"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 24, 2009

Lagi Wang Palsu Diedar Di Permatang Pasir

Reactions: 
Lagi wang palsu RM100 diedarkan kerumah-rumah bakal pengundi dan kali ini ianya dikesan dan dilaporkan berlaku dikawasan Kampung Pelet.

Dalam sidang akhbar yang diadakan di Markas Pemuda PAS, Kampung Pelet semalam, wanita PKR mendedahkan berlakunya perbuatan tersebut dan kali ini mereka menggunakan kertas yang lebih berkualiti untuk tujuan tersebut.

Beberapa banner yang mengelirukan dan tidak mempunyai lambang parti juga ditemui di kawasan berdekatan dan dipercayai ianya dibuat oleh pihak UMNO... kalau bukan UMNO, sape lagi?

19 comments:

Anonymous said...

Ya Allah engkau menangkanlah PR dengan majoriti yang besar. AMIN

Anonymous said...

zali...ko tgk cam mane parti perasuah ko

Anonymous said...

Aper nie, bir bir dan babi jadi modal BN..??? Lain bende tak der ker ?

Anonymous said...

betul pe..PAS tak sokong 'babi' n 'arak'...kn? konpius. kan de tanda pangkah pada babi n arak tuh.

Anonymous said...

a'ah...PANGKAH bermakna PAS tak menyokong arak n babi...betul laa.. yang diorang pi tanggal watpa? ke nak suh letak tanda betul..

boon007

Anonymous said...

sikit2 pasal duit palsu.....TP...OH TP ak kesian kt ko kesana sini g lokasi pencalonan smpai tinggal anak bini tp haram jadah hapak pun tarak .modal hang hanya mainkan isu sensitif antara parti n fitnah n kutuk...itu 1malaysia da tau la....
pasal duit palsu ni xkan la umno yg buat umno xsebodoh ni klo nk main tipu...byk lagi cara best2 umno leh pikir....busuk punye hati ini TP.....

Anonymous said...

prinsip PAS A.K.A PKR mudah...klo jumpe banner or something weird kene kt puak2 diorang keputusan diorang "umno punye kerja"
hekelehhhhhh busuk hati punye orang tuduh2 ada bukti ka TP?HANG BUKAK TOPENG LETAK KT JOBUR HANG LA!!!

CHAIRMAN KAGA said...

AKU TENGOK PARPUKARI ADA MEMAPARKAN GAMBAR WANG SERIBU RINGGIT KAT BLOG DIA, TAPI DIA UBAH GAMBAR YDP LETAK GAMBAR TOK GURU. NI NAK JADIKANNYA WANG PALSU ...

Hoi Anony said...

Kenapanya? dah jumpa puak umno edar duit palsu kena dedahlah, kesianlah kat pengundi-pengundi tu, kan memiliki duit palsu salah, kena tangkap susahlah mereka, lainlah puak-puak umno buat apa pun tak apa.

Anonymous said...

maaf.maklumat sebenar. seorg lelaki (PAS) ditangkap di Permatang Ara kerana mengedarkan duit palsu.

di bulan yg mulia ini jgnlah ditipu makcik2 di kg dgn mengatakan org BN yg buat walhal yg edarkan adalah org PAS. Apa hukumnya ni?

kalau tak percaya, datang dan tanyalah org kampung Indera Muda...mereka org PAS menyamar sbg org BN dan mengedarkan duit palsu. alhamdulillah, dgn kuasa Tuhan dia telah kantoi!!!!!

Anonymous said...

peh amacam TP xnk buat postng pasal org pas kantoi edar duit palsu ka?????xkan diam kot.....hhahaha

Anonymous said...

ala jawapan TP senang n simple je..."angkara org umno"

UMNO BOGHUK said...

HEHE..MMG LA BRO..ORG UMNO AKHLAKNYA ZERO!!MCM GAMPANG!!

Anonymous said...

TENGOK GAMBAR YANG TAK PAKAI & PAKAI TUDUNG TU SERONOK SANGAT BUAT PROMOSI TAKEPIG YANG PAKAI TUDUNG PULAK TAKEBEER ...PAS!

Anonymous said...

TGK ROSMAH AND THE GANG LAGI LA AKU MENYAMPAH.
PAKAI TUDUNG PN ORG UMNO NK KUTUK>

GELAP HATI ORG UMNO NI

Anonymous said...

TakePig & TakeBeer PAS!

CUPING MERAH said...

SEJAK BERGELAR ISLAM PALSU,PARTI PLASTIK,MAKIN BERTAMBAH-TAMBAH LA PALSU UMNO NI..

KESIAAANNN...

PENYOKONG NYA PUN PLASTIK KE?

bob said...

TAKEBEER = TAKBIR???
umno cakap kat pas takepig n take beer...diorang ni tak tau ke benda apa yg diorang buat main tu??? kalimah suci membesarkan Allah di persenda kan macam tu??? benda ni ke yg diorang ucapkan masa angkat takbir dlm solat??? mudah2an allah ampunkan mereka...ulaa ika kal an'am,bal hom adhol..bertaubatlah sementara masih sempat..jangan sampai Allah tutup hati diorang..kecewa nya Rasulallah tengok diorang ni..tapi takpe, Rasulallah bersabda yg mafhum nya "barangsiapa yg berjuang atas dasar bangsa,mereka bukan dari kalangan ummat ku.." nanti kat padang mahsyar cari lah nabi yg sudi mengaku diorang ni ummat mereka..tapi ada ke???
LU PIKIR LAH SENDIRI!!! (nabil cakap)

Anonymous said...

Hairan tiada tindakan yang diambil oleh polis atau mana agensi kerajaan, mahupun pihak bank negara kerana wujudnya begitu banyak wang palsu disana.. tindakan pantas harus diambil sekiranya terdapat perkara sebegitu berlaku bahkan tindakan atau hukuman yang setimpal wajib dikenakan kepada mana2 individu atau pihak yang bertanggungjawab mencetak wang palsu tersebut. Perbuatan tersebut boleh melumpuhkan ekonomi negara yang kian tenat... Perosalan mengapa ini berlaku? mengapa tiada tindakan pantas untuk menangani perkara tersebut dan sepatutnya dikenakan OSA/ISA.. UMNO sendiri yang menghancurkan negara dan merosakan ekonomi dinegara sendiri, seharusnya rakyat perlu menolak Kerajaan UMNgok nii..hancur hancur hancur..hancur UMNO


Petanda