"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 12, 2009

Toyol Kena Bugel Lagi..! - malaysiakini

Reactions: 
Toyol kena bugel lagi..! kah kah kah kah kah ... !!!

Lain kali kalau diri tu dah "spisis" toyol, tak payah la nak menyalak macam anak anjing baru beranak..! BUDUH...!!!
  • Kos tambang perjalanan udara bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo ke luar negara dari September 2001 hingga Januari tahun lepas berjumlah RM349,134 yang melibatkan 21 perjalanan.
  • Antara destinasi luar negara yang dikunjungi oleh beliau ialah London, Bangkok, Beijing, Los Angeles, Dubai, Osaka, Tokyo, Seoul, Taipei, Paris, Perth, Milan, Venice dan Amsterdam.
  • Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata statistik itu berdasarkan rekod waran perjalanan udara yang diperoleh daripada Pejabat Menteri Besar.
  • Bagaimanapun jelas beliau, jumlah kos seperti penginapan, makanan dan minuman serta lain-lain kos yang berkaitan masih dalam semakan Pejabat Menteri Besar, katanya menjawab soalan Mohamad Azmin Ali (PKR-Bukit Antarabangsa) di Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.
Kah kah kah kah kah...

Oit...!!! toyol kan memang dah bugil..! kalau toyol kene bugil jadik macam mana? macam tempe ka? kah kah kah kah kah...!!!

Tunggu... ada lagi..!

Selagi toyol ni tak tersembam, melutut depan pintu gerbang penjara sungai buluh, selagi tu kita bugilkan dia...!!!

Kah kah kah kah kah...!!!

Oit...!!! mana zali? mana tungaklangit? mana? mana? mana?

14 comments:

Anonymous said...

zali tgh pk apa nak auta tu bos...

Anonymous said...

Salam sahabat, RM300k lebih? banyak oooo... Aku nak dapat banyak tu kena buat keja setengah tahun, tu pun tak tolak kos lain2, kalau tolak adalah untung 35%. Apa salah toyol tu bagi duit kat aku buat modai niaga. Betul toyol lah ko ni Toyo.MNM4774

Anonymous said...

Wooi.. ni sape punya seluar tercicir tepi jalan ni? Oppps.. lupa pula seluar anak toyol rupenya...wakaka

Anonymous said...

Elok la itu baru DUN... nanti bila PR di putrajaya pula.. MAKA ramai puak2 UMNO la yang akan bugil...

Anonymous said...

###suruh siasat percutian tahun lepas di pulau bali.....bulan 8....time cuti sekolah kut......sewa bilik ribu tu.....gaji yb kecik je....

Anonymous said...

50 thn rakyat malaysia dok tengok je...mereka kata rakyat bersatu negara teguh.....sebenarnya......rakyat teguh bolih lah kaya.....sapa yg tak paham2 gi solat...mintak petunjuk....

Songkok Tinggi said...

Cis! elaun ko bayo kat aku gi jual muko aku maso sidang DUN hari tu pun baru berapa sen... sampai aku dapat malu ka hari ni, bukan aku je malu, Mat Bangla, Ayahnda, Kanda, Bonda , Dinda semo malu kerana aku punyo "PEACE!!!". Ko SiKhir'zir (nama bapak jgn usik aaa!) gi makan angin je masuk riban2. Dahlah bini ko songlap duit persatuan, samo jo ko laki bini. Kalau ko buat sedekah duit tu banyak pahala...ramai lagi rakyat Sgor yg susah. Geramnya aku!!!! (ni mulalah nak carut ni!)aku sampai la ni pun tak tahu mana nak letak muko...dahlah rakyat "Peace!!!" kat aku balik, kaum kerabat Pekida pun dok "Peace!!!" jugak kat aku...Geramnya aku!!!

Hanif Nasir said...

masalah rakyat yang asyik tgk tv je kat umah tak tau info2 ni.... tambah dgn tv3 suku yang mmg al-dajal tu.

kalau ikutkan aku, nak buat flyer byk2 pastu hantar ke semua rumah.

Anonymous said...

Anon 2:19pm....

Toyol mana pakai seluarlah....

Tapi aku rasa Khir ni memang toyollah, habis duit rakyat Selangor dia kebas... jalan-jalan holiday bawa anak bini, kita tanggung. Beli apartment kat Arab Saudi, kita tanggung. Beli jam Patek Phillipe pun kita tanggung...

Memang layak bagi awardlah si Khir tu, award penyapu...

serai said...

zALI.... mana kau tolong jawab tohmahan ini semua. Kalau kau gagal jawab isu ini bermakna ... KAMI dah tau kau siapa. Patutlaaa kau pertahan kan AMNO sebab kau pun manusia yang penuh dengan ???????
Ya Allah buka lah hati mereka ini semua... agar jangan jauh tersesat dan bukalah hati pemimpin AMNO yang kaya dan mampu... untuk pergi menunaikan HAJI yang WAJIB bagi mereka.

Anonymous said...

Baguslah & berkaliber Toyo Jr. ni... kenapalah rakyat Selangor pegi tolak dia dari jadi MB... pilihanraya selepas ni, undilah dia, banyak dia tolong ni... tolong HABISKAN duit... kalau umur dia panjang, letak dia jadi MB selama 100 tahun, macam Ketua Menteri Sarawak tu. Lagi lama, lagi bagus. Banyak harta dia boleh'sapu' bersih ;)

madu naji$ mongolia said...

Toyol memang tak pandai pakai seluar..bogel semedang...

Tapi sejak belajar & beramal dgn ajaran islam adahari, pandai sikit laa dia pakai seluar. Itupun tak istiqamah, kejap pakai kejap tak!!

Kalau terserempak dgn toyol jenis ni,tolong tangkap dan serah pada pejabat mementeri besar selangor sebab toyol jenis ni agak liar dan suka meraban .

Maklumat tambahan :
Kegemaran dia ialah membeli (bacaan=mencuri) jam jenama mahal, melancong ke luar negeri dan membeli rumah dgn duit hasil rompakan

Anonymous said...

Khirzom dengan SPeRM ini bukan ke dari asal usul yang sama.perangai ta da yang elok.siapa yang sokong tu sma je samdulnya.mentakedrah duit rakyat dari dulu.Lupa daratan suatu ketika dulu miskin berutang mcm kami.Tak sedar diri kemudian ada pula kawan nak tunjuk langit.Oi bila berjalan tu tengok la rumput dibumi bukan mendongak langit.

mohd ali ismail said...

Bukan Toyo aje yang pergi sana sini naik kapal terbang klas 1 dan bayar full fair.Kebanyakan menteri2 dan kaki tangan kerajaan peringkat atasan,ahli2 parliman dan wakil2 rakyat pun naik kapal terbang klas 1 kerana nak jaga taraf.Kerana ape ya Toyo pergi ketempat2 yang disenaraikan itu?