"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 12, 2009

Terkini Dari Bilik Media BloggersNetwork@Perak

Satu Sidang Media Khas antara Menteri Besar Perak Dato Seri Ir Hj Nizar Jamaluddin dengan Para BloggersNetwork@Perak telah diadakan di Bilik Media.Satu Rakaman Penjelasan MB berkaitan dengan isu semasa telah dibuat.

Antara yang diperjelaskan ialah :

1. Kes Makhamah ( Menfailkan Permohonan Pengistiharaan Bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat Di Perak masih Kerajaan yang sah ) - Ia akan di Failkan Di Makhamah Tinggi Jln Duta,pada jam 11.30 pagi...

NOTE : Semua Rakyat diminta hadir untuk menyatakan sokongan kepada Pakatan Rakyat.

2. Isu Kereta Rasmi dan Rumah Rasmi Menteri Besar dan Exco.

- Menteri Besar dan Exco dijangka akan mengembalikan Kereta Rasmi Kerajaan pada Malam ini dan Esok hari.Semua Kenderaan tersebut akan diletakan di Kediaman Rasmi Menteri Besar.

- Dato Seri akan dijangka mengosongkan kediaman selewat-lewatnya 10 hari dari sekarang.

- Proses untuk mencari kediaman buat Dato Seri dan Keluarga masih dalam Proses carian.

NOTE : Dato Seri menyatakan bahawa walaupun Beliau keluar dari kediaman dan mengembalikan kenderaan Rasmi Kerajaan Negeri namun ia bukan bermakna Kerajaan Pakatan Rakyat telah Tewas mahupun Kalah.

3. Sambutan Jubli Perak ( Sempena Pentakbiran Sultan Perak yang ke 25 )

- Dato Seri menyatakan bahawa Beliau dan Para Exco akan tetap menghadirkan diri pada Majlis Sambutan Jubli Perak yang akan diadakan di Istana Iskandariah K.Kangsar pada 14/2/09.

- Ini menunjukan bahawa sebenarnya tiada masalah yang melibatkan Kerajaan Pakatan Rakyat dengan Institusi Istana terutamanya melibatkan Baginda Tuanku..

NOTE : Dato Seri juga menyatakan bahawa beliau tidak terlibat dengan mana-mana perhimpunan dan sebarang PROVOKASI yang akan atau tercetus nanti.Beliau juga menafikan ada mengeluarkan kenyataan berhubung mengajak RAKYAT untuk membuat sebarang Perhimpunan di K.Kangsar.

Sidang Media ini akan dapat anda tonton dalam video yang sedang kami usahakan untuk dipertontonkan...Harap semua bersabar!!

-sya~reformis

11 comments:

zali said...

cacai punya cacai dan jilat punya
jilat...last-last mb bawah pokok
cherry berkata :

bahawa beliau tidak terlibat dengan mana-mana perhimpunan dan sebarang PROVOKASI yang akan atau tercetus nanti.Beliau juga menafikan ada mengeluarkan kenyataan berhubung mengajak RAKYAT untuk membuat sebarang Perhimpunan di K.Kangsar.

kenyataan lepas tangan dan
menyelamatkan diri...

terkontang kantinglah pencacai dan
penjilat tegar pr...

pokok rebah yang disokong sudah
menjalar di bumi meninggalkan
sokong...apa lagi yang nak di
sokong?

Anonymous said...

bangangnya si 'zali' ni!!

cuci sikit otak karat ko tu. bodus!!

Unknown said...

Terima kasih di atas maklumat yang dipaparkan.

Anak jantan dengan kelelakiannya. Syabar untuk YAB. Nizar.

kulupSakah said...

kemarahan rakyat adalah dari diri mereka sendiri, bukan mengikut bontot sesiapa mahupun nizar, itu adalah reaksi dari aksi sultan..

tidak seperti pengikut rasuah, apasaja kata tuhan parti mereka, akan diaminkan..

pemanduteksi said...

zali adalah antara spesis UMNO yg dilahirkan dari lubang dubur sang khinzir..!

zali said...

ya...terus la menjilat...sedangkan yang di jilat dah play safe...

bongok!

Anonymous said...

Sesiapa pun boleh memberi pandangan masing2.kepada si jali ,
mungkin juga pandangan yg dia beri tahap tingkatan 5 je..tapi tak semestinya tak betul ,cuma mungkin kurang pendedahan je...kepada bijak pandai dlm ruangan ni bantulah sikit si jali tu supaya dia tau yg mana benar atau sebaliknya...kesiann

zali said...

ya...pandangan tahap tingkatan 5
tapi gagal di sangkal oleh orang
yang ada phd...

cuma sekadar boleh memaki hamun je?

bongok!

Anonymous said...

Zali,

Pakatan Rakyat asalnya parti pembangkang. Dapat menguasai negeri perak kerana orang UMNO benci pada pemimpin UMNO, die orang bagi undi pada Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat menang !

Sekarang UMNO-BN rampas semula negeri perak dengan cara paling mulia dan tidak takut menghadapi pilihanraya jika sultan bubarkan DUN....ayat jenis ini yang kau suka "zali"....?

Kalau Pakatan Rakyat menjadi pembangkang semula... ada die orang rasa malu...?

Tidak timbul soal Pakatan Rakyat jadi pembangkang atau tidak. Tapi yang paling penting adalah mempertahankan parti UMNO jangan tumbang.

Oleh kerana itu ahli UMNO mesti diajar jadi pemimpin parti yang berwibawa memperjuangkan nasib rakyat malaysia khasnya orang melayu. Pemimpin UMNO mesti diajar jangan jadi pemimpin berlagak sombong dan kurang ajar.

Aku penyokong UMNO yang terpaksa bertopengkan anonymous, memberi komen bahawa dari peringkat cawangan hingga keperingkat bahagian dilihat pemimpin tua masih terhegeh-hegeh dibarisan depan dengan harapan dicalon semula jadi pemimpin.

Pemimpin muda yang berkelayakan dibenam awal-awal agar jangan naik merampas tempat mereka.

Bagaimana mahu basi rasuah sedangkan pemimpin tua yang mengajar bagaimana perlunya rasuah dijadikan cara menjaga kedudukan dan jawatan dalam parti.

Kadang kala aku rasa sedih melihat "zali" dan anonymous pro UMNO mengeluarkan fakta mempertahankan pemimpin dan parti UMNO.

Kita semua sedia maklum bahawa pmimpin UMNO terlibat dengan berbagai skandal tetapi disebabkan dengan sedikit upah kita bersungguh mempertahankannya dengan fakta songsang.

Bila orang ketawa, kita sangka orang suka dengan apa yang kita kata. Tapi sebenarnya kita memperlihatkan kebodohan diri kita sendiri sehingga orang lain ketawakan kita.

Anonymous said...

Zali,
Saya sokong saudara punya komen dalam blog ni... Saudara nampak apa yang pencacai PR tak nampak sebenarnya... Pencacai PR tegar kita tak boleh nak buat apa dah sebab mereka semua dah taksub sangat dengan Anwar dan PR... Mereka hanya mampu menjilat sedangkan pemimpin mereka gembira sebab dapat mem'bodoh'kan penyokongnya...

kafe kenyalang said...

HEHE..OOO BANG MEON..SAPA YANG PENCACAI?SAPA YANG MNJILAT??HEHE..CIAN BANG MEON..CRILAH KEJE LAIN..YG DOK JADI PENCACAI ANGKAT NAJIS DAN PENJILAT PUNGKO' NAJIB TU SAPA SURUH??HEHE..NAJIB&NAJIS..TAK SAMA,TP XDA BEZA..