"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 31, 2009

Markaz UMNO/BN Kembali Sesak..! - malaysiakini

Reactions: 
Tengahari tadi aku pi keluar ngan member, sambil-sambil nak hantar baju dekat dobi sempat gak aku ronda-ronda dekat markas-markas UMNO/BN.

Nampaknya jentera pilihanraya UMNO/BN dah kembali bertugas seperti biasa. aku kira-kira ada la dalam 5 ribu lebih petugas-petugas UMNO/BN dok bertugas di markas-markas depa.

Korang nampak tak depa dok buat banner dekat depan tu..? tu banner yang nak pasang malam nanti.

Dekat dalam markas ni aje dah ada dalam 3 ratus petugas. jangan kacau... depa tengah makan nasik bungkus tu...

Dalam markas ni tak ramai sangat... sekitar 1500 orang je dok buat kerja...

Dalam ni sikit... adaa 4 orang je...

Nampak tak? Najib dengan Ismail pun ada sekali tu... sempat depa senyum dekat aku masa aku ambik gambar depa... wa caya lu..!

Depa tengah meeting tu... bincang macam mana nak bagi nampak ramai... jangan kacau... syyy...

Sini paling ramai... dekat-dekat 3 ribu orang berbagai bangsa bertungkus lumus mengosongkan markas... hihihi...

Dalam rumah ni aku tak tau ada berapa ramai...

Wakhakhakhakhakha...!!! woi Najib..! budak-budak mu semua tak mau kempen dah sebab mu tak mau tabur RM RM RM dekat sini woi..! mana ada "pengorbanan" dalam "perjuangan" Dacing Najib woi..!

Orang UMNO pesan dekat Najib -

"KAMI NAK DUIT NATANG...!!!"

51 comments:

Anonymous said...

tarak duit tak jalan la keje2 amno .. stended dah tu ...

Kyro said...

yang ko kata 1500, 2000, 4000 tu sape? jin ker?

-thethinker- said...

jangan takbur bro... dengar kata , undi melayu kat PAS belum tentu lagi dan nampak macam swing pii kat UBN ,... baik gandakan usaha tarik undi melayu , kalu tidak...

p/s: dengar kata kawan , semalam ceramah Nizar tak banyak yg pii , takat 50 orang je... betul ke tuu.

Topeng Perak® Unmasked said...

-thethinker- sat aku upload gambar ceramah Nizar semalam... pas tu kita pakat-pakat kira samapai tak 50 orang..?

bagi aku 15 minit... ok?

-thethinker- said...

taktik racist dan keji Ameno tuu mungkin menjadi kat kg yg bukan "terbuka" sangat tuu .. dimana mereka takda internet .. yg ada cuma TV3-suku , RTM1 , RTM2 , utusan meloya , berita hairan..

tok iskandar said...

thethinker panas punggung
umno dah nak pupus tinggal rangka
tengok gambarpun tak percaya lagi
korang setakat modal air liur
sapa nak percaya
berapa umno upah kau masuk sini

Sik BOY said...
This comment has been removed by the author.
-thethinker- said...

tok iskandar..
hang biaq betul , haram aku nak pakai duit ameno natang tuu...

nii , aku cuma nak peringatkan rakan rakan kita je.. jangan terlampau yakin , kang terkena perangkat depa depa tu.

ikut source kawan , yg dikatakan sambutan dingin tuu ceramah kat kg jepong. hangpa ada kat sana , tolong confirmkan boleh ?

minggu nii, aku pun balik kg ni... kg dekat DUN Selinsing , dekat ngan Kg Dew jee.. so , bolehlah survey tengok ada swing ke tak

Topeng Perak® Unmasked said...

-thethinker- & tok Iskandar, bawak tenang... ada selisih faham sikit tu.

tok kalau ada sekitar Bukit Gantang, boleh cuba hubungi saya di no 0139739721.

geng bloggersnetwork nak sangat kenal tok.

tok iskandar said...

tkasih.beberapa hari lagi tok nak ke bukit gantang.tempat tinggal tak tahu lagi.hari tu kejap je tok datang tumpang penyokong PR

Topeng Perak® Unmasked said...

Setakat tok sorang tak jadi masalah... boleh tumpang kami geng bloggers.

kita gabung bincang strategi untuk lawan UMNO/BN. dengan adanya idea segar tok, kita harap dapat mantapkan lagi kempen kita kali ni.

biar tersungkur UMNO/BN.

Anonymous said...

ape citer ceramah kat kg jepong tu???

tlg update buleh??? hehehe

tq

mrL

tok iskandar said...

sorilah thethinker.tok ingat kau barua umno.maybe tu kawasan totok umno.
hari tu lepas hari penamaan calon,tok cuba kempen kat makcik keja the store.tok tunjuk gambar nizar,tak nak dipandangnya.
drebar teksipun ada yang percaya isu derhaka
kat kawasan kelabu tu,eloklah kita hantar segera geng wanita kempen rumah ke rumah perjelas isu derhaka dan boneka DAP berhubung isu tanah.
sebab itulah polis tak bagi ceramah isu derhaka pasal itu senjata terakhir BN
pedulikan arahan tu.takkan polis nak tangkap semua orang
tak muat lokap.
mulai sekarang kena perbanyakkan kempen di kawasan kelabu
terima kasih the thinker

cilipadi said...

tok...ajak zali skali...jangan lupa..tonggaklangit kalau nak ikut kompem awal2..Transform Beb!

Anonymous said...

tul tu.

pi la tgk sane zali n tungaklangit.
p tgk dulu, klu xberkenan xpe la, nk buat cmne. ape pun try test tgk dulu.

mrL

-thethinker- said...

takpe tok... biasalah ..

kawasan kelabu tuu, kita patut gandakan usaha . Memanglah takkan jadi putih , tapi sekurang-kurangnye taklah semedang kelabu asap. Tu pun kira pelaburan utk masa hadapan kan ?

sorry kalu tersilap masuk ke topik "perang saraf" ... mungkin lebih baik kalu tak diungkit hal hal tertentu..
tapi , yg paling dibimbang ialah kalu kadang kadang orang kita terlampau yakin / termasuk perangkap UBN tuu , sebab tuu aku terpaksa bagi peringatan. Baik beringat sekarang dpd bersesalan kemudian..

kita kulaan ..

tok iskandar said...

T.kasih kengkawan bloggers.
Sekarang kita fokus dulu tentang PRK
Tok dapat sumber tentang arahan polis ceramah tak boleh lebih pukul 11 malam dan kehadiran orang ramai tak boleh melebihi kawasan.
nampak sangat takut kepada kebangkitan rakyat.
tok ingat kita abaikan arahan ni.pasal mengarut sangat dan buat aduan arahan mengarut ni kat SUHAKAM.AMNESTY INTERNATIONAL,MEDIA ANTARABANGSA,OIC,PBB,KESATUAN PARLIMEN EROPAH.
paling penting arahan tu kena ada tandatangan.kalau tak ada arahan tu macam sampah je
sertakan sekali salinan arahan tu
lepas tu,mintak khidmat peguam PR saman polis ke mahkamah serta-merta
dan mintak perintah sementara mahkamah hentikan arahan mengarut polis tu
tok tak pandai sangat undang-undang tapi itulah pendapat tok
takkan kita nak bertahan je

Anonymous said...

arahan yg x masuk akal.

ade2 je onar yg bee-end nih buat. sakit hati betul. jgn smpai ahli pas buat intifada' kat ammno nnt. kesabaran manusia ada batasan....

mrL

-thethinker- said...

tolong tonjolkan lebih banyak poster MB Nizar membaca doa , menjadi imam dimasjid.. lebih cantik kalau ngan Tok Guru.
Lagi satu, citerkan lebih byk hal-hal yg MB Nizar ni lakukan , macam convertkan dapur di kediaman rasmi ke surau etc

ikut Blue Ocean Strategy , kita harus lebihkan kekuatan kita.. yg nii yg depa takda tuu..

Tungaklangit said...

salam

janganlah bertindak macam tu sampai buat intifada' terhadap UMNO.. gila apa? nak huru hara malaysia ke?

ingatlah jihad yang utama adalah memerangi nafsu kita kerana nafsu kita dikuasai oleh syaitan .. perangi syaitan dalam jiwa kita semua..

jangan asyik menyalahkan orang lain kerana dalam jiwa kita dibelit dengan nafsu yang dikuasai oleh syaitan..

sahabat saya mrl ni dah mula nak tunjuk dirinya yang sebenar.. sabar bro..

kita sesama islam.. buat apa nak intifida' ni.. kenapa taksub sangat ni..

kan kamu semua kata kamu boleh menang dengan majoriti yang banyak di bkt gantang..

jangan takutlah dengan arahan sperti ini..ianya hanya untuk menjaga keselamatan dan keamanan kamu semua..

sabar ajelah.. berserah pada Allah.. tak kan saya pula nak nasihat ustaz2 dalam blog ni.. malulah saya kan..

sabar bawa bertenang dan mohon keampunan dari Allah

salam

Anonymous said...

aku memg xnak buat cmtu.

tp kite kene tgk negara luar, belajar dr diorg. knp rakyat buat demontrasi kat luar negara??? byk cntoh negara antaranya thailand. korg nak malaysia jd camtu???

korg tgk ambil tu kena la tahu knp rakyat bt camtu???

bile pemimpin rasuah, sistem pilihanraya xblh dipercayai lg, badan kehakiman, polis dll jd boneka krjaan.sistem demokrasi hancur maka rakyat akan memberontak...

klu krjaan masih tekan rakyat camni, negara kita bakal jd cam negara luar.

percayalah cakap aku nih...

mrL

hj jamaludin said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Saya menjadi saksi , apa yang anda lihat memang betul kosong . Kosong bukan kerana mereka tunggu duit . Mereka semua bukan mata duitan seperti yang di sangkakan . Mereka semua di minta hadir berjemaah ber-ramai di masjid Negeri untuk menjadi Makmun dan mendengar takzirah dari iman Zamri & bilal Ismail . Tolong jangan buat fitnah . Mereka di takzirah perihal kesopanan mendekati pengundi2 dan mereka di suruh buat kerja secara amal bukan rasuah o sori politik periah undi . Mereka semua da insaf . Macam mana boleh terima tak alasan ni , Kerja tak nak duit. Slogan BN untuk PRK Bukit Gantang .

soklan said...

tok iskandar, cepat perkenalkan diri tok, saya ni dh lama jd peminat nombor satu tok..pastu boleh terus berjuang sekali ngan geng blogger network yg lain, kasi mantap BNM/BNP sama2 hancurkan UMNO/BN.

ye la aku nampak ramai sungguh org kt khemah UMNO/BN..oleh kerana ramainya mereka kita mesti lagi kuat pergiatkan kempen utk menenangan Nizar.

tok iskandar said...

mrL cakap je.....
siapa tak benci dengan UMNO
depan kita pura-pura baik,lepas tu tikam belakang
berlagak alim tapi bila dah sembahyang kena jadi makmum,menyalak-nyalak kat TV tak puas hati
tak ke gitu tungaklangit

tok iskandar said...

siapa diri tok tak penting
apa yang penting UMNO-BN tumbang
tinggal rangka

soklan said...

teruskan jihad intifadah kita kat UMNO/BN, puak ni sama jer macam yahudi. semoga Allah membantu kita, biar kasi gentar itu UMNO/BN..tengoklah seperti seorg pencacai di sini, bila sebut jihad jer terus takut, manusia yg bersifat syaitan mmg jaditakut kalau sebut perjuangan jihad ni.

Anonymous said...

Ada tak "PROJEK PEMBANGUNAN MEE SEGARA" diBkt Gantang yang Jeeb janji tak nak buat lagi ari tu..?

sulaimana said...

minta maaf abang topeng. Klau abang topeng ambik gambar ceramah bn baru ngam. Masa saya pi taiping, pondok pas waktu siang pun tak da orang juga. Abang topeng kena banding ceramah dengan ceramah, pondok dengan pondok, baru ngam ma. PAP sokong PAS

Anonymous said...

depa tu tgh belajar dgn david copperfield camne nak jadi halimunan....tu dah berjaya la kiranya tu....hahaha....kalau korang nk tgk diaorang, korang kena pakai teropong ajaib DOREMI tu, baru boleh nampak! HAHAHA...

gaban said...

Arahan PDRM a.k.a PENCACAI AMNO mcm bangang..

Xmasuk akai..

Akai letak kat lutut ka apa..

Suka hati PR la nk ceramah sentuh bab apa..yg hang p lindung sgt najib tontuya tu buat apa??

Hang tu kerja makan gaji duit rakyat oiii..

Sedaq diri sket..

***KATAKAN X KEBULOQ PD amNO****

iam_khufu said...

Tungaklangit(apa maksud aku tak paham), Ko paham tak apa maksud Intifada. Dari segi bahasa cari dalam kamus la, tapi kalau rujuk pada intifada Pal;estine ada lah perjuangan tanpa senjata. Jadi apa kena mengena dengan huru hara

soklan said...

tungaulangit ni maksud jihad yg sebenar pun taktahu, jihad lawan hawa nafsu je yg dia tahu tu pun tak boleh berjihad, jihad apa kalau dok makan rasuah..bodoh betul tungau ni, jihad kalau betul2 yg berjihad tu perang kalahkan musuh sampai ketitisan darah yg terakhir, sampai islam tertegak dibumi malaysia ni, sbb ulamak PAS ni masih percaya dgn demokrasi maka belum sampai masa diseru jihad ini, melainkan kalau UMNO sendiri yg cuba utk menghuruharakan negara, pada masa tu kalau ada panggilan jihad aku org pertama yg akan menyahut!!TAKBIR!!

Anonymous said...

Dia orang tak de kat markaz2 BN pasai depa dok pi hantar wanita dan awekz Puteri pi goda pengundi kat rumah2 dan mungkin senang nak huloq di rumah aje, beli undi...depa kan dah sinonim beli undi ni...

yang tu buat hangpa hilang undi nanti...

bodik said...

tungaklangit tau apa!!!....ckp aje tapi hampeh. kalau psl komen bg kat dia. dah terang lg bersuluh tp dia duduk dlm gelap...apa dia tau. inilah yg d katakan balaci umno. mulut sebut islam tp hati tolak islam. skg dia x tahu nak ckp apa, dia dah rasa kali ni umno blk mkn meegi aje. umno ni dah tua bangka, bangang pulak lg...mkn rasuah terlalu byk sb tu buta perut dan buta hati.

ManBelong said...

kekangan pada sebelah pihak jer mana boleh.... bn juga patut di haramkam sebut pasal derhaka.... sbb mmg tidak wujud langsung penderhakaan dlm pemerintahan PR di negeri Perak... Kalau dalam pemerintahan Umno mmg ya.. betul ada penderhakaan bukan satu... bukan dua... dan bukan tiga... bayak sgt hingga tak terkira siri penderhakaan UMNO di negara Malaysia ini... cuba sebut di negeri mana UMNO tk pernah derhaka.. Boleh dikatakan di setiap negeri ada saja siri penderhakaan oleh puak UMNO ni..

Yg ni kalau boleh aku nk Tunggaklangit bagi penjelasan... kalau x pernah derhaka buktikan dgn bukti yg kukuh.

Anonymous said...

mari kita lihat jawapan tahap bangang tunggaklangit lepas ni...

aku tunggu ni... dan lepas tu kita nilai sama2 klasifikasi bangang tunggaklangit tu dalam gred berapa..

Tungaklangit said...

salam

kamu semuanya handal belaka dalam bab islam dan menurut kamu kami di BN tidak faham Islam..

kami bkerja untuk memastikan rakyat tidak terpesong denga dakyah songsang parti PR yang mahukan kuasa dan memrintah Malaysia ala Malaysian Malaysian bukannya kerajaan Daulah Islamiah

tuduhan bahawa blogger yang pro BN/UMNO makan duit pemimpin UMNO amatlah berat dan salah sama sekali.. namun siapalah kamu untuk kami salahkan kerana kamu memang bersifat begitu..

agama kamu permainkan

tok iskandar.. telah beberapa kali saya tegur penggunaan motto dari surah al hujurat yang tidak selari dengan apa yang kamu paparkan dalam blog kamu...

jangan mempermainkan makna dan kesucian ayat Allah..


saya tidak akan sedih sekiranya PAS memenangi kerusi P059 kerana itu adalah kehendak rakyat di situ tapi tolong janganlah melemparkan fitnah sesama Islam dalam blog ini

ucapan DS Najib kamu ubah.. kamu masukkan perkataan babi.. rasuah dan sebagainya.. apakah maksud ini

saya berdoa kepada Allah kalau beginilah caranya kamu membuat fitnah.. Ya Allah berikanlah kepada parti yang mengaku memperjuangkan Islam ini.. kamu ambillah kekuasaan yang kamu idamkan..

kamu buktikan kepada rakyat bkt gantang bahawa kamu perjuang islam yang sejati..

Tapi saya masih percaya pada qadar dan ketentuan Allah... kerana setiap yang ada di dunia ini telah termaktid dalam kitab nya...

senadainya Allah mengkehendakkan PAS menang maka menanglah PAS dan kalau Allah mahukan UMNO menang maka menanglah UMNO

tapi janganlah kita bertindak diluar batas dan hukum Allah..

kamu di sini semuannya pintar dalam hukum Allah.. kamu fikirkanlah

kamu boleh mengelarkan saya dengan apa panggilan dan gelaran.. kerana hanya Allah yang menentukan qadarNya terhadap saya... saya tidak memrlukan manusia untuk mendampingi Allah.

kamu raikanlah kemenangan calo kamu sekarang... tapi ingat ketentuan Allah tetap akan berlaku.. nasihat saya janganlah kita menjadi orang yang menolak ketentuan Allah sekiranya apa yang kita hajati tidak kesampaian..

saya ingin membawa perumpamaan di sini...

" kamu berjalan di suatu kawasan yang tiada penghuni tiba-tiba kamu terserempak dengan seorang yang mukanya hodoh dan bersopak memaki hamun kamu tapi dalam masa yang sama meminta seteguk air dari kamu... "

soalan saya adakah patut kita jijik terhadapnya dan patutkah kita menyuapakan air ke mulutnya?

salam

semoga Allah memberi sinar keimanan kepada kita semua..

momotaro said...

wah... ramai betul petugas BN.. dlm 10,000 lebih.. ni kompom BN boleh menang.. hehehe

Tungaklangit said...

salam

adakah kamu tak tahu jawap atau kamu semua memang susah nak terima nasihat..

minta kerjasama kepada mereka yang hebat islamnya jawaplah untuk kebaikan bersama..

jangan hanya pandai menghina org tapi ilmu di dada kosong

sila jawap ini adalah satu cabaran kepada kamu semua

Tungaklangit said...

salam

adakah kamu tak tahu jawap atau kamu semua memang susah nak terima nasihat..

minta kerjasama kepada mereka yang hebat islamnya jawaplah untuk kebaikan bersama..

jangan hanya pandai menghina org tapi ilmu di dada kosong

sila jawap ini adalah satu cabaran kepada kamu semua

generationY said...

bro. nak mintak kebenaran utk pinjam artikel ni ngn gamboni utk letak kt tko... ok

Anonymous said...

usah di layan tungaklangit, dia nie pencacai umno no 1,, bagi penerangan pun buang masa jer....

kafe kenyalang said...

mari lah kit sama2 hancurkan waris-waris ABDULLAH BIN UBAI@UMNO...

asri said...

tunggak langit nie cakap jer lebih,, kat blog ko pon ape kurangnya,,, aku rasa apa yg ko tulis tu patot ditujukan pada diri ko...

kat blog ko tu hanya tulis kebaikan umno jer.. maner peginya salah guna kuasa yg umno buat.. aku cabar ko tulis segala salah guna kuasa umno..

isu rasuah.
isu jual tanah pahang kat syarikat bukan bumiputra dan lain2...

sememangnya umno dah nak berkubur dah..

momotaro said...

wakakaka... betul tu asri.. ada baiknya tungaklangit cermin diri dulu....

Sakuragi said...

Umno adalah parti islam terbesar di dunia.... negara arab saudi pun respek... jangan lawan sama tungak langit, nanti berdosa.... tak baik2, baik lawan syaitan dan nafsu serakah diri sendiri je.... itu adalah intifada yang terbaik, kata si tungaulangit....

err, parti pas tu parti terkecil di dunia kut.... entah2 takde ahli orang islam pun dalam tu kut....

maaf ye tungau, kami semua budak baru belajo.... ahaks!

chot said...

tungaklangit

memang bagus ko google pasal agama.

tp kalau ilmu agama hanya setakat google di internet dan di terjemah ke dalam blog2 atau forum untuk kesedaran bersama atau untuk berriak riak...(hanya Allah yang tahu)

nampak mcm tak matang

mcm ni ler..ko pro umno...majoriti di sini pro PR

so memang akan jadi provakasi antara satu sama lain.

jangan guna ilmu agama hanya untuk memperlihatkan parti yang kamu perjuangkan adalah parti yang ulung dalam agama

saya tak dapat menduga niat kamu di sebalik tulisan yang berbentuk google bab agama ni..

maha suci Allah yang lebih mengetahui niat saudara.


aku tak memihak pada mana2 juak..

Anonymous said...

pukimak punya tungaklangit... pegi mampos la ko sial.. ko dah maki hamun org pastu ko buat2 baik plak. woi babi...!!! ko nak bahas agama ke? klau ko rasa ko tu betul2 baik jom la kita berbahas secara live. ko bawak la sape2 ulamak ko yg pro pada ko tu. aku x payah bawak ulama. aku yg x pandai ni jer nak berdebat dgn korang, yg rasa mcm pandai sgt tu. aku ni suka maki hamun org. aku bkn org pas atau pkr atau sebagainya pun. tp aku meluat sgt dgn ko la.. ko ni mcm pukimak sgt. klau ko betul nak berdakwah jom la kluar, tunjukan ko tu berani kerana benar. ko tu sungguh2 nak membawa manusia kejalan kebenaran. ni ko dok menyalak jer kat sini pehal. sekejap ko berperangai babi, sekejap ko berperangai alim. ko ni mmg babi laa. aku rasa ko ni "dajal" tau. ko tau dajal tu di dahinya ada kalimah Allah. dia berpura2 alim tapi lahirnya untuk menyesatkan umat manusia.

Kita berdebat secara terbuka. banyak soalan aku nak tanya kat ko. tp jgn ko x boleh nak jawab nanti.. aku ludah muke ko sial..!!! babi punya dajal!! ko pegi jilat mak ko punya puki lagi baik laa.

ko x puas hati boleh call aku. tel:0196265625 (Hasan Rahman). nak kena maki kaw2 punya ko call la... pukimak ko...!!!

langit 7 lapisan said...

aku penah gak debat ngan org psl agama(kat forum la). yg aku xleh blah,sume hujah die just copy n paste. dan ape yg aku confirm,mmg sumenye die ggogle.

aku sokong pe yg chot cakap

Anonymous said...

Nyamuk pon tak nak pi kem Umno, tarak business. Sia sia aku pi beli Ridsect !!!

Hello, duit tarak kaa ?

Kalavanar
Jerai - dibubarkan

bodik said...

tungaklangit....ko mengata pr ikut suka ko aje. kan aku dah tegaskan kpd ko berkenaan puak2 umno israel memang anti islam, nabi , hadis dan hukum Allah. cuba ko jwb berkenaan mencari pemimpin biarlah yg tahu hukam hakam agama, sentiasa menjadi imam dan memuliakan hukum Allah bkn hukum manusia. knp pemimpin umno nak sekat bantuan sek agama rakyat...bkn kah itu anti islam dan x mahu tgk org islam maju dgn hukum Allah. cubalah jadikan contoh mb kelantan tg nik aziz sebahagian gajinya diserahkan kepada fkir miskin, anak2 yatim dan kpd semua yg memerlukan bantuan setap bulan. adakah pemimpin umno berbuat demikian...aku rasa mengelapkan duit rakyat no 1. kalau ko sebut ayat2 Quran bkn setakat d baca atau d hafal tp mestilah d laksanakan. tungaklangit...aku peringatkan ko dan puak2 umno...hidup kita ni mestilah berpandukan Al Quran dan hadis 100 peratus...bkn sebahagian boleh pakai dan sebahagian x blh..mcm org umno kata. kalau msia ni negara islam dan bertuhankan Allah SWT...laksanakan hukum hudud 100 peratus...dan perasuah x kira siapa potong tangan sekiranya d dapati bersalah....apa mcm ada berani...jgn ikut sedap mulut aje guna surah itu dan ini. siapa pun blh ckp.