"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, March 07, 2009

Anti PPSMI: FRU Samseng Ajak Ahli Parlimen Tumpat Bertumbuk - malaysiakini

Reactions: 
Ok... aku dah upload lagi 1 video rakaman temubual dengan orang kanan Dato' Kamaruddin Jaafar (Ahli Parlimen Tumpat)... orang kanan Dato' bengang sebab Orang berpangkat (Komander FRU) ajak Dato' bertumbuk.

FRU bacul tu bukan main dengan cota dekat tangan, ajak sorang MP bertumbuk. SAH FRU ni dah bantai todi sebelum bertugas.

Klik [sini] untuk mengskodeng rakaman temubual.

13 comments:

Anonymous said...

Ya Allah...! Kurniakanlah kekuatan dan semangat perpaduan yang kukuh dikalangan umat Islam yang berusaha dan berjuang menegakkan Kebenaran dan Kebesaran Islam...
Sebaliknya ..hancurkanlah serta porak-purandakan lahh segala pakatan yang menentang kebenaran Islam dan mendustakan serta menzalimi umat Islam...!! Aminnnn...!!!!

Sakuragi said...

Dalam Islam, Nabi/ulama juga mengharapkan agar adanya pejuang seperti Syd Umar Al-Khatab (yang samseng hinggakan syaitan pun takut padanya!) yang menghunuskan pedang setiap kali melihat kaum munafik yang bertopengkan kesopanan dan kesusilaan, tapi mahu menjatuhkan Islam. Di bawah ada satu cerita mengenainya:

Seorang ummat datang dengan niat mahu mempersoalkan kesahihan Nabi yang naik ke langit tika Israk dan Mikraj. Lalu ditanya kepada Nabi Muhammad saw adakah beliau benar2 melakukan itu dan ini? Nabi telah menceritakan segalanya lalu "mamat" itu bertanya lagi dan lagi dan lagi, seperti tidak faham bahasa je gayanya. Nabi bertanya kenapa? Dan "mamat" itu cuba berdolak dalik. Kemudian, Nabi tanya jika kamu tak berpuas hati dengan peneranganku, kamu tanya kepada Umar Al-Khattab. Beliau pasti boleh menerangkannya:

Lalu "mamat" munafik bangang tu pun pergilah tanya syd. Umar Al-Khattab, tetang persoalan-persoalan yang bodoh dan direka-reka untuk menghina Islam itu tadi. Lalu mamat tu pun cakap: "Betul, baginda Nabi suruh tanya tuan Umar sendiri"
Lalu Syd Umar pun tanpa berlengah-lengah lagi lalu menghunuskan pedangnya yang tajam itu dan terus MEMANCUNG kepala si munafik yang kununnya beragama Islam tersebut.

Lalu sahabat-sahabat pun terkejut dan bertanya. Kenapa terus membunuh orang "islam" itu yang belum tentu salah silapnya? Lalu Syd Umar pun berkata:
"Jika Nabi sendiri menyuruh dia datang bertanya perkara yang Nabi sendiri lalui dan mengalami, walhal aku yang hanya taat setia dan beriman kepadanya tidak pernah melihatnya. Adakah patut aku mengatakan apa lagi? Inilah jawapan kepada orang munafik yang tertanya-tanya walhal kebenaran sudah di depan mata"

Selepas kisah itu, Nabi Muhammad sendiri berdiam diri bererti membenarkan perbuatan Syd Umar itu.


Ingat! Syd Umar Al-Khattab adalah salah seorang sahabat nabi yang dijamin syurga baginya, dan amat ditakuti oleh musuh islam, termasuklah syaitan.

DENGAN SYARAT PERJUANGAN ITU MESTILAH BERLANDASKAN SYIAR ISLAM.

Sekian.

Tungaklangit said...

salam


Macam manalah sdr boleh keluarkan videoklip sebegini dengan tajuk FRU samseng... lemahlah semakin lama semakin huru hara

Apa yang dikatakan oleh salah seorang yang terlibat dalam tunjuk perasaan tadi dia mengadakan perhimpunan aman tapi dalam videoklip sebelumnya macam nak berperang jihad siap dengan kalimah syahadah dan takbir merempuh barisan pasukan keselamatan lepas tu tuduh FRU samseng ....


Jelas sdr Topengperak tidak mengikut motto beliau di atas

salam

Sakuragi said...

FRU memang samseng. Bukan sahaja FRU samseng, bahkan mengikut telunjuk atasan tanpa usul periksa.

Jihad itu memang perlu dan jika diishtiharkan, boleh menjadi wajib. Kalau dah bertemu dengan kaum munafik, kenalah bertindak dengan cara yang selayaknya utk mereka. Tak habis2 nak buli orang yang lemah dan tak bersenjata. Sedangkan orang-orang yang tunjuk perasaan di negara lain yang membaling batu, botol, lokomotov, besi, air dan sebagainya pun masih cuba ditenangkan oleh pihak polis secara aman. Di Malaysia? Belum sempat apa2 dah kena gas pemedih mata. Apahal?

Sekian.

Tungaklangit said...

Salam

Sdr Sakuragi

Ikut suka Sdr lah, saya hanya menyuarakan apa yang saya rasa benar dan kalau sdr rasa sdr benar ikutlah jalan sdr..

ops... saya baru sahaja pulang dari bkt gantang dan nak maklumkan kpd sdr sakuragi bahawa pengikut pas di bkt gantang sungguh teguh dalam perjuangan mrk sehinggakan batu nesan saudara mereka yang dikebumikan diwarnakan dengan warna hijau dan atap dan dinding rumah juga diwarnakan dgn warna hijau...


salam

Anonymous said...

bukankah warna hijau itu warna syurga..sekadar simbolik ye. jgn nanti dituduh saya kata sesapa suka hijau akan masuk syurga lak :)

pengikut2 bn pun apa kurangnya (malahan lebih); botol mineral, payung malah gula2 pun ditampalnya logo dacing... :p

YB (Yang Bengang) said...

polis ni memang tak diajar menghormati orang. Tindakannya tidak mengambil dari kebaikan Islam. Mati pun nanti mati katak. Kalau YB tu YB BN atau UMNO cium tangan ler. Ini sebab YB PR memang dia tak kenai.. Dia tunjuk hebat. Itulah POLIS. Doakan orang menzalimi dapat habuan didunia untuk dilihat oleh masyarakat.

Anonymous said...

to Tungaklangit,

ko xyah nk komen lebih2 la psl ko xde kt c2..ko mane tau FRU tu yg provok org ramai..sbb tu la org ramai bertindakbalas balik..

hahaha sokonglah dasar parti BN ko tuh kalo ko nk tgk anak bangsa ko hidup merempat di bumi sendiri..wana'uzubillah min zalik!!

apa2 hal Tun mahaDEAD lah yg paling bodoh sombong!! xnk terima pandangan cerdik pandai langsung.buat tindakan secara melulu tanpa ada kajian dulu.tgk skrg sape yg susah?rkyt malaysia bkn suka sgt nk berdemo2 ni.tp bila melibatkan masa depan ank bangsa kite,sume bangkit menentang..arghh!!! mls aku nk komen pnjg2,ko pun ada otak..so pikirlah dengan kepala otak jgn pikir pakai kepala lutut!!

Polis CIBAI...!!! HAM KA CHAN !!! said...

Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!Polis CIBAI...!!!

Anonymous said...

dah yg jadik polis (aka anjing topi merah) bukan belajor tinggi2 pun. deme buat keje tu sebab terserlah kedunguan mereka. akhir kata kita jangan dungu macam puak2 mangkuk tandas ni. kalau sapa2 nak jadi polis (lagi2 yg topi merah), anda hampir dungu.

~ikutilah nabi..jadi bijak bestari..lawan nabi jadi dungu serba serbi.

Tungaklangit said...

Salam

janganlah marah mengikut nafsu.. sesungguhnya ada kebaikan dalam kemelut yang kita hadapi sekarang dan kita perlulah berlapang dada tapi janganlah menyalahkan orang lain..


saya tak faham sangat soaul Islam ni tapi setahu saya setiap apa yang berlaku adalah dengan izin Allah maka kita kena pasrah dan berdoa semoga apa yang berlaku tidak akan memberi bala pada kita


bagi mereka yang masih nak marahkan polis/fru ni... sedarlah-sedarlah mereka tu menjalankan tugas... kenapa kalian tak salahkan pemimpin atau penganjur perarakan haram yang menjemput orang ramai menyertai nya dan guna masjid sebagai tempat pelindungan..
nanti kalau pemimpin kalian dah memerintah negara ni kelak, kalian jagalah negara ni dengan baik

ikutlah siasah yang mulia janganlah nak salah pihak lain kalau tak dapat melaksanakan sesuatu dasar..

empunya blog kenapa tak siarkan ulasan saya sebelum ini.. panas telinga ke? kitakan berhujah dengan hemah janganlah marah kalau tak sama pendirian


salam

Topengperak_Xinwugi® said...

Tungaklangit - aku tak de masa nak padam2 komen sape-sape dalam blog ni. ntah-ntah hang komen dekat artikel lain, hangcarik dekat artikel lain.

jangan bikin malu diri sendiri.

sehari beratus-ratus komen aku terima & aku tak dak banyak masa untuk pilih dan apadam mana yang aku tak berkenan, sebab tu komen dalam blog ni aku set "unmoderate".

korang nak mencarut ke, nak ceramah ke ikut suka korang.

aku bukan macam KERAjaan UMNO/BN sekat sana sekat sini.

ini blog demokrasi, bukan demoCRAZY.

Sakuragi said...

hahaha, cayalah Topengperak_xinwugi