"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 09, 2009

Timbang Faktor Keselamatan Rakyat..? - malaysiakini

Reactions: 
Majlis Mesra Bersama Rakyat bersama Sultan Perak yang dijadual Selasa ini di Batu Gajah dekat sini, sempena sambutan Jubli Perak pemerintahan Sultan Azlan Shah ditangguh kepada satu tarikh yang akan ditentukan kemudian.

Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Dr. Abdul Rahman Hashim berkata, Sultan Perak berkenan untuk menangguhkan majlis itu setelah menimbangkan faktor keselamatan rakyat.

-Utusan

TP - ah??? menimbangkan faktor keselamatan rakyat???

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

macam lawak UMNO/BN je kan???

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!


Ini lawak paling kelakar dari Istana Kinta..!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

22 comments:

Anonymous said...

Putus urat kentut aku tergelak dgn lawak mamak SUK nih..kah!kah!kah!

TokBatinSenoi said...

Sultan pun takut mati ke?

zali said...

orang senang lagi takut mati tok...

puas depa mikir...
dapat ke aku kereta meweh kat sana?
dapat ke aku gundek yang lawa kat sana?
dapat ke aku segala yang aku ada kat dunia ni?

Axie said...

baru terasa nak pikir kebajikan rakyat ker tuanku????
tak yah ler..tak yah susah-susah

adli hasan said...

penakut punye sultan..sah2 takut rakyat buat demo time sambutan jubli perak tu..x payah la tuanku perkenan nak tangguh,kalo takut batalkan je

Anonymous said...

KORANG TU BUKANNYA RAKYAT PERAK PON...KALAU KORANG BERANI MARI LE KE MANONG...JANGAN DOK CAKAP JE...
DATANG KE MANONG CARI RIZAL BURGER...

KEPALA KOTE KORANG LA...
KALAU CAKAP SELINDUNG CAMNI BUAT APA..CUBA TUNJUKKAN NAMA DAN ALAMAT KORANG..BARU KAU TAU SAPE KORANG TUH...

KORANG NAK TAU...YANG MARAH SULTAN TU CUMA KIRA-KIRA MACAM CHINA, INDIA DAN KORANG YANG TAK TAHU AGAMA JE...

Anonymous said...

betul tuh,,,,sokong...
yang dok melawan macam diorang nih..rupanya penakut...hahahaha

Topengperak_Xinwugi® said...

Anon 11:16am & Anon 11:18am tu orang yang sama... dah lama buat keje macam ni?

kalau ya pun gila nak tinggal komen, tak payah la buat sampai nampak BANGANG sangat...

IP kau lekat dekat sini tiap kali kau tinggal komen...

BUDUH...!!!

Anonymous said...

Betul tu..

Buat Zali !ko BIADAP HAPRAK!
Ko ingat Kit Siang dgn Karpal nak bela anak ko ke masa depan??? Ingat la Barua punya olang BODOH MAKAN TAIK!

Anonymous said...

Adoii TP - aku dah penat gelak.. hang londeh pulak Anon Buduh nih..
wakakkakakakkaka!!.. kalau boleh hang londeh bangang2 yang dok bagi komen2 meloya tu semua.. kita jentik teloq depa..

Anonymous said...

Balik tengok buku anak2 korang lagi baik sebab anak cina ramai dah jadi Doktor anak hindu ramai dah jadi Lawyer, anak Benggali pun dah tak jadi Jaga, anak Anwar sendiri pun dah berjaya walau pun dia dalam penjara!
Tapi anak-anak kita???
LAWYER BURUK + KURANG AJAR - sebab kita kerap di luar menyokong buta tuli.
Hari ini, esok, lusa siapa tahu anak kita tu Dr Zamri MB Perak !
Apa tindakan kita kalau Niza buat mcm tu dkt anak kita?
Tapi mustahil selagi kita masih asyik jadi KERBAU!!!! adakalanya hampir jadi KERBAU PENDEK!!

Anonymous said...

hm..elokla...dulu PAS kata BN kafir...sekarang ni PAS+DAP+MAKHALSHAKTI+HINDRAF+PKR ape kebenda pulak mungkin dah jadi haram jadah kot...tak reti nak sebut dah perkataan yang terhebat dari kafir...dak pon haramzade...

KUAHKUAHKUAHKUAHKUAH

Anonymous said...

tak kiralah ip aku nampak ke tak ke....
yang penting orang dok sokong pembangkang macam korang tu tak sedar diri...sebab tak sayang bangsa..orang bagi la idea menyatukan bangsa...ni kerana blogger macam korang...menyebabkan ramai jadi kurang ajar macam korang jugak...

tak mensyukuri nikmat keamanan yang tuhan bagi..

orang yang macam korang yang duk pasang blogger macam nilah yang patut di masuk jawi sekali lagi..lebih dari bebudak sebab memecahbelahkan orang...

macam budak hingusan yang suka bergaduh...

Topengperak_Xinwugi® said...

Bangsa???

Kau masuk kubur esok malaikat tanya apa?

apa bangsa kau ke, apa agama kau?

agama Islam ni untuk 1 bangsa je ke?

habis tu bangsa lain yang beragama Islam (macam mamak MB HARAM Perak) tu kira macam mana?

kau ingat ada kubur untuk bangsa-bangsa ke?

perjuangkanlah agama yang kau anuti nescaya tempat mu insya-Allah didalam syurga tetapi perjuangan yang berlandaskan assobiyah (bangsa/kaum) tempatnya kekal di neraka jahanam.

kau nak lawan Allah ke?

Anonymous said...

kalau kau ingat agama....kau tak buat macam ni...bagilah cadangan yang menyatukan agama islam...

ini tidak...selama ni kau/korang berpakat dengan DAP+HINDRAF+MAKHALSHAKTI+PAS tu agama ape?

tak pikir ke masa nak cakap...

lain kali buatlah bloq untuk islam je..jangan campur parti...bodoh sungguh la ko ni...kalau kau betul perjuangkan islam yang suci..aku turut sokong...kalau parti itu melibatkan bangsa...mangkuk sungguh!!!

Topengperak_Xinwugi® said...

Anon 12:21PM - kau tau kenapa ramai orang politik terutamanya UMNO/BN beselisih pendapat setiap masa?

kau tau kenapa orang politik terutamanya UMNO/BN setiap masa tak habis-habis risaukan pada kemajuan bangsa lain?

sebab depa berpolitik tanpa berlandaskan agama Islam.

kalau berpolitik berlandaskan agama Islam, semua bangsa menjadi sahabat, tak kira agama apa, tak kira bangsa apa.

paham maksud Islam untuk semua? paham maksud agama Islam itu tiada sempadan?

insafi said...

Siapakah dalang di sebalik kelemahan melayu dan Islam di Malaysia.Tanyalah pada pemimpin negara....yang berkuasa...

Anonymous said...

cuma satu je..kita ni satu agama..cuba jawap apa kita patut buat kat orang macam singh naik kapal tuh dia adalah betul-betul membuktikan dirinya musuh islam....aku ingat nak bagi makan rimau je..

cubalah bukak satu artikel yang mintak pendapat tentang apa patut nak buat dengan singh..lagi bagus...

Anonymous said...

Pemimpin zalim... pemimpin nie akan dilaknat oleh ALLAH serta akan mendapat kejian rakyat...kesian..oleh kerana inginkan kesenangan sementara didunia kau tolah hukum ALLAH,kau begitu rakus sekali membohongi rakyat,kau begitu rakus memberi serta menerima RASUAH,kau begitu zalim sehingga sanggup membunuh ..kau membunuh sistem demokrasi,kau membunuh nyawa mereka yang takberdosa..al-tantuya....hahahhaah
kau terus dipersada pentas ...mereka memberi tepokan kepadamu walhal ALLAH mengeji serta mengutuk kau setiap masa...kau rasalah nanti..balasana dari yang esa....siapa kah beliau?..dialah orang yang telah mematikan sistem demokrasi di pERAK...

Anonymous said...

:: Karpal demands that Anwar Ibrahim step down as PR leader
:: Rants against his DAP bosses on dodgy party hopping stand
By : Sharanjit Singh & Lee Keng Fatt
PENANG, Sun:

In an amazing outburst, DAP national chairman Karpal Singh criticised today PKR chief Datuk Seri Anwar Ibrahim, his DAP boss Lim Kit Siang and even Penang Chief Minister Lim Guan Eng for what he deemed as their "inconsistent stand" on party hopping. In a Press conference at his penang office, Karpal claimed that their stance had caused the whole Pakatan Rakyat to be in disarray. Karpal also accused Anwar of being unfit to lead Pakatan Rakyat and demanded that the PKR supremo step down.
Karpal expressed his disappointment with the stand taken by Anwar and DAP leaders on party hopping, claiming that their inconsistency had caused the whole alliance in Pakatan Rakyat to be in disarray.

The MP for Bukit Gelugor called on the DAP to seriously reconsider its membership in Pakatan Rakyat to show the party does not condone dishonesty of any kind, in particular treachery to the people through crossovers.

Calling on Anwar to repent, Karpal said the former deputy prime minister had created enough trouble for the country.

"I wonder if he is fit to be the leader of Pakatan Rakyat. In fact I think Pakatan Rakyat requires another leader, a good leader. Not someone who believes in immorality, even accepting crossovers," he said at a press conference in his law firm here today.
Karpal expressed regret that some Pakatan Rakyat members and even the DAP had fallen into the temptation of supporting crossovers.

"Some of them have not even said a word all this while and I regret that I did not get support from even my own party leaders (on the crossover issue). Kit Siang and Guan Eng should support me instead of making statements supporting Anwar Ibrahim. I am the chairman of DAP and let me make it clear to the party leaders that I have the support of the rank and file," he said.

Karpal then went on to issue a warning to his party leaders not to push him to far. "I have been patient all this while. Don't let matters come to a head in the interest of Pakatan Rakyat and also DAP. In fact, I have even proposed that DAP leave Pakatan Rakyat on the issue of hudud law but no one supported me. Neither Kit Siang or Guan Eng. It is a shame and they should also bertaubat (repent)."

Asked if he would call for an emergency party meeting to discuss DAP future in the alliance, Karpal said he was already contemplating doing so. "I have been silent for too long. I cannot fight the cause of the DAP alone although I have been trying. What I am saying and am defending is nothing but the truth."

ON CRITICISMS THAT HE COMMITTED TREASON
Karpal slammed those who had accused him of committing treason for taking on Sultan of Perak.

"Those who have lodged reports against me are obviously ignorant of the law. I would like to make it clear to everyone that they better not play with me. I have taken enough. If you want trouble then you have come to the right place," he said. "I will not be cowed by anyone on the issue."

Karpal reiterated that he had done nothing unlawful or illegal in relation to the Sultan of Perak.

"I am just stating that the Sultan is also subject to the due process of the law and he can be sued in his official capacity for dismissing the Pakatan Rakyat state government.

Karpal repeated his view that the Sultan has acted ultra vires to the provisions of Article 16(6) of the constitution of Perak.

puteh said...

ni apa buat org BN melalak kat sini ni.tak da keja ke?
tak dpt kerajaan rampas kerajaan org.dah dpt jadi kerajaan dok bising2.pegi wat keja la......bising hal umah tangga org buat apa.

Anonymous said...

buat rizal burger manong mari
tul jual burger? selidik sikit bahan bahan untuk buat burger siap yang buat?kalau betul kau hero, moh ker ipoh garden, ada 2 restoran cina yang menjual segala macam makanan cina yang dikatakan halal.pi tengok sendiri sapa yang makan pelahap kat sana?bukan cina atau india.ko tengok sendiri lah.jadi lah seorang muslimin yang taat.jangan dok amalkan budaya caci maki dan bersifat perkauman.tobat yeop!