"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, March 13, 2009

Kisah Jamaluddin ADUN Behrang - malaysiakini

Jadi sempena menyambut hari gembira aku bersebab kerana pulihnya coverage BerukBand Celcom maka aku nak tambah sikitlah cerita berkenaan dengan Jamaluddin ADUN Behrang. kira yang ni kesinambungan dengan cerita dari Tulang Besi yang di publish diblognya di[sini] dan jugak telah di copy paste oleh aku dekat [sini].

Cerita-cerita tentang Jamal ni sebenarnya dah bermula sebaik Pakatan Rakyat berjaya mendapat mandat dari rakyat dalam PRU-12 macam yang diceritakan oleh Tulang Besi. memang Jamal sebagai punca kelewatan majlis angkat sumpah MB Perak.

Jamal ngan Osman lah yang dari awal tak bersetuju dengan cadangan perlantikan Ir Nizar sebagai MB Perak masa tu sampai tercetusnya idea dari pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat supaya setiap ADUN dari Pakatan Rakyat Perak mengeluarkan surat aku janji iaitu surat letak jawatan sekiranya berpaling tadah dari parti masing-masing.

Itu yang pada awalnya. yang lain-lain aku tak nak dedah lagi buat masa ni sebab ada antara kami yang lebih tahu secara detail masalah-masalah lain yang ditimbulkan sepanjang Jamal menjadi EXCO dalam Kerajaan Pakatan Rakyat Perak.

Ada yang dok persoal kononnya apa yang telah dan akan didedahkan adalah semata-mata rekaan semata-mata cerita-cerita rekaan yang nak memburukkan ke 2-2 individu yang dah berpaling tadah.jadi dekat sini aku perjelas bagi terang.

Karenah-karenah Jamal dan Osman tidak dipublishkan untuk pengetahuan umum kerana selama ini pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat Perak, cuba untuk menasihati dan memberi peluang kepada ke 2-2 individu ni supaya memahami tanggungjawab dan amanah masing-masing terhadap para pengundi dikawasan masing-masing.

Lain-lain hangpa tunggu je pendedahan yang seterusnya. aku tak reti nak cerita.

Pergi pada tebiat luar Jamal, baru-baru ni rupa-rupanya si Jamal ni dah mencukupkan kuota suri rumahnya kepada 4 orang. Alhamdulillah... sekurang-kurangnya sorang lagi kaum hawa dapat perlindungan yang sepatutnya dari kaum lelaki dan aku rasa Jamal memang layak untuk berbuat begitu sebab dia memang mampu.

Dikhabarkan bahawa Jamal telah bernikah semasa kehilangannya baru-baru ni (masa dia "sakit pinggang"... memang la sakit pinggang kalau dah kena bayar bil sampai 4 kali ganda dari "kadar biasa"... hahaha...).

Cerita lain pulak...

Beberapa minggu sebelum perayaan Tahun Baru Cina tahun ni, ada sorang YB dari Pakatan Rakyat Perak terserempak dengan Jamal berkepit dengan sorang gadis Cina di Hotel Grand Season Ipoh. YB tersebut bertanya sendiri pada Jamal siapa perempuan tu? isteri ke? dan Jamal jawab, bukan isteri, tapi Girlfriend.

Girlfriend? hebat beb..!

Nanti sambung......

6 comments:

Anonymous said...

Teman pun ade masalah berokband celcom. Sebenaornye teman rase dah kena tipu. Teman subscribe RM68.00. Dah slow nak mampus, teman nak tukar ke RM98.00. Ropanye tak boleh. Teman dah tersain agreement, kata Mamat agen Celcom tu. Kot nak tukor jugak teman kena bayor RM300.00. Teman tanya Minah Celcom, apasal gin? Apasal tak jelaskan kontrak dengan pelanggan? Minah tu kata tak tau, itu urusan agen. Teman pun tumbuh tanduk dah naik suara agak2 10dB. Teman tak dapat putuskan kontrak tu. Tapi teman puas hati sebab dah dapat jerit kat deme. Tak le nak lebih2 sebab tak kuasa teman nanti sampai mahkamah rayuan lak. So, bagi kekawan kat sana, tengok ape dalam kontrak dulu. Jangan tertipu macam teman. Kontrak teman tamat bula Mei. Sementara tu teman tanggung le berokband yang slow nak mampus ni. Tentang Encik J - agaknya amoi itu sedekah seks kot?

Anonymous said...

harap2 dapatkanlah gambar wakil rakyat Behrang tu, tunjuk kat umno nilah org yag depa suka

kafe kenyalang said...

hehe..jamal tu dah mmg lahir drpd kaum "united monkey not organised"..x heranlah..

Anonymous said...

Ahaksss...

Saudara TP...
Sila berikan maklumat yang tepat... kerana dikhuatiri akan menimbulkan fitnah...

Sepanjang yang saya tahu... Tiada hotel bernama Grand Season di Ipoh...

Tolong update...

Unknown said...

UMMI... nak salah celcom pasai apa... yang awak p daftar kat agen tuuu pasai apa... ooo bila ada masalah baru nak p celcom dah stail orang kita. Lain kali p kat celcom sendiri. Serbu tak pakai helmet jadi macam tuu. Saya pakai pakej 68 tak ada agreement pun, ni mesti nak ambil mudah jadi macam tuu....kesian. Salah kita jangan salah orang lain.

Anonymous said...

"united monkey not organised"....KAH KAH KAH...
MEMANG PATUT PUN