"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 12, 2009

Inilah Dia Pejuang "Agama", "Bangsa" dan "Negara" - malaysiakini

Reactions: 
Risalah dekat bawah ni aku dapat dari sorang geng yang mengesahkan berita yang kami dapat macam yang aku publish dekat [sini] dan [sini]. jadi info yang kami dapat tu benar, bukan fitnah, bukan reka-reka dan informer jugak tak bohong.

Korang tilik dulu risalah dekat bawah ni terutamanya yang ke-3 tu.



Aku tak nak komen panjang-panjang berkenaan dengan risalah yang ke-3 tu sebab perkara-perkara yang dibangkitkan tu dah banyak kali dijelaskan. cuma mereka-mereka yang tahap akalnya negative sifar je yang tak dapat terima segala penjelasan dan fakta yang dah dibagi berulang kali.

Pada aku, buat apa nak perjelas benda yang sama berulang kali dekat tenuk a.k.a tapir? bukan depa paham pun. jadi... daripada aku buang masa dok layan cuci baju putih yang dah kene "karat" yang dah confirm tak leh hilang bekas karatnya, baik aku cuci dan jaga baju-baju lain yang masih cantik dan belum terkena "karat". tak gitu?

Lebih menjimatkan masa kan?

Jadi komen aku untuk risalah no-3 tu lebih kurang macam ni je...


Gambar dekat atas ni dah cukup untuk menjawab tuduhan-tuduahn dalam risalah tu...

Perbuatan dalam gambar dekat atas tu tak menghina Islam ke?

Perbuatan dalam gambar dekat atas ni tak menghina Sultan ke?

Orang melayu tak tercabar ke bila tengok orang melayu berkelaakuan macam tu?

Tak tergadai ke Bangsa Melayu dengan perbuatan macam tu?

Amalan mencarut dengan simbol jari tengah tu pembawaan sape? bukan Amerika ke?

Yang dok "mengarah" Sultan suruh pilih calon sendiri tu bukan "perjuangan peribadi" ke?

Pakai Songkok bawak imej Islam lepas tu mencarut-carut tu bukan memperalatkan agama ke?

Politik ganas? sape yang serang OKU dekat Parlimen?

"Tak kan Melayu Hilang Di Dunia"... dalam Al-Qur'an ada tulis ke perkara ni? Siapa yang lebih "berkuasa"... Allah atau Hang Tuah???

Fikir-fikri lah... pakai akal yang Allah kurniakan, bukan kepala lutut.

Akhir kata... patutlah UMNO/BN bersungguh-sungguh tolak Pakatan Rakyat... "Islam" UMNO/BN ni lain... kena mencarut... kena agungkan sesama Manusia, tak sama dengan Pakatan Rakyat... kitab lain-lain kot...

Yang pasti bila sebut Islam, rujukannya Al-Qur'an dan Sunnah, bukan HadHari dan Hang Tuah...!!!

20 comments:

kerik said...

cakap saja pejuang melayu, bahasa melayu pun berterabur la wei. ejaan, hukum tatabahasa diredah abis dalam risalah bodoh korang tu. takkan tak pass upsr kot???

Anonymous said...

aku baru dapat risalah tu ari isnin...puak2 tu duk edar satu taiping....tak silap aku ada satu lagi risalah....tajuk dia kenapa pasal kerajaan haram jadah...aku baca byk sebut fasal 16....

sedar laa org umno woi....org taiping pun dah meluat ngan umno dan barisan nasional ni....p laa melalak daulat tuanku depan bangunan sendiri....

Anonymous said...

kalau boleh tolong papar gambar MB UMNO yg tunjuk sign lucah dulu

Anonymous said...

UMNO BAHALOL, SAMA GAN TV3SUKU BODOH, APA KORANG INGAT RAKYAT BODOH KE? BOLEH BLAH LA UMNO BAHALOL.

Anonymous said...

dasar PUKIDA

akira said...

itulah amal makruf nahi mungkar versi UMNO laknatullah...

bodik said...

memang jahanam umno ni. x lama lagi le tu. byk sudah kemungkaran yg deme buat. suruh taubat....x nak. lps tu petik ayat2 quran tp x tahu apa yg deme petik. islam hadari...islam naik lori.

roslanali said...

depa tak tau yang hang tuah bukan melayu ... cuma kat kedah yg banyak hang ...

Anonymous said...

Kalau korang nak tahu yang bersekongkol dengan Amerika tu puak2 UMNO/BN tu la....cuba tanya KPN, Syed Hamid...SB2 diaorang dapat tunjuk ajar dari siapa? bukan CIA, Amerika tu ka?

Bila tgk muka mamat pakai songkok yang membuat isyarat f**k tu aku teringat MB samseng Pahang tu...camtu la lebih kurang muka dia...Penyangak!!!

Sesungguhnya UMNO/BN adalah penjahanam bangsa!...suka sangat bakar semangat perkauman...AKu heran la kalau parti2 lain masih nak bersama dengan UMNO untuk membentuk BN...cepat2 la keluar...sebelum terlambat....Ingat tak korang apa yang Najib buat semasa tahun 1987? Kalau siapa2 yang masih buat2 buta dan tak paham better soak your eyes in tearing gas...then you'll remember the young Najib who told to the crowd at kampung baru, to soak the keris in Chinese blood...

p/s: sorry aku kalau dah geram sangat aku cakap omputih...

Anonymous said...

Pekida tah apa-apa...

Anonymous said...

Sapa yg bagi depa ni tauliah....tak faham , tak faham Pekida tu apa haa cam budak darjah satu jaaa perangai

C4U said...

Kepada anon 9:01 AM,

SB sebenarnya menggunakan silibus MI5 British sejak ditubuhkan era Darurat dulu.

Silibus MI5 lebih ampuh berbanding CIA kerana orang Eropah dah menjalankan kegiatan Peisikan sejak zaman Rom & Greek lagi.

YB (Yang Bengang) said...

Pekida ni agen UMNO pejuang bangsa. Bahasa melayu pun tak boleh dipertahankan. camna? PPSMI terus dinobatkan. Anak melayu terus merudum. Ckp orang putih pun tak pandai jugak. cakap melayu lagi teruk. Dari engkau pertahankan UMNO yang nak tumbang tu...baik kau belajar mengaji...tingkatkan iman. Jgn fikir pasal duit sekupang dua sanggup jadi budak suruhan UMNO. sAMSENG PULAK TU. aGAMA TAK SURUH JADI SAMSENG MACAM TU. Agama mengajar buat baik dan mencegah kemungkaran. Apa dia kemungkaran? Kemungkaran ialah mengekalkan ketidak adilan dalam pemerintahan yang membelakangkan undang-undang. Berikanlah kepada yang hak untuk memerintah. Mampuih UMNO.!!!!!

Anonymous said...

To C4U 1:28 PM;

Sekarang ni CIA yang bagi tauliah kat diaorang...dah tukar silibus dah pun...

pemerhati said...

kehadapan ayahda,abang long,abg chik..nk pringat,nanti jaga kat pintu masuk dewan jamuan bekalkan scaner utk memastikan tiada objek seperti kasut,ketul bata,kayu arang dibawa masuk,periksa anggota badan tetamu.disyorkan alat pengimbas disewa,sebab masyuarat agung umno bakal berlangsung pun menggunakan kaedah sama..maklumla dah hilang kepercayaan walaupun satu parti.

tun saban said...

Pekida tu lah yang jual anak melayu,jaga disco biar cina bawa gadis melayu.minum arak tarik kereta.Si osman tu pun dapat sedekah seks dari orang lain.kawin sekor lagi,dah kaya.tak sedar diri.kita tunggu saja dia mampus
apa jadi kat mayat dia.ulat taik pun tak mau dekat.pekiad tu kalau ramai berani lah.

Anonymous said...

tak abis-abis fitnah...

bawak-bawak la bertaubat..

macamlaa.. ayat-ayat kat blog ni baik sangat.

nanti mati nanti susah beb...

Salam dari saya.

Anonymous said...

Huk eleh..

panas la plak owang2 UMNO ni..

pe korang ingat korang ni betul sme??

hak ktuihhh

Anonymous said...

pekida belagak lebey...buat rosak nama Islam dan bangsa melayu je...mcm haram...bebudak yg join pekida pun mcm haram...gile belagak tahap pak lah, mende ntah yg diperjuangkan, yg ada belasah budak, hu ha hu ha tak tentu arah...kesian kat jumlah pekida yg baik-baik...sbb yg jumlah mcm lahanat tu dah burukkkan nama pekida...ke mmg tak betol pekida? ntah la ek...yg ptnign aku geram dgn derang...full stop

jebbat said...

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Di atas kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah.

Saya sebagai hamba allah menyampaikan seruan Allah dan RasulNya.

“Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah” [HR Abu Daud].

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Kembalilah ke jalan Islam dan memperjuangkan Islam bukan atas dasar memperjuangkan Assabiyah iaitu bangsa kerana Rasulullah SAW tidak mengaku akan umatnya yang memperjuangkan assabiyah…

Rasulullah SAW telah mengkabarkannya kepada seluruh manusia bahawa bukanlah dari umat Muhammad jika mereka memperjuangkan bangsa.

Adakah kita hanya mengamalkan ajaran Islam separuh masa dan separuh lagi kita meninggalkannya...???

Allah SWB berfirman :

" Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu " (Al-Baqarah(2):208)

Bersatulah saudaraku dengan kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah…!!!
Bersatulah kita di bawah panji kebesaran Islam…!!!

Ingatlah wahai saudaraku...

Sekecil kecil dan sebesar-besar amalan di dunia akan di hitung di akhirat kelak.

MAMPUKAH KITA MENJAWABNYA NANTI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN ALLAH SWT...???

Ya Allah, aku telah jalankan perintahmu…