"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 31, 2009

Mat Ezam Tersalah Tajuk Ceramah di N.25...

Reactions: 
Semalam seorang yang cheGuBard anggap abang, Ezam Mohd Nor berceramah di Bukit Selambau. Ceramah yang diadakan di Sungai Lalang di perkarangan rumah penyokong Umno itu mulanya dijangka besar tetapi hanya dihadiri kira - kira 20 orang petugas Bn sendiri.

Ezam masih seorang pemidato hebat tapi cuma gayanya sahaja hebat malangnya pengisiannya agak kosong. Semalam seorang teman telah pergi merakam ceramah beliau. Terus terang cheGuBard katakan yang setelah menonton rakamanya semalam hati ini sedih Ezam seolah tercari - cari rentak ceramah. Jelas apa yang dia cuba sampaikan bukan dari dalam naluri beliau.

Dia dengan jelas semalam menyebut "PKR parti tiada maruah...bagaimana nak ada maruah calon yang diletakkan pun juga Hitam....Letak Calon India"....

Sedarkah kamu saudara Ezam calon Bn yang kamu datang sokong itu juga India dari MIC.

Sedih dan kesian cheGuBard melihat Ezam. Masuk Umno tak dibenar pegang jawatan hanya layak menjadi alat bila tiba pilihanraya. Musuhnya dalam Keadilan, Lokman Adam lebih cerdik darinya. Sekurang kurang Lokman sudah di iktiraf sebagai Exco Pemuda Malaysia.

cheGuBard pernah cabar GERAK yang sama ditubuhkan dengan Ezam supaya menjawab beberapa persoalan namun sehingga kini GERAK membisu.

sumber : blog Che'Gu Bard

28 comments:

iam_khufu said...

dia ingat calon bukit selambau zambery kot

soklan said...

bila perjuangan dh jauh tersasar, tu yg jadi tersasul, harap2 Allah teguhkan pendirian kita ke jalan yg benar jgn terjerumus ke jalan yg bengkok. amin.

noel said...

hehe..teman dok kat DUN bkt selambau DAN sudah menjadi perkara biasa kat sinie.. kalau ada ceramah umno, hanya petugas2 depa jer yg dok dengaq.

Ada sekali tu sbb gian sgt nak buat ceramah, depa pasang KESET sajaaa!!
Tukang ceramah takder pun..
Malu nak panggil kot sbb takut orang tak mai tengok, kecik hati lak penceramah tu..hehe
Mat ezam nie hampa jgn kira la.. dia muka tak malu.. atau orang hong kong ckp.. "takder kemaluan.."
Org tak mai dengaq pun dia boleh ceramah gak.
Ntah2 sambil mandi dalam bilik air pun dia ceramah sorang2..
Biasalah.. org gila talak.. hehehe..

iam_khufu said...

Wei najib nak jadi PM tapi kau tak nak. Kalau ada demo bantah najib jadi PM aku turun

Anonymous said...

aku pon turun...gila laaa negara klu najib jd PM!!


x mungkin berlaku xD

gaban said...

Korang jgn la buat pitnah kat ezam lompat sikatak lompat..

korang penaya kat dia ka??

xkan le lekeh tahap tungo siezam ni sampai 20 org je datang ceramah dia.....

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

pecah perot aku gelak..

oii ezam,org dh xsuke kat hang..p balik la...

**KATAKAN XKEBULOQ PD umNO**

soklan said...

tv3suku pun dah giler dok buat dekomentari bodek dollah aka cara halus nk halau dolah dr kerusi PM..

wei aku TAK MAU najibtuya, tolongla mana2 pimpinan PR, gunakan apa saja cara utk menghalang SYAITAN ni jd PM

tok iskandar said...

Betul ke najib jadi PM Jumaat ni?
Tok confius jugak pasal Mahathir pernah cakap kalau Anwar jadi PM,dia akan lari keluar negara.
Sekarang,mahathir dah pi London.
takkan tak happy dia najib jadi PM
Mungkin Najib tak jadi PM Jumaat ni.....

zab said...

Dengar kata Pak Lah kata Najib kena tunggu pengumuman rasmi dari JPM tentang tarikh angkat sumpah. Tapi hari ni dah ada orang edar surat jemputan angat sumpah Jumaat ni guna lambang Persekutuan, bukan lambang istana negara. Ada orang lebih sudu dari kuah. Sapa agaknya ye?

tok iskandar said...

tahniah!datuk seri nizar dah bergelar datuk hari ni.cucu pertamanya selamat dilahirkan tadi

tok iskandar said...

Arahan polis tanpa tandatangan mengelirukan.Nak saman pun payah.cuba dapatkan khidmat peguam PR ataupun BAR Council untuk ulas perkara ini.

Tok pelik kenapa nak keluarkan arahan kalau tak berani tandatangan arahan tu

tok iskandar said...

Dapat juga khidmat penyokong PR yang jadi penduduk Bukit Gantang,Selambau dan Batang Ai.Biar mereka pulang mengundi dan tolong kempen untuk PR kepada kaum keluarga mereka.

Tok pelik lagi satu arahan polis tak boleh ulas tentang isu nizar dipecat tapi umno boleh pulak ulas isu nizar derhaka.

ini satu lagi arahan yang tok anggap menggelirukan rakyat

minda tenang said...

Sejak Ezam join UMNO ni...
Teman tengok menjadi-jadi UMNO dengan "politik-wang". Mungkin bagi Ezam "politik wang" tu halal kot. Tapi bagi teman "politik wang" tu RASUAH tahap tinggi sebab yang huluq suka nak bagi dan yang terima suka nak terima. Suka sama suka.
Teman ingat kalau Ezam join UMNO kuranglah sikit rasuah kalau tak pun kurang 1 sen. Ini bukan lagi kurang malah berpeti-peti duit rasuah bukan sekadar 18 peti malah lebih.
Ini kot pepatah orang tua kata "Macam tikus membaiki labu".
"Macam Ezam membaiki UMNO".

Teman pun tak paham. Tapi apa nak dikatakan memang Ezam pun pernah berkata bahawa beliau sanggup digunakan untuk kepentingan bangsa.
Mungkin Rasuah itu kepentingan bangsa UMNO.

Anonymous said...

Tuan dan Puan , Pembaca sekelian. Ezam ini sangat kurang ajar. biadap lagi hasad melebehi Yahudi. Begitu sekali gila nya dia dibawa arus dendam kesumat di rasuk iblis dan syaitan. Semoga Allah berikan petunjuk dengan turun kemurkaan azab yang pedih dan bersegera datang.Allah Maha Mengetahui apa yg tersembunyi didalam hati. Kurang Ajar punya Ezam.

kafe kenyalang said...

hahaha...ado laie org gilo ni..

kafe kenyalang said...

hahaha...ado laie org gilo ni..

BeliaBenciUMNO said...

Sama ada Ezam lupa ataupun tak perasan bukan MIC ataupun PKR aje ada yg hitam , Menteri Besar Perak yg baru tu pun hitam jugak ...sekali pandang orang boleh kata MB Perak ni dari MIC

keh keh keh ...

maun said...

Ezam, pergi tengok lembu GERAK, lama tak bergerak, tak ada makan ke!!

pemerhati sepi said...

Saya cut and paste dari satu blog..

Ezam dan mahathir adalah melayu mudah lupa


HUJAH EZAM TERHADAP DS ANWAR, BIAR SAYA JAWAB!!
Ditulis oleh Wan Fauzdin
Selasa, 31 Mac 2009 11:00
Saya terbaca satu berita yang menyatakan Raja Sesumpah Ezam di dalam suatu ceramahnya baru-baru ini mennyatakan DS Anwar dahulunya mengiktiraf kecerdikan Najib, Mahyudin dan beberapa orang lagi pemimpin Umno sekarang. Tambah Ezam, mereka-mereka yang terpilih di dalam jawatan tertinggi parti Umno baru-baru ini adalah pasukan yang dahulunya ingin dibentuk oleh DS Anwar. Maka, Raja Sesumpah bertanya apa lagi yang DS Anwar mahukan?



Hujah saya, jika itu dijadikan hujah yang pada Raja Sesumpah suatu hujah yang cerdik, maka saya ingin berkata bahawa DS Anwar juga pernah menganggap Ezam dahulunya adalah pejuang rakyat dan berani.



Tetapi, apakah releven kini untuk DS Anwar menganggap Ezam seorang yang berani berjuang? Begitulah juga anggapan DS Anwar terhadap Najib sekarang. Najib kini terlalu banyak diselimuti oleh berbagai isu yang tidak mampu beliau atasi atau sekurang-kurangnya beliau berani ke depan untuk membersihkan namanya. Isu kapal selam, isu jet Sukhoi, Altantuya dan berbagai isu lagi sehingga kepada isu kehilangan Balasundram dan peralihan kuasa yang jijik di Perak. Apakah DS Anwar sanggup menyokong Najib dalam keadaan sedemikian rupa? Ezam sendiri pun pernah banyak kali dalam siri ceramahnya memuji dan memuja DS Anwar sebagai seorang pemimpin dan wira bangsa yang tiada tolok bandingnya. Apakah Ezam kini masih dengan puji-pujian sedemikian rupa terhadap DS Anwar ?


Ezam melalut lagi dalam ceramahnya menyatakan DS Anwar sebenarnya ingin memperalatkan kaum Cina dan India demi mendapatkan undi. Hujah saya, sebutkan di mana ruginya orang Melayu dan Islam apabila DS Anwar berbaik dengan kaum lain ? Manakah orang Melayu atau orang Islam yang teraniaya semenjak DS Anwar menjalinkan hubungan baik dengan kaum Cina, India, Dusun dan Kadazan ini ? Tetapi, Umno bukan sahaja kaum Melayu teraniaya, bahkan kaum Cina dan India di dalam MCA dan MIC sendiri pun mulai tawar hati dengan Umno. Jadi, hujah Ezam longgar dan menampakkan beliau tidak lagi cerdik seperti dahulunya. Selagi perlembagaan negara terpelihara dan disanjung oleh PKR, maka hujah Ezam untuk memfitnah DS Anwar membelakangi kaum Melayu dan Islam pasti gagal dan ditertawakan orang.


Meneruskan kempennya, Raja Sesumpah ini menyatakan bahawa beliau keluar dari PKR adalah kerana PKR tidak lagi bertunjangkan kaum Melayu. Ini sedikit pelik bagi saya, kerana kita melihat secara langsung di kaca TV ketika Ezam `mengangkat kalimah' memasuki Umno sebagai ahli seumur hidup di hadapan Pak Lah, beliau berkata beliau keluar PKR adalah kerana yakin dengan kepimpinan Pak Lah yang komited membenteras rasuah iaitu salah satu agenda perjuangannya selama ini di dalam Gerak. Kini kita lihat apabila Pak Lah semakin terpinggir dan Najib bakal menjadi PM, Ezam mula berubah rentak dan bercakap seolah-olah Najib pula yang terbaik lantas `menjual' nama DS Anwar kononnya DS Anwar juga suka pada Najib. Tidak malukah Ezam berkata demikian ? Apakah beliau lupa rakyat tidak pernah lupa apa yang beliau ucapkan sebelum ini ? Tidakkah Ezam ingat bahawa beliau pernah memburukkan Najib sehingga pasu bunga besar di rumah Najib pun beliau jadikan bahan ceramahnya dahulu?


Hujah Ezam selanjutnya adalah menyatakan DS Anwar takut kepada Najib kerana DS Anwar tahu Najib adalah pemimpin yang cerdik dan DS Anwar takut Najib jadi PM. Hujah ini tidak pelik tetapi melucukan kita. Seluruh rakyat telah melihat betapa setiap kali DS Anwar berada di dalam Parlimen untuk berbahas dan berhujah, Najib akan keluar dewan. Entah beberapa kali DS Anwar ingin berhujah dengan Najib di Parlimen tetapi Najib seolah-olah ingin melarikan diri. DS Anwar pernah mencabar Pak Lah dan Najib, bahkan kedua-duanya untuk berdebat dengan beliau dalam isu minyak atau apa jua isu berkaitan ekonomi negara,tetapi kemanakah mereka terutamanya Najib yang Ezam percaya seorang pemimpin yang cerdik itu? Jadi, siapa yang takut siapa sekarang ? Tidak masuk akal DS Anwar takut akan `kecerdikan; Najib, kerana orang yang cerdik tidak akan takut berdepan dengan sesiapa pun apatah lagi jika merasakan dirinya tidak bersalah. Di sini jelas, gaya dan teknik mengampu Ezam terlebih-lebi
h umpama `jeck' kereta sehingga terbalik kereta dibuatnya.


Akhir sekali, Ezam ingin menonjolkan keberaniannya iaitu sanggup berdebat dengan DS Anwar. Inilah `point' terakhir Ezam untuk mengampu Najib. DS Anwar sudah pasti tidak sanggup meletakkan dirinya serendah Raja Sesumpah yang ingin mencari makan itu. Ezam tiada kedudukan apa-apa di dalam Umno bahkan bukan Ketua Cawangan sekali pun, masakan kita sanggup membuang masa melihat Raja Sesumpah yang tidak tentu kedudukan ini mengganggu tugas dan misi yang lebih penting DS Anwar. DS Anwar tidak perlu ambil hati dengan apa yang Ezam perkatakan, kerana semua rakyat faham betapa bukan mudah untuk `mencari makan' di dalam Umno kecuali kita sanggup menebalkan muka dan merendahkan moral kita. Dan Ezam telah lakukan semuanya ini untuk Umno, maka biarkan sahaja kerana Raja Sesumpah ini pastinya tidak akan berhenti memburuk-burukkan DS Anwar selagi ada bumi dan matahari. Semoga Ezam tidak memaksa DS Anwar pemimpin kami untuk mengiktiraf kamu kerana kamu sememangnya tidak layak kami
iktiraf kecuali kamu boleh minta iktiraf dari Umno sahaja.


Kesemua hujah Ezam di dalam ceramahnya ternyata tiada nilainya langsung sepertimana nilai sehelai kertas usang bertulis tangan oleh DS Anwar kepada Mahathir yang dijaja oleh Ezam sewaktu Pilihanraya Kecil Parlimen K. Terengganu baru-baru ini. Memadailah saya insan yang dhaif lagi hina menjawab hujah Ezam kerana saya dan Ezam kini setaraf.



WFAUZDIN NS

Terakhir dikemaskini pada Selasa, 31 Mac 2009 11:04

Osama said...

Bagi mereka yang mudah lupa....
Dia orang ini pentingkan duit.. duit.. Ketepikan perjuangan demi duit...Ezam masa dalam Keadilan badannya kurus kering, muka cengkung.... Sekarang cuba lihat...

Anonymous said...

Time pilihanraya dia (Ezam) mai balik dah...ntah Saeful seekor lagi tak muncul muncul lagi.

Biaserler kalau ada pilihanraya, depa dua ekor nie gila sakan pasal time nie,kocek berbunyi...ha ha...

Anonymous said...

Kesian Ezam jadi kambing hitam UMNO....

cuping merah said...

umno tk pangil pon ezam jadi kambing hitam..tapi ezam sendiri nk jadi jagoan kambing hitam...

Anonymous said...

menteri besar perak yg baru tu pun hitam legan jugak

Anonymous said...

kalau betul kata ezam tu yang calon hitam ni takde maruah, bermakna menteri beso perak tu pun takde maruah juge le

Wannnnn said...

Aku tengok ezam ceramah betul2 buat aku kompius. Dengaq juah2 macam orang jual ubat. p dekat pandang dari belakang macam wayang cina. p kot depan tak ubah macam mak nyah sundal. . cara cakap dan celupaq mulut macam betina sundal yang berniaga dlorong belakang cow kit.

biaq_pi_lah said...

dey...aloo.. balan.. muniandy.. muthusamy karupiah...

pigi la itu polis balai.. bikin satu report sama ezam.. itu ezam racist.. menghina kaum india...

Hanif Nasir said...

Ezam ni racist la.. kalau camni bg la cadangan UMNO keluar dari BN, berjuang utk Melayu je, yg mana mamak dan jawa takleh masuk UMNO.

Hujah ezam sama macam kita dengar budak2 gaduh... very the not profesional la...

Satu lagi aku mintak ezam bykkan solat, sbb Nabi ajar kalau marah, ambik air sembahyang, solat. Dendam sesama manusia tu semua hasutan iblis. Cukup2 lah berdendam dengan Anwar. At least diam pun aku rasa org akan lagi respek dari bercakap tak tentu hala. Jgn lupa kat padang mahsyar ye.. time tu ke nak cari anwar???