 55% Malays, 30% Chinese, 10% Indians, 5% Others. Make no mistake about it fellow Malaysians, Bukit Gantang is the most important election of 2009!

It is also good that one of the state seats under Bukit Gantang belongs to the traitor Osman Jailu of Changkat Jering. May I suggest a plan of attack for PAS and its Pakatan allies against BN? Attack habis-habisan the moral credibility and legitimacy of BN for accepting a tainted and immoral ADUN.

Attack BN for accepting a corrupt ADUN in exchange for dropping of corruption charges as well as $$$. Attack BN and the ADUN as immoral for condoning the sexual bribery engaged in by Osman Jailu. Attack BN for endorsing Muslims having extra-maritial sex with China whores. The Indian and Chinese votes are nearly sealed up with Kugan and the betrayal of Hee Yit Foong. Concentrate on the Malays. Tell them what kind of immoral party that BN is accepting sex fiends into their party!

If the Empire Strikes Back previously, now is the time for the Return of Pakatan! By the grace of God, we will roll back the forces of evil in Perak and Malaysia starting today!

in_safi said...

Insyaallah...PAS akan terus memalukan UMNO dlm PRK Bkt Gantang melainkan ada penipuan.Takde sape nak sokong parti korup..

Anonymous said...

Saya anak cina jati Perak..saya mau lihat Najis bungkus kali ini. menyampah betul lihat si najis ini...ini belum jadi PM sudah buat macam ini..apatah lagi bila sudah jadi PM..I pledge with all true Perakian to vote BN(barang Naik) out..let send them pack & go..and bring back Nizar as our MB..I am very kasihan to see Nizar been treated this way..he don't deserve this..

hiduprakyat said...

Posting yang tak logik ni tak payahlah keluarkan!... Mengarut je!.. Serius skit bro...

Anonymous said...

Rezeki penduduk Bukit Gantang!!!Berbillion duit rakyat akan dilonggokkan disini demi menggapai cita2 bik mama.Senario politik di Perak semakin seronok diikuti perkara yg paling ditakuti BN akhirnya terjadi juga..inilah peluang utk rakyat undi protes kpd BN..Seluruh dunia akan fokus pilihanraya kecil ini.

Anonymous said...

Buat Pak Munawir,

Udah le tue..munawir oiii..
dah le rampas kerusi kite, pastu ngn tak malu rampas kerajaan Rakyat, pastu dgn bangganya nak kata Rakyat sebelah B.end...bior bebeno pak Munawir oiii..

Bute ke mata, rabun ke anak mata tu hehe..Rase nye elok sesgt telan ayor lemuju..bior sesama cepat wassalamun..hehehe....

UMNO ni cam dah tak semenggah le perangai nyee..dapat penyokong pun tak cukup sifat huhuhu...

zali said...

tak ada prk lagi bagus...

ada pun sekadar melihat tenuk-tenuk pas yang menyibuk sana sini...rimas la.

hah satu lagi...macammana 2 mat indon kantoi dalam huru hara yang di timbulkan pro pr?

siapa yang upah mereka,berapa ramai yang kena upah,berapa upahnya?

2 mat indon tu tak nak cerita tapi polis bukan bodo...ada taktik dan teknik yang boleh buat mat indon tu cerita segalanya...

tunggu,rahsia nak pecah!

sasaudengo said...

ZALI....,

HAAAA... KO DAH TAKUT EHHHHH!!!!
KALO KALAH KO BOLEH BAGI ALASAN TU TEMPAT PAS....APE? BANYAK LAGI ALASAN TOK NAJIB MENGONDOL-IA ALTANTUYA BULE BAGI... APE!

sufi mustika said...

jadikan ustaz ahmad awang sebagai calon. kita akan pertahankan ketuanan rakyat

Buahpelio said...

aku yakin YAB Zambry akan menang 100% jika lawan Nizar di Bt Gantang. Kalau berani calonkan Nizar!!!

puteh said...

eh...aku lagi rimas ko ada dlm blog ni zali oiii....lemas rimas lagi menyemakkan.
semua ahli pas tu manusia ciptaan allah mcm ko jugak.bila masa pulak tenuk jadi ahli politik ni? Bos ameno ko tak ngajo ke?
tapi ada bagusnya jugak ko melalak kat sini.dpt la kitorang tgk kebodohan penyokong ameno.
ah..keja upah mengupah sabotaj membotaj ni bukan keja2 bos ko ke zali.kan ko ckp bos ko suka belasah2.ntah2 mat indon tu bos ko yg upah.

Anonymous said...

napela byk penyokong PR melayu bodo krn terlalu cerdik sgt?? korang xpyahla nk bebangga parti PAS ko menang byk.org kafgir sokong ko pun sbb pemimpin ko jd ayam dorang.lbh teruk dr umno.umno dpt jgk bg bangse ko dpt keje tinggi dgn kerajaan skrg.nk ikutkn Bangsa kafir ko 2 nk bg keje tinggi .toksah mimpila.abis tinggipun kuli pangkt pegwaije.korang kena kencingje...budus btl.blaja tinggi tp telalu makan smpai nk berakpun ijau jgk jd mcmnilh.tgk sdare ko kt kt singapore camne??? nnt ko jd mcm dorg br yau.melukut d tepi gantang.

Anonymous said...

pnyokong PAs..ko ingt ko dh pefet sgt??berak kua emas?/ sedarlh ko kentut busok jgk.org muda rmai sokong ko aku tabik tp sayang sokongn dorang uat melayu lbh teruk lg slagi ko sokong DAP.budus jgk..susah bl aada ulama serban tebal smpai nk patah lehe tp membijak.baik xde ulama mcm2.melayuku semakin layu kerana ada melayu mcm itu.

zali said...

.tgk sdare ko kt kt singapore camne??? nnt ko jd mcm dorg br yau.melukut d tepi gantang.

---------------------------------------------

jual nasi lemak sebelah kedai bak kut teh...kesiannya.

tapi itu la yang pas mahu...mahu layan beruk panjat pokok kelapa sebelah ladang babi...

Anonymous said...

celaka ko Jali ko panggil puak aku tenuk...ko 2 katak lanun nyah ko dari bumi Perak

Anonymous said...

akutegelak tgk balaci2 PAS baring2 ats jalan mcm org mabuk todije.melalak mcm benda2..malu.beserban kepiah plak2..apela yg dorg blaja kt pondokye..malu kt budak2 sistem of a down..eh bkn,sindrom downla.kalu mak aku mcm2 mst aku temenung 2,3 hari..huhu.

Anonymous said...

ya brade jali.gua caya sama lu.gua bkn nk mbenci sesama kaum kite tp gua xtahan sama itu bangsa yg pndai memanipulasi bangsa kite,melayu untuk bekelahi sama melayu.melayu itu plak bwatak alim,bpendidikan tinggi tp telalu tinggi blaja bsama ideologi bangsa "tauke" jd telupe yg melayu dbawah sane smakin kabur tentang ketuanan kite sbg pemilik tanah melayu ini.kite dh xde tanh air lain.bangsa dorg lbh ligat mguasai tanah kite tnpe kite sadari.itulh melayu,cpt mdh lupe.

Anonymous said...

ANAK JATI CJ

NI ANAK JATI CJ NAK CAKAP PULAK.JANGAN HARAP PR NAK MENANG KALI NI.ORANG CJ JIWANYA BN SEJAK DARI SEBELUM MERDEKA LAGI.AKU TETAP SOKONG BN.JGN. BYK BUAT SPEKULASI YANG TAK BETUL.ORANG BN BUKIT GANTANG DAH TAU TAKTIK PR NI.16 SEPTEMBER 2008 , SIAPA YANG CANANG ? DUN TRONG, CJ DAN K.SEPETANG .CUBA BUAT ANALISIS SIKIT.MAJORITI 1500 LEBIH BUKAN BANYAK SANGAT BERBEZA DENGAN 2004.HIDUP BN.HIDUP ORANG-ORANG CJ.TOLAK PR......

Anonymous said...

oiii zali bangang, bengap, bebal, bodoh, biul dll.. melayu s'pore jadi macam tu.. sebab PM Umno yg serahkan s'pore pada Kuan Yew.. Sebab keturunan ko bingai la.. ko jadi macam ni.. Siuuullll ko..

Anonymous said...

mn tetua PRni??nk tau ape ideologi lu untk bangkang gua.gua xde kuasa skrg tp gua bharap gua sehebat DSAI mengauta,seligat KARpal singh membelit,setajam jus TOK GURU beraksi dgn ayat2 FATWAnye..jp2 kt citu,jp2 kt cini.dpt bertukar mcm grand sazer..mst aku sebaris dgn hitler,saladin,iskandar agung,julius ceaser,byk lg.huhu..

Anonymous said...

kome punya bekas mb BN bapak Tajol Rosli pun dok menyanggah sultan..hahahahahahaha

Anonymous said...

sbb2 gua ckp lu telalu tinggi blaja smpai telupe melayu lemah.ko ingt senang2je sdare gua bg kt cine kt s'pore2??ada sbb.lu kn blaja lg dgn ahli sejarah.jgn salahkn jali.nk salah,salahkn gua sbb gua xbleh kembalikn ms yg dh belalu.huhu..skrg ko kn tgk kt penang lak.membe korgkn rmai kt penang2 jd pesan2lh kt dorg tgk bulat2 dgn hikmat cahaya rembulan mengambg ko2.xpun suruh membe ko peminat wira tunggal2 scan gn mata langit bekembar2.jgn smpai tegadai penag kt cine DAp sne2.dh smkn rmai pengikut kt negri lain pg bkumpl kt penang2.melayu plak blah ke lua dr penang.jgn nk salahkn UMNO lak pahni

Anonymous said...

apasal ayat perisik rakyat ni macam BroIsham Tukar tiub je? influence Hishamudin rRais ke? anyway syabas shankar!!

Anonymous said...

hidop ISA!!aku suka sama isa.korg takut kt isa sbb korang uat salah.besekongkol plak dgn bangse pendatangg uat kacau kt cni.dorg mmg suke melayu mampus,senang dorng kongker.lu piki la sendiri

Anonymous said...

gua bsyukur dgn kerajaan skrg.dgn limpah kurniaNYa melalui kerajaan skrg aku dpt kerja yg tjamin.amin.. aku xtaulh kalu aku dok kt tgh2 pulau penang cane nun..mst jadi kuli kjaan DAP komunis2..penuh dgn kongs gelap apek,tauke apek.ko tryla pg cne whai penyokong PAS aka melayu..dok tgh2 pulau2 2,3 bln camane rs...

Anonymous said...

ini satu lagi bingai X7.. sebelum DAP menang di PP.. dalam 5 PRU terakhir.. di zaman BN menang.. pernah ke KM org Umno.. ada 1 PRU dulu.. umno lebih kerusi dari MCA & Gerakan.. takde pun org umno jadi KM.. Lama dah Umno gadaikan PP pada Cina.. Umno bangang..

Anonymous said...

To anak jati cj..

Kehkehkeh.. Dl ckp nk rmps P.Pauh, tp last2 K.T plak hlg.. Lani plak ckp nk rmps Bkt Gntg, kui, kui.. Pecah perut aku..BN hy lyk main cilok aje..

To anon 7:05
Bila aku npk ayat system of down aje, aku dh blh agk kau ni sekadar bdk bingai..

Anonymous said...

apa nak bangga dengan KERAjaan haram be end tajaan najis altantunya tuh.tak berapi ari lingkup ler..mb haram mikel jakson sengeh nampak gigi jer...pirahhhh mabok.....hehehehehhehe prk ni kang kita kasi hilang wang taruhan dia tak kira la sapa wakil dia.satu be end tu carik la saper sorang pun tak dak kaliber.sorang penzina ngan pembunuh,sorang kaki tido,sorang haji mardud ishhhh tak kuasaaaa iiiii

Anonymous said...

haa ni gua nk ckp sama itu bingai bongok+bahlol.ko ckp mmg senag ngok...sbb ko x sokong umnolh jd mcm2 bongok.PAS makin bongok sbb sokong cine DAP.jd org mcm ko lg bingai dr UMNO.bongok+bingai+bahlol+budus+badigol x14!!huhu.. gua dh ada celen,bgus!!lagi2!!jawab2

jinbara said...

hoi orng karat umno kita jng ckp banyak la mari kita lawan 1 lwn 1 lu bn sila calon kan MB MAMAK kami pakatan calon MB NIZAR KITA TENGOK SIAPA AKAN DI PILIH OLEH RAKYAT B.GANTANG...kita tunggu k......

Anonymous said...

kjaan haram amendenye??sape yg mula dl kalu bkn pemimpin ko yg cibai2!!haa skrg dh jatuh ats muka sendiri..huhu..ketuanan rakyat fu.. sama lu!!
"ini bukan melompat parti tapi kembali kepada pejuangan asal"huhu..jus tok guru ckp..???/huihui

Anonymous said...

gua bkn org karat umno.kawe ore kelate,ore negri serambi mekah n mega berha.. kawe xkisoh sgt sapo menang.xbesohor kalu mu PR menang tp jd ayam DAP cino!!mu kena sedar byk etek.nahsio2 bkn nk ko islam melayu.keno reti etek.

jinbara said...

kepada penyokong pakatan rakyat wa rs la lbh baik lu jng ckp bab sejarah kat kaum umno nieee diorng nie dh la bodoh mcm tenuk dan beruk.so uat penat je kalu kita cite bab sejarah kat diorng...diorng lp sp yg kurang ajar dgn sultan?tp aku nk ingatkan kejadian kat terengganu sp mulakan?bodoh punya UMNO....SMP SULTAN PUN DIORANG PANGGIL NATANG...PTT KE?

Anonymous said...

jinbara!!kawe hang tuoh dtg menerimo cabare demo!!tp seblm2 demo keno nyanyi lagu rock depan tok guru dulu!!huhu.. apo kato tok guru kalu pengikut dio peminat jinbara tahap kipah tokleh mati???

noel said...

hehe.. this funny.. "SPR akan dapati terdapat keraguan dalam surat kematian Ahli Parlimen Bukit Gantang.. maka PRK tidak akan dijalankan.."

Kalau SPR dok buat ayat mcm tu dalam kenyataan menolak pilihan raya.. memang nak kena sepak TV kat rumah aku.. Walaupun tak sampai kat muka si bedebah.. tapi simbolik cukup la..
Korang ingat lagie tak mcm mana dia tersengih-sengih bgtau takder PRK kat dua DUN kat perak tu?
Mcm haram...

Anonymous said...

8:07 PM.. Pernah ke Umno nak menegakkan Islam di M'sia seikhlasnya

Anonymous said...

2la ore tuo2 supo tok guru pesan jgn dgr lagu gilo2 tlebh2 jd supo jinbara la.kerah ati supo rock!!huhu.. hok derhako ko sulte mu tahu ko sape??joloko puok2 umno??fitnah mu tau doso gapo?? kalu di perok aku jamin meme ore2 nizar bsamo2 dgn puok2 kapir derhako.sikit lg puok2 kapir2 pijok palo mu plok!!mu ore mano?? perok ke@penang?? ko cino DAP??? biar reti etek

Zul AMK said...

maaf lah penulis, tapi saya nak bagitau yg sebenarnya artikel ni penipu dan diada-adakan ceritanya sahaja .. salah satu lagi bentuk perang saraf yg digunakan untuk mengelirukan orang ramai.

- Zul AMK

Anonymous said...

orang upahan ameno ni macam antu raya....tak duit gigit tuan hahahhaha..bukan bongok lagi dah bapak bangang bawak keris relanjang.kata tak sokong cina pirahh lu dengan mca soilek kaki sontot kawan baek hehehehe itu sami velu sana tol sini tol follow like buffalo kekekekekke jawab ha jawab...bontot sendiri pon tak leh nak cover ntah jantan cow kit jubo kat nuar buat siap sumpah sumpah hahahahahahah lawakkkkkkk

Anonymous said...

8:15PM.. xdok ore hok sempurna d duniani temasuk tok guru mu2..ingt senangko nk uat hukum hududni?? PAS sendri x yakin bleh buat! sebabnyo ada nahsio lain d malaysiani!!dorg xkn sesekali ikut mu!!mlainkn mu ikut dio!! jd mu keno bg melayu kitoni bijok,ramai,bkuaso dr kafir2 cane2. kjaan skrg tgh berusha.mu ingt senag ng mngatasi ore kapir?? skrg bkn zaman islam bersatu!!mu kn ingat!!

LouDnesS.. said...

baru aku tau hantu kopek sapa dia ...rupa2nya BIK MAMA .kah..kah..kah..

Anonymous said...

8.31pm.mu antu langsuir.xleh daroh taikpun jadi uat gulai.huhu.. mu tau ko nuar brehen 2 uat ko dok?? samo jah blako!! mu ingt main2ko supoh2 dgn nama tuhani??/ bukan supoh depan tokca@tokongni.bulehla stkt royak bnuh altatuya si pelacur2?bukti takdok.kecek je pandai. dulu otai PAS jgk kato nuar ado skandal.mu nk kato gapo???

Anonymous said...

noel, demo sihat dok?make ubat doh??kawe bmbg benar kalu demo xmakan ubat takut brona>>jgn dsepak tv di dumoh.uat sakit+ punoh jah!! baik demo tanyo apo kate tok guru dulu nk kn uat guane kalu maro@mureh??reti dok?? idup kn epi.bl bhadapan dgn awam kn senyum sokmo,jgn kedekut mcm pemimpin demo gak..nk buat gapo ngundi byk kalinye?memang sah xpelu ngundi.tgg prk parlimen akn dtg..huahua... demo ptt malu ada mb gilo kuaso mcm nizar.ada krusi dun ciput jah,agah supo ibi agah!!huhu.. faham x??

Anonymous said...

loudness,nk tnyo demo brahi ko antu kopek?? demo try g jalan grik nun.tkt2 jupo bleh ramas>>huhu..kalu kena pnampar jgan mggelupar..ya aaauuuu..

Anonymous said...

supah ko supah supah doh la kawe oii di mate pauh tetibo jah najis buak sumpoh jugok tok pasa pasa gapo diotuh...pakai namo tuhan jugok.gedebe bena ko dio.
Orang ameno ni tak de issu sebenanya kecoh macam tong kosong...hehehehehehehe ha jawab

Anonymous said...

zul, amk 2 gapo??kawe xtahu.huhu.. biasola perang saraf kan skil ore PR..

Anonymous said...

8.52.demo xpeham kawe royakko??xtau tanyo. kawe tau geng2 demo byk isu.isu mengarut supo pok turut.melalak2 tp cine bersorak!! blehko najis bsumpoh??demo blaja mano??tok guru demo kapal sin ko?? xlamo dh2,ckt lg blehla demo g mlawat die kt pusat bakar mayat!huhu..

Anonymous said...

lambat la sek2 PR ni...boring dh kawe nunggu.gua blah dulu.kelate not 4 TOK guru.huhu.. jgn jd mcm katak puru..nnt kn tipu..huhu..gua blah dulu..

Anonymous said...

dengan berita terbaru...puak umNO dan kecut perut....fobia dah dengar nak kena pilihanraya lagi...kat bukit selambau dan bukit gantang...
nampaknya kena terima kekalahan hatrick lah pak najib....hancus harapan big mama nak ke putrajaya..hancus...najib sekadar jadi kuda tunggangan paklah jer .....ahahhahhahah hihiihhiihhihi..baru kau tau langit tinggi ke rendah....
ibarat orang kata.....rombongan cik rosmah ke putrajaya abis terbantut......hahhahahhahhaha..ahahhahhahhahah

tak lena lah tidor jeneral umNO sorang nie......maklomlah nak berdepan pilihanraya......permatang pauk kena KO...kat k.Terengganu KO....la nie ada 2 lagi menunggu.....mampos....tak lena tidor pak jeneral nie....kau jatuhkan kerajaan perak secara HARAM..dan kau tubukan kerajaan HARAM kau......apa nak jadi .....semua kepimpinan kerajaan HARAM ....isshhhhhhhhhhh
TAK TAKUT KE BALa ALLAH...
TAK TAKUT KE HUKUM ALLAH...WAHAI ORANG UMNO.....

Anonymous said...

umno merancang utk tak adakan p/raya, tapi Allah s.w.t. merancang juga tapi Allah lah sebaik2 perancang...
umno xdpt lari utk adakan p/raya...kita tgk siapa akan umno gunakan lagi kali ini...raja di dunia atau raja di dunia dan akhirat...

Anonymous said...

HIKMAH DISEBALIK KEMATIAN MP BUKIT GANTANG UNTUK RENUNGAN SULTAN PERAK


SALAM…

Sebagai seorang yang beragama Islam, aku mempercayai akan wujudnya hikmah dan pengajaran dalam setiap perkara/peristiwa yang telah ditentukan oleh Allah S.W.T.

Dalam konteks politik di Perak akhir-akhir ini telah terhasil satu keputusan yang jelas sekali menimbulkan rasa kurang senang dikalangan rakyat Perak khususnya dan rakyat Malaysia umumnya akibat dari Kuasa yang ada pada Sultan dan Raja-raja Melayu. Keengganan Sultan Perak mempekenankan pembubaran DUN untuk diadakan Pilihanraya negeri, kedengaran di sana sini suara Rakyat yang inginkan Rakyat membuat pilihan. Siapakah dan Bagaimanakah pilihan mereka untuk menentukan peneraju negeri mereka. Malah Sultan tetap dengan keputusannya, membayangkan bahawa keputusan Sultan tersebut adalah mutlak atau tidak terbatal. Sama ada adil atau tidak, sama ada rakyat mengeluh atau tidak, itu bukan pilihan Tuanku. Yang pastinya, keputusan Tuanku tersebut telah memulakan dimensi baru dalam ragam politik Malaysia. Krisis Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak telah berlaku. Semua rakyat terpanggil bersama-sama untuk belajar dan menganalisa krisis undang-undang tersebut daripada yang buta huruf hinggalah golongan akademik, masing-masing bercakap-cakap dan memulakan Tesis baru untuk kajian ilmiah mereka. Sangat menarik bukan…

Krisis Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak itu adalah sebahagian dari hikmah yang terdapat di dalam Peristiwa Rampasan Kuasa 6/2/2009 setelah tertubuhnya Kerajaan Haram Negeri Perak.

Pada 10/2/2009 akan berlakunya angkat sumpah Exco untuk Kerajaan Haram Negeri Perak seperti yang dijadualkan. Manakala sehari sebelumnya pada 9/2/2009 hari Isnin Negara dikejutkan dengan kematian Ahli Parlimen dari Perak iaitu dari Parlimen Bukit Gantang. Kenapa Sultan enggan membubarkan DUN? Kenapa Ahli Parlimen Bukit Gantang meninggal dunia sebelum Exco Kerajaan Haram menggangkat sumpah? Kenapa wakil rakyat dari Perak yang meninggal dunia dan bukan dari negeri lain? Itu semua adalah urusan Allah yang Maha Mengetahui Lagi Maha Bijaksana.

Bagi aku, hikmah yang terdapat dari peristiwa tersebut adalah dengan keputusan MUTLAK Sultan Perak yang enggan membubarkan DUN untuk diberi pilihan kepada rakyatnya memilih pemimpin. Malah keputusan Tuanku adalah TIDAK ADIL dari pandangan rakyatnya…ramai yang kecewa…ramai yang bersedih dan lagi ramai yang rasa diperbodohkan.

Maka dengan kematian Ahli Parlimen Bukit Gantang ini dengan sendirinya Pilihan Raya Kecil akan berlaku sebagaimana yang dipersetujui dalam lunas-lunas demokrasi Malaysia. ALLAH S.W.T MAHA ADIL untuk hambanya, maka dengan kematian Ahli Parlimen Bukit Gantang tersebut rakyat telah diberi peluang untuk kembali memilih pemimpin pilihan mereka setelah dinafikan oleh Sultan Perak. Secara tersiratnya, keputusan yang terhasil dari PRK yang akan diadakan nanti akan dapat mengukur sejauh mana keputusan Tuanku Sultan Perak adalah betul dan wajar untuk kebajikan rakyatnya. Wallahualam…

SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA ADIL LAGI MAHA BERKUASA.

TP celaka sial said...

Apa hal la juak2 PR nie bangang@bebal sgt,. biul xhabis2 melalak xtentu fasal,.

Klu juak bebal@biul nie xfaham math mudah, aku nk ajor sket,.

28 + 3 = 31 = majoriti=BN menang

Kat mana yg xbetul,..??

Kat mana yg haram,.. ??

Rakyat pilih ADUN, TETAPI Sultan yg pilih MB,..

Awat puak PR Bahlul sgt??

Baginda xperlu ambil tahu kes mahkamah 2 mgkuk ayun tu,..sbb "seseorg dianggap xbersalah selagi tidak disabitkan bersalah",..

Tak kan nie pun korang xfaham baghal???

Bila Sultan boleh "pekenan" MB, Baginda juga boleh "tak pekenan" MB,.

Awat puak bahlul nie jahil sgt,..??

Yg paling sedih sekali "ORG MELAYU" telah DERHAKA PD SULTAN krn pertahankan "kuasa DAP",..

Mmg celaka sial org melayu PKR,.

Ex-MB Nizar plak dek krn gila kuasa@arahan Ngeh,.sggup melanggr "TITAH" Sultan,..

Awat bebal@tolol sgt??

Jika ditakdir PR menang dlm PRU13,.bukankah perlu MENGADAP Sultan jgak utk bentuk kerajaan ng,.

Awat fikiran singkat@terencat akal??

Klu dah DERHAKA,..mahukah sultan terima mengadap??

Kesimpulanya,..mmg juak2 TP@PR bahlul@bebal@celaka@sial,..

BODOH!! BEBAL!!! BANGANG!!! BIUL!!!(4B) xhabis2,.

Nyah korang dr BUMI PERAK nie,.Ngri Naungan DYMM Paduka Seri Sultan Perak,..

AMPUN TUANKU!!!(3X)

DAULAT TUANKU!!!(3X)

Patik RAKYAT TERBANYAK tetap MENJUNJUNG DULI TUANKU!!!

Anonymous said...

kalau derhaka pd sultan, masuk neraka ke. asal usul sultan adalah lanun yang menindas rakyat zaman dolu2. org sembah ALLAH. kamu sembah sultan

Anonymous said...

woi!! apa cherita2 pasai penang nie hangpa orang luar tau apa.. Orghang kat penang mana ada dah.. boleh bilang ngan jari.. semua dah merempat kat tempat lain dah.
kampung tok wan aku kat jelutung dah di ambik buat hiway, kampung tok aku kat sg nibung pun dah nak lenyap dah sampai sembahyang jumaat pun kat bawah fly over hiway.
Melayu kat penang cuma tinggal kat rumah flat kat Tanjung Tokong, Ayer Itam, Jelutung, batu Uban, Kg Seronok dan balik pulau. Banyak orang melayu yang dah pindah ke seberang dan kedah.
Hangpa tau sapa punya keja? Nie semua kheja BE END melalui Koo Soo Khun ngan melayu yang memperjuangkan Fulus.
Memang depa tak pakai trekta halau orang melayu tapi depa buat secara haluih. Depa buat hiway dan sebagainya kat tempat melayu atas nama pembangunan dan buat rumah teres dua tiga ratus ribu. Orang melayu mana mampu. yang mampu rumah flat aje la. Dak pun pinda kat seberang.
Tak caya tanya Maideen yang dok di Sg Petani dan PIEE yang tinggai di Padang serai.
Tu pun depa kata amno dan BE END dok pejuangkan nasib orghang melayu.