"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 31, 2009

Dato' Seri Ir Nizar Di Majlis Pengkebumian - malaysiakini

Reactions: 
Tengahari tadi Dato' Seri Ir Nizar sempat meluangkan masa ke majlis pengkebumian anak salah seorang penduduk Taman Damai, Bukit Gantang.

Aku tak mau cerita panjang-panjang nanti jadik kontroversi macam kes Dato' Seri Ir Nizar mengimamkan solat maghrib di Masjid Simpang semalam. hangpa tengok gambar je dah cukup... biar gambar jelaskan segala cerita.

Dato' Seri Ir Nizar mengimamkan sembahyang jenazah selepas selesai mengimamkan solat Zohor.

Puan Aisyah, ibu kepada Allahyarham Syamsul Anuar.

Bapa Allahyarham.

Jenazah juga ditalqinkan oleh Dato' Seri Ir Nizar atas permintaan bapa Allahyarham.

Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah kepada Allahyarham.

31 comments:

akira8047 said...

PEMIMPIN YANG DICARI-CARI ADA DI DEPAN MATA.
TUNJUKKAN PADA UMNO KEBOLEHAN PEMIMPIN KITA YANG SEMEMANGNYA LAYAK BERGELAR PEMIMPIN.

klik sini
BUKIT GANTANG ~ umNO pening kepala

Pyanhabib said...

tahniah buat datuk seri nizar. takziah buat keluarga allahyarham.
takbir buat seluruh bukit gantang!

Belia Klebang Jaya Chemor said...

Pemimpin akan dtg..andai PRU-13 milik kita,tolong angkat Nizar jadi Timbalan kpd DSAI..inilah pemimpin yg dicari2 rupanya berada di Perak..TAKBIRRRRR

sasaudengo said...

Herab aku... bila YB Nizar MB Halal Perak mengimamkan solat jenazah ni... takde palk MB Haram Perak dan juak2nya terpekik-terlolong membantah!

Zali dan tungaklangit awat dok sengap je? Aku teringin jugak nak tengok MB Haram/Pian Mail/Zali tak pun TungakLngit mengimamkan solat jenazah.

Dan alang ke baiknye kalo mereka buat terus solat jenazah buat UMNO nanti....

Anonymous said...

Silap tu belia chemor...bukan jadi timbalan DSAI tapi bakal jadi pemimpin Malaysia pada PRU13 nanti.
Ketokohan DS Nizar sudah terserlah bukan sahaja dikalangan umat islam tetapi juga dikalangan orang china dan India.Letaklah dimana shj kawasan pilihanraya pasti beliau menang....Bahkan kalau berlawan dgn Najib sekalipun beliau pasti menang.Inilah pemimpin yg kita nantikan selama ini untuk memerintah M'sia.

Sakuragi said...

takziah kepada keluarga allahyarham.... semoga kita sentiasa mengingati mati, dan berdoa kepada Allah swt supaya dapat dijauhkan daripada segala maksiat dan dosa, dan berjaya di akhirat kelak.

semoga DS Nizar memperoleh kemenangan nanti... amin.

Anonymous said...

sejuk hati aku tengok pemimpin macam ni....inilah pemimpin yang kita cari selama ini. apa lagi yang kita tunggu bungkuskan segera amno dan sekutunya dlm PRU13 nanti

selamatkan malaysia daripada pemimpin yang haprak...

Anonymous said...

dlu zaman kecik2, penah jugak dengar DSAI & Hasan Ali bg khutbah jumaat kat masjid (teluk intan klu tak silap la..dah lama, ingat2 lupa)... skrg ni dah ada pemimpin mcm ni..klu dia membawa kita ke jalan yg lurus, apa salahnya kita sokong dia?.. - Neo

dino_yp@yahoo.com said...

Kalau nak ikut Islam yang sebenar, Bapa kepada siarwah lebih afdal menjadi Imam solat jenazah bukan nya si Nizar. tapi kalau nak cari publisiti murahan bolehlah.

soklan said...

sbb bapak allahyarham tahu kelebihan nizar berbanding dirinya, moga roh dirahmati Allah.

aku tak nk kutuk kau dino, sbb menghormati artikel ni. hanya Allah dpt membalas segala kesumat yg bersarang didlm hati kau.

Anonymous said...

sudah la dino... ko tu dengki sebab pemimpin ko mane berani nak imamkan smayang jenazah. Nizar ni jadi imam sebab DIJEMPUT dan DIMINTA oleh jemaah dan bukan nak pandai2 sendiri. Kalu nak ikutkan, byk lg program politik dia kene pegi tapi sebab tanggungjawab dan amanah, dia tunaikan juga. Kamu ingat Nizar tau ke ada orang mati kat BG tu kalau takde org yg bgtau dan jemput dia. BODOH PUNYE PENCACAI UMNO. Aku cabar kamu, kalu ade sedara-mara ko meninggal, jemput la si Mail Pian ataupun Zambry utk smayangkan jenazah sedara kamu tu. Kamu ade berani dan konfiden ke kat depa ni? Aleh2 ko akan jemput tok imam mesjid juga.

BONGOKKKK....!!!!!

Tungaklangit said...

salam

tak tahulah siapa yang munafik.. org yang cuba menunjukkan kealiman nizar atau nizar itu sendiri...

taklah sampai urusan pengebunian, sembahyang jenazah dan talkin nak dipolitikkan.. ?

cukup2lah kalian nak menaikkan pemimpin ulama politik ni..

nizar ni memang pawahan DAP

suruh apa pun dia akan buat malahan tak suruhpun dia akan buat.. sebab apa ?

sebab nak tunjuk kepada manusai tak tak kenal dalam diri dia ni bahawa dialah pemimpin yang serba boleh..

kesianlah aku kepada kalian... sampai urusan mati nak di politik kan..

Topeng Perak® Unmasked said...

Tungaklangit - entahlah... samada kau memang bodoh atau kau saje-saje buat bodoh aku tak tau...

Cuba baca elok-elok post aku dekat atas tu ada ke berunsur politik..?

Cuma yang jelasnya, kau yang tiba-tiba datang cerita pasal politik dalam post ni...

Bingai sungguh...

Memang orang UMNO/BN ni cukup-cukup sensitif kalau sembang soal agama.

Baca la surah apa pun mesti depa mudah terasa. pasai apa mudah terasa?

Pasai banyak buat silap?

kalau tak makan cili, tak terasa pedasnya kan?

Pi basuh mulut...

Guru Sejarah yang sedar said...

TUNGGAKlangit......cermin diri dulu bila sebut Munafik.....sudah cukupkah Islam kamu ? Kamu faham asas Islam dr segi aqidah, syariat dan akhlak ? Kamu muhasabah diri kamu.......Kena ngaji kitab. YB Nizar leh ajarkan, Zamri pun leh ajarkan......

cuping merah said...

klaulah menteri dalam amano yang buat..peehh kecoh satu malaysia tk cukup tv ..surat khabar dia orang siarkan tk cukup seminggu sebulan dia orang akan ceritakan yang sama..
ingat lagi tk masa mula2 pk leh naik jadi pm dan menjadi iman solat tersebut satu malaysia kecoh..
bahawasanya inilah pemimpin yng dicari2...sampai sekarang gambar tu ada lagi..tu,,baru sekali jadi imam belum lagi sembahyang mayat
atau baca talkin...

kenapa dia orang hebohkan perkara macam ni..sebab mereka tiada pemimpin yang warak..
pak leh tu dah kira warak habis..
tu yang puji melangit tu ..tapi tk kesahlah..
tapi akhirnya mereka tendang juga pak leh turun dari tahkta.. kenapa?
sebab mereka tk suka orang yang dikatakan alim itu berda dalam politik mereka ini akan merosakkan
system parti mereka ..

mamaija said...

Idea memisahkan agama denggan politik sebenarnya idea orang putih yg datang menjajah kita dulu atau lebih tepatnya iaitulah "sekularisme".Tak payah le nak terangkan maksud sekular itu tentu dah faham.

Sasaudengo said...

TungakLangit....

kate ko..."nizar ni memang pawahan DAP"

Ater yang MCA, GERAKAN (hampir 80% Cina tu) merupakan komponen BeEnd... yg itu kira halal la ya...!!! Gamaknye UMNO - esp. Najib ni confirm pawahan MCA, GERAKAN... kalo tak takkan Hisham merayu mintak maaf selepas dicabar dek Cina isu cium keris... skrg ni dok simpan atas loteng rumah je... tak tau la jadi warisan ke bahan arkib. Susah-susah jadikan tukun je la selayaknya.......!!!!!!!

cuping merah said...

bab pasal keris dan melayu ni aku nk tanya ckit..

*betul ke orang melayu adalah pengasas keris
*keris dikaitkan dengan hangtuah,hang tuah tu melayu ke cina?
*dan termasuk anak beranak hang..tu melayu ke cina
*mana datangnya perkataan melayu?
setahu aku melayu adalah perkataan jawa yang bermaksud 'pelarian'
*adaa lagi....

cuping merah said...

aku nak TUNGAKLANGIT dan ZALI..

BERAPA PATAH PERKATAAN YANG BETUL2
PERKATAAN MELAYU?

aku tujukan seolan ini pada ko sebab kau adalah pejuang melayu mesti kau tahu...
klau ko tk tahu..hentikanlah perjuangan mu itu..

Tungaklangit said...

salam

kenapa bingkas menjawab bila saya katakan kamu menggunakan gambar2 ini sebagai bahan politik.. memang benar apa.

atau kamu semua tak tahu kenapa kamu letakkan gambar nizar dalam ni.. saja2 buat seronok ke? tidak tidak selain untuk menunjukkan betapa waraknya nizar ni dan boleh diangkat menjadi pemimpin.. itulah niat kau orang..

tapi saya kesian kepada arwah yang dipanggil Allah.. kematiannya pun dipolitikkan oleh nizar...

sdr sesaudengo

kamu ni memang dungu betullah.. cakap tak ada fakta... berapa kerusi UMNO dalam Parlimen dan DUN2 di Malaysia ni dan bandingkan dnegan parti komponen BN, siapakah yang majoriti?

Bandingkan kerusi DAP (18) dengan PAS (6) di Perak? siapakah yang bergelar Big Brother?

Kita tahu isu.. ngeh dan nga selalu menekankan kepada nizar semasa beliau menjadi MB dulu.. "ingat siapa yang banyak kerusi" ..

itu sebablah nizar dikatakan pawahan DAP.. malahan kini lebih teruk lagi..

sedarlah sahabat ku semua.. janganlah kita main politik sehinggakan kita dewa2kan ngeh dan nga tu.. mereka tak akan terima Islam

KEPADA PENGUNDI BUKIT GANTANG SEDARLAH REALITINYA BAHAWA DAP MENGUASAI PAS ATAS KEPENTINGAN DAP

PENGUNDI DI BUKIT SELAMBAU SEDARLAH AHLI PAS AKAN MENYOKONG CALON INDIA PKR.. LUPAKAH KAMU NIZAR PERNAH BERKATA SEMASA BELIAU BERTANDING MELAWAN CALON MIC SEMASA PRU12.. UNDILAH CALON ISLAM TOLAK CALON BUKAN ISLAM

sedarlah semuanya..tolak pemimpin yang menggunakan Islam untuk kepentingan peribadi dan politik

salam

Anonymous said...

KEPADA TUNGAK LANGIT

ko seharusnya dok diam2 kat umah dan baca Al-Quran banyak2...faham isi kandungan Al-Quran
kalau ko tak paham pergilah majlis-majlis ilmu, bukan pergi majlis2 SURE HEBOH ke apa ke..
kalau ko masih tak tahu,politik adalah sebahagian daripada Islam sebab nak pilih pemimpin pun kita kena pilih pemimpin yang menjunjung hukum Allah bukannya pemimpin yang melihat hukum dunia..
ko bukan tak tau kot (maklum le org cerdik) yang undang-undang tertinggi kat Malaysia ni diambil daripada undang-undang Inggeris..bukan undang-undang Islam
dalm isu gambar ni nak tunjukkan yang YB Nizar adalah sorang pemimpin yang tahu hukum-hakam Islam dan pemimpin yang macam ini amat diperlukan kat Malaysia yang dah ketandusan pemimpin yang macam ini
di akhirat kelak Allah akan tanya pemimpin yang macamana kita pilih untuk menjadi pemimpin kita
aku harap kita semua termasuk ko bersedialah untuk menjawap persoalan tu kelak...

lebih baik ko renung diri ko bebaik-baik daripada ko nak cari kesalahan orang lain

Anonymous said...

AL-FATIHAH...

mari kita sedekahkan AL-FATIHAH ramai2 pada arwah...

pd pnyokong ammno, aku doakan semoga hati korang terbuka utk terima ISLAM...

jgn lihat ISLAM agama yg menyusahkan...

aku dh x snggup tgk ank2 muda hancur tanpa hala tuju. tlg jgn rosakkan lg bangsa kita melayu...

ammno memg suka rkyat xfhm agama sebab rkyat akan sokong ammno selagi diorg xfaham agama...

hidup PR,
takbirrr!!!
allahuakbar!!!

MRl

Anonymous said...

TUNGAKLANGIT,

salah ke kita tunjuk suatu kebaikan pada org lain???
DSIN solat jenazah merupakan prkara yg baik, bukan saudara Nizar bt prkara maksiat.

mudah-mudahan ada yg insaf bila lihat gmbar yg dipaparkan dalam blog nih. Alhamdulillah....

cuba la pmmpin ammno bersaing dengan pas dalam melakukan prkara kebaikan, ini tidak klu rasmi majlis hiburan blh la npk ramai muka2 pmmpin ammno....

mrL

Tungaklangit said...

salam

anon said:

"nak tunjukkan yang YB Nizar adalah sorang pemimpin yang tahu hukum-hakam Islam "

ADAKAH KEIKHLASAN INI UNTUK DITUNJUKKAN KEPADA ORANG RAMAI..

KENAPA NAK DITONJOLKAN KEBAIKAN KITA.. KALAU KITA BERSEDEKAH PUN TANGAN KANAN BERSEDEKAH TANGAN KIRI TAK TAHU...

APA YANG KAMU CAKAP NI.. KALAU NAK DEFEND NIZAR DEFEND LAH TAPI JANGAN BAGI HUJAH YANG BOLEH MENDORONG ORG LAIN MENUNJUKKAN AMALAN DAN IBADAT KITA PADA ALLAH

Jangan takut, Allah Maha Melihat, sekiranya ianya baik akan diterima Allah bukan untuk manusia..

jagalah tulisan kalian.. nak menyokong boleh tapi ingat semasa mengeluarkan pandangan..

salam

Anonymous said...

tungaklangit bangang,


kalau ko dah tau DAP tu menang 18 kerusi lepas ni ko tolong la kempen pas bagi PAS menang 30 kerusi kalahkan UMNO...senang cerita PAS dah jadi majoriti...xde lagi isu... dah tau orang bukan melayu undi pembangkang, sepatutnya orang melayu pakat2 la sokong PAS... bg UMNO tu kalah... aku bekan pe aku x suka UMNO ni sebab aku tgk pemimpin dia kuat makan rasuah, berjuang bukan sebab nak tolong melayu tp sebab nak RM, pangkat,nama saja

Anonymous said...

PRU 13 ni PR mesti ambil alih kerajaan yang sedia ada....kalau tak hancur negara kita ni...

Tgklah DS Nizar tu...aku tersentuh hati...mana korang nak cari pemimpin macam tu?

bodik said...

tungaklangit bin abu jahal....ko ni memang pencacai umno. ko mana senang dgn org yg berbuat kebaikan krn Allah. lg pun ko bkn tuhan nak menentukan org tu menunjuk2. ko ni elok d sembelih aje oleh taliban. haram sungguh org yg menggelarkan dirinya tungaklangit...aku rasa bkn tungaklangit...tungkik dia. mana ada pemimpin bangsat bercampur dgn bangang nak jadi imam, bg tazkirah dan solatkan jenazah. tgk jenazah pun takut...inikan pulak nak sembahyangkan jenazah. puak2 umno israel ni hanya tahu mkn duit rakyat itu sb hati dah buta, ayat Allah pun main2, anti hadis, anti ulamak. ulamak semua mengatakan umno parti yg menolak islam secara terang2. Ya Allah hancurkanlah org yg mempersendakan segala ayat2 Mu dan menolak hukum Mu...Amin.

Anonymous said...

Eeee jahatlah org umno nih.... sampai mcm tuh sekali...

Tungaklangit said...

salam

kalau kamu melihat dengan mata hati dan ilmu kamu akan faham dengan apa yang saya maksudkan...

kalau kamu masih mahu menyokong idola kamu.. terpulanglah .. tetapi sekurang-kurangnya belajarlah menerima teguran dan nasihat walaupun dari seorang kanak-kanak..

salam

Anonymous said...

teguran yg bernas boleh la diterima walau pun dari budak2. tp klu teguran bodoh mcm ni bt apa nak terima????
aku nak tanya kat tungaklangit... kenapa lu ckp mempolitikkan agama 2 salah? sapa ajar? ustaz umno ka?...Allah tak bagi kita asingkan kerja kita seharian dgn agama supaya agama sentiasa menjadi panduan kita...bkn mcm unmo agam tak blh di politikkan bodohhhh betul

ma said...

soalan:
1. majlis2 agama dan ilmu sering dihadiri dan dipimpin oleh..?

2. majlis2 menari dan berpesta/karaoke sering dihadiri dan dianjurkan oleh..?


mungkin saudara tungaklangit akan kata iman itu antara kita dengan Allah, tapi sekiranya yang ternampak itu lebih kepada kebaikan apa salahnya kita jadikan tauladan? sekiranya yang ternampak itu lebih kepada keburukan, apa salahnya kita jadikan sempadan?

saudara tungaklangit mengatakan Saudara Nizar mempolitikkan majlis untuk mendapatkan publisiti murahan. adakah gambar ini disiarkan di media2 utama negara? ditv3, tv9, NTV7, ASTRO? tidak!!! tidak sama sekali! kalau saya tak rajin google, saya tak akan tahu adanya perkara ini. bahkan saya tahu ramai di pejabat saya ini pun tidak tahu.

bagaimana pula BN? contohnya kempen Lihat, Bau & Rasa yg dianjurkan oleh Jabatan Kesihatan Kedah. tidak kah BN menggunakan platform JKNK untuk berkempen dan mencari publisiti bagi calonnya di Bukit Selambau? berapa banyak wang dibelanjakan untuk tujuan yang pada asalnya murni i.e. memberi kesedaran kepada org ramai mengenai sesuatu isu yg bukan politik, tetapi jentera BN telah 'mensabotaj' majlis untuk kepentingan politik. dan itu diwar2kan di merata2 tempat. meminjam kata2 seorang yang saya kenali: Apa ke jadahnya??

walaupun JKN agensi persekutuan, clientnya adalah RAKYAT. dan BUKAN SEMUA RAKYAT adalah PENYOKONG BN.