"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 31, 2009

Ceramah Nizar Semalam - malaysiakini

Reactions: 
Ada yang tanya aku betul ke ceramah Dato' Seri Ir Nizar semalam tak dapat sambutan dan kehadiran cuma sekitar 50 orang je... cerita banyak tak mau... kalau baca laporan media perdana memang tak dak sambutan...

Tapi jangan marah pasai depa belajaq bahasa melayu dalam bahasa inggeris dan jugak matematik dalam bahasa inggeris... cara kiranya lain sikit.

Hangpa tengok gambaq sudah... biaq gambar je jawap soklan tu.

Semalam Mat Sabu pun ada jugak tapi teman tak sempat nak snap gambar dia pasai bateri kamera teman kong... hihihi... mintak mahap banyak-banyak... hari ni Dugong Darat pi beli bateri spare...

29 comments:

sorrytosay69 said...

mcm ni diorng nak menang...simpan jek la...

Anonymous said...

tak kan sebanyak ni 50 orang..... buta perut betul mamat tu

Anonymous said...

50 ribu...lupa tuklis ribu tu..jangan la marah kawan kite tu..hehe

tok iskandar said...

Selain ceramah umum,kita kena perbanyakkan ceramah kelompok
kalau boleh semua wakil rakyat PR turun ke Bukit Gantang,Selambau dan Batang Ai bagi yang mampu.

Tindakan keras polis bermakna era keruntuhan UMNO-BN makin hampir.Tak lama dah.InsyaAllah bila kita menang,PDRM akan distruktur semula.

Tok heran kenapa polis sanggup bersekongkol dengan UMNO menindas rakyat.kamipun pembayar cukai dan gaji polispun datang daripada wang pembayar cukai seperti kami.berlaku adillah

tok cadangkan kita hantar memo kepada Seri Paduka Baginda yang Di Pertuan Agong tentang kezaliman dan ketidakcekapan polis.

Tak payah demo.beberapa orang pemimpin PR hantar memo tu dengan NGO dah memadai.masukkan kezaliman masa meleraikan ceramah dan perhimpunan.isu kugan.kehilangan rampasan dadah di johor dan banyak lagi.

PDRM kena inga memusuhi rakyat akan mempercepatkan lagi kejatuhan UMNO-BN.Itu yang Pak Lah cakap.

Era perang media alternatif dan media tradisional telah bermula.kalahnya UMNO-BN bermakna paper totok umno akan terlingkup dan ramai yang jadi bloggers.
jangan lupa pesan TG Nik Aziz boikot paper totok UMNO selama 3 bulan
Tok minta kerjasama kengkawan bloggers pantau sinar harian.kalau sehari dua ni pro umno,kita boikot sinar harian
tok dapat sumber orang kanan sinar harian akan jadi orang penting dalam kementerian penerangan
cuba kengkawan bloggers siasat

lovespiraldownwards said...

malam ni Hujah @ TV9, pasal krisis perlembagaan Perak. Broadcast besar2an kat Bukit Gantang!

yob putor said...

teman nak tanye "Lun" timbalan ketua bahagian Ameno BG. Mike tak caye lagi ke sokongan PAS oleh masyarakat BG. Kampung apok mike je di Trong tu. dah lame sangat. kalu mike betui2 diterima next election cuba yakinkan orang kampung mike di Padang Rengas tu. Very sure All the Villager kampung lalang reject. Kesian arwah Wan Melah, anaoknya nyokong parti sesat.

tok iskandar said...

Kalau boleh mana-mana idea bernas kat sini jadikan risalah dan edarkan kepada orang ramai biar depa baca.
Isu judi,bahasa melayu,keganasan polis.sejuta hektar tanah rizab melayu diambil umno dan negeri pasir dua butir boleh dijadikan risalah.
orang kampung tak ramai tahu......
hari ni pak lah nak jadikan kampung baru segi tiga emas,nampaknya ramailah melayu kampung baru kena usir dan terpaksa pindah....
isu baru untuk prk

akira8047 said...

tolong habaq kat lepa....
polis ngan anggota keselamatan pun dah lebih 50 orang....
lain kali ada ceramah pi..
jangan dok dengaq orang cerita..

RENUNGAN BUAT PENGUNDI2 SEKALIAN.

Anonymous said...

hampeh diorg pndai2 bt propaganda ckp 50 org. ade ke patut.

takbir!!!

mrL

tok iskandar said...

Terkini.
Minggu lepas dilaporkan gempa bumi berlaku di Jerantut dan sebahagian Bentong,Pahang dengan gegaran 3 skala ritcher.sebelum ini Bukit Tinggi sering alami gegaran sekita 2-3 skala ritcher.

Tok mintak MP Pakatan tanya di parlimen,gegaran ini ada kena mengena tak dengan rancangan pembinaan Kerlau,sekitar lanchang tak salah tok.

Tok mintak MP PR agar cadangkan penubuhan jawatankuasa khas bencana alam memantau perkembangan gempa bumi ini.Jika serius perlukan diadakan pemindahan besar-besaran.

Pahang,negeri miskin dibawah BN.Nak bayar gaji kakitangan awamnyapun mintak kat kerajaan pusat.dah lebih 9 kali bajet defisit

tok iskandar said...

Empangan Kerlau

Anonymous said...

Jangan dok tipu la..aku pun p juga..ceramah kat mana...penyokong kat mana...kah..kah..kah keja tipu orang aje..

KTO..aje

Anonymous said...

Berkata Imam As-Syaukani Rahimahullah:

"Sebaiknya bagi orang yang menyedari kesalahan pemerintah (penguasa yang beragama Islam) dalam beberapa permasalahan untuk menasihatinya dengan tidak menyebarkan maki hamun kepadanya di khalayak umum". (Lihat: السيل الجرار Jld. 4. Hlm. 556)

Anonymous said...

Seterusnya Ibn Qayyim rahimahullah berkata lagi:

“Hal ini jauh berbeza dengan keadaan orang yang suka menentang pemerintah dan menghabiskan masanya dengan memaki-hamun (mencela, mencerca dan memburuk-burukkan para pemimpin Islam, pent.). Mereka suka mengaibkan dan menghina, maka ini samalah dengan tindakan kaum-kaum Rafidah, Khawarij, Muktazilah dan golongan yang seumpama mereka, kerana hati mereka sudah dipenuhi rasa iri hati dan kedengkian". (Lihat: مفتاح دار السعادة Jld. 1. Hlm. 72)

tok iskandar said...

Ceramah umno confirm tak ramai
ramaipun kalau dapat duit
kena jadi makmum Nizar heboh semalaya
UMNO memalukan bangsa je

Dengar citer KJ kena siasat.Betul ke khabar angin dari kem UMNO
Puak-puak Mukhriz buat laporan kat lembaga tatatertib UMNO
jika pak lah letak jawatan,najib akan ambil tindakan kat KJ minggu depan

Mamak memanda Mahathir pulak bertindak bijak mengutuk Pak Lah kat London pasal takut masuk ISA

nampaknya kompromi pak lah,najib dan mahathir tak jadi kot
mana rakyat nak pemimpin rendah moral macam najib jadi PM

Anonymous said...

Perak Express 'Temporary Close'...
aiseh, tak syok la camnie.
bila akan kembali..?

Selamat maju jaya kpd BlogNet.

Salam Perjuangan..

-faridshah-

Anonymous said...

tungak langit
takde komen ke?

tok iskandar said...

Tok ambik komen ni dr blog kopitiam bang nan

Menyaksikan Perhimpunan Agong Umno seperti menonton cerita Digimon.
Menurut wikipedia, Digimon bermaksud...


Digimon are monsters of various forms living in a "Digital World", a parallel universe that originated from Earth's various communication networks.


Teman dapat analogi ni pun dari anak teman yang kecik tu... Iman.


"Agumon...Guardromon...KendoGururumon...!!" Melompat2 Iman bila bila menyaksikan cerita ini...


Macam tu lah orang Umno bertarung...(oppss bersidang)...


KJamalumon , KTooyororon, ARLasterumon.... ini semua kira digimon jahat lah...


Najibabbonumon..Muhyidinunumon...Zahidudon... ini pulak digimon baik.... hero lah sekarang ni...


Tapi inilah sebenonye mentor digimon....CHEDETUTUMON.....hrgghhhhh!!! Uhhh power!!


Melompat2 para Umnonumon dalam perhimpunan mereka.....

tok iskandar said...

Mahathir lari ke London pasal kena siasat di SPRM ke?
Menarik ni....
kompromi pak lah,najib dan mahathir tak menjadi
kenapa mamak tu marah sangat kat pak lah sampai kutuk dia kat london
takut masuk ISA kot

gaban said...

OIII 50 org tu org kat depan je..Kat belakang tu mau puluh2 ribu..

PR kata geng amNO ni baghal depa marah..

tp mmg baghal pun..tahap cimpanzi..

**KATAKAN X KEBULOQ PADA umNO**

Anonymous said...

tak pernah dalam sejarah ceramah ada nizar sikit..kat Perak ni...masa dia gi surau aku pun..singgah je...dah 100 orang tetiba ada...50 tu angka yang sungguh melampau...apa kata gambar tu cari yang dari pentas...orang Umno ni..bila kita tunjuk dikatanya kita ambik gambar lain penonton lain...aku bukan nak kata la...ada cikgu sekolah aku kat sekolah aku kerja tu terang-terang bohong pasai Nizar..sedangkan aku ada dalam majlis tu...nak tipu pun tgk la...sapa...nasib baik sabar..kalau dak mau aku cakap..penipu...munafik

Anonymous said...

vIDEO dato seri ada di uploadkan di

http://www.youtube.com/watch?v=0iQDISeU9k8

Xenan said...

Wa dah sian plak tgk geng UMNO neh.Penceramah Ezam n Zambry tuhh...tapi still ceramah kat kerusi kosong.Tak glamer ke diorg ni?wa conpius!

Meh masuk blog gua tgk gambar ceramah UMNO mlm td.

http://xenanhu.blogspot.com

Sakuragi said...

Lah, aku ingatkan betui2 50 orang tadi... iyo yo oo je si "thethinker" tu cakap ceramah Nizar 50 orang je datang?! Ceh, nasib baik kita check berita yang telah disampaikan oleh orang2 yang fasik itu tadik.... thanks... ;-)

Anonymous said...

saya cadangkan agar yang mengambil gambar supa setkan tarikh dan masa pada kamera.Jadi apabila kita mengambil gambar,akan tercatit tarikh dan masa pada penjuru tepi gambar tersebut.Ini akan dapat mengukuhkan lagi bukti gambar itu diambil pada ketika itu

Anonymous said...

Assamualaikum, Macam ni bagus kita cerita tentang kita, jangan kita cerca oarang lain tanpa bukti macam blog blog UMNO tu. Cuma sedihnya saya tahu di MSK ?

Anonymous said...

maaf , pembetulan dimana MSK saya tak tahu.

si lembik's said...

laaaaa...kan 5 orang tu.....cikgu UMNO cakap, kalo bil mCm tu kiranya 5....ehh betui ker..??? guA dah mula peningla....

pengliporlari said...

MSK dok betapa atas bukit larut!syyyyy....jangan ganggu buat sementara waktu