"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, March 07, 2009

Anti PPSMI: Post Ke-2 - malaysiakini

Reactions: 

Ni post ke-2 aku berkenaan Perhimpunan PPSMI. gambar ni adalah punca kemarahan pertama aku hari ni.

Seorang petugas Unit Amal menjadi mangsa pertama keganasan FRU. masa orang ramai tengah berasak-asak cuba nak melepasi kepungan FRU, Petugas Unit Amal berada di barisan depa cuba tenangkan orang ramai.

Yang aku tak faham ialah bila tiba-tiba datang sekor FRU dengan senapang bom asapnya dekat tangan datang, terus tonjol kepala budak unit Amal ni dengan belakang senapangnya. orang dok kawal orang ramai, datang sekor FRU BANGANG pi bantai dia.

Lepas tu datang pulak polis baju biru pi paut tengkok budak ni. datang lagi sekor polis berpangkat (aku tak tau pangkat apa, tapi atas bahu dia bercalit-calit) pi tumbuk lak belakang budak ni...

Memang patut kalau orang panggil Polis Yahudi. oi polis BANGANG..! selama aku dok pi mana-mana, aku tengok budak-budak Unit Amal la yang paling banyak tolong ringankan bebaan polis. tapi nampaknya korang tak hargai.

Lepas ni hangpa tunggu..!

Aku tengah upload video kejadian. korang tunggu... tengok gambar mangsa dulu.

"I don't need sex... the Government Fuck's me everyday..!"

26 comments:

Tungaklangit said...

Dah tau implikasi yang bakal dihadapi kenapalah pergi jugak lepas tu salahkan mereka yang melaksanakan tugas mengawal keselamatan dan memaki hamun anggota polis..

albanjari said...

salam,
apsal bila wa baca saja citer lu,hati wa terus jadi mengelegak? wa betul2 tak syiook hati bila budak Unit Amal tu Polis layan mcm cilaka! Wa mmg betul2 marah..kalau betul cerita ni.

Budak Amal bukan macam si Lajin tu !
Ptuihhh..!!

Tak tau ler mlm ni mcmana pulak dia kena gasak dlm balai tu pulak..harap jgn jadi mcm Kugan dah !

zali said...

tak berapa jelas la...

tu apa dalam kandang tu?
monyet ke gorilla tu?

Tungaklangit said...

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).


Saudara Topengperak, cuba hayati maksud motto saudara dengan menggunakan ayat suci seperti di bawah dan renung segalan perkataan dan kesahihan yang saudara utarakan, kadang-kadang kita dalam kita mengutuk dan menyalahkan orang lain, kita sendiri banyak melakukan kesalahan

salam

Cucu_Maharajalela said...

Woi Tungaklangit jgn gunakan ayat Al-Quran yg suci tu untuk menghalalkan tindakan puak kamu yg zalim...

zali said...

apa yang boleh saya nilai dari kejadian hari ini ialah : pemimpin pr gagal mendisiplinkan pro nya.

permit yang diberi untuk hantar memo telah disalahgunakan dan nak berarak pula ke istana membuat onar.

dah hantar memo tu dah la...balik la rumah atau pejabat...yang sambung berarak tu apa hal?

kalau nak berarak sangat...9/3/2009 ni kat dataran merdeka buat pertama kalinya,perarakan raksaksa sempena maulidur rasul...jom la...

polis dan fru gerenti tak kacau punya!

Topengperak_Xinwugi® said...

Tungaklangit - apa yang aku siarkan dekat blog ni adalah pengalaman yang aaku lalui sendiri dan apa yang aku tengok dengan mata kepala aku sendir.

aku melihat dengan mata kepala aku, bukan dengan mata TV3, RTM, utusan dan media-media yang kau jadikan sebagai mata kau.

kalau kau tak pergi perhimpunan tadi, lebih baik kau diamkan tangan kau dari dok komen apa yang kau tak tau.

bodoh manusia bukan pada rupa, bodoh manusia pada akal.

Prof_Tuya said...

aku pun bersimpati la.. semoga allah melindungi dia. allah maha besar.

kepala but*h la dua ekor pencacai angkat najis nih!

belagak mcm budiman je tungaklangit dan zali ni...

padahal IQ taraf atas sikit je dari lembu yg dihadiahkan kat SPRM tu hahaha...

Tungaklangit said...

Salam


terpulanglah kepasa kamu sdr topengperak

sekiranya tulisan saudara topengperak ini boleh merapatkan perpaduan dan meningkatkan keimanan semua umat islam, teruskanlah

Prof Tuya

baik sungguh budi bahasa sdr, ingatlah menghina orang dengan panggilan yang buruk amat dilarang dalam Islam, janganlah kita merendahkan orang lain dan buka sikit pintu hati untuk mendengar atau menilai ulasanorang lain bukannya lepas cakap tanpa berbudi bahasa,

Semasa saya bersekolah dahulu, guru saya sering mengingatkan kepada setiap murid dalam kelas supaya menjaga tutur kata kerana apa yang disebut melambangkan tunjuk ajar ibubapa kita di rumah tapi saya yakin ibubapa sdr seorang yang beriman dan dia pun marah kalau tahu anaknya menggunakan perkataan seperti itu kepada orang lain..

salam

al-Balingi said...

Doa seorang tok guru untuk Najib dan Zahid Hamidi..

http://dppnjohor.blogspot.com/

Muhd Aizat said...

poyo la tungaklangit ni..macam bagus je..

Belalang tempur said...

tungak langit dan zali

Ape yang dimaksudkan dalam ayat di atas adalah utk berita2 yang di bawa oleh orang fasik.. siapakah orang fasik? Banyak ayat dalam qur'an sebut pasal ciri2 orang fasik.. antaranya "Sesiapa yang tidak berhukum dengan ape yang Allah turunkan, itulah orang2 fasik"
So, bile cakap pasal orang yg tolak hukum ALlah kat Malaysia ni. UMNO lah orangnya... Orang nak laksanakan Hudud dia kate jumud, tak bertamadun, dan lain2 alasan yang boleh merosakkan iman seseorang.So berhati2lah apabila mendengar berita2 daripada sumber2 UMNO.

P/S Maksud ayat: "adakah kamu beriman dengan sebahagian daripada Kitab dan mengkufurkan sebahagian yang lain"

Sakuragi said...

Dalam Islam, Nabi/ulama juga mengharapkan agar adanya pejuang seperti Syd Umar Al-Khatab (yang samseng hinggakan syaitan pun takut padanya!) yang menghunuskan pedang setiap kali melihat kaum munafik yang bertopengkan kesopanan dan kesusilaan, tapi mahu menjatuhkan Islam. Di bawah ada satu cerita mengenainya:

Seorang ummat datang dengan niat mahu mempersoalkan kesahihan Nabi yang naik ke langit tika Israk dan Mikraj. Lalu ditanya kepada Nabi Muhammad saw adakah beliau benar2 melakukan itu dan ini? Nabi telah menceritakan segalanya lalu "mamat" itu bertanya lagi dan lagi dan lagi, seperti tidak faham bahasa je gayanya. Nabi bertanya kenapa? Dan "mamat" itu cuba berdolak dalik. Kemudian, Nabi tanya jika kamu tak berpuas hati dengan peneranganku, kamu tanya kepada Umar Al-Khattab. Beliau pasti boleh menerangkannya:

Lalu "mamat" munafik bangang tu pun pergilah tanya syd. Umar Al-Khattab, tetang persoalan-persoalan yang bodoh dan direka-reka untuk menghina Islam itu tadi. Lalu mamat tu pun cakap: "Betul, baginda Nabi suruh tanya tuan Umar sendiri"
Lalu Syd Umar pun tanpa berlengah-lengah lagi lalu menghunuskan pedangnya yang tajam itu dan terus MEMANCUNG kepala si munafik yang kununnya beragama Islam tersebut.

Lalu sahabat-sahabat pun terkejut dan bertanya. Kenapa terus membunuh orang "islam" itu yang belum tentu salah silapnya? Lalu Syd Umar pun berkata:
"Jika Nabi sendiri menyuruh dia datang bertanya perkara yang Nabi sendiri lalui dan mengalami, walhal aku yang hanya taat setia dan beriman kepadanya tidak pernah melihatnya. Adakah patut aku mengatakan apa lagi? Inilah jawapan kepada orang munafik yang tertanya-tanya walhal kebenaran sudah di depan mata"

Selepas kisah itu, Nabi Muhammad sendiri berdiam diri bererti membenarkan perbuatan Syd Umar itu.


Ingat! Syd Umar Al-Khattab adalah salah seorang sahabat nabi yang dijamin syurga baginya, dan amat ditakuti oleh musuh islam, termasuklah syaitan.

Sekian.

Tungaklangit said...

salam

Sdr Belalang Tempur menulis...

So, bile cakap pasal orang yg tolak hukum ALlah kat Malaysia ni. UMNO lah orangnya... Orang nak laksanakan Hudud dia kate jumud, tak bertamadun, dan lain2 alasan yang boleh merosakkan iman seseorang.So berhati2lah apabila mendengar berita2 daripada sumber2 UMNO.

P/S Maksud ayat: "adakah kamu beriman dengan sebahagian daripada Kitab dan mengkufurkan sebahagian yang lain".....

Buat saudara Belalang Tempur, janganlah dihukum semua orang UMNO ni sebagaiumat yang menolak hukum Allah. Takutlah dengan segala apa yang kita perkatakan dan tulis sebab ianya akan dipertanggungjawab nanti..

Jikalau UMNO dibenci tapi jangalah dihina dengan perkataan yang tak baik.. tambahan UMNO juga terdiri daripada orang Islam yang mengerjakan sholat dan rukun islam.. sama seperti anda... mereka juga yang akan mengaminkan doa semasa jasad suadara disembahyangkan nanti...


sedarlah bila berhujah, berhujahlah dengan berhemah, jangan berhujah dengan kemarahan kerana syaitan bersama mereka yang marah.. kalau saya salah sekalipun tegurlah dengan baik ... itu lah yang dikatakan berdakwah dengan berhikmah

semoga saudara Belalang Tempur dan sdr yang lain sdar dan insaf.. kembalila kita bersatu memperjuangkan umat Islam/melayu

salam

Belalang tempur said...

Saya cuma memberi contoh2 dengan isu semasa yang orang mudah faham. Kalu bagi contoh zaman nabi kang.. kate kuno pulak.. tak relevan.

Ya saya memang benci UMNO, benci dasar2 UMNO yang menolak hukum hakam Islam... tapi benci saya cuma atas dasar parti dan semangat perjuangan UMNO yang salah.

P/S semua manusia buat salah, dan sebaik2 kesalahan adalah kita sedar dan meminta keampunan

sup bunjut said...

brader topeng,
wa dapat tahu geng2 zali, tungak langit ni tak ramai mana..geng UBN ni menyamar bermacam2 nama dan blog..
depa ni agen bahalol

Sakuragi said...

setuju dengan sup bunjut.... ejen2 mereka ini terpaksa menaip berkali2 untuk menegakkan benang yang basah. Kita hanya perlu meniupkan satu trompet, 100,000 datang berkumpul. Itu belum kita tiupkan trompet kebenaran yang lebih besar bersama2 kalimah2 keramat lagi suci..... mau datang dalam 2-3 juta lagi tuh....

Prof_Tuya said...

tungaklangit; aku berterimakasih padamu. kata2mu itu membuatkan hatiku benar2 menjadi insaf...

POOOOOOOOOOOORRAAHHHH!!!

ko pegi jumpa JibTuya dan Seifool nasihatkan dorang tu dulu mcm yg ko nasihatkan kat aku tu muahaha...

aku rasa dgn nasihat ko itu, dorang mungkin akan insaf dan akan menghadiahkan ko bom C4 sbg penghargaan.

muahaha... budiman konon... cehh!

Anonymous said...

sdr prof,

saya kira sdr tungaklangit tu berniat baik. jadi mgkin boleh diambil apa2 yg positif drpd nasihat/teguran beliau. kalau yg x betul tu kita bakulsampahkan aje. lagipun Islam menggalakkan kita bersangka baik kan? mungkin sdr tungaklangit telah turut memberikan nasihat yg serupa buat pemimpin2 & blogger2 BN..insyaAllah..ameennn :)

-etc-

dude..what happen!! said...

keh keh keh keh...zali dgn tungaklangit mmg takleyh pakai...depa bijak pada paras mulut..akai tadak...

hanya rajin komen pada puak PR
tidak pada BN..sumenya betoii bagi pihak depaaa....adoii...kehkehkehkeh

tu aku kata..sekali dah pencacai a.k.a penjilat..maka sampai hujung hidup akan mcm tu...

aku menyampah kalau puak2 depa ni dok asik kuar ayat suci Al Quran..cakap itu..cakap ini..depa faham ka dak ayat tu betoi2??..depa kelas tafsir alQuran pun tak penah pi...aku rasa la...keh keh keh keh

sekarang tafsir suma boleh cari..tafsir AlQuran berlambak dalam internet sekarang... keh keh keh

adoyai si zali dan tungaklangit...
trima kasih di atas komen2 sdare yg begitu bernas..kami amat menghargai usaha anda untuk menegakkan benang yang basah..sile cuba lagi yer...wakakakakakaka

Anonymous said...

Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan. (huud:113)

cuping merah said...

bagi aku klau dah parti tu menolak hukum islam..tk kira dia baik ke jahat ke memang kufur lah jawabnya..orang kafir pun ada yang baik dan ada yang jahat..
pahaaammmmm.

Anonymous said...

Perarakan secara aman tapi polis pulak yg lebih lebih sebab arahan Menteri yg dengki kat Melayu bantah.

Apa la malangnya Malaysia mendapat pemerintah bodoh...bengap yg tak tahu menjalankan tugas.

Hak untuk berkumpul telah dinafikan.

Bingai punya pemerintah.

bungaraya

Anonymous said...

Nak nasihatkn orang PR kunun. Pemimpin UMNO sendiri dah KORUP. Camnilah. sebelum korang berdua berceramah kat dalam BLOG ni elok korang berdua perbetulkan makhluk-makhluk yang bergelar pemimpin korang tu dulu. Kalo diorang berubah jadi baik dengan sendirinya kami takkan bangkang lagi. TAPI dengan syarat, baik dalam erti kata mengikut panduan Al Quran dan Sunnah. Bukan ikut kitab ISLAM HADHARI tau....

sukkhasem said...

tunggaklangit dan zali,kata2 korang ni macam korang ni orang BTN je..

hehe,woit,orang melayu dah tak baca utusan meloya dan berita hairan,orang melayu dah pandai internet,pandai blog.korang je dungu.utusan meloya orang buat bungkus belacan je kat tg dawai nu..

kalau tau diri dah kena tipu hidup2,buat apa nak ikot lagi??blah la dari gerombolan,ka hangpa masyuukkkk...wakakakaka!!!

orang yang ikot gerombolan ni nak masyuukkkk je,bukan ada prinsip hidup,lembu cucuk hidung belaka.wakakakak..

awat hang tak nasihat najib,khutbah depan dia???takot ka???awat nak nasehat kat kami yang rock ni,ada akai ka???

woitt munkee,hidup ni ada check and balance,bukan bleh sama semua,ada najib ada mat sabu.kalu mat sabu tak dak,mampus semua kena kencing dengan najib.hang pikiaqlah sendiri..

woit munkee...a samad said pon ada join,hang ingat dia student uum ka??wakakakaka,dia pecinta bahasa beb,bodoh la hangpa ni.IQ hang tak sama dengan pak samad,hang punya IQ lembu cucuk hidung punya IQ.

AKU TUNGGU NAJIB BAGI ARAHAN PADA AHLI GEROMBOLAN SURUH JILAT TAIK DIA JE,MASA TU LA KOT HANGPA BARU NAK PIKIAQ,WAKAKAKAKAKAKA..tahniah

Anonymous said...

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum apakhabar kengkawan..semua...memang seronok baca komen kome semua ni...baiklah khusus untuk tonggak langit..zali...dan anonymous yang masih menyokong tindakan fru dan polis suka ana nak nasihatkan tentang apa yang Islam kata mengenai tindakan yang menzalimi manusia....firman Allah taala:

و ما لا تقتلون في سبيل الله والمستضعفين من الرجال والنساء والولدان الذين يقولون ربنا أخرجنا من هذه القرية الظالم أهلها واجعل لنا من لدنك وليا واجعل لنا من لدنك نصيرا

Ertinya :

Dan mengapakah kamu enggan berjuang di jalan Allah bagi membebaskan orang-orang yang tertindas iaitu mereka yang terdiri dari orang-orang lelaki dan perempuan dan kanak-kanak yang hidup menderita dan tidak ada cara yang lain bagi mereka kecuali dengan jalan berdoa: Ya Tuhan..keluarkanlah dari negeri kami ini mereka yang zalim..dan kau lahirkanlah untuk kami seorang pemimpin (yang adil)dan kau lahirkanlah untuk kami seorang pembela (An Nisa ayat 75)

Menurut seorang ulamak Al Azhar di Mesir yang tersohor yang bernama Muhammad Al Ghazali menyatakan di dalam kitabnya..Khuluqul Muslim bahawa Islam itu datang dengan membawa kebaikan dan kebajikan..maka sekiranya ia datang kepada manusia yang fitrahnya baik..(jiwanya dapat menerima Islam)maka akidah seseorang itu diperteguhkan dan diperluruskan akidahnya dan sekiranya ia datang kepada seorang manusia yang fitrahnya jahat maka Islam akan memberi amaran kepadanya dan menasihatinya..
.Menurut syeikh Muhammad Said Ramadhan Al Buti di dalam kitabnya..Fiqhus Sirah pula menyatakan...jiwa manusia..fitrah manusia memang dijadikan Allah menolak perkara yang jahat dan keji...hanya jiwa yang jahat sahaja boleh bersekongkol dengan tindakan yang jahat...
Sesungguhnya di dalam ayat di atas Allah menceritakan tentang fitrah manusia yang baik jika sering ditindas..dizalimi..disakiti...maka jadilah mereka golongan yang digelar oleh Allah sebagai golongan ''Mustada'fin'' dan mereka ini akan hilang kesabarannya..apabila terlampau teruk dianiayai dan dizalimi..
Menurut jumhur ulamak tafsir:...Allah menjadikan fitrah manusia sesiapa pun sahaja apabila disakiti dan dizalimi akan bangun menentang baik lelaki..perempuan..orang tua..kanak-kanak...dan inilah yang berlaku di Palestin di dalam peristiwa ''Intifadah''yang menyaksikan kebangkitan rakyat Palestin dari golongan lelaki,perempuan,orang tua dan kanak-kanak bangun melawan zionis yang sudah puluhan tahun menzalimi dan merampas hak orang-orang islam di bumi Palestin yang menyebabkan ''Yahudi Zionis''amat takut dan gerun sekali...dengan perkataan intifadah..dan kebangkitan rakyat Palestin
Inilah yang berlaku di malaysia...intifadah atau kebangkitan rakyat di atas ketidakadilan merupakan suatu yang fitrah..yang ada dalam jiwa manusia yang baik...yang ingin memerdekakan jiwa mereka dari kezaliman dan kejahatan orang yang zalim..Sesungguhnya apa yang berlaku semalam merupakan cetusan rasa ketidakpuasan hati rakyat yang tertindas di dalam isu ppsmi ini yang keluar beramai-ramai berhimpun SECARA AMAN bagi menyatakan rasa tidak puas hati mereka..tetapi berlaku insiden yang jahat...dari arahan pihak yang jahat..dilaksanakan oleh jentera yang jahat...maka apabila senario ini berlaku ...sebagaimana firman Allah di atas..mereka yang dizalimi ini akan berdoa...dengan doa ''Ya Allah kau keluarkanlah orang yang zalim dikalangan kami yang menzalimi kami''(rujuk ayat Al-Quran di atas)Menurut hampir semua ulamak tafsir doa ini merupakan doa manusia yang tertindas dan dizalimi..dan doa orang yang dizalimi tidak akan ditolak oleh Allah malah dimakbulkannya dengan segera..sebagaimana sabda Nabi saw:
''Takutlah kamu kepada doa orang yang dizalimi kerana tiada hijab(halangan)bagi doa mereka untuk dimakbulkan Allah''

Wahai pemimpin UMNO..dan bloggers UMNO yang sudi membaca tulisan saya ini ingat..betul-betul..di dalam ayat Al-Quran yang dituliskan di atas tadi..di akhir sekali Allah akan memakbulkan doa orang yang teraniaya dan dizalimi iaitu….akan dilahirkan bagi mereka yang tertindas itu golongan pemimpin yang baik dan adil yang membela nasib umat Islam....tang ni yang best ni..pasal apa ..dengan doa orang-orang yang FRU pukul semalam..dengan doa orang-orang yang S.B pukul semalam..dengan doa petugas unit amal yang dikurung yang hangpa bloggers UMNO kata macam beruk dan gorila yang kena kurung..
Maka Allah akan memakbulkan suatu doa iaitu digantikan pemimpin yang zalim dan jahat dengan pemimpin yang adil dan membela nasib rakyat ...insyaallah sama-samalah kita saksikan hasil doa rakyat di dalam pilihanraya yang ke 13..kita akan lihat ramai pemimpin umno yang akan dipencenkan...akuilah tiada kuasa...yang lebih hebat melainkan Allah.. dan Allah bersama orang-orang yang benar begitu juga bloggers-bloggers macam korang yang menyokong kezaliman akan ada balasan Allah untuk hangpa...bukan kami minta tapi itulah yang disebutkan oleh Allah di dalam ayat diatas..sebagaimana yang telah ditafsirkan oleh ulamak-ulamak tafsir...baik le korang kembali ke pangkal jalan sebelum terlambat..tak ke mana dapat elaun menjawab tu…dunia ni je sedapnya akhirat merana…memang pemimipin UMNO tak pernah belajar dari kesilapan mereka…tiada apa yang paling dibenci oleh fitrah manusia melainkan..tangan-tangan mereka-mereka yangberlumuran darah dan noda menzalimi manusia yang lemah…!!!ubah la cara kome menangani masalah rakyat kalau rasa nak memerintah lagi…!!!!