"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, March 07, 2009

6 Dicari Bantu Siasatan 339 - malaysiakini

Reactions: 
Kemaskini suspek no 2. sesiapa yang ada maklumat berkenaan suspek2 dibawah, boleh tinggalkan maklumat di ruangan komen. hari ni teman tak berapa sempat nak update blog pasai teman nak pi KL. jom pi perhimpunan PPSMI..!
Dibawah ni ialah gambar 6 suspek yang dicari oleh pihak PDRM bagi m
embantu siasatan Polis berhubung "perhimpunan haram" di hadapan Bangunan SUK Perak Darul Ridzuan.

Suspek 1.

Yang ni salah sorang dari petugas Unit Kawalan Keselamatan Pakatan Rakyat kalau tak salah aku. mamat ni antara salah sorang mangsa yang ditarik masuk kedalam kedai kopi "Kamisuka Kopitiam" dan dibelasah beramai-ramai oleh geng-geng yang dipercayai PEKIDA.

Mengikut kata saksi yang tengok kejadian (masa kejadian, aku dok minum dekat kedai mamak dekat bawah Wisma DAP), mangsa ditarik masuk dalam kedai, kemudian geng-geng PEKIDA tutup pintu kedai dan belasah dia beramai-ramai.

Lepas tu depa lepas balik budak ni. elok sangat... PEKIDA ramai-ramai belasah budak ni sorang. apa kata tukar nama dari PEKIDA kepada PUKIDA.

Suspek ke 2

Dia ni aku tak pasti melayu mamak atau India. yang aku tau, mamat ni mula buat kecoh masa Songkok Tinggi & the gang mula nak serang Dato' Seri MB.

Bila petugas Pakatan Rakyat halang Songkok Tinggi dari tembus benteng keselamatan, mamat ni yang paling kedepan sekali dok defend Songkok Tinggi.

"Jangan berani sentuh dia", "jangan berani sentuh dia" mamat ni dok ulang-ulang ayat tu sambil dok tunjuk-tunjuk penumbuk dekat sape-sape yang tolak Songkok Tinggi.

Dia ni aku tak tau SB ke PEKIDA, cuma yang aku dok perati, polis sendiri buat tak tau je atas apa-apa tindakan mamat ni.

Masa para ADUN & EXCO lepas kawalan pertama polis, mamat ni selambe je bawak masuk geng-geng dia lepas kawalan & polis buat bodoh je sedangkan kami yang ada pas media dan jugak para ADUN & EXCO disekat bersungguh-sungguh.

Aku panggil mamat ni ZZTop.

Kemaskini 9:08am - Pernah terlibat dengan dadah, Keturunan mamak, bapak dia ni pengawal keselamatan kilang, Adik mamat ni pernah bersekolah di SMKA Slim River, Berasal dari Ipoh. Dia ni memang jenis garang tapi tak usah risau, ramai2 dia jadi berani tapi kalau sorang2 dia ni berani mulut je. Pernah kena pukul masa buat hal kat Kampung gajah pasal kes accident member dia.

Suspek 3

Baju merah ni pun salah sorang dari geng Songkok Tinggi. yang ni pun boleh tahan samseng. masa tempat open, mamat ni diam je, tapi masa dok berasak-asak rombongan ADUN & EXCO Pakatan Rakyat dengan geng-geng Songkok Tinggi, aku tengok dia ni agak agresif jugak.

Tanya geng-geng media yang dok keliling dia & petugas Pakatan Rakyat berapa ramai makan penyiku dia ni.

Aku tak pasti masa kejadian dekat "kamisuka kopitiam" tu mamat ni ada ke tak de.

Suspek 4

Dia ni pulak masa awal-awal tak berapa menonjol. masa mula-mula Songkok Tinggi buat kecoh dok maki hamun Pakatan Rakyat, dia ni nyuruk belakang Songkok Tinggi (mentang-mentang badan Songkok Tinggi besar, dia ni pendek).

Tapi bila masuk dalam ramai-ramai, dia ni la antara yang agresif dok asak nak lepas benteng keselamatan Pakatan Rakyat.

Masa tu aku tak perati sangat dia ni sebab tumpuan lebih pada Songkok Tinggi dengan Mamat Gelap tu.

Walau macam manapun, dia ni tetap geng Songkok Tinggi dan ni antara tukang provokasi.

Suspek 5

Mamu ni cuma pandai buat muka garang je, tapi kalau Songkok Tinggi ada la. masa tengah kecoh-kecoh berasak-asak tu aku tengok mamu ni dok celah ketiak Songkok Tinggi.

Muka nampal garang, tapi time kritikal, masuk ikut celah ketiak Songkok Tinggi. ada gak dia ni macam nak masuk, tak nak masuk.

Tak de la agresif sangat dia ni. aku kategorikan dia ni dalam geng-geng "bagi cukup corum je"... aku dok tengok mamat ni berani-berani takut. kalau Songkok Tinggi ngan mamat gelap ZZTop tak de, haram la dia ni nak datang.

Dia ni ada pun tak de masalah, dia ni tak de pun tak de masalah. ala...nak bagi cukup corum...

Suspek 6

Dia ni? malas nak cerita banyak...

Baca balik dekat [sini].

Dia ni memang jahat, memalukan orang melayu Islam dan jugak membusukkan pertubuhan PEKIDA.

Ayahanda Taik Kucing..!

"I don't need sex... the Government Fuck's me everyday..!"

32 comments:

Anonymous said...

UMNO samseng taik kuciiiiinnggg..

penakuyyyytttt..

Kata pembangkang tu dan ini..

Diri sendiri perangai cam sXtXn, nak kata orang..

Anonymous said...

suspek ke-2 dan ke-5 adalah pelarian Rohingya yang lain2 tu mungkin Batak bertopengkan Melayu kecuali suspek pertama

sepat_ronggeng said...

Ahakssss...

Master Yoda nak tanya.. betul ke semua `Wanted' ni polis tengah cari...

Betul ke ?????

iqah said...

suspek yg pertama tu sebenarnya tak kena belasah pun. Saja buat lakonan nak provok penyokong PR. Dia ni salah sorang geng songkok tinggi. Kalau kena belasah, tentu masuk spital.

kacang parpu said...

alif mim nun wau...sarkis. Geng2 ni sume bekas tukang sarkis je

Anonymous said...

6 jahaman...

Anonymous said...

sepatutnya semua sekali diangkut,..

"PERHIMPUNAN HARAM JADAH"

Anonymous said...

Salam.....

Suspek no 1.....

Kalau dia terinaya.....

Apa PR boleh buat.....

Mungkin korang semua x peduli kat dia....

Maklumlah insan Marhean....

Siapakah ynag sudi nak tolong????

Anonymous said...

ko la tolong dia anom 3:29...hahahaha
tunjukkan satu contoh yg terbaik ni asyik2 ameno ni jahat, bodo, bangang,......byk lagi la

Anonymous said...

ni mana nyer gangster ni...
ramai2 blasah sorang jer...
buat malu jer...
ni bkn pekida,tp pukimak...
org patut ayahanda low profile,klu blh jgn tunjuk muka...
ni dok expose lbh lak..gile kuasa ape...buat malu pekida jer..
khakk ptuihhh!!!!!

Anonymous said...

ni ayahanda kwsn mane?

Anonymous said...

lelaki bsongkok tinggi...ayahanda bbodoh. bangang...ape punye ayahanda mcm ni...

Anonymous said...

kita simpulkan macam ni lah yeop.Undang -undang negarku yang tercinta ini ada 2 set. satu untuk UMNo Barisan Nasional dan set satu lagi untuk teman dan mike.Apa nak heran yeop?

Anonymous said...

laa...malu aku tgk ayahanda mcm sial kelakuannye....bodoh,bebal n mangkuk betul pekida ade ayahanda cam ni

Anonymous said...

apa nak heran....anjurlah lagi sarkis haram...realitinya akan hadirlah badut-badut haram.....buatlah kerja haram,,,,angan-anganlah

Anonymous said...

dah mentri beso perak gerombolan haram tuan hakim pon amik yang dah expired...hahahahahahahahaha paling lawakkkkkk adula adula injuksi kononnnnn kakakakakkakaka
buat la lawak lagi zambri oiiiiii muka dah la itam hati pon hitam gaks kakakakakakak gelak gelak

Anonymous said...

Topengperak,

Jika ditinjau susur galur PEKIDA, persatuan itu lebih mirip seperti parti UMNO. Peraturan dan undang-undangnya dilihat tidak menguntungkan sesiapa yang menjadi ahlinya.

Mungkin setelah persatuan itu mempunyai ramai ahli maka mereka akan menukar status persatuan kepada parti politik.

Ada orang mengatakan pekida ini wujud kerana mahu membantu bekas penagih dadah menyesuaikan diri dalam masyarakat agar kehadiran mereka diterima kembali sebagai manusia insaf. Kebanyakan ahli pekida tidak mempunyai pekerjaan tetap, oleh kerana itu mereka mudah melakukan kerja-kerja amal dalam bentuk sukarela. Dikata orang bahawa parti UMNO sering menggunakan khidmat mereka untuk melakukan kerja yang berkaitan dengan parti.

Kalau pekida terlibat dalam kemelut poltik negeri Perak, bermakna mereka sudah menyimpang kearah politik pula. Tindakan ini bukan saja menimbulkan rasa benci rakyat pada persatuan itu tetapi ia boleh menimbulkan permusuhan sesama rakyat dan akhirnya terjadi pergaduhan dengan lain-lain kaum.

Apakah menggunakan tindakan ala samseng pekida boleh menakutkan rakyat lain…? Memang cara itu boleh menakutkan rakyat yang tidak suka pada pergaduhan. Tapi bagi rakyat yang suka bergaduh mereka akan hadapinya sebagai satu cabaran. Apakah hasilnya nanti….Menang jadi arang, kalah jadi abu. Ketika itu hebatkah pekida…?

Semuga semua ahli pekida faham ajaran agama islam dengan betul, dah faham cara mendaulatkan institusi raja-raja melayu tanpa menyusahkan orang lain. Dengan adanya PEKIDA yang memahami peraturan dan undang-undang negara akan bertambah aman hendaknya Malaysia yang tercinta.

Anonymous said...

suspek no. 2 abang kepada member aku. memang kaki gaduh. pernah terlibat dengan dadah. Keturunan mamak. Ayah dia jaga kilang. Adik dia satu sekolah dengan aku masa kat SMKA slim river. Dia ni asal Ipoh. Sama ada ahli pekida aku tak pasti. Dia ni memang jenis garang tapi tak usah risau ramai2 dia jadi berani tapi kalau sorang2 dia ni berani mulut je. Pernah kena pukul dengan sepupu aku masa buat hal kat Kampung gajah pasal kes accident member dia.

Songkok Tinggi said...

Mat Bangla tu...muka eeee garangnya. Ayahnda sendiri pun takutttt...Tapi sebab dia tu status Anaknda, jadi dia kena respeklah kat ayahnda...lagipun JARI Ayahnda lebih "Peace" dari dia, pernah Ayahnda "Peace" kan dia tu kat lubang hidung dia tu...tu yang melutut kat Ayahnda tu. Nak kata berani, CHEEHHH!!! harap je muka garang tapi HAMPEHHH!!!masa Ayahnda kena himpit tu, dia dok jerit je, tapi tak berani jugak nak tolong...Ayahnda nak suruh adik angkat Ayahnda sepat janggut Mat Bangla tu biar dia tahu sapa lebih garang!

Chow!!!
Gangster Taii Koocheng!

sepat_ronggeng said...

Ahaksss...

Apa bising2... ajak fight je.. 1 by 1... tengok sape brani sape lari..

Ahaksssss.. amacam..

Anonymous said...

pigidahh mabokk!! ayahanda pekida konon..??!! kalau aku jadi pengerusi pekida mesti aku sacked sama kau.. ini adalah contoh org melayu atau bangsa malaysia yg ahmad nisfu kata dlm citer p.ramlee " kecik-kecik tak nak mampos, dah besar menyusahkan org.. ". kalau bole mintak mana2 geng blogger atau sesiapa yg sayangkan melayu.. tolong pi siasat kat ahmad zahidi tu.. takkan korang tak ingat dulu ade kes org2 si ahmad zahidi tu belasah sorang mamat ni.. masuk paper lagi.. dengar citer si ahmad zahidi ni banyak recruit bekas2 SB @ special branch jadi bodyguard atau pekerja dia..tolong siasat??? apa yg berlaku di perak termasuk culik adun2 tu pun agaknya si zahid yg punye angkara?? bukan nak tuduh tapi mari sama2 kita bg maklumat.. mintak maaf buat puak2 ameno yg hardcore fan zahid hamidi ni.. " bodoh.. bahalol.. baghal.. kelabu asap.."

zali said...

tabik buat mereka yang berani
kehadapan menentang persidangan haram
anjuran negro yang bercita-cita nak
jadi sultan.

mengapa persidangan bawah pokok cuma
berlangsung selama 15 minit dan di
buat secara express?

kerana takut.

kalau terus haritu dan mahkamah dah
keluarkan perintah...memang polis fru
dan pekida akan sapu habis semua yang
bersidang dan pronya.

bila tau je mahkamah nak keluar
perintah...tu yang jadi express tu.

telur negro siva,nizar dan pronya
sebijik sebijik gugur ke tanah masa
tu...terbayang water cannon dan
belantan fru.

kalau penakut tak payah cerita pasal
persidangan haram dan tak payah cerita
pasal nak jadi hero rakyat la kononnya.

duduk rumah tanam bunga la!

ad said...

yang hitam tu kononnya panglima ayahanda,namanya wan....ayahanda tu namanya rakhi....cittttt podahhhh!!!

angahnya said...

samseng mana sangat geng 30 tu?songkok mengalahkan hamid albar!muka mangkok tandas!!!ni dia PBM(ptubuhan banjar m'sia)KAYUH BAIMBAI!

Anonymous said...

Sesungguhnya, saya tidak gusar dengan perjuang mereka untuk. Mereka itu adalah orang melayu perak yang saya dah tahu perangainya. Kesimpulan mengenai perangai sesetengah melayu di perak saya buat berdasarkan insiden pada tahun 1983
Pada masa itu seorang melayu perak telah bertumbuk dengan seorang melayu perak juga. Puncanya mudah sahaja. Salah seorang melayu perak itu berhutang dengan seorang taukeh cina. Taukeh cina itu mempunyai pekerja orang melayu perak. Pekerja tersebut telah diugut oleh taukehnya dengan ugutan tidak akan memberi gaji jika gagal mempastikan melayu perak itu membayar hutang berkenaan.Kajian ini berlaku dalam bulan puasa, dua hari sebelum hari raya.
Begitu semangat pejuang melayu itu...

cree said...

Macam pernah nampak kat kelab dangdut je ayahanda tu.Kalau dah ayahanda mesti ramai anakanda dia.
Kesian,lingkup Pekida bila ada orang macam ni.Pasai tu kami ahli Pekida kat Kedah banyak yang "gantung baju"

Anonymous said...

palabutoh hg aa zali!

oi celaka, bila masa 'your-so-called-negro' tu kata dia nk jadi sultan?

lidah hg sama kote becabang tak habih2!!

Anonymous said...

apa kes? malay vs malay? bikin malu maa.. tuhan marah loo Fm: team EOD (lg kuat dari ayahanda songkok itam,hehehe..)

Anonymous said...

// gua ingat nk test zero wing kt kepala ayahanda lijin laa. gian gtX ni.dia duk mana,ek?// . DTG080112H

Anonymous said...

Mamat ni tak akan selamanya jalan bersama kenkawan dia...jadi kita tunggu jer la masa dia sorang sorang.

Aku tak nak buat apa...cuma nak berkenalan jer dengan dia.

ParpuKari

Sakuragi said...

kah kah kah.....

Anonymous said...

aku nie dh jd orng perak tp i.allah kalu aku jumpa mamat nie hehehehe sendiri mau ingatttttttt x jauh ipoh dgn taiping...aku nk tengok besar mne geng dia tu kalu dia sempat call geng2 pukimak dia..