"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 12, 2009

Toyol Kena Sabotaj..? - malaysiakini

Reactions: 
Hari ni ada sekor toyol meraban. toyol cakap ada pihak sudah sabotaj dia menjelang pemilihan agung ameno.

Alasan yang biasa kita dengar tiap kali ada macai-macai dari parti karat ameno rasa "tak leh p dah" sebab kurang sokongan.

Kalah pilihanraya - kena sabotaj, kalah pemilihan ketua bahagian - kena sabotaj, kalah pemilihan - kena sabotaj... asal kalah je kena sabotaj. apa la punya bingai..?

Kalau aku jadik ahli ameno (nasib baik tidak dan lagi baik tidak), orang macam toyol ni tak payah buang masa nak sabotaj-sabotaj... bukan ada kelebihan apa-apa pun. ala... dulu dapat pencalonan tertinggi pasai apa? pasai duit... la ni duit dah kurang, mula la meraban...

Itullah ameno... ada duit semua jadi, tak dak duit, pakat-pakat kena maki... kah kah kah kah kah kah...!!!

Sebenarnya toyol ni nak kaver keskes dia yang bertambun-tambun didedahkan dek geng-geng MB Selangor tu... bila dah trap, mula la gelabah. tuduh sana, tuduh sini.

Aku nasihatkan supaya toyol pi migrate ke Disneyland... dekat sana banyak nak pakai pak badut. syarat-syaratnya mudah... kena ada kebodohan melampau... sesuai sangat ngan toyol...

Ajak la Satim Diman sekali... eh... cuba tanya Satim Diman "Ina" apa khabar? ke dah tukar..?

Kah kah kah kah kah... Satim Diman, Ina. Satri biru... kah kah kah kah kah... tak habis-habis skandal...

7 comments:

isteri rosmah c4 said...

kah! kah! kah!...lawak giler la bro...

sekarang PR dok dedah kes rasuah budak toyok tu one by one..tu yg meraban tuu...gasak hang la toyol!!!

kalau jalan2 kat s'gor jgn lupa bawak botol, mana tau kalau-kalau terserempak dgn budak toyol ni, bole tangkap, masuk dlm botol pas tu campak ke laut atau tinggalkan di mana-mana gurun. Jgn simpan Gurun kedah dah laa..,nanti kecoh lak org Kedah kena sakat dgn toyol.

Anonymous said...

APA PUNYA MALANG LA MALAYSIA NI, 2 HR LPS BAPAK TOYOL UMUM BAJET 60 BILION,DR 60 BILION TU ENTAH BARAPA LA MASUK DALAM KOCEK KEPALA TOYOL KOT HEHE. BERTUAH MALAYSIA DAPAT PEMIMPIN BERPERANGAI MACAM TOYOL PAKAI LIPSTIK.

Anonymous said...

tahun lepas bulan 8 cuti sekolah....si toyo ni bercuti di pulau bali...perhhh sewa bilik dia....beribu ringgit semalam....agak2 gaji dia sebagai ahli dun banyak ker...???masa tu dia ni duk sibuk suruh rakyat malaysia cuti2 kat malaysia.mungkin nak cari semula saudara mara yang terputus semasa dtg berhijrah ke malaysia tahun 40an dulu......

Anak Malaysia Sejati said...

Satim Diman, Ina. Satri biru..mereka tu siapa hah? aku nak tau juga, aku dari Bukit Aman, untuk amankan Negara dari pembloggers...heheheheheheheheh

Anak Malaysia Sejati

Songkok Tinggi said...

Satim diman tu calon BN kat mana ahh? (Bangi kot) tapi KALAH!!! ada lawyer firm (samo Loyer Buruk gaklah)office kat Metro Kajang! orangnya dulu kira berhemah tapi biasalah sejak join geng BN (Binatang Ngeri) kena tunjuk sombong bodoh, baru ngam dengan lain2 ahlinya. TAPI...Ina.Satri tu kompeus!kompeus! ko jangan buat fitnah PR! nanti geng B***N*** tu ngamuk kang! di "Peace!!!"nyo ko kang! baik ko cerita betul2!

Songkok Tinggi said...

sorry! bukan PR (kat atas tu) tapi TP...Pak cik tersasul pulok! almaklumlah kena sampok kat "Toyol" kat atas tu.

syiok atas pokok said...

Kumpul banyak2 harta dunia bila tak nyawa tak leh wak gi woi!!
Dia org suka main londeh-londeh, syiok sama syiok tak mau..hang londeh aku aku londeh hang sampai berlendiaq lah no..!
KLU MENINGGAL jgn wak mai GURUN woi,ORANG GURUN TAK NAK TOYOL.!