"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 09, 2009

Al-Fatihah: MP Bukit Gantang Kembali Ke Rahmatullah - malaysiakini

Reactions: 
Al-Fatihah kepada Allahyarham Ahli Parlimen (P-059) Bukit Gantang, Ustaz Roslan bin Shaharum (PAS) yang telah kembali ke Rahmatullah hari ini.

Allahyarham dikatakan meninggal dunia di Batu Gajah akibat serangan sakit jantung.

Bersedia untuk satu lagi Pilihanraya Kecil Parlimen dan kali ini kita bakal berkampung ke (P-059) Bukit Gantang, Ipoh Perak.

19 comments:

thatguy886 said...

semoga beliau ditempat bersama org2 yg beriman…al-fatihah..

Anonymous said...

Al-Fatihah..
DariNYA kita datang dan kepadaNYA kita semua akan kembali.....
Semoga roh arwah ditempat bersama orang-orang beriman serta beramal soleh

TokBatinSenoi said...

Tamatlah fantasia si ustaz tentang duniawiyah dan ukhrowiyah. Selamat beristirehat dari kacaubilau, cacarmerbau dan kekecohan persepsi. Amin!!!

Munawir Bin Haji Hassan said...

Adakah ini akibat derhaka PAS pada sultan??

Munawir Bin Haji Hassan said...

TV3 melaporkan jawatan pengarah dalam Kerajaan PR ditarik balik oleh Kerajaan BN yang baru dilantik. Adakah beliau terlalu sedih kehilangan jawatan ?

kaizer said...

Munawir...munawir....ajal maut kan ditangan Allah SWT.....hal ajal maut pun kau nak politikkan....

TokBatinSenoi said...

Munawir Bin Haji Hassan said...

Adakah ini akibat derhaka PAS pada sultan??

-------------------------------------

Eh.. Eh.. Sultan tuh ta' akan mati ke? Tuhan pilih bulu ler name nyer tu.

Topengperak_Xinwugi® said...

Tok Batin Senoi - tajam sangat ayat tuh...

menyucuk-nyucuk ke jiwa si Munawir...

tah dia paham, tah dia tak paham...

kah kah kah kah kah ... !!!

Anonymous said...

wow.klau camtu aku nk gak la godek2 sultan..kut2 leh idup lama.hahaha

Anonymous said...

salam tuan,

sebagai anak kelahiran perak pohon tuan calonkan dan sampaikan pesanan ini kepada pimpinan pas, saya calonkan YAB Nizar sebagai calon MP Bukit gantang.

Harap tolong sampaikan. TK

Anonymous said...

munawir munawir..
ko ni munawir rasa macam dah syirik jer..
pecaya pada tulah sultan..
nampak sangat pemikiran jumut...

sasaudengo said...

Aku dengar SPR tak terima pilihanraya diadakan.... diorang tengah cuba cari sebab untuk tidak mengadakan pilihanraya atas arahan dari Najib Mengondol-ia Altantuya

multimedia said...
This comment has been removed by the author.
multimedia said...

al-fatihah

Anonymous said...

Dato Najis Tun Tuya kan Pengerusi Perhubungan UMNO Perak. Tak tidur malam lagi la nampak gayanya memikirkan kerusi Bukit Gantang. Tuhan maha berkuasa. Najis akan malu lagi...

anakmelayu said...

Innalillahiwainnailaihirajiun. Al-fatihah.

Setelah membaca ayat suci pada blog tuan, saya ikut nasihat dan siasat. Hasilnya, bukan Ahli Parlimen (P-056) tapi Parlimen (P-059). Terima kasih.

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

Sila sebut nama yang diberi oleh ibubapa dengan betul. Kalau tuan panggil orang nama najib, najis nanti ada pula yang panggil orang nama nik aziz, nik najis. Kan tak elok di sisi ugama Islam yang suci ini. Takbirrr.

*anakmelayu*
Sesungguhnya yang baik itu dari Allah jua.

Anonymous said...

pak munawir...pi jaga warung hang...kang ada kes zombie jd mb lg
cukup la 2 org mb..takmau byk2

KTV 04 said...

Al-Fatihah buat Allahyarham Ustaz Roslan Shahrum...Semoga Allahyarham ditempatkan bersama para syuhada

pejo said...

Takziah buat keluarga YB...semoga rohnya dirahmati Allah. Al-Fatihah.

Berita kehilangan YB Roslan lebih sedih dari berita kejatuhan kerajaan PR di Perak