"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, October 07, 2009

N-31 Bagan Pinang: Menifesto Calon Pakatan Rakyat

1. Assalamualaikum dan salam sejahtera. Terima kasih kepada pihak media kerana melaporkan dengan adil aktiviti saya, PAS dan Pakatan Rakyat sehingga petang ini.

2. Kesempatan ini, ingin saya sebutkan beberapa fokus kempen saya serta agenda kesejahteraan yang ingin saya tawarkan kepada pengundi N31 Bagan Pinang.

3. Ikhlas saya katakan bahawa di Port Dickson, khususnya di Dun Bagan Pinang ini terdapat banyak isu malar segar yang perlu ditangani bersama.
  • Daripada 13 permasalahan yang dekat dengan rakyat, umumnya rakyat mahu isu penaiktarafan jalan utama dari Telok Kemang ke Pasir Panjang segera diselesaikan.
  • Kedua, rakyat mahu masalah perparitan yang menjadi punca utama banjir kilat, pembiakan lalat serta nyamuk segera diselesaikan.
  • Ketiga dan terakhir, rakyat mahu isu alam sekitar yang melibatkan Pantai Port Dickson kerana dengan berbuat demikian, bukan sahaja menggamit semula kehadiran pelancong malah menjana ekonomi setempat.
4. Ikhlas saya katakan, kemenangan saya tidak akan mengubah lanskap kuasa kerajaan negeri. Tetapi, kemenangan ini akan membawa satu lagi ‘kehendak rakyat’ ke Dewan Undangan Negeri. Pakatan tambah satu kerusi Adun lagi, menjadikan 16 keseluruhannya. Umno tinggal 18 kerusi sahaja. Beza kerusi kita (Pakatan) dan BN hanya 2 kerusi sahaja. Semoga inilah yang dikatakan bersama kehendak rakyat.

5. Tahun lepas, Datuk Shaziman Abu Mansor kata di Parlimen, tiada peruntukan untuk membaiki jalan di sini. Sedangkan tanggungjawab membina jalan sebenarnya di dalam Senarai Persekutuan (Federal List). Jadi, Umno tidak perlulah memperbodohkan rakyat dengan kempen adakah saya mampu memperbaiki jalan jika saya menang.

Sedangkan jika Tan Sri Mohd Isa Samad menang sekalipun, itu bukan tanggungjawabnya untuk membina jalan. Maka, saya akan senantiasa membawa isu penaiktarafan jalan ini di Dun kelak, di samping membantu Ahli Parlimen Telok Kemang membawa isu ini di Parlimen. Sama ada jalan siap dulu, atau Umno tumbang di Negeri Sembilan, biarlah rakyat terus membuat perhitungan.

6. Begitu juga dalam isu perparitan, Port Dickson dikenali khalayak tempatan sebagai Bandar Pembiakan Lalat, Banjir Kilat dan beberapa lagi. Akar masalah pada segala permasalahan kedua ini adalah sistem perparitan yang tidak efisyensi.

Pembiakan lalat adalah natijah pada masalah perparitan. Bau busuk juga adalah natijah pada masalah perparitan. Banjir kilat yang berlaku setiap kali musim hujan juga adalah natijah pada masalah perparitan. Selesaikan akan masalah, bermakna selesailah segala natijah/masalah berantai tersebut. Selesaikan masalah perparitan, insyaAllah selesailah segala yang membelenggu rakyat hampir sedekad ini.

7. Saya yakin rakyat tempatan tahu tentang privasi pantai awam oleh segelintir pemimpin Umno bersama-sama pihak tertentu. Saya yakin, rakyat tempatan semuanya tahu isu masalah sampah-sarap ini berpunca oleh sistem pengangkutan sampah oleh syarikat SWM. InsyaAllah, pengalaman menjadi sukarelawan dan aktivis alam sekitar dan kemasyarakatan, menjadi pengerusi ‘No Incinerator Broga’; saya sedia mengetengahkan idea-idea yang lebih progresif demi kepentingan rakyat.

8. Dalam maksud yang lebih mudah, manifesto saya untuk rakyat adalah memperjuangkan kesejahteraan dan kualiti hidup rakyat khususnya di Telok Kemang. Jadikan Adun Bagan Pinang sebagai satu lagi suara pendesak di Dewan Undangan Negeri (DUN), agent semak dan imbang terhadap projek-projek terbekangkalai serta urus tadbir kerajaan negeri yang dilihat pincang dan pembaziran oleh kerajaan Umno dan Barisan Nasional.

BERSAMA KEHENDAK RAKYAT

Zulkefly Mohamad Omar
Calon Pakatan Rakyat

5 comments:

PUTRA MERDEKA said...

Apahal pulak tetiba kata undi PAS sama dengan undi yahudi? kan undi PAS dijanjikan syurga oleh ulama dalam semak PAS Nik najis mur'shit'dol PAS. Alangkan tengok muka ularmak menyemak mereka pun boleh pahala ini kan pula menyokong, mengundi dan memenangkan parti PAS? PAS kan isle..isle kan PAS! macam mana boleh kata undi PAS sama dengan undi yahudi...tarik balik yang berhormat...36.6 sangkaan jahat!!!

Penulis tak sangka jahat, malah penulis yakin akan apa yang dinukilkan...sebab? sebabnya cukup banyak, Kalau PAS dah bersekongkol dan bersekedudukan dengan DAPig yang memang menentang Islam, apa beza PAS dengan DAP? DAP pula adik kepada PAP di Singapura yang merupakan anak emas rejim zionis yahudi. Itu sebab kepentingan Singapura semenjak keluar dari Tanah Melayu dahulu telah dijamin dan dipantau rapat oleh Israel melalui Amerika.

PAS pula hari ini sudah menjadi 'anjing' belaan Anu-war Aljuburi dalam menjaga undi orang melayu yang taksub dan buta hati. Satu dunia tahu Anu-war Aljuburi ialah peliwat tegar yang juga menjadi 'anjing' peliharaan Amerika dan bossnya Israel untuk menjatuhkan kerajaan Islam yang dinamik dan moden dibawah pemerintahan kerajaan BN.

Itu sebab Anu-war Aljuburi begitu lantang dan berani menggila dan berjaya memecah keamanan dan kemakmuran hidup bernegara semenjak tahun 1997 lagi kerana dia tahu bahawa boss nya Yahudi laknatullah berada dibelakangnya untuk menjaganya.

Bani Israel ini jelas musuh Islam, tak heran lah dia memerangi orang Islam, namun yang lebih bahaya apabila musuh itu wujud dan hadir dari dalam umat Islam itu sendiri. Orang yang mengaku dan menunjukkan dirinya Islam tetapi sikap MUNAFIQ PAS itu lah yang menjadikan PAS ini lebih bahaya dari yahudi dalam konteks negara kita Malaysia.

Kewujudan PAS sendiri yang keluar dari jemaah melayu dan Islam apabila haji ahmad fuad kalah dalam pertandingan menentang pengerusi UMNO jelas bertentangan dengan asas Islam yang menyeru kepada perpaduan.

Menjadikan agama sebagai topeng untuk mengaburi mata masyarakat serta mengeluakan pelbagai dakyah karut hingga menyebabkan masyarakat Islam berpecah seperti - mengkafirkan orang Islam yang lain, haram makan sembelihan orang islam yang lain, tidak sah sembahyang dibelakang imam orang islam yang lain hingga wujud sembahyang 2 imam, penceraian berlaku, persaudaraan sesama keluarga terputus kerana taksub sesat yang menafikan Islam nya orang lain, jihad yang salah hingga pemberontak yang menentang Kerajaan Islam di memali disifatkan sebagai syahid, boleh menentukan sembahyang seseorang itu sah atau tidak, gaji halal atau haram, tengok gambar dapat pahala, undi PAS dapat syurga dll lagi kesesatan demi kesesatan yang dicipta oleh ulama mereka.

Apa yang dilakukan oleh PAS ini sebenarnya adalah agenda yahudi dalam memecahkan perpaduan umat, perpecahan ummah ini akan menyebabkan umat islam mundur dan ketinggalan, walau bukan yahudi atau Israel yang meneroka bumi bertuah ini namun kehadiran dan kewujudan PAS ini jelas sudah cukup membantu mereka meneruskan agenda jahat mereka kepada ummah dan negara Islam.

Akhirnya terbukti apabila PAS, hadi,nik aziz dan pemimpin-pemimpin PAS berpelok mesra dengan DAP yang sebelom ini dilihat seteru yang tak kan boleh duduk semeja atas prinsip dan ideologi politik yang amat bertentangan seperti langit dan bumi.

Tapi kalau sudah memang niat penubuhan PAS itu jahat maka Allah sendiri akan menunjukkan kebesarannya akan bertapa terpesong dan sesatnya puak PAS ini.
Melihat kepada tawaran syurga nik aziz kepada penyokong dan pendokong nya teringat kepada kisah Dajjal di akhir zaman yang menggenggam syurga bagi mereka yang mehu mengikutinya atau neraka bagi orang-orang yang kekal, tabah dan sabar dengan Islam sebagai agama nya...Jadi apa beza nik aziz dengan Dajjal?
Dajjal tentunya panglima kepada bani Israel yahudi laknatullah...!

Sendiri Mau Ingat!!!

Eden Undi BN!
Hidup UMNO!

Anonymous said...

RAKYAT BAGAN PINANG MARI KITA BERSATUPADU TOLAK PAS BUNGKUS PAS MASUKKAN KE PETI SAMPAH! TIDAK ADA APA-APA YANG MEREKA BOLWH BUAT HANYA MEMESONG DAN MENYESATKAN!

Anak Lenggong said...

hUH PUNYA LAA HEBAT MAMAT NI BERJANJI..KALAU DAPAT TU BOLEH DILAKUKAN KEE..KO INGAT SIKIT SOAL KEMISKINAN JIRAN DOPAN RUMAH KO TU TAK KO JENGUK DAN AMBIK TAU NI NAK BERJANJI KAT TEMPAT YANG TELAH MAJU DAN KAMPONG LAMAN ORANG LAIN...PIEERAAHH MANGKOK..RAKYAT SETEMPAT DI LENGGENG PUN TAK PERCAYA KAT KO SEBAB TU LAA UDAH 3 KALI KO KENA TENDANG..WOII MINANG SEDAR LAA DIRI SIKIT...NIE HA'AA...

‘Nak tegolak ado, nak muntah ado, nak tekinciet pun ado’ kata sahabat-sahabat dari Negeri Sembilan, bila terdengar setiap kali ada Pilihan Raya Kecil adalah calon-calon PAS khawarij ini buat manifesto untuk memancing undi.

Manifesto kelentong ‘Kerajaan Kebajikan’ yang ‘pakatan’ PAS, DAP dan PKR buat dalam PRU12 sehingga memperoleh kemenangan di lima buah negeri, macam mana ? Sudahkah ditunaikan ?

Apa jadi dengan manifesto kelentong ‘Kerajaan Kebajikan’ di Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Kelantan ?

Agak-agak kawanlah, mungkin manifesto Anwar Al jub sahaja yang menampakkan kejayaan, ia itu ‘sama rasa, sama rata’, ‘berbagi-bagi rasa’ , itu pun hanya kepada golongan-golongan yang seangkatan dengan Anwar Al jub sahaja…………

Kalau Anwar Al jub jadi PM, kawan rasa filem “BRUNO’ tentu dah berbulan-bulan ditayangkan dalam pawagam di Malaysia.

Berbalik kepada manifesto calon PAS di Bagan Pinang, ini kawan salin 100% dari blog pro PAS khawarij untuk tatapan semua

Anonymous said...

Kesian putra merdeka dan anak lenggong. Dok asyik kena kutuk je. Agaknya makin bebal depa yek.....

romy125z said...

HE HE HE....SIKIT MASA LAGI AKAN TERBONGKARLAH
RAHSIA WANG YANG DISALURKAN DARI YAHUDI KEPARAT
BUAT ANWAR AL-JUBURI...

SORANG-SORANG AKAN DIDEDAHKAN!!!
PASTINYA ANWAR TIDAK LENA TIDUR!!!
HE HE HE.......

NIK AJIS???
SAMPAI SEKARANG TIDAK ULAS BERHUBUNG
ISU BALAK DI KELANTAN.
AWAT NIK AJIS SENYAP???

ADUN PAS YANG DITUNTUT RM3 JUTA
OLEH BEKAS ISTERINYA JUGA SEDANG MENGELUPUR
AWAT SEKAT KEBEBASAN MEDIA DALAM HAL INI???

BAGAN PINANG NI DAP NAMPAKNYA DIAM,
PASAL APA DIAM SEMACAM JE???
OH..TAK YE...ISU KG BUAH PALA LAH....

SI LIM GUANG ENG DAH PENING
SEHINGGAKAN MUNTAH BERDARAH TU.
MANA TAKNYA, SEKALI KANTOI OLEH RAKYAT
YANG DAP SEBENARNYA MENJUAL TANAH
TERSEBUT KEPADA PEMAJU!!!

BELUM KOREK KES TANAH WAKAF ISLAM LAGI TU.
TAK LAMA LAGI WE ALL NAK KOREK LAH!!!

KARPAL PI MANA??
LAMA SENYAP JE......
UNTUK PENGETAHUAN RAMAI
KARPAL SEKARANG BERADA DI BOLLYWOOD,
BERLAKON DALAM FILEM,
KARPAL NEHEE KARAM!!!

BAGAN PINANG???
SEHARUSNYA BN MENANG!!!
MENANG DEMI MENERUSKAN
AGENDA ISLAM DAN PERPADUAN

1 MALAYSIA