"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 29, 2009

Demo Kepala Lembu: Samy Vellu Pun Marah...

1Malaysia dah tahu mengenai Protes pembinaan Kuil di Seksyen 23 Shah Alam yang didakwa dianjurkan oleh Persatuan Penduduk berarak ke perkarangan Bangunan SUK.

Dalam perhimpunan ini EXCO Kerajaan Negeri Selangor, Dato Dr. Hassan Ali turut terkena tempias dari Demo yang dimanipulasikan oleh Ahli UMNgOk/BN sebagai tidak 1Malaysia...

Lalu Presiden MIC pun melenting la...

Katanya, lembu merupakan binatang suci kepada penganut Hindu, dan tindakan kumpulan tersebut tidak boleh diterima dan dianggap mencabar kebebasan beragama yang dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan.

"Ia menjadi hak rakyat pelbagai agama, termasuk penganut Hindu untuk membina kuil dan tempat-tempat ibadat.
"Saya amat sedih kerana kumpulan ini telah mengarak kepala lembu ke bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (Selangor)," katanya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, tiada sesiapa pun yang harus dibenarkan untuk mencabar atau mempersendakan sebarang agama di negara ini.

Beliau bimbang tindakan tersebut boleh mengundang tindak balas dari masyarakat Hindu.

"Bagaimanapun, saya menggesa penganut Hindu khususnya supaya bertenang dan menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk mengambil tindakan," tambahnya.

Samy Vellu berkata, MIC mahu kerajaan dan pihak polis mengambil tindakan terhadap penganjur protes tersebut.

Katanya, mereka mesti dikenakan tindakan mengikut undang-undang kerana membahayakan keharmonian kaum di negara ini.

Dari : Malaysiakini

193 comments:

Anonymous said...

Dei Samy! Kau nak suruh ketua 1Malaysia mat monggol tu ambil tindakan ke? kau tau tak balaci-balaci dia yang sebenarnya berdemo kat situ, bukannya penduduk sekitarnya.

Aku hairan betul si Samy ni sejak kalah PRU taringnya pun dah karat macam keris hisham, kesian Samy siapa pun dalam Barisan Najis tak pedulikan dia lagi.

Anonymous said...

Persoalan Kuil Seksyen 19 dan Tindakan Pewaris

Kerajaan BN telah meninggalkan banyak perkara yang perlu diperbetulkan oleh kerajaan PR selepas kami mengambil alih. Selain dari penyelewengan dan salah guna kuasa yang menjadi bagaikan ‘signiature’ BN, terdapat juga persoalan projek-projek terbengkalai, projek-projek di lereng bukit yang tidak patut diluluskan tetapi diluluskan, penduduk rumah setinggan, kemiskinan bandar dan ‘lain-lain’. Di antara yang ‘lain-lain’ itu adalah persoalan kuil-kuil yang bertaburan yang telah tidak diurus dengan baik apatah lagi bertanggung jawab oleh BN.

Kebanyakan dari kuil-kuil ini merupakan kuil yang telah dibina semasa tempat berkenaan merupakan estet getah pada tahun-tahun sebelum Malaya merdeka. Apabila estet itu diambil-alih untuk dijadikan kawasan perumahan, pada tahun-tahun selepas merdeka, pekerja-pekerja ladang dipindahkan tetapi kuil mereka dibiarkan di tempat asal. Ianya tidak dipindahkan bersama penduduknya. Akhirnya penduduk asal terus mengunjungi kuil tersebut sambil kawasan persekitaran dibangunkan. Kuil mereka juga terus dibangunkan mereka.

http://www.khalidsamad.com/2009/01/persoalan-kuil-di-sek-19-dan-tindakan.html

tengala said...

Dey Thamby dulu kau juga hina Islam ingat kami boleh lupa ka
"Ingat itu AlQuran boleh bina lebuhraya ka"
Lu sama UMNO sama la..mau cari makan...
BN memang parti perkauman ...
Mesti tak ada orang yang kena tahan dalam kes ini.
Kalau kena pun sekadar nak tutup mulut ajer...

habibRMC@yahoo.com.my said...

itu bomo 1 malaysia kata

kambing hitam mau dikorbankan

umno pukul orang
dia pula yang menangis

dia dah merompak
lepas tu dia pegi repot

umno pati perkauman

zali said...

tak perlu tahan sesiapa sebab
perarakan kepala lembu ni total
kesalahan di letak pada kerajaan
negeri pr.

kerajaan negeri pr lah pencetus
huru hara atau sebab musababnya.

kerajaan negeri gagal mentadbir
hingga pindah kuil pun tak reti
nak selesaikan.

kalau tak reti sila la resign
ramai-ramai atau jika perlu bunuh
diri...bunuh diri je ikut macam
ahli politik jepun.

jika yang menyertai perarakan
kepala lembu di tangkap semuanya
pun tak settle jugak hal ni dan
esok-esok lebih banyak kepala
lembu malah mungkin kepala khalid
gagap pulak di usung berarak.

jangan jadikan melayu islam di
selangor sebagai anak
tiri...faham tu khalid gagap?

Anonymous said...

Lu marah sama umno lah samy.Kasi hantam sama lu punya Dewa Murujib cukup cukup.Tapi lu kena berdepan bik mama dulu lah.

Anonymous said...

Lu marah sama umno lah samy.Kasi hantam sama lu punya Dewa Murujib cukup cukup.Tapi lu kena berdepan bik mama dulu lah.

Tinta Hitam said...

Yg berdemo tu adalah ahli PEKIDA/PEWARIS yang diupah oleh UMNO.Polis yg dtg berkwal tu aadalah diarahka nutk menjaga keselamatan para demonstrator upahan tu.Bukan utk mengawal keselamatan aset kerjaan Selangor dan kakitangannya.

Tu sebab mereka tak ambil tindakan apa apa. Kalau nak sebut pasal kuil ni di Perak shj banyak kuil haram.Sesetengahnya cuma 100-200 meter shj jaraknya.Mengapa mereka ak berdemosntrasi?

Tinta Hitam said...

Yg berdemo tu adalah ahli PEKIDA/PEWARIS yang diupah oleh UMNO.Polis yg dtg berkwal tu aadalah diarahka nutk menjaga keselamatan para demonstrator upahan tu.Bukan utk mengawal keselamatan aset kerjaan Selangor dan kakitangannya.

Tu sebab mereka tak ambil tindakan apa apa. Kalau nak sebut pasal kuil ni di Perak shj banyak kuil haram.Sesetengahnya cuma 100-200 meter shj jaraknya.Mengapa mereka ak berdemosntrasi?

zali said...

lagi satu hal...

pencacai yang tak reti mengeja
semua kata perarakan itu menghina
islam kerana membawa banner take
beeer.

apakah beza beeer dan beer?
dah tentu banyak.

tengok dulu ejaan tu bagaimana
kalau nak melentingpun...

bahalol!

kemboja said...

UMNO Melayu adalah Melayu yg kurang ajar...

Mereka bukan sahaja kurang ajar terhadap penduduk India yg beragama Hindu, malah mereka kurang ajar terhadap terhadap rezeki halal yg Allah berikan (lembu). Yg lebih besar kurang ajarnya Melayu UMNO ini ialah mereka menghina laungan "Takbir" yg di ajar oleh Rasullullah dan para sahabat.

Melayu UMNO telah menghina penduduk India yg beragama Hindu dengan membawa dan memijak kepala lembu yg mana dianggap tuhan oleh mereka.

Melayu UMNO telah menghina razeki yg halal dengan memijak2 kepala lembu. Alangkah baiknya jika kepala lembu itu di sedekahkan pada fakir miskin. Apakah Melayu UMNO ini telah merompak kepala lembu ini sehingga sanggup menjijikkannya?

Melayu UMNO telah menghina laungan TAKBIR dengan perkataan "TAKE BEER".

MELAYU umno...MELAYU YG kURANG aJAR.

Anonymous said...

Woi Zali bodoh..pendemo tu nak menghina perkataan takbir lah sebab orang islam Pas selalu melaungkan takbir memuji kebesaran Allah..Ko ni cam orang kapir pulak.

zulfadli said...

sian zali... xde org nk layan...

Anonymous said...

Kesian Zali....memalak tak tentu arah....kesian takder orang layan dier....balik kampung pi main acilut lagi best...

mamaZALI said...

zali dah x dapat upah dr ketua dia..
aku memang kesian giler kat zali ni.
dah la bongok, bahlol pulak tu..
semenjak bulan puasa ini, zali semakin menampakkan kebangangan dia dalam berbicara..
zali zali.... lepas ini kau apply la pulak jadi calon kot-kot ada PRK lagi

Anonymous said...

woiiiii zali kepala utooohhhh.....pasai apa aku kata kepala butohhh...sebab ada mulut saja...akai ,telinga,mata tak dak...ada mulut pon tau nak muntah saja....bodo piang....

kemboja said...

Seluruh dunia terutamanya masyarakat India yg beragama Hindu ketika ini telah menonton video kurang ajar Melayu Umno ini. Aku percaya seluruh masyarakat India yg beragama Hindu akan memprotest perbuatan kurang ajar Melayu Umno ini.

Tahniah kepada Melayu Umno yg kurang ajar ini.....!!!

UMNOmunafik@anti-islam said...

zali vellu tu hindu hadhari bro!!

Anonymous said...

secara jujur! apa yang saya lihat melayu/islam semananjung semuanya cerdik dan bijak oleh itu disebabkan cerdik dan bijak ini..

melayu/islam ini telah menjelma menjadi manusia keldai dungu! seribu kLI DUNGU!...

apa yang saya dapat lihat melayu/islam semananjug lebih2 lagi anak2 baru/muda selepas merdeka yang belajar di universiti2
yang dibina dan wujud selepas merdeka

lebih dungu,extreme,fanatik dan taksub kepada pemimpin seakan2 melihatnya seperti tuhan tak tahu nak kata apa lagi dengan kebodohan yang melanda rakyat melayu islam di semananjung...

kalau nak belajar toleran,hormat menghormati diantara sesama manusia saya cadangkan datang ke sabah/sarawak rakyat nya yang benar2 menghayati erti bersatu dan perpaduan truly 1malaysia..

lebih2 lagi masa pilihan raya orang umno boleh duduk dengan pas dalam satu kereta atau dalam satu balai raya dan satu masjid

saling mempengaruhi diantara satu dengan yang lain dalam ertikata demokrasi sebenar.. dalam suasana keriangan tanpa pergaduhan seperti melayu yang bijak pandai disemananjug

dititipkan ilmu orang2 sabah/sarawak untuk memelihara keharmonian dengan memegang prinsip "kepercayaan aku kepercayaan aku kepercayaan engkau kepercayaan engkau atau parti aku parti aku parti engkau parti engkau" kerpcayaan itu rahsia dan undi itu rahsia..

Anonymous said...

zali cube ko ulang semula kepala khalid gagap ko kata?ko cube hasut orang pengal kepala khalid ye?kerana kalid la aku dan fmily miskin dapat air percuma...aku nak buat polis repotla zali...kenyataan ko menghasut!!!

kemboja said...

Satu lagi penyataan hasutan....
'pertumpahan darah akan berlaku", itulah maksud kata2 Melayu Umno yg kurang ajar tu.

Harap pihak polis akan ambil tindakan pada Melayu Umno yg kurang ajar dan yg berdemo tu...

sarawakbangkit said...

Anonymous said...
secara jujur! apa yang saya lihat melayu/islam semananjung semuanya cerdik dan bijak oleh itu disebabkan cerdik dan bijak ini..

melayu/islam ini telah menjelma menjadi manusia keldai dungu! seribu kLI DUNGU!...

apa yang saya dapat lihat melayu/islam semananjug lebih2 lagi anak2 baru/muda selepas merdeka yang belajar di universiti2
yang dibina dan wujud selepas merdeka

lebih dungu,extreme,fanatik dan taksub kepada pemimpin seakan2 melihatnya seperti tuhan tak tahu nak kata apa lagi dengan kebodohan yang melanda rakyat melayu islam di semananjung...

kalau nak belajar toleran,hormat menghormati diantara sesama manusia saya cadangkan datang ke sabah/sarawak rakyat nya yang benar2 menghayati erti bersatu dan perpaduan truly 1malaysia..

lebih2 lagi masa pilihan raya orang umno boleh duduk dengan pas dalam satu kereta atau dalam satu balai raya dan satu masjid

saling mempengaruhi diantara satu dengan yang lain dalam ertikata demokrasi sebenar.. dalam suasana keriangan tanpa pergaduhan seperti melayu yang bijak pandai disemananjug

dititipkan ilmu orang2 sabah/sarawak untuk memelihara keharmonian dengan memegang prinsip "kepercayaan aku kepercayaan aku kepercayaan engkau kepercayaan engkau atau parti aku parti aku parti engkau parti engkau" kerpcayaan itu rahsia dan undi itu rahsia..

August 30, 2009 12:12 AM

kepada anon nih,

aku nak terangkan kepada ko yg org smnanjung bkannya xda toleran,tidak saling mghormati,atau apa pun istilah berkaitan..tapi ini lah perjuangan demi mnegakkan yg haq..

aku x nafikan yg swak mmg istimewa.pelbagai etnik boleh bersatu..tapi,krana terlalu toleran lah org swak dibuli habis-habisan oleh krajaan barisan nasional.hak iban,melayu,penan dan yg lain dinafikan..yg kaya smakin kaya,,yg miskin smakin terhimpit..

di smnanjung,org smakin sedar akan hak meraka,tp tiada saluran media utk mereka yg ingin mnyuarakan kebenaran kerana telah di dominasi dan dimanipulasi oleh pemerintah yg zalim..sbb itu mereka bangkit..

saudara/saudari anon..kamek pun asal swak juak..tp,kmk x rela nangga org swak trus jd sapi dicucuk idung..

tolong alert dgn isu smasa and nilai pakey akal..jgn jadi butak ati..

Anonymous said...

woi bangang zali

apakah beza beeer dan beer?

maksudnya samalah bangang cuma ko aje yang tak sekolah. SIAL.

kemboja said...

Bukan lagi SIAL...KURANG AJAR AJE...

Anonymous said...

zali,kenapa tak arak kepala rosmah

mail lambong said...

UMNO semakin hampir menjadi yahudi apabila..

menggunakan istilah takbir menjadi

t********R

semoga allah melaknat penyokong UMNO yang bermain dgn islam.

sedar dan insaf..sepanduk yang anda bawa dan jaja di blog-blog anda umpama mengiklankan perkara haram tersebut..

semakin biadab UMNO menghina islam semakin kuat penolakkan terhadap UMNO parti yahudi..

tak perlu Non muslim menghina islam kerana UMNO sendiri asyik menghina islam dalam tak sedar..

harus diingat takbir bukan hanya untuk PAS tetapi untuk semua orang islam..

Anonymous said...

zali,
islam tak ajar penganutnya menghina agama lain..

Anonymous said...

zali,kau babi

Anonymous said...

zali..
apa maksud DULU TAKBIR,SEKARANG TAKE BEER?

hanya agama umno sahaja yang tau apa yang tersurat dikalangan penganutnya

Anonymous said...

faizal..

aku aminkan doa kau

Anonymous said...

zali pencacai agama umno yahudi menolak islam..

Anonymous said...

kalau sepuluh orang maki hamun zali.. mahu esok dia ditimpa malang.

Mmgpun patutpun sbb sokong sangat UBN yang makin menyimpang dari ajaran Islam yang sebenar.

Akhir zaman mmg makin byk yang nampak seperti Islam tetapi sebenarnya telah menyimpang jauh dari ajaran Islam dan UBN adalah salah satu contoh yang jelas dan nyata lagi terang.

Anonymous said...

zali anjing babi..
menyebuk saja yahudi seorang ni

Anonymous said...

amin

mail lambong said...

Peringatan supaya jangan mempermain-mainkan takbir

PEMBATALAN TAUHID

Bukan semua orang Islam yang mengucap dua kalimah syahadah akan kekal di dalam Islamnya sampai ke akhir hayat, bahkan ada di antaranya terkeluar dari agama Islam menjadi murtad sama ada dengan disedari atau pun tidak. Yang menjadi murtad itu kerana melakukan perkara-perkara yang membatalkan tauhid, imam dan syahadah mereka.

Anonymous said...

agama baru lahir di malaysia iaitu agama umno.
agama ini mengajak dan mengajar umatnya tentang falsafah 1malaysia 'rakyat didahulukan pencapaian diutamakan'
falsafah tersebut tidak mengajak umatnya mendahulukan sembahyang dan menegakkan islam malah menyuruh umatnya menentang hukum agama islam.
sedangkan agama islam mengajak umatnya mentaati perintah Allah dan menjauhi laranganNya.
islam juga mengajar umatnya amalan utama iaitu sembahyang sedangkan agama umno mengajar umatnya mendahulukan rakyat.

Anonymous said...

umno memisahkan islam dan politik,mereka hanya membaca beberapa kerat ayat al-quran dan membuang yang selebihnya..
hukum rotan pun pemimpin yahudi dalam umno tak reti..
sekarang maki hamun agama lain pulak..inilah dia agama baru umno dahalu kini dan berakhir hayatnya pru13

Anonymous said...

umno mengamalkan penjualan arak dan memberi bukit tinggi genting highland kepada tauke judi dinegeri kelahiran arwah tun razak dan najib

Anonymous said...

zali

tunku abdul rahman putra al haj bapa kemerdekaan malaysia
tun abdul razak bapa judi malaysia
tun hussien onn bapa perpaduan
tum mahathir bapa pelacur malaysia
tun abdullah bapa hadhari malaysia
tun najib anak judi malaysia

Anonymous said...

NAJIB DAN ROSMAH TU POSA KE?
ORANG TAK PAKAI TUDUNG BOLEH KE POSA

Anonymous said...

zali

tunku abdul rahman putra al haj bapa kemerdekaan malaysia
tun abdul razak bapa judi malaysia
tun hussien onn bapa perpaduan
tum mahathir bapa pelacur malaysia
tun abdullah bapa hadhari malaysia
tun najib anak judi malaysia

Anonymous said...

syeikh zali al khinziri al dajjali telah mengeluarkan fatwa2 nya...merujuk kepada kitab min amnu fil jahanami.

nOOb™ said...

jgn dilayan org yg tak gunakan akal fikiran.. selalunya org sebegini tau beremosi dan taktau ape² kebende yg di perkatakan hal tersebut.. manusia kalau hipokrit tetap hipokrit.. nak dipulih senang je.. kumpul bukti dan semua fakta.. malukan dia.. biar dia kene batang hidung sendiri..

khalid gagap said...

Satu lagi kejayaan dakwah PAS.

PAS 4 all, DAP didahulukan, kuil diutamakan.

Anonymous said...

Utusan dengan lidah pengarang hari ini menyatakan " 200 penduduk islam telah berarak .." kenapa tidak penduduk seksyen 23 ? atau penduduk melayu ? kenapa guna islam ? inilah fitnah jahat terhadap umat islam, orang islam yg beriman tidak mempunyai perangai jahat sebegitu, hanya melayu umno yang berakhlak buruk sebegitu. khalid gagap ternyata tidak mampu mengunakan otaknya dengan unjuran yang terbaik, mungkin hanya itu kemampuan otaknya berfikir.. kesian bukan semua manusia itu beriman, malangnay engaku terkecuali dari pada itu

kemboja said...

Melayu Umno memang kurang ajar...

Mereka kurang ajar pada penduduk yg beragama Hindu...
Mereka kurang ajar pada makanan yg halal...lembu korban dipijak2
Mereka kurang ajar pada laungan takbir sehingga menjijikkannya pada laungan "TAKEBEER"

Kurang ajar Melayu Umno ini tak boleh di maafkan...

Mereka parti yg racist...
Merekalah Bangsat Melayu
Merekalah Pengkhianat Islam.

Melayu Umno memang kurang ajar...

Anonymous said...

khaldi gagap said...

kau jgn lupa, dlm BeeEnd ada MCA & MIC.. 22 ni pernah mempertikaikan hak islam dan berjaya pun atas kelulusan UMNONgok.. lagi banyak bro

apa citer.. sudah lupa ka???

Anonymous said...

lagi satu hal...

pencacai yang tak reti mengeja
semua kata perarakan itu menghina
islam kerana membawa banner take
beeer.

apakah beza beeer dan beer?
dah tentu banyak.

tengok dulu ejaan tu bagaimana
kalau nak melentingpun...

bahalol! inilah yg di postkan oleh adik zali..

hehehehe.....budak tadika kemas mana lah zali ni erkkkkk...
adik zali ada sekali kot masa bawa banner tu...patutlah...bayi-bayi dari umnooooo gak yg kata, jgn tgk luaran tgk dalaman ( pasal umat Muhammad yg tak nak bertudung- walaupun xbertudung tapi hatinya baik..itu kata depa )..so...ayat take B......R tu luaran...dalaman dia...apa yg dimaksud kan oleh adik zali...ke org2 umnooooooooo tak pandai mengeja..kesian..dah tua tak pandai mengeja lagi kan...

Anonymous said...

Pelik, sungguh pelik. Bila DAP hina Islam puak-puak PR/PAS diam membisu. Malah tuan guru mereka tampil kedepan membela DAP bagaikan membela anak emas kesayangan. Tapi bila beberapa kalangan ahli mereka membantah tentang pembinaan kuil berhampiran tempat tinggal mereka, mereka dituduh menghina agama lain. Maksudnya puak PR/PAS sanggup membuang saudara seagama mereka dan sanggup mengenepikan perjuangan utk agama mereka yg sama anuti. Begitulah bila sudah terlalu taksub dgn kuasa..takut nanti saudara seagama Hindu mereka lari dan tidak menyokong mereka lagi.
Isu kepala lembu yg diheret itu hanyalah simbolik terhadap MB yg bodoh berfikiran dan bersikap spt lembu dlm menangan isu ini. Apa bezanya dgn perbuatan meletakkan kepala babi dirumah seorang Islam di Melaka dan meletakkan kepala babi yg masih berdarah disebuah surau di Universiti Malaya sedikit masa dulu? Mengapa puak PAS/PKR tidak tampil membela agama mereka yg telah dihina? Mengapa? Jawablah..

Anonymous said...

Assalamu`alaikom kepada semua pembaca:

Zali,
Apa nak kita heran, zaman nabi ada golongan munafiq, solat pun belakang nabi s.a.w. tapi mereka ibarat duri dalam daging kepada umat Islam masa itu.

Kalau golongan islam dan kafir masih ada, masakan golongan munafiq tak de lagi.
Zali & kawan2 Zali oi, kami tak heran kau berperangai gitu,
Abdullah bin Ubai tak takut buat begitu kepada Nabi s.a.w. masakan Zali dan kawan2nya mau dengar nasihat kita.....
Renungilah ye!

Anonymous said...

Ingat...punca 13 Mei ialah UMNO. Seganas2 demo PR belum ada yg maut. Tapi awas kalau tak kawal UMNO. UMNO kalau dah ramai, akai akan hilang.
MAD BALING

Anonymous said...

moga zali ketika malaikat maut dtg menjemput tidak tersasul melaungkan 'take beer'.

Anonymous said...

kepada mamat August 30, 2009 9:09 AM

Kalau ko nak tahu sbbnya adalah kerana UBN nie nama aje Islam tapi Islam dia tak betul. Yang isu DAP tu
dia orang tak paham ISlam so kite sebagai orang beragama Islam kenalah
tolong ajarkan.


Lagipun kesilapan puak UBN nie melampau sangat dan tak boleh diterima akal langsung. Semua masalah yang timbul adalah paling teruk dan bangang dari puak UBN.

Aku rasa mamat nie memang telah dipekakkan oleh puak UBN sbb tu masih tak nampak.

kemboja said...

Kenapa aku kata Umno melayu kurang ajar???

1)Dalam isu pembinaan kuil ini, Melayu Umno telah terang2 menghina agama Hindu dengan memijak2 kepala tuhan mereka. Apakah ini bukan kurang ajar pada penganut agama Hindu?

2) Melayu Umno telah memijak2 kepala lembu iaitu makanan yang halal di sisi Islam. Dari mana mereka dapat kepala lembu itu. Apakah dari lembu korban? Kalau itulah yg terjadi, maka bukankah Melayu Umno ini Melayu yang kurang ajar menjadikan isi korban yg mulia di sisi Islam di pijak2...dihina2.??

3) Melayu Umno menyebut sekiranya didirikan kuil di situ pertumpahan darah akan berlaku. Apakah melayu Umno fikir masyarakat India tidak mempunyai perasaan marah juga. Apakah masyarakat India rasa takut dgn ugutan itu? Perbuatan Melayu Umno benar2 mengguris perasaan mereka. Melayu Umno secara tidak langsung telah mencabar masyarakat India utk bermusuhan. Bukankah ini kurang ajar?

4) Melayu Umno juga telah mengguris perasaan umat Islam kerana mempermain2kan laungan mulia "Takbir". Melayu Umno telah menghina laungan yg dipelopori dpd rasullullah dan para sahabat dgn menukarkannya kepada "TAKE BEER". Apakah ini ini bukan lagi dikatakan kurang ajar.???

Sesungguhnya perbuatan Melayu Umno ini bukan sahaja boleh mencetuskan suasana tegang antara penganut agama Hindu, malah, mereka akan menanggung perasaan benci dpd masyarakat islam kerana mempermain2kan laungan mulia itu.

zali said...

ppsmi,isa berani la pas sokong
tapi isu pembelaan untuk
masyarakat melayu islam...mati
hidup balik,mati lagi hidup
balik...

mampus pas tak akan
sokong...kenapa?

tak payah jawab kenapa...saya
sedia maklum kedudukan pas
sebagai keldai bagi boss
kafirnya...

Anonymous said...

zali zali... memang ko makan suap banyak dari UBN> SIAL JAHANAM

zali said...

kemboja...

suasana tegang tak akan timbul
jika kerajaan negeri pr betul dan
bijak dalam tindakannya.

kerajaan negeri pr hanya
mementingkan perpindahan kuil
yang menguntungkan india lebih
dari masyarakat melayu islam.

kerajaan negeri pr gagal
mewujudkan situasi menang-menang
bagi pihak kuil dan masyarakat
melayu islam.

tiada perancangan yang teliti
malah para pemikir pr gagal
menjalankan tugas untuk
mengharmonikan masyarakat.

kerajaan negeri pr kena
bertanggungjawab sepenuhnya dalam
hal ini.

Anonymous said...

Bantah ppsmi,isa tu untuk kepentingan melayu islam jugak lah zali..bodoh..tak cukup lagi kah makian yang ko terima wahai zali yang tolol,bahlol

zali said...

keldai tegar je yang kata bantah
ppsmi dan bantah isa tu untuk
kepentingan melayu islam...

keldai yang tak perasan mulutnya
busuk dan diatas belakangnya ada
kafir yang mencucuk lubang
taiknya...

Anonymous said...

selalunya geng Melayu yg suka menghina Islam adalah geng umngok@mykmu....

Anonymous said...

Tujuan utama demo ini adalah utk menimbulkan rusuhan kaum.ingat rakyat skrg mcm dulu akan terpedaya dgn propaganda umno.umno terdesak utk merampas selangor walau dgn apa cara sekalipun krn bagi mrk matlamat menghalalkan cara.
saudara zali umno sudah memerintah selangor selama 50thn pun tak boleh nak halang bina kuil merata2 inikan pulak pr yg baru setahun jagung.knp tidak ada org umno buat demo bantah ketika khir toyol jd mb?

majoriti org melayu islam masih rasional tak mahu bersuabahat dgn propaganda umno lg.

kemboja said...

Kerana Melayu Umno yg kurang ajar ini lah masyarakat india yg beragama Hindu berdendam dgn mereka.

Kerana Melayu Umno yg kurang ajar ini lah masyarakat Islam membenci mereka.

Kerana Melayu Umno yg kurang ajar inilah pemimpin2 mereka kini terpaksa menegur sikap melampau mereka.

Kerana sikap kurang ajar Melayu Umno inilah bangsa2 lain tidak menghormati UMNO.

Kerana kurang ajarnya Melayu Umno inilah maka rakyat M'sia akan pastikan UMNO terkubur.

melaka said...

awas dgn taktik umngok utk menimbulkan huru hara. Dgn berlaku ke kecohan sajalah umngok dapat mengekalkan kuasanya dlm keadaan sekarang nei. perihal si zali tu x payahlah korang layan komen bodoh dia tu. biarkan saja komen dia tanpa d layan, lama2 berhenti ler dia tu. Manusia specis binatang memang mcm tu x dpt bezakan mana yg baik dan mana yg buruk.

Anonymous said...

Zali said

kalau tak reti sila la resign
ramai-ramai atau jika perlu bunuh
diri...bunuh diri je ikut macam
ahli politik jepun.


hehehe hello saudara Zali...ramai je pemimpin sekarang yang gagal memerintah...apa kata you suruh mereka resign & bunuh diri sekali..skandal PKFZ, skandal BNM (loss billions), skandal MRR2, skandal stadium runtuh dek ultraman di Terengganu dan skandal mcm2 lagi..kalau nak senarai panjang beb!!!!

Berani pi la suruh....hang pun kecur telur gak...kahkahkahkah!

tengala said...

Asal barang Haram semua UMNO suka...
Nak pindah kuil haram,pusat sembelihan babi haram,ladang babi haram semua mereka bantah...siap buat demo sekali...
Satu lagi perintah Negeri Perak pun secara Haram jugak...
Makan duit haram tok sah cakapla..dah berguni2...

Anonymous said...

zali bongok..

Negeri PR rakyat aman
sekiranya UBN tidak
menimbulkan isu perkauman.

Bangang zali

kawan zali,sec 23 s.alam said...

KEPALA LEMBU TU DAH HILANG

ZALI DAH BAWA BALIK BUAT SUP

SEMALAM DIA BUKA PUASA MAKAN SUP

HARI NI ZALI TAK PUASA

DIA SAKIT PERUT...BERAK BERAK

kemboja said...

Lihat apa yg Ibrahim Sobri kata:
"Walau nyawa hilang....walau darah mengalir.."

Kah...kah...kah...
Aku rasa si mamat ni tak boleh tidur lena lepas ni...
Sure masyarakat India akan tengok dia semacam aje....

Padan muka....
Fanatik & extrimist membabi-buta...
Tanggung sendiri la.....

Anonymous said...

zali alkafirun

dah la,aku tak terlibat pun demo arak kepala lembu.

Anonymous said...

zali,

khairy kot yg usung kepaala lembu tu..

zali alkafirun said...

zali,apa kata kita usung kepala rosmah monggalia?
kepala dia tu ada babi,tu sebab la tak pandai pakai tudung..

Anonymous said...

usung sekali kepala maznah rais,rafidah aziz dan siti hasmah

Anonymous said...

salah seorang ketua bahagian umno di selangor terlibat.
beliau telah dikambing hitamkan oleh khir altoyol

Anonymous said...

woii..posa oii..sudah2 latu..
aku cadang sebelum ISA dimansuhkan elok masukkan 50 org yg demo tu ke Kamunting.
sekali dengan zali.

Anonymous said...

zali dan umno tak reti bulan posa ni.mereka biasa saja macam bulan lain

Anonymous said...

sokong usung kepala rosmah,maznah,rafidah dan siti hasmah

Anonymous said...

nak tengok macam mana 13 mei berulang kembali..

Anonymous said...

rosmah tu islamik ke?

Anonymous said...

utusan malaysia suka bermain api

Anonymous said...

ajaran islam sebenar berlandaskan al-quran dan al-hadis..
ajaran umno sebenar berlandaskan utusan malaysia

Unknown said...

orang yang buat demo ni memang lembu

Anonymous said...

mamat demo tu kata:

"Walau nyawa hilang....walau darah mengalir.."

Kepada sesapa tahu alamat rumah mamat nie kasi kat aku sbb aku nak kasi kepala lembu lagi kat dia. Dia
melalak tak tentu pasal..suruh pegi
perang baru tahu penakut. cakap aje
besar ptuihhh/.

Kalau jumpa mamat nie mahu aku penyepak dia.

kemboja said...

Api perkauman ditiup sendiri oleh Melayu Umno...
Mereka bukan sahaja mencabar malah telah terang2 menghina agama hindu dan Islam.
Mereka telah menanamkan bibit2 kebencian antara kaum di M'sia.

Pihak polis patut mengISAkan si Ibrahim Sabri and Mahyuddin Manaf dalam hal ini.

Ini lah "Baghal2" yg mencemarkan konsep "1 Malaysia"

Anonymous said...

Tidak lama lg umno dan mic akan bertelagah disebbkn permainan politik sendiri...

mail lambong said...

zali...jangan lah nak putar belit..

tujuan pemindahan kuil tu tak ada pun pihak media yahudi nak cerita..

pemindahan itu bertujuan kuil-kuil yang bertaburan di shah alam dihapuskan dan dipusatkan di satu tempat..

kan ke baik cara macam tu...

tak payah laa nak tabur propoganda yahudi kamu tu zali...kamu orang mana zali..dah lawat shah alam ke..

pesanan kepada orang yang masih atas pagar..tiada haraoan untuk yahudi menjadi baik..jangan was-was lagi tinggalkan parti yahudi kembali sokong perjuangan islam.kuatkan jemaah kita..bersatu dalam satu saf kepimpinan.amal maakruf nahi mungkar..

Anonymous said...

zali..perbezaan islam dan umno antara langit dengan bumi..
jauh sekali

Anonymous said...

zali yang alkafirun..
umno hanya tau demo hina islam dan agama lain ..
PR demo untuk keadilan sejagat,bantah ppsmi dan isa..

zali said...

en.faizal kata : 'pemindahan itu
bertujuan kuil-kuil yang
bertaburan di shah alam
dihapuskan dan dipusatkan di satu
tempat..'

kalau en.faizal kata begini saya
tak la kisah sangat en faizal...
saya faham keadaan en. faizal.

bukankah en faizal pun dulu ada
kata km serawak orang umno...

jadi saya ambil ni sebagai
hiburan saja en faizal.

mail lambong said...

aku nak dengar dari mulut zali sendiri sebab apa kau tak setuju.Apa alasan kau tak setuju

jika kau tak setuju bermakna kau setuju kuil bertaburan di shah alam..dengan adanya pemusatan yang dilakukan seperti di shah alam maka selepas ini takkan timbul isu kuil di bina di tempat yang tidak dibenarkan dan bertaburan tanpa kawalan..nanti tak ada laa pencacai umno menurun nombor disitu..sebab tu mereka marah..port menurun dah kena kacau..

mail lambong said...

oppsss..sori zali aku silap buat kenyataan..ketua menteri sarawak orang PR..insyaallah..selepas PRU-13

zali said...

anon 4:28 : perbezaan islam dan
umno antara langit dengan bumi..
jauh sekali

umno : parti
islam : agama

mana nak sama tapi tak tahu la
kalau pro pr dengan bangganya
kata pas = islam

pas = agama
islam = agama

pas ni cabang freemansoon ehh?
agama baru new world order?

zali said...

'pemindahan itu
bertujuan kuil-kuil yang
bertaburan di shah alam
dihapuskan dan dipusatkan di satu
tempat..'

en faizal buktikan dulu la benda
ni...macam tak pernah dengar je...

Anonymous said...

zali maha alkafirun..
umno tak reti amalan bulan posa ni,apa wajib,sunat

mail lambong said...

PAS dgn UMNO kedua-duanya tidak boleh disamakan dengan islam..

PAS bukan islam begitu juga UMNO

PAS adalah wadah perjuangan islam
UMNO adalah wadah perjuangan melayu

ahli-ahli PAS terdiri daripada orang islam tanpa mengira bangsa.

ahli-ahli UMNO terdiri daripada melayu,orang asli dan bumiputera

kesimpulannya ahli PAS wajib islamnya sementara itu ahli UMNO cukup sekadar bumiputera.

sebab tu kalau orang kata parti UMNO kafir zali tak boleh marah..sebabnya sendiri mahu ingat laaa..orang siam kedah pun boleh masuk UMNO sedangkan mereka tu agama Budha...

jadi tak salah aku kata UMNO kafir

Anonymous said...

zali..
jual arak tu islam ke?
isteri tak pakai tudung tu islam ke?

zali said...

'kesimpulannya ahli PAS wajib
islamnya'

eh eh eh en.faizal...
kan hari tu pas offer kapir boleh
bertanding atas tiket pas...

Anonymous said...

zali..
jual arak tu islam ke?
isteri tak pakai tudung tu islam ke?

mail lambong said...

bertanding atas tiket tetapi tak boleh jadi ahli kan..

mengaku aje laa zali umno tu kafir

Anonymous said...

zali..
jual arak tu islam ke?
isteri tak pakai tudung tu islam ke?

zali said...

anon 4:59 :

jual arak perbuatan
tak pakai tudung perbuatan

islam tetap agamanya.

tulis la nama sapa yang jual arak
sapa yang tak pakai tudung tu...

Anonymous said...

zali..
perbezaan islam yg di amalkan oleh pas dan islam yang di amalkan oleh umno jauh macam langit dan bumi

Anonymous said...

najib pm malaysia islam hadhari

mail lambong said...

sebab tu UMNO tak perjuangkan islam..dia perjuangkan melayu atasan UMNO aje..melayu terpinggir macam zali nie..jadi pencacai aje laa..

Anonymous said...

perbuatan umno jual arak tu islam ke?

Anonymous said...

zali

islam tak ajar penganutnya jual arak dan benarkan isteri tak tutup aurat..
hanya umno sahaja yang boleh

zali said...

orang umno masih bersyahadah,masih
bersolat,masih berpuasa,masih
mengeluarkan zakat dan pergi haji
en.faizal...

Anonymous said...

ni la keja umno alkafirun..
perbuatan dan amalan pun tak tahu apa persamaannya..
islam ke tu zali?

Anonymous said...

dan umno juga jual arak..
umno juga dayus tak berani keluar fatwa mewajibkan isteri pakai tudung

Anonymous said...

zali..

nabi tak ajar umatnya berarak dengan kepala lembu..
ajaran umno sahaja yang mengajar umatnya berarak bawa kepala lembu

Anonymous said...

zali alkafirun..
kau bagi tau aku agama apa ajar umatnya berarak bawa kepala lembu?

Anonymous said...

zali..

apa kes zahid bersahabat dengan ehud barak tu

mail lambong said...

zali said...

orang umno masih bersyahadah,masih
bersolat,masih berpuasa,masih
mengeluarkan zakat dan pergi haji
en.faizal...
.....................................

zaman rasulullah pun ada orang munafik yang zali katakan tu..

abdullah ubai masih bersyahadah,masih
bersolat,masih berpuasa,masih
mengeluarkan zakat dan pergi haji
en.zali

Anonymous said...

zali aldayuss..

amalan atau perbuatan mendedahkan aurat seperti yang diamalkan oleh rosmah mansor dan siti hasmah ali bertentangan dengan ajaran islam..

zali aldayus..
beranikah umno keluarkan kenyataan mengutuk amalan atau perbuatan ini

Anonymous said...

umno mengaku islam tapi menolak hukum islam..

Anonymous said...

umno yang mengaku islam benarkan judi di genting highland era arwah tun razak

Anonymous said...

UMNO ROBOH MASJID MANA PENDEMO UMNO

Firman Allah dalam Surah Al A'raaf pada Ayat 176 yang bermaksud. A'uzubILLAHi minas syaitonirrojim. "....tetapi dia cenderung kepada dunia dan menurutkan hawa nafsunya yang rendah, maka perumpamaannya seperti anjing jika kamu menghalaunya dihulurkannya lidahnya dan jika kamu membiarkannya dia menghulurkan lidahnya (juga). Demikian itulah perumpamaan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah (kepada mereka) kisah-kisah itu agar mereka berfikir." ShodaqALLAHul'Azim.

SIMPUL>>>>>Mereka kata mereka mempertahankan agama Islam,sebaliknya mereka lah yang mencemarkan agama Islam. Terlalu banyak sifat Abadullah bin Ubai dalam puak UMNO
dan dalam UMNO mereka mempunyai sikap anggok itu rukun mereka. Kita petik sedikit kata-kata HUMARAK


Teringat kata-kata hukamak yang menyebut: "An nas 'ala dini mulukihim." bermaksud "Manusia itu akan mengikuti cara hidup pemimpin mereka". Kalau dah pemimpin UMNO tu perangai nya... dah tentu penyokongnya pun turut sama,

WAllahua'alam ....

Anonymous said...

zali alkafirun

Anonymous said...

zali..
umno yang telah banyak membawa kerosakan dimuka bumi 1malaysia ini..

1,menerima sebahagian islam dan menolak sebahagian islam yang lain.
2,menghalalkan arak selama 50 tahun lepas.
3,pusat judi di genting highland dan pulau bebas cukai labuan.
4,memecat mufti selangor kerana mengharamkan pertandingan ratu cantik.

umnojohor said...

wakakak umno johor kian bimbang... ni dari umno johor sendiri punya blog

Ahli Parlimen Johor Masuk PKR?

Terdapat beberapa sumber menyatakan Anwar Ibrahim akan melawat sebuah daerah di utara Johor pada akhir bulan ini atau awal bulan hadapan.

Lebih menggusarkan daerah terbabit terdapat 2 ahli parlimen yang kedua-duanya bukan daripada Umno. Salah seorang daripadanya anak kepada seorang pemimpin tertinggi yang baru di pecat dari parti komponen BN.

Ada kemungkinan Anwar akan mengumumkan sesuatu pada lawatannya itu. Adakah negeri Johor mula membuka ruang kepada PKR?

Sepertimana kebimbangan yang dinyatakan DS Najib, pergolakan dalaman parti komponen BN memungkinkan menjejaskan BN. Tentunya parti komponen BN boleh beralih arah menyertai parti pembangkang pada bila-bila masa.

Namun Umno sebagai tunjang komponen BN yang berjuang selama ini untuk mengekalkan BN sebagai parti pemerintah. Dalam masa Umno sudah membuat pelbagai transformasi untuk menarik hati rakyat, janganlah pula sikap parti komponen mengagalkan usaha tersebut!

Anonymous said...

WOIIIIIII....PEMIMPIN ATASAN TERTINGGI UMNO/BN....AKU CABAR YANG BUAT DEMO KEPALA LEMBU TU KAU SUMBATTTTT MASUK ISA.....INI BARU BETUL KEGUNAAN ISA....BUKAN UNTUK KEPENTINGAN POLITIK KAU ORANG...INI SOAL PERPADUAN....KATA 1 MALAYSIA.....SUMBAT LA DALAM ISA MAMAT MANGKUK TU.....MEMALUKAN MELAYU/ISLAM SAJA....

Anonymous said...

CAKAP BERDEGAR DEGAR....BIAR DARAH MENGALIR BIAR NYAWA HILANG....SEKALI KENA JENTIK TELOQ DOK MENGELUPOQ.....LAGI SATU TAK LAYAK BEBUDAK UMNO PAKAI BARET HIJAU....AMIK LA WARNA HANGPA YANG KALER BIRU TU.... HIJAU TU KAN WARNA PAS DAN WARNA BERET KOMANDO....KAU ORANG INGAT SENANG KE NAK SARUNG BERET KOMANDO....KAU ORANG INGAT PERISTIWA SAUK....MENDIANG METTHEW TU...DIA SANGGUP MATI....WALAU KAKINYA DITEMBAK...TAPI DIA KATA ...AKU OK...MASIH BOLEH BERJALAN SENDIRI...TAPI BILA O GROUP....DIA DAH TAK ADA....MAKSUDNYA DIA SANGGUP MATI DARI MENYUSAHKAN KAWAN....PAS NI AKU NAK TENGOK MAMAT KEPALA LEMBU TU MASUK ISA KE TAK....KALAU TAK MEMANG 1MALAYSIA KENA TIPU....PANEH ATI BETUL AKU....

Anonymous said...

"Menurutnya, tiada sesiapa pun yang harus dibenarkan untuk mencabar atau mempersendakan sebarang agama di negara ini",...

Kt atas tu kenyataan Samy,.

Tengok betapa melentingnya Samy Vellu bila agama Hindu dihina oleh org islam,.

Tapi bila Islam dihina oleh DAP,.Mursidul AM PAS kata 'TAK PE'

Anonymous said...

en faizal,. klu begitu PKR lagi lah BESAR KAFIRNYA..hehehe

yg sebenonya,. ko la kafir laknaktullah

Anonymous said...

Dah baca dari atas sampai bawah. Terbukti sangat lemah tutur bahasa dan budi bicara dikalangan komentar mengenai isu ini. Yg suka memaki hamun dan menghina adalah dari kalangan mereka yg sangat anti dgn Zali. Pendapapat Zali ternyata mampu mengusik minda intelek sesetengah mereka yg cetek ilmu lagi emosional. Namun Zali dapat menangkis segala kutukan dan penghinaan dengan tenang dan dengan tutur bahasa yg elok. Mungkin inilah contoh seorang "pejuang". SYABAS ZALI!

Abu Amirul said...

salam perjuangan,
inilah puak-puak 'lembu', tak bertamadun.
teruskan perjuangan
dijemput ke askamakalikada.blogspot
dan sudi kiranya menjadi follower dan linkkan dalam blog perisik rakyat.
sekian, tkasih.

tengala said...

Kalau benar Ali Parlimen Johor nak masuk PKR elok tak usah terima lah..biar istihar jadi BEBAS...nanti PRU13 ramai sikit calon BEBAS...geng2 lompat nie tak boleh percaya lidah bercabang...
Anwar tak usah dok layanlah...katak sikatak nie memberi kesan yang buruk kepada pakatan...
Letak jawatan kita buat PRK baru senang cerita ..jangan aniaya undi rakyat

Anonymous said...

zali...

kena keroyuk nmpak,keroyuk bahsa indon aku gunapakai yg bertaburan begitu ramai dinegri slngor ni.. tenang & tenang seperti zali! menhadapi dajjal.. yg menyesatkan!..

zali

saya respect dengan zali,tak payah engkau mcam budak2 tu.. emosi sangat,sehingga sanggup mengkafirkan sesama islam/seagama dengan mereka ~tiada diklangan manusia yg diberi haq Allah SWT untuk mengkafirkan hambaNYA melain Allah yang menentu & menetapkan hambaNYA itu adalah seorang yang kafir!

wanita islam yg tidak pakai tudung haram & berdosa ..berdosa itu akan disekasa di neraka ~tapi tidak kafir selagi dia tidak murtad! tidak pakai tudung hanyalah meniru perbuatan/budaya org kafir

lelaki/wanita islam menjual & minum arak haram dan berdosa ..berdosa itu akan diseksa di neraka ~tapi tidak kafir selagi dia tidak murtad! perbuatan menjual & minum arak hanyalah meniru perbuatan/budaya org kafir

~perbuatan/budaya lim and singh & the geng

apakah berzina! itu telah jatuh kafir? sedangkan ramai jua wanita yg bertudung melakukan zina..

apakah merogol itu kafir? sedang ramai jua yg berserban melakukan rogol..

impak sedara seagama islam mengkafir sedara islam yg lain hukumnya berdosa ..berdosa itu diseksa di neraka!

islam adalah ad-din,sehinggakan perbuatan nak panjangkan kumis & janggutpun ada tertibnya ~kerana kalau tak dijaga ianya akan memperlihatkan kita org islam seperti perbuatan ..yahudi & orang kafir

kalau dilihat dalil2 yg diutarakan oleh budak2 dalam blog ini diorang seronok sangat mengkafir sedara seagama islam seperti mereka ~ apakah ini sudah satu perbuatan/budaya baru genarasi malaysia hari ini dan akan datang? kerana ada pendorongnya

membezakan islam dan kafir itu adalah dari kalimah syahadahnya laillaha ilallah muhamad rasulullah

Anonymous said...

maaf ..aku copy paste jer.. mintak topeng / PERUSUH2 1 AUGUST tolong ulas isu ni....

Pelik, sungguh pelik. Bila DAP hina Islam puak-puak PR/PAS diam membisu. Malah tuan guru mereka tampil kedepan membela DAP bagaikan membela anak emas kesayangan. Tapi bila beberapa kalangan ahli mereka membantah tentang pembinaan kuil berhampiran tempat tinggal mereka, mereka dituduh menghina agama lain. Maksudnya puak PR/PAS sanggup membuang saudara seagama mereka dan sanggup mengenepikan perjuangan utk agama mereka yg sama anuti. Begitulah bila sudah terlalu taksub dgn kuasa..takut nanti saudara seagama Hindu mereka lari dan tidak menyokong mereka lagi.
Isu kepala lembu yg diheret itu hanyalah simbolik terhadap MB yg bodoh berfikiran dan bersikap spt lembu dlm menangan isu ini. Apa bezanya dgn perbuatan meletakkan kepala babi dirumah seorang Islam di Melaka dan meletakkan kepala babi yg masih berdarah disebuah surau di Universiti Malaya sedikit masa dulu? Mengapa puak PAS/PKR tidak tampil membela agama mereka yg telah dihina? Mengapa? Jawablah..

August 30, 2009 9:09 AM

Anonymous said...

SEKARANG LAH MASANYA NAK BUKTIKAN TUJUAN ISA TU, SUMBATKAN LA DIORANG TU KAT DLM. DAH CONFIRM2 MENGGUGAT PERPADUAN KAUM/KETENTERAMAN AWAM.

KALAU TAK SUMBAT DIORANG TU, MMG BETULLAH ISA NI DICIPTA 'SPECIAL' UTK PEMBANGKANG JE

-ZALI YG INSAF-

Anonymous said...

tak ade maknanya zali dapat menangkis komen2 orang dalam blog nie.

Zali tu dah mmg berada dalam pihak yang menyokong rasuah kenapa mesti butakan mata dan pekakan telinga lagi.

Kapada anda yang masih menyokong zali and the geng tak de maknanya.. bagi aku ko dan zali sama aje.

Anonymous said...

kepada mamat August 30, 2009 9:09 AM


Tak ade yang peliknya cuma minda ko masih dikongkong oleh UBN saje.
cuba ko jangan baca UTUSAN or tgk TV3 mesti minda ko lebih terbuka.

itupun susah ke???

Anonymous said...

Duit upah umno banyak lagi ke zali....boleh buat tambang mak bapak ko pi umrah..maklumlah duit berkat....

kemboja said...

Aku tak hairan bila orang kafir mengata mengenai islam sbb mereka bukan islam. Tapi aku sangat hairan apabila orang yg mengaku Islam (mcm Melayu Umno) menghina islam itu sendiri. Mereka (melayu Umno) berkata dihadapan rakyat membela islam...tetapi...mereka sendiri juga lah yg menentang bila islam hendak ditegakkan.

Sesungguhnya Melayu Umno inilah yg paling kurang ajar.

Anonymous said...

mamat anom 6.34 tu sbnarnyer zali heheheh kantoi..nk menyamar tp x pandai..potong elaun bulan ni..padan muka!..

Anonymous said...

Memang otak orang BN ni dah disumbat penuh dengan taik selama 50 tahun.Mereka dah diajar agar membenci kaum dan ugama orang lain.UMNO kutuk india,cina..MCA,Gerakan kutuk melayu dgn india..MIC kutuk melayu,cina..tu jelah cara mereka nak kekalkan kuasa.Sekarang dah sampai zaman IT ni memasing puak dia jadi gila babi tak tentu arah.BN akan menuju kehancuran akibat sikap perkauman sempit mereka.

jebat said...

sudahlah zali. ko pergi jer imbangkankan dacing ko yg dah pun sengit tu. x payahlah ko buang masa ko nak membebel d sini sebab aku lihat idea ko x berlunas langsung bila ko mengeluarkannya, dan ko juga adalah dari golongan yg berfikiran katak d bawah tempurung. banyak maklumat ko x tepat dan banyak lagi yg ko x tahu perihal politik UMNGOK ko tu. ko nei masih mentah dan hanya layak komen cerita2 d panggung wayang.

Anonymous said...

Zali, kau dan pengikut kau dalam blog ni ajaran tarekat 1Malaysia berketua Najibguruji dan Bik mama tak sama dengan pengulas lain dalam blog ni.

Pasal Tok Guru kau punya akidah "Rakyat di dahulukan, pencapaian diutamakan" silap, itu ISLAM PLASTIK.

Sebagai orang islam akidah yang perlu di tarbiahkan adalah

"ISLAM DI DAHULUKAN, KEADILAN DIUTAMAKAN" baru islamik sikit.

Anonymous said...

Dah agak dah..umno yang bergaduh dengan MIC,pembangkang yang dikatakan menghasut yang akan dikenakan tindakan.Macam operasi lalang dulu lah bilamana umno bergaduh dgn mca,pemimpin pembangkang yang disumbat isa beramai ramai.
Isu kepala lembu ni tak adanya orang dok hasut.Samy Velu yang lihat sendiri dan keluarkan kenyataan terlebih dulu kepada orang india.Tangkap samy velu tu kalau taknak tangkap 50 orang yang mencetuskan isu perkauman tu gak.

Anonymous said...

BN dah nak hancur akan buat apa saja.Bagi Mereka alang2 hancur biar putih mata semua.

zali said...

[awal cerita]
harakah : kebanyakan responden tidak bersetuju dengan cadangan kerajaan negeri, memindahkan kuil Hindu ke kawasan kejiranan mereka.

[1/4 cerita]
harakah : UMNO Selangor akan mengemukakan permohonan mahkamah untuk mendapatkan perintah injunksi bagi mengetepikan keputusan kerajaan negeri membina kuil di kawasan majoriti umat Islam di Seksyen 23 itu.

[1/2 cerita]
TiPU : 1Malaysia dah tahu mengenai Protes pembinaan Kuil di Seksyen 23 Shah Alam yang didakwa dianjurkan oleh Persatuan Penduduk berarak ke perkarangan Bangunan SUK.

[3/4 cerita]
cuping merah : Wakil PR temu OCPD IPD S.Alam Sek11 pg td berhbg demo kepala lembu dan gesa polis tindak adil. Pimpinan PR kutuk sikap tdk toleransi itu dan minta rakyat bertenang.

[ending...belum jadi tapi saya harap ianya terjadi]
anon 11:15 : pemimpin pembangkang yang disumbat isa beramai ramai.

[pencetus masalah dan huru-hara]
khalid gagap : ssaaayyaaa tttaaaakkkk ssssaaaallllaaaahhhh!

zali said...

berita baik untuk ahli sarkis pr
semua...ni dia isu untuk anda
semua buat sarkis...

boleh berbuka puasa dengan
belantan dan pemedih mata serta
minum air gatal fru...

KUALA LUMPUR 31 Ogos - Harga bagi
minyak jenis RON95 dan RON97
dijangka naik berkuat kuasa
tengah malam ini.

Minyak jenis RON95 dijangka
dinaikkan 5 sen iaitu daripada
RM1.75 seliter kepada RM1.80
seliter.

Sementara itu, RON97 pula akan
dinaikkan daripada RM1.80 kini
kepada RM2.00.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri,
Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk
Seri Ismail Sabri Yaakob dijangka
mengumumkan kenaikan itu pada
petang ini.

Anonymous said...

zali alkafirun..

rosmah dah pakai tudung..

zali said...

cilok dari salah satu komen di era pasca :

Sila semak samada ini betul atau tidak

"Pasti mereka terperanjat jika diberitahu bahawa Pengerusi kumpulan penduduk ini adalah Mahyuddin Manap, kini ahli PKR Wangsa Maju.
Naib Pengerusi, Ibrahim Sabri adalah penyokong Anwar Ibrahim dan penggiat Reformasi yang pernah keluar masuk lokap.
Orang yang membaca doa di masa perarakan pun adalah ahli PAS yang dipercayai dipanggil orang sebagai Amin"

Anonymous said...

Abih ko dapat minyak free ke zali asyik dok suruh pr je buat demo.Minyak naik pun sokong zali bodoh ni.Biar umngok pulak buat demo,mereka kan nak jadi pejuang rakyat pulak skrg ni.

Anonymous said...

Abih ko dapat minyak free ke zali asyik dok suruh pr je buat demo.Minyak naik pun sokong zali bodoh ni.Biar umngok pulak buat demo,mereka kan nak jadi pejuang rakyat pulak skrg ni.

Anonymous said...

perutusan merdeka najib ibnu razak tidak memberi makna

Anonymous said...

Zali nak bagi orang kurang pahala posa dok kutuk dia.Takyah peduli..takdak pekdah..dia dah gelabah polis tengah cari dia bwk kepala lembu hari tu

Anonymous said...

Zali nak bagi orang kurang pahala posa dok kutuk dia.Takyah peduli..takdak pekdah..dia dah gelabah polis tengah cari dia bwk kepala lembu hari tu

Anonymous said...

YG BUAT DEMO TU PUN BKN ORG LAIN..ORG MELAYU PAS & PKR JUGAK KEHKEHKEH. NI LAH AKIBATNYE APABILA LEMBU2 PENCACAI PAKATAN MENGUAK, AKHIRNYA KAKI TERPALIT TAIK JUGAK.

TAKEBEER!...TAKEBEER!!...TAKEBEER!!! HUHUHU

Anonymous said...

amalan buka aurat bukan ajaran islam sebenar

Anonymous said...

Oiiii Jeffry:

Yang buat demo tu orang UBN orang kaulah. ko nie lembab betullah. orang dah jauh ko baru nak komen kekekeke.

Anonymous said...

zali zali.... sudahlah tu

Anonymous said...

Tahniah UBN nak naikkan minyak..tahniah zali kerajaan ko.

Anonymous said...

malam tadi tengok cerita HATI MELAYA rtm2..
rupanya dato onn pengkianat bangsa

Anonymous said...

ZALI ALKAFIRUN..
ORANG HINA ISLAM TU MASIH AGAMA ISLAM KE?

Anonymous said...

dato onn jaafar datuk kepada dato hishammudin pengkianat melayu..
beliau membawa bukan melayu kedalam umno..
tapi orang umno pandai sangat,menolak cadangan dato onn jaafar

Anonymous said...

kerajaan bani najib ibnu razak..
pemimpin umno hanya pandai melaungkan merdeka tapi takbir tak pandai

Anonymous said...

Kata Zali:

orang umno masih bersyahadah,masih
bersolat,masih berpuasa,masih
mengeluarkan zakat dan pergi haji
en.faizal...

Zali semuanya tak bermakna kalau kau bandingkan dengan hadis Nabi s.a.w. yang berikut:

"Sesiapa yang berperang di bawah panji kebutaan, marah kerana 'asabiyyah, menyeru orang lain agar bersikap 'asabiyyah atau membantu golongan asabiyyah, lalu terbunuh, maka kematiannya adalah jahiliyah" (Riwayat Muslim)

Kau dengar tu zali, perjuangkan asabbiyyah(perkauman:yakni menolong bangsanya dengan menindas kaum lain) bila mati masuk neraka sebab jahilliyah, sama seperti sembah berhala. Buat apa kau sembahyang, buang masa saje. keje sia-sia.

bani najib aldayus said...

rosmah lawa la tak tutup aurat,seksi,cun.buka lah lagi..

Anonymous said...

zali dan puak dalam umno tolak hadis.mereka cuma baca utusan malaysia

Anonymous said...

Augut 31,2009 1:24PM

buat apa kau sembahyang buang masa saje, keje sia-sia

nauzubillah minzalik.. ini ke ajaran emakbapak & tokguru2 PAS cow ..cow nie islam ke kafir kalau dilihat dari komentar.. nie

cow nie seorang murtad!!! kafir!!!laknatullah!!!!! patut kalau cow bukan kafir cow tunjukkan lah orang ihdinazsiratulmustakim..

Anonymous said...

layakkah seorang islam macam mahathir menghina islam dengan mengatakan jika islam dilaksankan di malaysia,negara ini akan mundur..
mahathir masih seorang islam..

layakkah seorang umno macam zali menghina umno dengan mengatakan umno mengamalkan rasuah..
zali masih seorang umno..

ahli PAS seksyen23 said...

apasal korang semua bodoh sangat.

yang terbabit kes ni bukan soal parti.

bodoh la ko poji..lain kali nak buat artikel pi buat research la apahalnya sangkut paut dengan umno,jangan la bagi malu parti pas.hal ni tak sangkut pun dengan mana parti politik pun,semua bersatu pas pkr umno

Pengerusi kumpulan penduduk ini adalah Mahyuddin Manap, kini ahli PKR Wangsa Maju.

Naib Pengerusi, Ibrahim Sabri adalah penyokong Anwar Ibrahim dan penggiat tegar Reformasi yang pernah keluar masuk lokap dan individu yang membaca doa semasa perarakan dikenali sebagai Amin seorang ahli PAS.

apa kata hang pi jumpa mahyuddin tu pi dengar sendiri cerita dia..jangan dok tabur fitnah. semua yang komen kat atas terlebih pandai kot,percaya bulat2 fitnah poji ni

Mr Joker said...

ahli PAS seksyen23 - erm... berapa Khir Toyo bayar dekat kau untuk menyamar..?

Kalau betul kau ahli PAS, berapa nombor keahlian kau..? bagi sini... nama dan no keahlian...

Berani kerana benar, takut kerana makan duit rasuah..!

Anonymous said...

umno yang ajar semua tu

Anonymous said...

ngok betul sahabat2 zali alkafirun ni..

Anonymous said...

zali kalau tidak mampu untuk menjadi pemimpin kepada rosmah,tak payahlah nak pimpin 1malaysia

Anonymous said...

zali pengecut nak hadapi prk dun seputeh

Anonymous said...

kalu setakat letak nickname ahli PAS seksyen23 utk menegakkan benang yang basah tak perlulah melalak kat sini.


Silap2 ko lah orang berperangai seperti binatang tu.

Anonymous said...

umno tidak mahu pilihan raya kecil dun seputeh kerana ketua umno kedah terpalit dengan masalah arak dan judi di negeri sabah

Anonymous said...

umno ngok pengecut tak berani lawan prk.dah kalah 7-1.kejap lagi 8-1

Anonymous said...

zali

kalau najib tak reti nak ajar rosmah tutup aurat,lebih baik ketua kau tu letak jawatan.kata pemimpin islam tapi bini macam yahudi

Anonymous said...

DATO ONN JAAFAR PENGKIANAT MELAYU KERANA MEMBUKA KEAHLIAN KEPADA BANGSA LAIN KE DALAM UMNO

kemboja said...

Bisala Pak.....pencuri mana mahu mengaku di mencuri...macam tu jugak la puak2 Melayu Umno yg kurang ajar tu....mana mau mengaku dpd umno...mesti dia ngaku dpd PAS ke atau PR ke. Maklum la dulu2 pernah joint sebelum melompat katak masuk UMNO,

Contohnya yg nyata si katak Ezam dan Lokman Adam. Cuba kau orang tengok apa yg Utusan Meloya suka tulis..."bekas ahli PKR" sedangkan mereka dah keluar PKR dan melompat ke Umno. Kenapa tak tulis ahli UMNO saja pada masa tu.

He...he...he....tektik busuk UMNO katakan.

Sbb tu aku panggil dia org Melayu Umno yg kurang ajar....

Anonymous said...

DAH KALAH 8-1 TAPI TIADA PUN DESAKAN SUPAYA PRESIDEN PARTI UMNO LETAK JAWATAN..BODOH AL DAYUS BETUL UMNO NI

Anonymous said...

kesian ketua orang muda umno tak dilantik jawatan menteri.bodoh punya kabinet la,last lantik idris jala pulak...

Anonymous said...

JEFRI,

KAU TAK BERTAUBAT LAGI YA. SEMOGA ALLAH MEMBERI PETUNJUK KEPADA MU JEFRI.

INGAT, MATI ITU SANGAT HAMPIR

Anonymous said...

ramai betul la penyokong2 dan pencinta keamanan, ramai la yg jadi sopan bila kononnya agama hindu dikeji ramai yg keluarkan surah2 la kononnya... tapi bila Islan dihina oleh DAP baru2 ni sumer diam. PENAKUT SESAMA BANGSA JE BERANI. inilah antara ahli perusuh2 pada 1 ogos ari tu...ISLAM SURUH KE UMATNYA MENGGANAS DIJALAN2 BERTEMPUR SESAMA ISLAM.... BODOHHHHHHHHH TAKBIRRRRRRRRRR naper x der yg bela Riduan Tee Abdullah yg teruk kena bidasss sesama bangsa dia...

Anonymous said...

riduan tee la pencetus masalah.bagi komen anak luar nikah pada mendiang teoh..kalau nak berdakwah tu,berhemah la.supaya penganut lain boleh terima.ni nak mencabar sj kejanya..

Anonymous said...

kesian dato onn,dilabel pengkianat bangsa oleh ahli umno yang beliau cipta..
ini kerana dasar hidup melayu yang menolak hidup islam

Anonymous said...

“Kebelakangan ini, usaha-usaha pihak tertentu untuk memurtadkan umat Islam berterusan. Usaha ini dipelopori oleh golongan bukan Islam khususnya Kristian.

Ini tidak pelik kerana seorang penganut Kristian yang komited dengan agamanya tentulah ingin mengembangkan ajaran agama yang dianutinya. Apa yang pelik ialah wujudnya anasir-anasir dalam UMNO dan NGO-NGO yang bersekongkol dengan golongan ini.

Artikel ini membentangkan secara ilmiah 6 kaitan terperinci puak-puak ini agar kita peka dengan masalah murtad yang semakin menjadi-jadi, khususnya sempena bulan Ramadhan yang mulia ini. Apabila ada ahli UMNO yang membicarakan soal murtad, eloklah kita sergahkan hujah-hujah ini didepan mukanya.

1. MENGHALANG HUKUMAN KE ATAS GOLONGAN MURTAD

Islam yang dibawa Nabi Muhammad SAW telah meletakkan garis panduan yang jelas dalam isu murtad. Selepas diberi penerangan dan penjelasan dalam satu tempoh jangka masa, hukuman perlu dikenakan ke atas golongan riddah atau golongan murtad ini. Majoriti ulamak berfatwa hukuman mati boleh dikenakan.

Di Malaysia, UMNO dan Sister in Islam merupakan golongan yang paling kuat menentang syariah Islam. Ini secara langsung menyumbang kepada gejala murtad.

2. KEMPEN MEDIA UMNO UNTUK BURUKKAN ISLAM

Dalam keghairahan UMNO menyerang PAS, UMNO mengambil keputusan menyerang sama syariah Islam yang diperjuangkan PAS. Kesannya, media UMNO selalu memainkan isu-isu yang memburukkan agama Islam khususnya Shariah Islam dengan harapan dapat menjejaskan imej PAS. Ini secara langsung membuatkan golongan muda-mudi yang kurang pegangan agama menjadi benci kepada Islam.

3. UMNO HALANG USAHA DAKWAH

Contoh termudah ialah universiti yang dibawah telunjuk UMNO seperti Uitm di bawah Misai Lebat menghalang apa-apa aktiviti usrah dan perbincangan agama dikalangan pelajar. Pada masa yang sama, pelajar diperlakukan seperti lembu yang dicucuk hidung apabila digunakan oleh UMNO untuk berdomstrasi. Usaha menghalang dakwah ini melemahkan lagi peganagn agama mereka.

Suatu contoh mudah. Sewaktu kelas berhubung faraid, seorang pensyarah Uitm membaca ayat Quran lalu menjelaskan bahawa bahagian anak lelaki dua bahagian dari bahagian anak perempuan (dalam harta pusaka). Pelajar-pelajar perempuan lantas bangun lalu mengatakan ayat ini tidak adil. Inilah contoh kejahilan pelajar Uitm yang jahil agama dek kerana UMNO..

4. UMNO membudayakan maki hamun Ulamak

UMNO membudayakan memaki hamun ulamak. Ulamak merupakan golongan pewaris Nabi yang memperjuangkan syiat Islam. Rata-rata ahli UMNO yang saya kenal amat benci kepada para ulamak kerana padqa mereka, ulamak merupakan golongan politik. Mereka lupa bahawa Rasullullah SAW dan para sahabat Nabi juga merupakan pemimpin negara. Ahli UMNo asyik dengan khayalan mereka hendak memisahkan Islam dari kehidupan dan politik. Ini membuatkan golongan muda menjauhi masjid dan ulamak dan akhrinya mudah murtad.

5. BUNUH / ISA ULAMAK

Contoh ulamak yang terbunuh ialah Ustaz Ibrahim Libya. Ustaz-ustaz yang cuba membantu umat ISlam yang disembelih oleh orang-orang Kristian di Ambon dahulu juga telah di ISA kan oleh UMNO. Mujurlah sebahagian telah dibebaskan.

6. MENGHALANG USAHAWAN ISLAM

Untuk menarik minat orang Islam kepada Kristian, golongan missionary telah mengeluarkan dana yang banyak. Sebahagian besar datang dari usahawan Kristian. Golongan usahawa Islam Melayu pro-PAS pula dihalang dan dilanyak perniagaan mereka oleh UMNO dan akhrinya usahawan Islam kekurangan dana untuk berdakwah. Contoh termudah ialah usaha UMNO menggunakan barua-barua mereka di dalam Biro Tatanegara yang memberi amaran kepada golongan professional tajaan kerajaan untuk tidak memberi sebarang ruang kepada usahawan Melayu pro-PAS agar lingkup bisnes mereka..

Harussani yang dahulunya cukup lantang menentang gejala murtad sudah menyepi sejak berkasih sayang dengan UMNO balik. Entahlah dunia..

PERGI JAHANAM UMNO!!!!

kemboja said...

Dulu bila pembangkang syorkan "Malaysia Malaysian"...puak2 Melayu Umno tolak bulat2.

Sekarang bila tembok perkauman yg di wujudkan oleh Melayu Umno nak roboh maka Si Najib laungkan pula "1 Malaysia".. tapi....penyokong2 dan sebahagian menteri2nya masih cuba mengukuhkan tembok perkauman yang ada....

Apa ni.....?????
Mulut aja nampak wangi....tapi kentot masih busuk.

Porahhhhhh...Melayu Umno

penduduk seks. 23 said...

maaf..perarakan ini diketuai oleh ahli pkr dan timb. nya adlh org PAS.Justeru, dlm isu yg melibatkan agama tidak timbul umo atau pas.harap maklum pasal kami di seks. 23 menentang pembinaan kuil.harap maklum dan jgn jd kan isu ini isu politik!

Anonymous said...

apasal la ramai sangat nak bela kuil himdu ni pas tu lak kutuk mereka yang bawak kepala lembu tu. bukankah TGNA pernah berkata yang DAP boleh hina Islam sebab mereka x paham dan ukan org Islam so masalah ni pun sama la gak kan heheheheheheheheh.

x payah la kecoh sgt nak jdi hero...isu arak kat 7eleven pun kalah ngan DAP nak jadi hero kuil la plak...

kemboja said...

Kenapa.....masih malu lagi ke nak guna nama UMNo.

Kah...kah...kah....sekarang ni rakyat sungguh terasa malu nak guna nama Umno sebab terlalu busuk, hanyir dan berbau hancing.

Jadi, bila nak buat sesuatu tu terpaksa lah guna nama PAS & Keadilan.

Dasar puak2 Melayu Umno yg kurang ajar.

Anonymous said...

PAS+PKR lembu keling. fullstop.

Anonymous said...

pas 4 Allz..

DAP didahulukan,
paria diutamakan,
liwat dijadikan adat,
kaum gay tinggi angkat,

Take your beer Allz...

Anonymous said...

pas 4 Allz..

DAP didahulukan,
paria diutamakan,
liwat dijadikan adat,
kaum gay tinggi angkat,

Take your beer Allz...

Anonymous said...

klo krang nak sokong pas aku x kisah tpe bile korang sokong DAP DAn PKR aku pelik sikit ar sbbnye dalam 2 parti tu bnyak org cina je..cbe tgk dalam PKR mgkin jwtan tggi ada 2 org melayu je...yg bwahnye bnyak cina .. klo xda 2 mlyu org tu ...maknenye cina ar yg ambik alih...lbih kung korag sokong cina memerintah negara ni ar..pikir2 ar sdiri..aku x sokong mane2 parti nye sbb aku pgkaji politik...

Anonymous said...

MEMANGLAH MELAYU YANG BODOH, KEPALA LEMBU YANG KENA ARAK PATUTNYA HINDU INDIA YANG NAIK MARAH NGAN MELAYU ISLAM, INI HINDU INDIAPUN DOK GELAK DGN ORG2 PR YANG BODOH, SI MELAYU PR YANG TUDUH UMNO MACAM2 NI DAH JADI BALACI PENDUKUNG AGAMA HINDU SECARA SEDAR TAK SEDAR, SEPATUTNYA DIA SOKONG N TOLONG N TEGUR YANG SESAMA AGAMA SECARA BAIK, SEMOGA ORANG2 YANG MUNAFIQ SEPERTI INI DIJANJIKAN NERAKA KEPADA MEREKA..DAN JUGA ORANG2 PR YANG GUNA AND MANIPULATE PERJUANGAN ORG ISLAM LAIN YG MERASAKAN DIRINYA DIPERKOTAK KATIKKAN OLEH ORG KAFIR YG MEMBUATKAN ISLAM BERGADUH SESAMA SENDIRI...SAPE KATA PAS ISLAM? SAPE KATA UMNO ISLAM? ISLAM ADALAH ISLAM, MELETAKKAN NAMA ISLAM DALAM PARTI SEBENARNYA SATU DOSA YANG HARUS DITANGGUNG OLEH MEREKA YANG BERSETUJU, ISLAM ITU SUCI, PAS TIDAK SUCI ADA BANYAK CACAT CELANYA DAN TIDAK PERFECT, EKNAPA MAHU MENGGUNAKAN NAMA ISLAM DALAM PARTI.....SEMOGA ALLAH MEMBALAS MEREKA2 YANG MENGGUNAKAN NAMA ISLAM TETAPI PENUH DGN DOSA DAN NODA..BIARLAH ISLAM TIDAK DIKAITKAN DGN NAMA PARTI ATAU BENDE2 KEDUNIAAN, KITA PRAKTIKKAN JGN GUNAKAN NAMA, DISEBABKAN RAMAI PENYOKONG PAS YANG JAUH PERANGAI IKUT ISLAM HANYA TAU BERPAKKAIAN SERBAN DAN TUDUNG LABUH TETAPP PERANGAI TAK TERJAMIN, JGNLAH BERANI GUNAKAN NAMA ISLAM KALAU ANDA TAU ANDA TAK PERFECT, SENTIASA BELAJAR DAN SENTIASA MENCARI...

Anonymous said...

PAS parti untuk org munafiq & pengecut! PAS gila kuasa, gila duit royalti gile keduniaan! PAS menggunakan nama agama Islam dan bertopengkan pakaian untuk mengaut duit dan kuasa! Sedarlah wakai umat Islam, masuk kubur nanti anda akan ditanya yang takde kena mengena dgn PAS! Berjuang untuk Islam!Bukannya berjuang parti BATU API MUNAFIQ iaitu PAS!PAS adalah parti untuk org kaki sumpah, ikut perasaan membuta tuli, suka fitanh dan tamak duit royalti, snaggup menipu pengikutnya supaya bersekongkol dgn kafir untuk menjatuhkan Islam yang lain! Semoga di bawah pemerintahan PAS yang kelam kabut dan tamak kuasa, semakin byk Melayu Islam ditindas, agama Islam dimalukan dan kuil dubina merata tempat atas nama kononya menghormati agama lain, padahal sesama Islam tak hormat langsung!!! PAS Munafiq!

Anonymous said...

Melayu bertelagah sesama sendiri, kuat meracun supaya bergaduh, hasut menghasut, tuduh tanpa bukti, semoga neraka dan balasan kubur bagi Melayu yang sebegini, taubatnya selagi tak minta maaf pada yang dituduh, selagi tu tanggungla sampai masuk liang lahat

Anonymous said...

hem...org melayu bgaduh sesama sendiri...cina dan india tegok je...ye ar bukan pe diorg seronok x lama lagi dpt memrintah ..org melayu jadi kuli..x pun kte kne halau dre negara sendiri..pikir2 kan lah...pgkaji politik..