"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 12, 2009

Batang Ai: Analisis Paling Mudah - malaysiakini

Reactions: 
Ni analisis ringkas aku untuk Pilihanraya Kecil DUN Batang Ai...

Bilangan pengundi berdaftar - 8006 orang.

UMNO/BN cuma perlu bagi RM1000 untuk setiap pengundi sebanyak 8006 orang.

RM1000 x 8006 = RM8,006,000 (satu jumlah yang "sedikit" bagi UMNO/BN)

Lepas tu depa sewa pulak semua pengangkutan darat dan air untuk lumpuhkan jentera Pilihanraya Pakatan Rakyat.

Pakatan Rakyat pulak bajet tak banyak... harap dekat pengundi-pengundi yang "ada kesedaran" untuk berubah.

Lepas tu UMNO/BN dapat keputusan "menang besar".

Gitu la lebih kurang... hahaha...

Jangan marah beb.

8 comments:

Songkok Tinggi said...

kain batik selai, ikan masin sepapan, duit RM50 cukuplah tu untuk Rakyat! depa bukan tahu berbelanja, depa bukan sekolah pun! depa masih ditahap "letak kepala Babi (bergambar Najib) pun boleh menang BN" ye ke?? masih sama dengan tahap Semenanjung era 80an lagi ke? tidak pun letak Zali sambil usung dacing senget sebelah & menyarong keris karat, gerenti masih menang lah! ye ke??? MuaMuaMua!!! bajet baru masyukkkk RM60 billion beb!

Anonymous said...

tak marah pun......rm berbeza tu yang buat aku marah.........tempat aku dulu diorg bg rm 50 je......apa barang tak sama rm.....lu org pikir ler.......5 thn dia bagi seribu....bahagi berpa bln...berpa yer dpat sehari....kalau aku nk sebln kena bagi rm 500 ker....

Anonymous said...

pandangan paling bodoh sekali aku baca...UMNO mana ada kat sarawak oiiiii, tak tau sejarah ke, PBB kan tak bagi UMNO masuk..

Anonymous said...

Di Malaysia ni tak kira celah kangkang kera mana semua UMNO le pegang.
Tanggung jawab kuat, nafsu kuat,rasuah kuat..!

Anonymous said...

ntah!!!!!!....die lah kepale chip paling besar skali......mmg bangang umno ni...

zali said...

betul la anon 6:54...agak-agak la
kalau nak menipu atau memfitnah
pun...

buang karen je...

next.

Anonymous said...

letak je zali tu...wakil kaum penan...kah..kah..pastu minum air tapai byk sket...

cuping merah said...

apa kata klau kita lantik ZALI jadi ketua pemuda umno serawak..
aaaauuu..tk relaaaaaaa