"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, October 08, 2009

N-31 Bagan Pinang: UMNO/BN Parti Samseng..!

Lebih enam orang petugas Dewan Pemuda PAS (DPP) dipukul dan ada yang ditetak dengan parang oleh sekumpulan lelaki ketika sedang bertugas di beberapa tempat termasuk di markas induk DPP di Bagan Pinang.

Dalam kejadian jam 3.30 pagi tadi, sekumpulan lebih 20 lelaki bermotosikal dan juga kereta dipercayai penyokong UMNO/BN telah menyerbu dan menceroboh markas induk DPP dan menyerang petugas yang berada di situ.

Selain ditumbuk, pemuda PAS terbabit juga dihalau keluar meninggalkan markas itu.

Turut difahamkan ramai lagi petugas PAS dipukul malah ada juga yang dikejar dengan parang hingga ke rumah.

Seorang Exco DPP, Suhaizan Kayat yang maklum berkenaan kejadian tersebut berkata, penyokong UMNO/BN terbabit tidak berpuas hati kerana mendakwa pemuda PAS telah menjatuhkan bendera dan kain rentang parti mereka.

"Mereka tuduh kita jatuhkan bendera dan poster UMNO/BN. Mereka semua datang ke markas induk, terus tumbuk petugas kita bertubi-tubi. Bayangkan mereka menyerang dari luar markas sehingga ke dalam markas," ujar Suhaizan yang juga Ketua Penerangan DPP.
Kejadian sama juga berlaku di beberapa lagi markas pemuda yang lain dan semua bukti beserta maklumat lengkap sedang dikumpulkan.

Suhaizan juga kesal di atas kejadian itu menganggap penyokong UMNO/BN tersebut bertindak membelakangi undang-undang.

"Sepatutnya kalau ada bukti, buat lah laporan Polis, bukannya datang serang macam ni," katanya.

Ekoran kejadian tersebut, DDP telah mengarahkan semua pemuda di seluruh negeri datang ke Bagan Pinang hari ini bagi membantu gerak kerja kempen dan juga meningkatkan tahap keselamatann di sini.

Satu taklimat khas kepada pemuda yang hadir akan di adakan malam ini di markas induk mereka.

"Kita arahkan semua pemuda seluruh negeri datang bantu kita di sini, kita bukan nak buat kacau, tapi kita nak berkawal untuk keselamatan," ujar Suhaizan lagi.

Mereka juga yakin tindakan penyokong UMNO/BN tersebut sebagai terdesak dan cuba memerangkap pemuda PAS agar bertindak agresif bagi dijadikan modal kempen mereka.

"Kita yakin, ini satu provokasi dan perangkap mereka. Modus operandi sama sebelum ini diguna Abdul Azeez, tapi nampaknya tak berjaya. Jadi ini dia agenda mereka seterusnya," ujarnya lagi.

Dalam perkembangan lain, seorang saksi mendakwa dia melihat kumpulan samseng tersebut menggunakan senjata semasa melakukan serangan di beberapa tempat lain.

"Saya nampak mereka guna kayu, topi keledar, pedang dan senjata lain seperti besi semasa melakukan serangan," dakwa seorang saksi yang tidak mahu namanya didedahkan.

Selain mengoyakkan poster dan kain rentang PAS, samseng terbabit juga dikatakan turut memecahkan cermin dan merosakkan kereta milik penyokong Pakatan.
Berikutan itu DPP akan mengadakan satu sidang media tergempar dai Pejabat Agung PAS Jalan Raja Laut, jam 11 pagi ini.

162 comments:

blues untuk rakyat said...

BILA DA TERDESAK.....

PERANGAI PUN JADI MACAM SIAL>......

MANA PUAK2 yang nak perjuang kan MELAYU tu....

aku nak tanya.....

pasai apa pukul orang melayu jugak......

kenapa tak pukul cina DAP ke.... cina KEADILAN ke....


BANGSAT PUNYE PUAK UMNO......


guna PUKIDA.... tapi tak berani lawan 1 by1....

Anonymous said...

umno memang bacull..puak2 cibai ni mana ada telur..dah jual buat modal main judi..
g jahanam la umno

Anonymous said...

dalam 360 ari tu bukan main ketua pukida nafi yang pukida ni samseng

terbukti yang pukida memang smaseng. diliwat dan diperkuda klongsi gelap

@L said...

nie la UMNO..konon protect melayu..
kat jer la nk protect kuasa ko..
dah terang dasar tu kebangsaan..mkdnye perkauman la tue..lembu!..

Anonymous said...

Mana pergi nya pencacai najis@taik UMNO sekarang ni bukti dah jelas gambar pun ade sekarang sapa yang samseng/penyamun....

UMNO menjahanam kan org melayu
UMNO pengganas bangsa
UMNO pengkianat bangsa
UMNO menyesatkan agama
Say NO for UMNO

blues untuk rakyat said...

hehhh tangan aku pulak tengah mengigil nak cepuk 3 ekor beruk umno depan aku ni.....

aku tengok muka depa ni sebijik macam sial....

sial pon tak macam depa.....

Anonymous said...

babi kalau cedera memang bahaya, dia akan sondol org, biasanye kat tempat aku ni, org akan tembak je babi2 ni, dan babi yg paling ganas adalah Babi Negara.

SAMSENG ISLAM... said...

HOOOII KETUA POLIS NEGARA...KAU NAK BUKTI APA LAGI...tunggu berlaku PEPERANGAN baru NAK BERTINDAK?...Tak cukup BUKTI KEPALA BAPAK KAU...Dah terang lagi bersuluh..KERAjaan BN UMNO menggunakan SAMSENg atau DI BAWAH PERENTAH SAMSENG...kau tunggulah ORANG LAIN AKAN BERTINDAK BALAS...satu MALAYSIA nanti HURUHARA...itulah yang BN UMNO tunggu2 untuk isytihar DARURAT...LAWAN TETAP LAWAN..biar semua orang susah kalau itu yang KAU ORANG NAK..

Anonymous said...

Padan muka..bila kena batang hidung heboh satu dunia. Perbuatan durjana pada banyak PRK lepas tak ambil kira. Sekarang dah sampai masa gilirang hang pulak...Jangan pulak rase teraniaya. Siasat dulu siapa punya angkara..Tapi dlm banyak-banyak kes, puak-puak PAS/PR yg selalu mulakan.. Sekarang terimalah akibatnya oleh tangan2 orang nogori..Nak lagi? nanti den santau ikut angin...kemuntah darah hang....

Anonymous said...

SEBARANG LOGO BN DAN LOGO UMNO PADA BAJU ATAU APA SAJA BARANG YANG DIBAWA TAK MEMBUKTIKAN MEREKA ORANG UMNO/BN. TAK CAYA TANYA NIK AZIZ. TOK GURU YANG AJAR. JANGAN LAWAN CAKAP TOK GURU. TAKEBEEERRRRR!

Anonymous said...

Ala...Nik Aziz kan dah cakap; tak semestinya yg pakai baju PAS tu orang PAS yg buat (pukul Azeez). Kes ini pun sama. Tak semestinya si penyerang yg pakai baju/lambang UMNO/BN orang BN. Mereka mungkin orang PAS/PR yg dah desperate nak timbulkan masaalah, nak tunjukkan pada umum kononnya UMNO/BN ni samseng..

Dah tahu dah tipu helah muslihat PAS/PR nih...semuanya diajar oleh Tuan Guru Nik Aziz mereka sendiri. Jangan nak putar belit dan pusing cerita...Orang kampong den semuo dah tahu..ekau orang PAS pembohong, penipu bosar....

Anonymous said...

ini la ajaran PKR kepada politik kita... terima ja la... asyik korang ja buat... sesekali merasa apa salahnya.

Anonymous said...

TP bukti xda jgn duk kata ni umno punye kerja...siasat dulu entah geng pas si DAP punye kerja saja nk pecahkan kaum melayu...

Anonymous said...

peh real mamat tu letak sirap kt kepala......

Anonymous said...

hara jadah punya penyokong umno.pengecut!

Anonymous said...

UMNO xsebodoh tu klo nk wt benda2 camni ......nmpak sgt ni pihak ketiga punye angkara....xkan terang2 umno nk wt jahat pukul org cm2..

Anonymous said...

pengecut menda?
kes x tutup lg polis tgh siasat belum tentu ni keje UMNO wahai anon 1:30

Anonymous said...

xlama lg kepala TP pulak pecah hahahaha

Anonymous said...

memang umno punya keje la..orang bangang je yang tak caya

aku kat sana aku tau la..umno beb umno confirm!

Anonymous said...

biase la bro 1:30 klo penyokong pas kene usik sikit depa tuduh org umn punye angkara...da biase kene tuduh cmni....xkan xpaham lagi kot puak2 depa ni kaki maki hamun n tuduh org....

Anonymous said...

buat apa susah2. letak jer bom kat maskas PAS tuh. kalau2 orang2 UMNO datang serang, letupkan ajer bom tuh. biar sama2 mati. barulah xder fitnah. orang UMNO pun xberani nk serang. PAS pun xberani nk provok.

Anonymous said...

1.34 betul ka ni?hang jgn main hembus la....ak da jemu la dengar statement org pas ckp "ak ada kt sana "hhhhhmmmmmmmmm

Senjaliza said...

Kebal mamat tu..baju je koyak lurus kat belakang..tak luka punn. ah aha. bagilah cop "diluluskan kebal oleh sirim (M) sdn Bhd. Agaknya dia belajaq ilmu cobra kat GOBALA A/L COBRA..

Anonymous said...

ahahah to senjaliza ak setuju ngn ko....die mmg kebal bajo koyak tp xluka....hahaaha ak rase baju die mmg da koyak la...gambar kete kemik tu TP snap kt bengkel ketuk mana ?hahhaha

Anonymous said...

tu darah ke dakwat merah or sirap?

Anonymous said...

hahhaha satu artikel yg menggelikan ketiak 1 mlaysia....Nk wt cerita nk suh ramai2 penyokong fanatik pas datang serbu bagan pinang la tu.....ak tau la kt sini xramai puak2 pas.....

Anonymous said...

kepada fanatik pas yg bakal datang ke situ jgn lupe bawak sirap sorang sebotol, dakwat merah sebotol and baju koyak2....leh wt artikel cmni lg..best2!!!

Anonymous said...

ops ak tambah lg....bawak cat merah sekali baru lg real....

A.Zawawi said...

Biasale biarlah poliz siasat dan siat...

Anonymous said...

aku mmg ada kat sana..mmg umno yg buat
apa nak pelik kalau umno tak ngaku? parti tua tu memang kita kenal sangat dengan penyakit sindrom penafian
so dah terang puak2 bangang ni yg buat, diaorang tak nak ngaku tu lantak lah
tp aku ada kat sana dan aku cnfirm 100% budak2 umno punya keje
msa diaorang datang tu dengan muka dan perangai macam org takde akal, memekik2, mmg sah msa tu diaorang tengah mabuk
kalau minum air kencing setan, bukan anak setan ke namanya tu

Anonymous said...

bro anon 1:58 kami da bosan n nk tergelak klo ada org ckp "ak ada kt sana"
hahhahahhahha

Anonymous said...

lantak la nak caya ke tak..ko ada ke kat sana..takde kan

so diam n tutup mulut busuk ko tu..sebab aku tau ko baru minum air kencing setan macam bebudak yg serang aku ngan member pg tadi

jangan ingat kitaorang blah k..klu berani datang sorang la pastu pilih nak lawan ngan sape..bacul!

TEKONG DARAT said...

BETUL KE TAK BETUL CERITA NI, BELAKANG KIRA...
PUAK2 YG SOKONG UMNO, DAH KONFIM CALON BAGAN PINANG KORANG PERASUAH, KENAPA DI PERTAHANAN LAGI?...
DAH TAKDA PEDOMAN SANGAT KE DALAM HIDUP?...
KE RASUAH NGAN POLITIK WANG TAK SAMA?...
NAUZUBILLAH...

Anonymous said...

xsabar rasenye nk tunggu hari pilihanraya kt situ...bukan apa seronok tgk puak2 hijau putih berkumpul terkinja2 bersorak pakai songkok putih...da mcm org hilang akal pun ada....pas x cool la...

Anonymous said...

hi anon 2:04 amalan bergadoh bukan stail kami.......korang boleh la....

Anonymous said...

umno parti samseng..parti penakut..parti kaki zina dan minum arak..parti rasuah..aduii banyak sangat bena buruk dalam umno..nape la nak sokong lagi..yang pertikai isu kartika kena sebat tu pun ngo yang disokong bini2 pemimpin umno

@L said...

dah tahu perasuah..
undi lgi..hampeh btul..mmg dungu org yg undi tue..

Anonymous said...

bukan style umno..ya la bukan ko yg kena kan..cuna tunjuk rekod berapa ramai org umno cacat, mati atau patah kena pukul org pas?

takde kan..tp semua tu pas penah kena..

ini kena sakit darah tinggi sampai masuk hospital pastu kata kena pukul..lawak2

ntah2 lebam kat leher tu sbb kna isap..ntah apa dia wat ngan bini malamnya..tu pon kalau bini..kalau bukan..kena la cover line kan

Anonymous said...

habis nk sokong pas?parti yg mana ahlinya suke mengutuk, tuduh n fitnah org?itu macam ka?

Anonymous said...

penyokong pas suke tunjuk kemaluan kt puteri umno......

Najis Razak said...

kesian aku tgk mala'un-mala'un UMNO ni... nak meriahkan blog sendiri xde sambutan... terpaksa la menumpang kat blog orang lain... panas telinga pun tahan je la asalkan dapat merasai kemeriahan kan.. tu la korang.. jangan mengampu sangat, orang naik bosan... takpe lah.. kesian punye pasal aku malas nak halau. Ajak lagi mana2 bloggers UMNO yang rasa2 nak tutup kedai tu masuk blog ni. Kita hangatkan lagi blog ni eh.. :)

Anonymous said...

ya ke kutuk..bila buat dakwaan siap ngan bukti n fakta, ada tarikh, angka dan anaisis, tu di kata fitnah

ada video lingam pakat ngan hakim tu fitnah?
ada dokumen komisyen 500 juta kapal selam, tu fitnah?
dah ken apukul sampai kopak kepala, siap ada bukti bergambar, tu fitnah?
ada pemimpin parti kena gantung sebab rasuah, tu fitnah?

ko tau ke fitnah tu apa?

yg fitnah tu bila doktor pakar kata takde kesan liwat tp masih gak nak tuduh liwat

Anonymous said...

ak bukan penyokong umno n pas....tp ak suke jenguk blog ni coz blog ni coz cerite2 die mmg lawak....seronok bace even artikel kadang menipu tp ok la hilang rase mengantuk n stress time keje.....hahhahhahha

@L said...

pas bukan tuduh...mslhnye ada bukti..
bile org ajak berdebat x nak lak..cam TPM kesayangn kamu..ckp jer lebat lam TV..penakut..
aku dibesarkan dekat felda..
aku kenal sgt org UMNO camne...
cane perangai..sbb ramai kwn2 aku..klu yg mat2 rempit..rambut kaler2..yg minah lak ikut bonceng blakang mto..tonggeng2x..tue la depa..aku bukan nk kate ape..aku kesian tgk kwn2 aku..sebaya dgn aku..sedar lah wahai UMNO..klu btul pejuang bangsa pun..pejuang la btul2..ya Allah..selmtkan islam..

~kalu aku diberi peluang antara mati atau sokong UMNO..aku snggup mati..ptuihh..aku nk sokong parti samseng nie..

Anonymous said...

ak rase klo TP jadi pengarah filem best jugak mesti leh produce cite yg best2..

pelakon utama : TP
pelakon pembantu : ahli pas yg letak sirap kt kepala dalam artikel ni

hahhahaha

tajuk filem : kala bulan pas mengambang

lurus said...

kgeng PR semua berhati2. skrg umno dh nk bunuh org mcm ketua dia bunuh org pkai bom.anon 1.36 pun dh bg idea pkai bom. nanti kluar satu lg arahan suruh rogol anak dara org pr pulak mcm xktua mnteri melaka. aku sokong anon 1.31 ckp mngkin ade pihak ketiga. mcm atantuya ler org ketiga bunuh bukannye org yg bg arahan. ulur duit skit ok ler. arak jgn tkut anak mhathir sponsor. bila dh mabuk bleh pukul org..ade btul wahai ahli syurga kaum melayu??

Anonymous said...

dan aku cadang yg jd hroin nya najib razak, bibir takyah gincu sebab dh mrah..lg pon dia tentu belajar banyak dari ziana zain camne nak berlakon dulu hahaha

hishamudin boleh jadi pelakon pembantu wanita..lg pon dia mmg lembut..aawww...

Anonymous said...

umno barisan nasiolnal memang .kaki judi..kaki zina..kaki botol..kaki pukul..kaki rasuah..kaki bunuh..kaki segala kejahatan..umno bn memang makhluk perosak di atas muka bumi Allah ini..Ya Allah, kau peliharalah umatmu yang mukmin daripada kezaliman puak umnobn ini Ya Allah..Aku hanya mohon pertolongan daripadamu..

Anonymous said...

ajak berdebat buat apa?nk suh rakyat tgk wakil2 melalak lawan bercakap n berhujah...sampai tersembur air liur...
lain la klo ajak duduk semeja try solve something..tp depa xnk ..depa lebih sudi duk semeja ngn cina yg terang2 depa diperkudakan mcm patung kuda....

Anonymous said...

ala aajak debat pasal umno ni mmg penakut..tak yah jawab dah tau reusltnya

pemuda pas ajak duduk bincang wacana pun tak nak, nak suruh duduk semeja konon

kalau penakut tu cakap je laa

AntiBeerEnd said...

Anon 2:23...

MCA ngan Gerakan tu bukan Cina kaa??

Itu ja lah hujah yg puak korang adapun. Kami dah muak dah dengaq.

Nak temuntah wuueeekkkkkk....

Anonymous said...

nik ajis ganti rosyam nor..janggut kasi potong rambut kasi kale hitam sikit.....perhhhh sebijikkkkk tp time babak action xleh la jepppp tulang da reput......

Najis Razak said...

to anonymous 2:23

kalu ada orang melayu cuba rogol saudara ko, pastu ada orang cina pegi tolong... ko nak belasah melayu yang cuba merogol tu ke ko nak belasah cina tu? Aku rasa ko mesti belasah cina tu yang nak tolong sedara ko dari dirogol td kan... sebab yang cuba merogol tu melayu.. mana boleh belasah melayu tu..ko takkan belasah melayu.. sebab ko perjuangkan bangsa melayu. Itu umpama baghal2 UMNO kat malaysia ni. Kalu berkawan ngan Cina.. orang tu anti Melayu.. walaupun melayu2 yang ko berkawan tu korup.. haprak punye pemikiran..

@L said...

Kepada para petugas PAS jangan berputus asa dan lemah semangat, terus berusaha dan bermunajat kepada Allah, kerana segala ketentuan di tangan Allah.

Kerajaan Firaun ditewaskan dengan air laut,Namrud tumbang dengan nyamuk, Abrahah musnah dengan burung. Tiada yang mustahil untuk Allah tumbangkan BN di Bagan Pinang, di Negeri Sembilan dan seluruh Malaysia

Anonymous said...

hebat org pas ni, bljr ilmu kebal pondok abe ajis ko?..kena tetak dgn parang..luka xnpk pun,bju jah koyak..tgk ko baju yg koyak tu mau luka si mamat tu 2,3 inci dalamnye..ke si mamat yg tetak org 2 bljr ilmu kungfu cina dgn DAP, kelas2 master fong sai yuk tu..tetak org tp bj je yg koyak..

siap kepala lg berdarah..tp selamba je muka mamat poyo tu. hebat2 la juak HAMPEH ni.

Anonymous said...

n rosmah mansor plak jadi bodyguard kepada najibs yg jadi heroin tu..siap bawak c4 nak letup sape2 yang bocor rahsia kah kah kah

bayangkan rosmah ngan misai n jambang? hahaha

@L said...

betul tue Najis razak..aku sokong ko..baghal org UMNO nie..

AntiBeerEnd said...

Anon 2:27

Walau berbeza pandangan politik pun, TG Nik Aziz tetap sorang ulamak...

Jahil sampai camtu sekali ekau ni... ulamak pun kau hina. Ni lah jadinya kalau berguru ngan PARPUKARI & ekau ni memang PARPUKARI...

@l said...

td aku melawat blog2 beEND..
kesain..kosong jer komen..dah cerita2 sume haprak belaka..kah3x..mari kita ramaikan blog nie..bgs TP

Anonymous said...

tu yg sume balaci bn masuk blog ni..diaorang teringin sangat kena kutuk..dalam blog bn cuma boleh ampu dan puji je

Anonymous said...

anon 2.14

kesan liwat xde..tp kesan DNA si aljuburi tu ade..pelir si nuar berahi tu besar ank jari je..tambah plak pki jel,mcm mana nak ada kesan liwat..

Anonymous said...

bro..klu berak sembelit pon ada kesan..ni kan pulak nak mausk dalam tu..

besar 1 jari..haha..lawak bodoh tahap apa ko ni..yg 1 jari tu aku rasa ko punya

@L said...

klu dah kate DNA tue ada...
nmpk sgt saiful lembut tue suke..biar jer smpai anwar abes buat..bodah samful lembut..

Anonymous said...

lg pon dna lama anwar masih ada..apa susah..amik tiub kecik masuk je la dalama bontot keldai tu

AntiBeerEnd said...

Geng BeerEnd dah mula mencarut kat sini plak dah... tak pueh ko jang mencarut kat blog kome??

Semue pakai ayat busuk Parpukari...

Aku rasakan, Parpukari ni memang layak lah utk dicalonkan sebagai Ketua Pemuda UMamakNo... ganti KJ.

CHAIRMAN KAGA said...

BETUL! PARPUKARI DAH MENGEMBANGKAN FAHAMAN PARPUISMA SEHINGGA BANYAK JUGA PARA BLOGGERS GEROMBOLAN united malays national organization TERIKUT IKUT PERANGAI TERKHUTUKNYA!

Najis Razak said...

mana anjing-anjing UMNO nih? dah letih menyalak ke...? menyalak le lagi kuat-kuat.... mana tau kang tuan korang campak serat dua...

Anonymous said...

Abang Sekalian,

Bawak bertenang polis masih menyiasat. belum tentu orang umno. mungkin propoganda nak meraih simpati pengundi. pasal yang pegang gambar tu pun dah macam kepala samseng dah dua dua tuh.

Kita tidak boleh lupa yang parti PAS memulakan dengan unit amal mereka yang agresif sangat dan penyokong yang agresif. pihak umno nak rilek je. tapi kalau dah dimulakan perangai macam samseng oleh parti pas seperti dipilihan raya kecil sebelum sebelum ini. pengundi merasa sangat tak selesa bila ingin mengundi dikawasan dimana pas dan pkr menjadi kuat.

dan saya rasa umno sendiri tidak membenarkan ahli ahlinya mengambil tindakan sedemikian.

blues untuk rakyat... kekekekakaka ko nak bagi rakyat seni blues music ke? atau komik blues untuk aku? kakakkaak tu ler aku pun tak paham.

Anonymous said...

kaga...dgn parpu pun kau amik kesah ke..lain r kl kau rase tergugat dgn cerita parpu tu..

Anonymous said...

kaga...dgn parpu pun kau amik kesah ke..lain r kl kau rase tergugat dgn cerita parpu tu..

Unta said...

Nanti, Putri Umno Saiz Besar besar pulak mai balas polis repot, kata kain mandi depa kena selak. Selain dari kain kena selak Pemuda Pas pi teropong depa mandi kat perigi.

Selain dari mandi kat perigi pakain kain basah, depa kena skodeng dengan pemuda Pas.

Polis repot sudah dalam deraf rekaan serta repot kepada SPR dan kerana SPR cam tok Pawang Unta yang memebenarkan pengundi hantu mengundi.

AntiBeerEnd said...

Anon 2:54

Amboi nak menenangkan keadaan nampak selepas diasak bertubi2... mula nak keluar ayat bebaik...

Dlm kejadian kat markas PAS tu, yg menyerang memaki baju berlogokan BN. Majoriti blog melaporkan demikian. Pas tu, mereka marah sebab mereka dakwa ahli PAS buang poster/banner BN. Jadi sah2 diorang ni penyokong BN.

Tentang betul ke tak penyokong PAS buang poster/banner tu tak dapat dipastikan... mungkin itu hanya alasan nak menghalalkan apa yg diorang buat... terdapat juga laporan kata ada kemungkinan yg menyerang tu dlm keadaan mabuk...

Ada ke kes pemuda dr unit amal yg ditahan kerana agresif @ kerana memukul org BN? Si Mamak Azeez tu kata dipukul pun ternyata tipu. Jadi kesimpulan secara keseluruhannya, semua yg dikatakan org BN adalah TIIIIIPUUUUUU!!

Anonymous said...

fatwa ni ajis mkn diri, lain kali nak ckp tu jaga mulut tu, jgn main sembur je...nik aziz kata xsemestinya org yg pki bju pas tu org pas..so xsemestinya org yg pki bj BN tu org BN..

tp geng2 haram jadah ni jenis kepala otak masuk air..yg geng PR haram buat semua btul..BN buat semua salah..

DASAR IBLIS BLAKE PUAK PAS,PKR,DAP

sasaudengo said...

Aleevad barua BeeNd... mane ko!

Ni dah bagi bukti gambo2 kesamsengan puak UMNgOk!

Sepul Alsontoti said...

Hahaha..sapa yang percaya dgn kes liwat tu memang tongong la. Pelik tul aku. Benda cenggitu pun ada org percaya. Cuba ko bayangkan si sepul tu kena sontot dengan anwar, hahaha..kelakar beb.

Takkan sepul tu mlm nama sally kot. hahaha... Tadah jer bang. Org tua pun takpe, janji rock. Aku igt klau si sepul tu kemut, mesti anwar sesak nafas dah. Maklumla org tua, dah tak larat dah. Tapi tak wat la kot. Layannnnn jer...Sedap la kot cam org2 Umno ckp, guna KY jelly tuh. Lagi syokkkk! Layanz...

Sepul Alsontoti said...

Hahaha..sapa yang percaya dgn kes liwat tu memang tongong la. Pelik tul aku. Benda cenggitu pun ada org percaya. Cuba ko bayangkan si sepul tu kena sontot dengan anwar, hahaha..kelakar beb.

Takkan sepul tu mlm nama sally kot. hahaha... Tadah jer bang. Org tua pun takpe, janji rock. Aku igt klau si sepul tu kemut, mesti anwar sesak nafas dah. Maklumla org tua, dah tak larat dah. Tapi tak wat la kot. Layannnnn jer...Sedap la kot cam org2 Umno ckp, guna KY jelly tuh. Lagi syokkkk! Layanz...

Anonymous said...

mamak azez keling tu gila,cr publisiti murahan...nate org2 KJ.

Najis Razak said...

hehehe... ada lagi saki baki anjing2 BN kat sini... aku ingatkan semua dah pegi jilat tangan tuan dia.. hahaha..

PEKIDA BABI said...

aku memang tak suke dengan perkataan pekida nie...
pekida kene tukar name jgn gune name islam...nanti org kafir terus fitnah islam ganas...
umnongok dah tak dek modal nak mainkan...colan pas bersih... so belasah je sesape dia nak..
jgn takut tindakan undang2 tak akan di ambil kerane musa nganyok dah janji tak kacau cam kes kepala lembu... senyapppp jeee

Anonymous said...

sepul..

mu tu lagi gle babi sbb otak kau tu mcm otak lembu...percaya yg si ALJUBURI ni baik,alim..bleh blah r..

pergi tanya hj hadi sendiri nuar berahim ni spesis manusia yg mcm mana..

xleh tanya Pok ni ajis, nyanyuk doh..xth starang doh..merapu je.

@L said...

anon tue cam tahu jer anwar ibrahim tue cane..najib ngn hishamudin tue..cane?nk tnye sket..hishamudin siap gmbr lg minum aer setan..ko sokong gak..hampeh...
kawan aku cite..
aku x thula..
waktu dye blaja kat uniten dlu..satu batch ngn si lembut sepul tue...kwn aku nie..gile2 sket..rambut mmg kaler2..dye kate..sepul nie mmg gile jwtn sket..ada skali dorg pergi lwtn kan satu univsti..mpp la konon..si sepul nie mgaku dye nie la YDP bile ada sorg tnye kat dye..padahal dye timbalan jer sbb YDP x dtg skali..nmpak dah kat ctue..haram aku nk caya si sepul nie..lepas tue..dorg kate si sepul nie sllu jer resut bawah 2 pointer dye..dorg denga yg sepul dpt scholar...dorg pun pelik la..org camnie leh dpt scholar?kwn2 aku mampus x caya kat UBN..hampeh..lembut!!

Nani M said...

Salam all!
Ni baca ya...maaf cakap lah..
'anak jantan' dan bukan kategori pengecut, dia tak akan guna 'Anonymous' diulang! Pengecut akan guna 'Anonymous'...kasi taruk lah blog ke hape ke...apa barang gebang lebih pas tu, sign as 'Anonymous'?????!!!! Ni org Amno ke org BN?
Dok cakap Tok Guru mcm tu, ckp lah belakang lagi...ko tgk esok akibat dok fitnah...
wallahualam...

AntiBeerEnd said...

ANON 3:02 said "DASAR IBLIS BLAKE PUAK PAS,PKR,DAP"

Tu si Doraemon Isa yg terbukti rasuah tu bukan IBLIS ke?

Tu si Keris Kontot Mudin tu dlm gambar tengah togok Anchor Beer bukan lagi IBLIS ke?

Tu anak mantan PM yg jadi pengarah syarikat Beer tu bukan kepala IBLIS ke?

Tu si bini PM yg tak bertudung pas tu tak ngaku sedara mcm si Tanggang bukan ibu IBLIS ke?

Tu si Cip Minister negeri Bersejarah yg rasuah gak tu bukan IBLIS ke?

Tu Cip Minister Sabah ngan bekas MB Selangor yg makan duit rakyat tu bukan IBLIS ke?

Tu bapak2 menteri yg terlibat ngan skandal BMF, PKFZ semua tu bukan IBLIS ke?

Tu org yg nafi hak & curi duit royalti minyak Kelantan utk buat KLCC ngan Putrajaya tu bukan BAPAK SEGALA IBLIS ke??

Last sekali... tu PM 1Malaysia yg terlibat dlm kes Altantuya, komisen kapal selam, entot2 ngan ZZ kat PD bukan PENGERUSI PERTUBUHAN 1IBLIS SEDUNIA ke?

akmal said...

UMNO BACUL..BERANI 1 LAWAN 1 LA..APSAL DA NK KALAH TERDESAK PUKUL PENYOKONG..DASAR JAHILIAH

KALAU PUAK2 PEKIDA YG PKUL, AKU SUMPAH HIDUP TAK TENTERAM LA KORANG, MEMALUKAN NAMA PEKIDA, SIA2 JE ORG DLU TUBUHKAN UTK TUJUAN DAKWAH..MEMALUKAN KERANA DUIT MARUAH TERGADAI, PEKIDA=PUKIDA DA SKRG NI

keliwon said...

anony..
"Padan muka..bila kena batang hidung heboh satu dunia. Perbuatan durjana pada banyak PRK lepas tak ambil kira. Sekarang dah sampai masa gilirang hang pulak...Jangan pulak rase teraniaya. Siasat dulu siapa punya angkara..Tapi dlm banyak-banyak kes, puak-puak PAS/PR yg selalu mulakan.. Sekarang terimalah akibatnya oleh tangan2 orang nogori..Nak lagi? nanti den santau ikut angin...kemuntah darah hang...."

wah2..!! sedap kau kata SANTAU ye...nak sngt ke..jgn kau ingat kau hebat...kau akan mati jugak..sehebat mane pun kau...percaya la..akan smpai ke tempat kau...tunggu...

zass...

AntiBeerEnd said...

Keliwon...

Cuba spesifik siket pasal kedurjanaan pd PRK lepas tu...

Ramai ke org BeerEnd mati, buta, patah kaki tangan, pecah kepala @ mati pucuk sebab kedurjanaan yg ekau kata tu?? Ada ka petugas PR yg didakwa di mahkamah sebab buat kacau??

Kalau ada pun kes pondan UMamakno si Ajeez tu je yg masuk spital sebab DICUIT BAHU oleh penyokong PAS... kah kah kah.

Ingat PRK di Penanti? Aman sentosa tanpa samseng2 BeerEnd. Kalau memang org PR durjana, mesti depa buat kacau gak kat markas geng bebas masa tu...

Inilah masalah org Beerend. Hanya tahu buat tuduhan melulu tanpa fakta. Ceduk je dr Utusan Meloya Uweeekkkk.... Berita Hairan Aiiikkkkk & TV3 suku #$*&^%$%.

MK IV said...

aku jawap fitnah korang

http://darulehsantoday.blogspot.com/2009/10/menjawab-fitnah-blog-pembangkang.html

Najis Razak said...

det,

fitnah apa yang ko cuba jawab ni. Persoalan sekarang ni betul atau tak petugas PAS dipukul oleh pemuda UMNO? aku x nampak penafian ko dalam blog baghal tu.. yang diceritakan sebab musabab budak tu dipukul. Kalau benar sekalipun budak tu duk turunkan bendera ngan poster BN, orang BN kan ada polis.. ada SPR.. boleh gunakan kuda tungangan ni untuk halang atau hukum atau ape2 je kat petugas PAS tu. Apa2 pun memang terbukti UMNO ni parti rasis.. parti sekular.. parti samseng...

Anonymous said...

Puak Umngok penyokong perasuah... sanggup angkat pedang demi perasuah... serang melulu jer.. perangai tak ubah mcm yahudi lahanat!!!

puak bingai ni... lupa kuasa ALLAH. Igt pedang samurai dgn Umngok bleh tolong ke kat akhirat sana... borrohhh punye olang!!!

AntiBeerN said...

Blog sampah tu ekau nak promote...

Kalau korang dah tangkap org yg buang poster tu semua... kenapa tak bawak pi kat Polis? Bukankah itu satu "Political Mileage" yg cukup baik untuk bagi gambaran buruk pasal PAS?

Kalau budak tu dibwk ke Polis & didakwa, bukankah itu satu modal besar untuk Utusan Meloya, Berita Hairan, TV3 suku?? Tapi semuanya takde kan?? takkan dengan semudah itu korang nak biarkan je budak tu pegi? Berdasarkan tahap kesamsengan geng BeerN skrg ni, aku rasa dah bersepai dah kepala budak tu kalau betul dia ditangkap semasa buang poster BeerN.

Aku pun boleh belakon buat muka toya dok tepi longkang mcm org bersalah. Dah la wei nak menipu Melayu...

Anonymous said...

ANDAI TERJADINYA PILIHANRAYA KAT DUN JOHOL N9 KAMPUNG HALAMAN AKU....AKAN AKU JEJAK SEKO2 KALAU BUDAK TEMPATAN BUAT BENDA2 INI....BIASA DULU AKU BAGI PECAH PALA JER.SAPA2 ORG BN/PR LUAR DUN JOHOL ...DTG BUAT PERANGAI BAIK2 YOOOO...ADA BERANI MAU BIKIN PANAS...SILA DTG LAH.AKU TAHU SAPA ORG KG AKU DAN ORG LUAR.....SETITIS DARAH PASTI DIBALAS DGN NYAWA...

blues untuk rakyat said...

halamak terlepas jauh da.....

GATE 13 said...

heh...memang sah puak PEMUDA UMNO nie...kalau tak pun mungkin budak2 rempit@pukida yg di taja UMNO,,,confirm!!Mcm geng kongsi gelap pulak aku tengok..aku nak pesan skit kat budak2 hingusan yg tak beradab tu...hutang darah dibalas darah...hutang nyawa di balas nyawa...setakat nie kami bole bersabar lagi..jgn cabar kami lagi..pikir siket kita sama2 melayu!!

Anonymous said...

peegi mampos la pekida ngan UMNO. apa ingat korang samseng sgt ek...oiiii meh sini aku lempang sorang....samseng la sgt...podaaaah tipu dek india ngaku melayu je korang ni...kah kah kah...bodoh piang punya umno...dah takde sgt melayu tulen korang nak pilih jadi pemimpin korang...hah! cuba korang perati dekat2 kat mana yg boleh kata india ngaku melayu tu yg boleh korang dengan bangganya di perbodohkan oleh bangsa yg tak ngaku asal usul itu MELAYU?. kat hidung ka, kat mata ka, kat mulut ka, kat kulit ka...bodoh piang punya melayu UMNO.

Anonymous said...

sembang kosong ble la............
kalu kene tetak dengan parang sah2 berlumuran darah dah x bangun pg sidang akhbar
xkan kepala kene parang darah sket jek aku kene 15 jahit pun habis basah baju cam mandi
hentikanla dongeng purba tu
sume itu lakonan...........

Anonymous said...

Kesian pencacai Umno. Dah nak kalah sibuklah serang orang sana dan orang sini. Kesiannya dia....huk huk huk

babi said...

yg ko nak lempang tu kudung ke xde tangan ke?
yang bertanding tu apak ko ke? jangan heboh sangat kerja org
diri sendiri pun mcm luncai

babi said...

yg kene tetak tu bukan kecik2 umat
x melawan apsal..............
telo temasuk ka
dia lepas kat dunia
akhirat dia tanggungla
jangan jadi hakim x bertauliah
tunggu keputusan daripada yg bertanggungjawab

sss said...

ramai sudah org yg menghina ulamak terkena penyakit yg pelik2 & sukar disembuhkan...sesiapa yg suka sangat mempersendakan ulamak..insyaallah tunggulah akan tiba masanya.

GATE 13 said...

....."fatwa ni ajis mkn diri, lain kali nak ckp tu jaga mulut tu, jgn main sembur je...nik aziz kata xsemestinya org yg pki bju pas tu org pas..so xsemestinya org yg pki bj BN tu org BN.."


wah..wah..wah...meh oden nak ajo ngkau.. tuan guru bilang .."xsemestinya org yg pkai bju pas org pas..btoi ambo setuju..kadang2 terdapat segelintir golongan tertentu yg menyamar pakai bju pas dgn niat yg tertentu..cthnya mcm sengaja nak cetuskan provokasi,membuat huru-hara dan sbgnya dan ini memang dah terbukti, tujuannya cuma satu..untuk memburuk-burukkan pakatan pembangkang..pas tu kau tambah pulak statement kau mcm nie...."xsemestinya org yg pki bj BN tu org BN.."..ambo setuju 100% tnpa ragu2..sebabnya kalau hang nak tau..itulah budak-budak rempit@pukida yg ditaja oleh PEMUDA UMNO utk membuat provokasi dan hura-hara..ada paham..kalu xpaham oden bg buah lutut kat perut tu.....

bapakkau PEKIDA kah said...

MR TEKONG TEMPANG.................
APE KHALID X RASUAH KE?

sang kura said...

mr najis berat..............
dah mmg tabiat melayu rogol melayu
ko pun bukan berani rogol cina

AntiBeerN said...

Woittt Babi (Takdak nama lain kaa?? Menatang haram tu gak kau suka)

Dia melawan, mengelak @ cabut lari la tu. Itu yg dok bernafas lg tu... kalau tak lawan ka, elak ka, mahu arwah. Bukan takat bedarah... mau besepai kepala otak oiii...

Tu si Ajeeez tu apasal tak melawan gak masa DICUIT BAHU oleh org PAS? Ada telo ka mamak tu? Org PAS ja ka yg lepas tak lepas kat dunia akhirat nie?? BeeerN tak dibicara ka kat akhirat sek sok??

AntiBeerN said...

bapakkau PEKIDA kah...

Kalau Khalid tu rasuah... dah lama dah dia masuk dalam.

SPRM kan cekap benar bab pemimpin PR nie... so kalu tak didakwa tu memang sah clear...

Bukan mcm org BeerN. Dah terbukti POLITIK WANG pun boleh jd calon, boleh masih jadi Cip Minister.

Anak Lenggong said...

KAH KAH KAH...NAK TERGELAK AKU ..WEI TP@TAGEN PUNGKOQ KALAU NAK BUAT DRAMA SEBABAK TU BUAT LAA REAL SIKIT NI MAT REMPIT TONGCANG MANA KO ANGKUT SURUH BERLAKUN..BAJU ADA KESAN HIRISAN TAK KESAN LUKA TARAK..PUYOOO KEBAL BETUL BUDAK NI..LAGI SATU KALAU KO NAK NAMPAK DARAH TU GUNA LAA DARA BABI..JANGAN GUNA PEWARNA..TAK NAMPAK REAL LAA..

TETAPI ISU SEBENARNYA TP@TAGEH PUNGKUQ NI NAK MENYERU KAUM KERAMAT IMPORTED DIA DARI PADA LUAR SUPAYA DATANG KE BAGAN PINANG NI RAMAI2 SEBAB KAT CERAMAH PAS DISETIAP MALAM TAK MENDAPAT SAMBUTAN DARIPADA PENDUDUK SETEMPAT..SO DIA NAK ULUQ UNCANG DERMA TAK BERAPA SEN PUN YANG DAPAT..DISEBABKAN TAKUT SURU MISS..DIA MENGHARAPKAN IMPORTED PAS DARIPADA LUAR SUPAYA MEMENOHI CERAMAH PAS..SO MASA TU DIA BOLEH BUAT KUTIPAN LEBIH LAA SIKIT...

pisangmalaysia said...

Salam all!and Nani M,
Memang le geng Ameno tu pengecut, bacul, dayus dan lain-lain sumpama dengannya, kalo depa betul2
'anak jantan' dan bukan kategori pengecut, dia tak akan guna 'Anonymous' DIULANGI : Pengecut akan guna 'Anonymous'. SAH memang org Amno ke org Beer END?
Dulu, kini dan Selamanya " Pengecut + Dayus + Bacul" sifat Beer End yg x boleh dipertikaikan lagi...he he he..

AntiBeerEnd said...

KAH KAH KAH ANAK LENGGONG...

KURANGNYA LAKONAN DR GENG PAS NI LAGI REAL DR MAMAK AJEEZ PONDAN TU... SO 1 MARKAH UTK PAS, ) UTK BEERN.

KAU TAK TENGOK KE GAMBO MASA SI ROSLAN KASIM TU BAGI CERAMAH KAT SANA? BUDAK KOCIK TAK BESUNAT JO YG DOK PENUHKAN KERUSI. BERAPO SEN LA GAMAKNYA DEPA BAYAR KAT BEBUDAK TU BAGI PONUH KERUSI. TAKPUN BG PATUNG DORAEMON SATU SORANG. TAK POCAYO TENGOK KEK SINI:
http://tukartiub.blogspot.com/2009/10/sedih-bin-pilu.html

BANDINGKAN NGAN GAMBO HARI PENAMAAN CALON & SEPANJANG CERAMAH PAS. TAK PAYAH DOK IMPORT BEBUDAK KOCIK OIII... SEBAB MEMANG DAH PONUH NGAN OGHANG. BUAT KUTIPAN IKHLAS TAKPO DARIPADO KEMPEN GUNO DUIT RASUAH & JUDI.

wakLuPAS said...

PAS hampeh & hampas...

Najis Razak said...

sang kura:
apa masalah ko ni... lain yang aku cuba nak tunjukkan lain pulak yang ko pusing. Ni la bila lama sangat dok berkawan ngan baghal2 UMNO. Dah jadi tabiat melayu rogol melayu la pulak... itu yang ko nampak... patut la sampai sekarang puak2 baghal ni buta hati.. x reti nak pikir... sampah!

Anonymous said...

Kesian pencacai Umno. buat benda nak dapat pahala tapi rupa-rupanya pukul orang.

AntiBeerN said...

WakLuPAS...

Dah abih modai dah kaaa??? Itu ja ka yg mampu di nukilkan oleh pemikiran sempitmu...

Kah kah kah...

Anonymous said...

HAMPA PUN JANGAN MARAH UMNO MEMBABI BUTA...CUBA TENGOK GAMBAK TU BETOI2....BADAN DIA ADA LUKA KA..?...ORG2 PAS PAKAI ILMU KEBAI...
MUKA DIA LAWA...TAK BENGKAK...
MAKEUP ARTIS KORANG NI TAK PANDAI..

Anonymous said...

oiii aku kalau lempang orang aku pilih yg tak cacat bukan mcm pekida dan umno pilih oku mcm karpal singh tu apahal...yg ketua ko yg ngaku melayu tu mengelupur atas katil sbb kena tegur tu apahal...kalau dah pondan tu pondan gak la...hek ele...pekida konon...pirahhhh mabuk..tolong melayu konon tapi pilih bangsa tak ngaku asal usul jadi pemimpin korang...bodoh piang punya melayu umno...oiiii mangkuk...org buta pun tau la puak tu bukan melayu...kah kah kah...dahlah bodoh pastu tunjuk lak samseng...jgn berlagak la...org umno sendiri pun muak nengok pekida ni...meh beratur depan aku, aku lempang sorang2. pastu korang leh ngadu kat mak bapak korang atau masuk spital buat muka seposen. kah kah kah..

Toyo Khrim said...

Rasuah teknikal = tidak bersalah

Makan rasuah = tidak bersalah

Tumbuk orang Pas = dibenarkan

Salam dengan Azeez = masuk Aospital

Kalau Pas = semua salah

Anonymous said...

Wahai Pencacai2.. betullah apa yg TGNA tu cakap.. serupa juga yg org islam tue tak semesti yg beriman kan?

joostspring said...

kepada ahli totok pas/pkr yg buta hati dan kelabu asap sekelian..

kl anda nak berdebat secara ilmiah yg konon2nya parti korang ni cam best je dan org lain semua salah..sila lah berdebat dgn meli kapak jangak...

http://melikapakjangak.blogspot.com

Najis Razak said...

joostspring..

kesian kau eh.. dah xde orang nak masuk blog baghal tu ke? terpaksa pulak wat promosi kat sini eh... lepas ni cuba la wat cabutan bertuah lak ke.. bagi meriah lagi blog baghal tu eh.. kesiannnnn....

ein said...

kepada yang menghina Tuan Guru Nik Aziz...korang xrasa malu ke menghina ulamak...korng xtakut ke...ilmu agama korang lagi byk ke dari Nik Aziz...hormatilah para ulamak...bertaubatlah...jangan sampai Allah bg balasan br keinsafan datang...dan jangan sesekali main perkataan TAKBIR yang diganti dgn Take Beer...korng dah ilang iman ke...TAKBIR tukan laungan memuji Allah yang Maha Besar...Jangan sbb belainan fahaman politik, agama pun kite redah....tolongla...CINTAILAH AGAMAMU wahai umat Nabi Muhammad...Dunia ni da terlalu hampir dgn penghujungnya...Lihatlah bencana alam kat mna2...Padang, Selatan Filipina, Australia,SAmoa...korng xrase ke sume tu tanda2 akhir zaman....insaflah...insaflah...kepada TP teruskan perjuanganmu...

Anonymous said...

agak agak la nak menipu..badan tak luka baju jer koyak apahal..bodoh!

khaak ptuiih!

Anonymous said...

Kesian geng Umno. Nak buat banyak pahala tapi rupa-rupanya pukul orang.
keh.keh.keh.keh

Anonymous said...

Nak tangkap samseng2 tu bukan susah sangat, pegi jumpa KJ beruk tu, mesti mat2 rempit gian tu ada bersama-samanya.

Tapi MUSANG HASSAN tak boleh buat apa2 punya pasal dia ANJING NAJIB 1Monggolia, begitu juga dengan Peguam Negara Malangsial tu GUNI PETAI.

DETECTIVE CONAN said...

Anonymous said...

"HAMPA PUN JANGAN MARAH UMNO MEMBABI BUTA...CUBA TENGOK GAMBAK TU BETOI2....BADAN DIA ADA LUKA KA..?...ORG2 PAS PAKAI ILMU KEBAI...
MUKA DIA LAWA...TAK BENGKAK...
MAKEUP ARTIS KORANG NI TAK PANDAI.."


....EHEM..EHEMMMM...lu gila ka??lu nak tgk badan dia luka terbelah sedalam 5-10 inci baru lu nak percaya??Tgk kat kepala tu sudahla...lu cakap ORG2 PAS PAKAI ILMU KEBAL??Kepala hotak hang..nabi pun xde pakai ilmu kebal!Xnmpak baju dia terkoyak tu..dan ada sikit kesan luka..menurut taakulan gua..mungkin dia telah ditetak dgn parang@pedang..luka dapat dilihat hanya sedikit sahaja tpi bju tekoyak..penjelasannya mudah..budak2 hingusan yg cuba menetak kawan kita nie mungkin dalam keadaan mabuk..al maklumla kalau dah mabuk,,imbangan badan jadi tak terkawal..dan penglihatan munghkin jadi sedikit kabur..dalam kondisi mcm nie..kalau dia tetak pun mungkin kawan kita sempat elak,tpi kalau dah masuk ramai-ramai..kena juga..dan kalau kena pun mungkin xteruk sngt luka..ye la sb depa tgh mabuk masa tu.mungkin depa bnyak tetak angin aje.. masa mabuk bnyak fungsi otak terganggu..salah satunya..time mabuk otak tidak dpt menafsir jarak dgn tepat... mujurlah kawan kita nie sempat melarikan diri..hmm..kalau xsempat naya!!.....tapi xpe lawan tetap lawan.......!!

p/s=memang bacul la budak2 umno nie..mcm sial!!...

AIZAT BARON said...

mungkin perasaan terpedam dari melayu2 bodoh mcm korang yg sampai tidak menghormati sultan dan perbuatan biadap lain menyebabkan puak2 bodoh ni kena pukul.....hahaha padan muka...biadap sangat...

joostspring said...

kepada najis...

blog meli kapak jangak ibarat langit dgn bumi pengisian bhn2 bacaan dia..

GATE 7 said...

ein said...

kepada yang menghina Tuan Guru Nik Aziz...korang xrasa malu ke menghina ulamak...korng xtakut ke...ilmu agama korang lagi byk ke dari Nik Aziz...hormatilah para ulamak...bertaubatlah...jangan sampai Allah bg balasan br keinsafan datang...dan jangan sesekali main perkataan TAKBIR yang diganti dgn Take Beer...korng dah ilang iman ke...TAKBIR tukan laungan memuji Allah yang Maha Besar...Jangan sbb belainan fahaman politik, agama pun kite redah....tolongla...CINTAILAH AGAMAMU wahai umat Nabi Muhammad...Dunia ni da terlalu hampir dgn penghujungnya...Lihatlah bencana alam kat mna2...Padang, Selatan Filipina, Australia,SAmoa...korng xrase ke sume tu tanda2 akhir zaman....insaflah...insaflah...kepada TP teruskan perjuanganmu...




aKU SOKONG MU EIN!!Tu semua tanda2 akhir kiamat!!Hina ulama tu pun antara tanda2 akhir kiamat..kita lihat la..budak2 sialan penyokong bn..tiap2 hari hina dan memperlecehkan ulamak khususnya tuan guru nik aziz..bnyak mana ilmu kaorang sume sampai layak koarang nak menghina tuan guru nik aziz??Segala pendapat dan komen beliau..sentiasa memberi kita surprise minda dan ruang utk kita berfikir menggunakan akal di atas kebenaran kata2 tuan guru...tuan guru sentiasa mengguna dan merujuk kepada ilmu beliau yg luas semasa mengeluarkan satu2 komen atau pendapat..bukannya berdasarkan emosi atau kepentingan peribadi!!

joostspring said...

FATWA Nik AZIZ

1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

Pandangan saya: Bersyukur dengan pendirian dan berubahnya sikap DAP yang sanggup bekerjsama dengan Pas memang patut TETAPI asalkan tidak mendiri negara Islam itu bagi saya bercanggah dengan matlamat dan tujuan penubuhan Pas yang didalamnya ada perkataan Islam.

2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

Pandangan saya: Maknanya pendukung dan penyokong Pas ditipu. Tujuan Pas didukung dan disokong kerana menyangkakan Pas berjuang untuk Islam dan merancang penubuhan negara Islam. Tanpa ada rancangan menubuhkan negara dan pemerintahan Islam, apa bezanya lagi antara Umno dengan Pas selain dari perbezaan lambang politik dengan gaya berpakaian yang rata-rata orang Pas berkopiah, orang Umno bersongkok.

3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir" - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

Pandangan saya: Umno menolak Islam itu pada persepsi Pas dan Dato' Nik Aziz secara peribadi. Kalau tolak Islam macam mana ada Universiti Iislam Antarabnagsa, ada Bank Islam, ada Jabatan Kemajuan Islam (JAKIM), ada Institut Kefahaman Islam (IKIM), ada sekolah tahfiz, ada matapelajaran Islam di sekolah rendah dan menengah, ada Tabung Haji, ada PERKIM, ada masjid pada setiap mukim.

4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

Pandangan saya: Fatwa peribadi Dato' Nik Aziz. Maknanya Umno dan orang Umno dikafirkan kerana mati melawan orang kafir dianggap syahid, mati berperang sesama Islam mana ada syahid. Dato' Nik Aziz kena tanggung fatwanya itu dan Allah tidak boleh dikelentong.

5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

Pandangan saya: Allah dengan manusia tidak boleh disamakan. Makhluk dicipta-Nya dan Dia berhak memakin atau buat apa sahaja terhadap ciptan-Nya. Tetapi sebagai makhluk, kita bukannya boleh maki sesuka hati. Nabi tak pernah maki sesiapa, maknanya Nabi tak ambil kesempatan memaki musuh-musuh Islam kerana Allah pun maki. Kalau Nabi tak buat, siapa Dato' Nik Aziz untuk maki kerana Allah pun katanya memaki?

6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

Pandangan saya: satu kenyataan yang penuh riak dan takbur. Nabi pun tak terima pertolongan syaitan, apakah Dato' Nik Aziz lebih istimewa dari Nabi, maka sanggup terima pertolongan syaitan?

7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

Pandangan saya: kena rujuk mufti dan majlis fatwa.

8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

Pandangan saya: saya tak dengar orang lain pernah kata macam tu, kecuali Dato' Nik Aziz. Dato' Harun Din pun saya rasa tak pernah kata. Dalam al-Quran ada ayat yang melarang berkata buruk. Mencarut adalah antara kata-kata buruk.

joostspring said...

9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

Pandangan saya: kena mufti dan majlis fatwa komen.

10. "Bagi penjualan arak, ia hanya dibenar jual oleh orang bukan Islam kepada golongan itu sahaja, kerana jika ia diharamkan sudah tentu menyulitkan orang bukan Islam untuk menikmatinya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 19 November 1992.
7/10/09 2:21 PM



Pandangan saya: dari sudut hukum hakam , arak haram. Penghalalan jualannya untuk bukan Islam adalah dari sudut undang-undang sivil. Hasil jualan, mereka yang memperolehi hasil darinya adalah haram.

Anonymous said...
11. "PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

Pandangan saya: suatu pandangan mengelirukan. Perdamaian dengan DAP boleh tetapi bila Presiden dan Timbalan Presiden nak jalin perdamainan dengan Umno, Dato' Nik Aziz mengamuk sakan. Sehingga sekarang saya masih cari atas asas apa dengan DAP boleh tetapi dengan Umno tak boleh. Harap sebelum meninggalkan dunia ini saya akan ketemui jawapannya untuk nantinya ditulis untuk makluman umum.

12. "Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

Pandangan saya: Itu fatwa dato' Nik Aziz yang barangkali lupa bahawa Pas bukan Islam dan Islam bukan Pas. Kalau Pas dianggap Islam dan Islam itu Pas sehingga menentang Pas dianggap haram, bagi saya boleh rosak akidah. Kerana Pas atau mana-mana parti politik sekali pun tidak boleh disamakan dengan Islam. kerajaan-kerajaan Umayyah, Abbasiyah mahu pun Uthmaniyyah tidak membubuh nama Islam.

13. "Tidak ada orang yang berhak menjaga dunia ini, kecuali orang yang belajar ilmu agama Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 17 April 1995.

Pandangan saya: seolah-olah Dato' Nik Aziz merujuk kepada dirinya dan menganggap tidak ada orang lain yang layak memimpin selain dari dia dan orang sepertinya. Tidak hairanlah kalau baginya Pas telalu suci sehingga boleh dikatakan haram menentang Pas.

14. "Tiada sesiapa di muka bumi ini yang tahu menjaga dunia termasuk menguruskan soal budaya, ekonomi serta harta benda, melainkan ulama." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.

Pandangan saya: sama dengan pandangan saya di atas.

15. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

Pandangan saya: kerasa perasan seluruh makhluk di langit dan di bumi menyokongnya, maka dia boleh mendahului Presiden dan Timbalan Presiden atau majlis syura. Kerana itulah beliau boleh perleceh, perhina dan perlekeh Timbalan Presiden yang bercanggah pandangan dengannya, seolah-olah kalau gagal fanatik kepadannya, boleh mufarakah dan berambus dari Pas sehingga beliau lupa Pas bukan milik peribadinya.

Suatu ketika, bila pendukung dan penyokong Pas bebas dari belenggu taksub melampau dan sindrom memBERHALAkan sesama manusia, sanjungan terhadapnya akan bertukar dengan cemuhan.

16. "PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.

Pandangan saya: pandangan itu bersifat peribadi dan bukan pandangan Pas, apatah lagi para pengasas Pas. Rasanya tidak halal kalau kerajaan yang ada dipimpin oleh orang Islam ditumbangkan dan ditukarkan dengan kerajaan yang berperdana-menterikan orang DAP yang terang-terang menentang Islam. Penubuhan kerajaan Selangor pun saya rasa tak berapa halal mana, apatah lagi di Pulau Pinang.

joostspring said...

17. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

Pandangan saya: politik dengan politik memang tidak boleh disukukan. Tetapi menganggap parti politik itu Islam dan Islam itu parti politik tertentu boleh punahkan akidah. Politik dengan parti politik dua benda yang sangat berbeza walaupun bunyinya macam serupa.

18. "Tafsiran negara Islam yang dikehendaki oleh PAS sebenarnya sudah terkandung dalam Manifesto Barisan Alternatif (BA) yang dikemukakan pada pilihanraya yang ke-10 itu." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah 1-15 Ogos 2001.

Pandangan saya: saya tak pernah baca manifesto berkenaan. Jadi saya tak tau isi kandungannya.

19. "Ini penting kerana kita juga mahukan sokongan dan undi bukan Islam dalam usaha memenangi pilihanraya umum akan datang" - Nik Aziz Nik Mat, Ucapan di Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-31, Petaling Jaya, 24 Mei 2004.

Pandangan saya: Umno juga mempunyai kepentingan yang serupa kerana negara ini bermasyarakat majmuk.

20. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."- Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.
7/10/09 2:23 PM

Pandangan saya: amalan demokrasi yang diamalkan juga dibuat oleh orang kafir. Apakah halal Pas menyertai pilihanraya yang kena ada wang pertaruhan macam judi untuk bertanding. Kalau apa yang baik dari orang kafir tidak boleh diterima-pakai dan tidak sampai bercanggah dengan akidah serta sampai membawa kepadasyirik, masakan Nabi suruh umat baginda mencari ilmu hingga ke negeri Cina walhal ketika membuat suruhan tu, Islam belum sampai ke Cina lagi.


Anonymous said...
21. “Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994.

Pandangan saya: tidak kira parti mana pun yang dileaderkan oleh orang Islam kalau pemerintahannya adil dan tidak menyekat kebangkitan berkembangnya syiar Islam adalah haram ditentang. Kalau kerajaan membiarkan umat Islam kebuluran, masjid, surau, madrasah dimusnahkan, sekolah-sekolah agama dimusnahkan, peluang umat Islam ke Mekkah dihadang, maka umat Islam wajib bangkit berjuang dan kena bersedia untuk syahid. Kerajaan yang lebih utamakan pertumbuhan rumah-rumah ibadat bukan Islam dan pembinaan to'kong di kawasan yang majoriti penduduknya beragama Islam, kena ditentang.

22. “Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)”. –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

Pandangan saya: kalah menang sesebuah kerajaan bukan kuasa malaikat tetapi Kuasa Allah melalui takdir dan suratan-Nya. Malaikat hanyalah hamba yang menurut perintah-Nya dan tidak ada kuasa untuk mengubah takdir dan suratan-Nya. Bergantung kepada pertolongan yang lain selain dari Allah jadi tidak berapa betul ssiku dengan akidah.

joostspring said...

23. “Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga.” – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.

Pandangan saya: ianya hanya bersifat retorik. Wanita terus bekerja di Kelantan, malah dalam kerja-kerja parti nampakanya tenaga wanita lebih banyak digunakan. Melarang wanita bekerja tidak berapa betul. Kalau tidak silap saya, masa Umar Al-Khattab jadi khalifaf, menteri kewangannya adalah wanita, As-sifa' namanya. Kalau wanita dilarang bekerja, masakan Umar lantik wanita jadi menteri kewangan. Umar masuk Islam dan mengucap syahadh depan Rasulullah s.a.w. dan menerima ilmu-ilmu Islam dari Rrasulullah s.a.w. dan disenaraikan sebagai ahli syuga.

Banyak kenyataan tentang wanita yang dibuat oleh Pas, khususnya oleh dato' Nik Aziz kurang tepat. Kini wanita bukan sahaja dilantik sebagai senator tetapi turut bertanding dalam pilihanraya dan diantik sebagai exco. Secara tidak langsung Dato' Nik Aziz sudah menjilat ludah dan geriak hijau kuning sendiri dalam soal wanita ni. Bedk gincu pun tetap laris jualnnya di Kelantan.

24. "Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak Nampak simbol lain kecuali simbol PAS. “ – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan cerah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.

Pandangan saya: kerana pengundi hantu tidak wujud, maka Pas mengalami kekalahan yang agak teruk pada pilihanraya umum ke-11. Kerajaan Pas Terengganu yang baru berusia sepenggal tumbang, ahli-ahli parlimen Pas yang berwibawa kalah, Kelantan sebagai kubu kuat Pas hanya dimenangi dengan majorit dua kerusi, malah akhirnya menjadi kerajaan dengan hanya majoririti satu kerusi yang mana satu kerusi itu pula majortinya cuma dua undi.

Walaupun ada peluang untuk tawan Kelantan secara tidak sihat dalam keadaan Pas berkerajaankan dengan majoriti sakit, Umno sebagi leader kepada parti pemerintah di pusat tak ambil kesempatan sebagaimana Pas dan parti-parti dalam PR cuba usahakan hanya kerana Umno/BN tidak menang dengan majoriti 2/3 pada pilihanraya umum ke-12. Berdasarkan hal itu bolehlah dibandingkan siapa yang mulut dan perut busuk antara Umno dengan Pas.

25. “UMNO tetap parti sekular kerana asas perlembagaanya tidak merujuk al-Quran dan Hadis.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 22 Februari 1999.

Pandangan saya: sejauh mana pula perlembagaan Pas kini merujuk kepada al-Quran?. Akhir-akhir ini Pas nampak macam parti milik peribadi Dato' Nik Aziz. Pandangan/gagasan Presiden dan Timbalan Presiden pun boleh terbatal dibuatnya.

26. ‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’ – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

Pandangan saya: Pas pun belum tentu perjuangannya berteraskan Islam tulen. Penilaian Dato'Nik Aziz serta para pendukung dan penyokong Pas belum tentu selari dengan penilaian Allah dan rasul-Nya. Belum tentu yang apa yang dilakukan dan dianggap perbuatan ahli syurga tu betul-betul perbuatan ahli syurga manakala yang dianggap perbuatan ahli neraka la betul-betul perbuatan ahli neraka. Jangan terlalu yakin untuk senaraikan diri sendiri dan puak sendiri sebagai ahli neraka dan orang lain serta puak lain sebagai ahli syurga. Yang pasti orang alim yang riak dengan kealimannya dan orang yang banyak beribadat dengan riak tidak akan masuk syurga.

Yang Pas dan Dato' Nik Aziz tolak kerajaan perpaduan dengan Umno hasil gagasan Presiden Pas itu bukankah suatu bentuk pertengkaran terhadap Melayu ke?. Nampaknya mengata dulang paku serpih, menuding ke orang tetapi sendiri yang lebih.

joostspring said...

27. “Jika Nabi Muhammad boleh menandatangani perjanjian dengan musuh tradisi Islam, iaitu kaum Yahudi, sebaik tiba di Madinah, PAS juga sanggup bekerjasama dengan DAP.” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 12 Mei 1999.

Pandangan saya: betul Nabi tandatangani perjanjian dengan Yahudi tetapi akhirnya Yahudi khianati perjanjian. Apakah tidak mustahil DAP juga akan jadi macam Yahudi. Apakah Pas lebih bijak dari Nabi agar apa yang menimpa baginda tidak akan menimpa Pas?. Bukankah dalam al-Quran ada menyebut larangan bekerjasama dengan Yahudi atau menjadikan Yahudi sebagai orang kepercayaan?.

Orang Pas yang rata-rata mengaji agama pasti tahu sama ada ayat larangan itu diturunkan selepas atau sebelum Yahudi mengkhianati janji.

28. "Percaya-ae (kepercayaan) manusiyo (manusia) kepada kiamat menyebabkan seganah-ganah (seganas-ganas) manusia akan tok (tak) jadi ganah. Kerana dia yakin walau bagaimana ganahnya aku dan bagaimana pangkat... tingginya pangkat aku, tapi apalah nasib aku apabila aku berdepae (berdepan) dengan padang mahsyar. Di padang mahsyar kelak ada lagi yang lebih gagah daripada aku namanya Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih jabaruut, lebih samseng daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih angkuh daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Dan nama Allah Subhanahuwataala satu daripada namanya al-Mutakabbir, al-Jabbarul Mutakabbir. ( Al-Jabbar maknanya gagah kuasa ataupun kita panggil samseng. Al-Mutakabbir sombong, angkuh.) Akulah oghaenya (orangnya) sombong, tok denga (dengar) kato (kata) orang lain. Itu satu daripada sifat Allah Taala. Samseng pun dok (ada) di aku, hanelan (handalan) pun dok di aku, somong (sombong) pun di aku. Kalu (kalau) samseng, aku lebih samseng. Kalu mu jahat, aku lebih jahat, kalu mu somong (sombong) aku lebih somong. Percayaan kito manusiyo kepada akidah nilah, akidah akhirat kito panggil menyebabkan orang Melayu yang sokong Pas ni tidak jahat...'' – Rakaman Ucapan Nik Aziz Nik Mat berhubung isu Allah Samseng, Utusan Malaysia, 31 Julai 2002.

Pandangan saya: saya tak boleh tangkap maksudnya dengan jelas.

29. “Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.

Pandangan saya: selain daripada para sahabat yang telah diperakukan sendiri oleh Rasulullah s.a.w. sebagai ahli syurga, tidak disenaraikan pun wakil rakyat Pas dan Pas boleh bawa penyokong ke syurga dan yang tidak sokong Pas masuk neraka? Pas baru wujud pada tahun 1951.

Kalau jadi orang Pas atau sokong Pas baru bolehmasuk syurga, macam mana dengan mereka yang mati sebelum kewujudan Pas?. Nabi dan para sahabat bukan ahli Pas, malah para nabi da rasul bermula dari nabi Adam lagi bukan ahli Pas dan tak jadi wakil rakyat, menteri besar, exco, pendukung dan penyokong Pas.

30. "DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam," – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 12 Ogos 2009.
7/10/09 2:24 PM.

joostspring said...

From penawarrindu@blogspot.com

Anonymous said...

UMNO parti bangsat
UMNO parti bangsat
UMNO parti bangsat
UMNO parti bangsat
UMNO parti bangsat

Anonymous said...

Puak-puak pukimak UMNOBN ni memang bodo. Spesis bukan kuar dari pukimak dia tapi kuar dari pukimak babi, tu pasal perangai macam babi bodoh macam lembu. Kalau dah ramai yang datang siap bawak apa kejadah parang, babi besar gajah pun lari ... bodo punya UMNOBN! Bodo macam nko punya PM ikut cakap bini. Harap bibir jer merah tapi hati hitam berkilat otak penuh dengan karat!! Sial punya spesis.

HangNadim said...

Untuk joostspring dari blog haramjadah penawarrindu@blogspot.com, aku rasa tak payah ler nko nak promote nko punyer blog hampeh tu. Pegilah nko cari tempat lain. Tak guna nko copy paste hujah-hajah barua nko yang aku rasa orang UMNOBN pun tak kaji artikel londeh nko. Baik nko suh pemuda takdak telo UMNOBN tu baca dan bersidang kat kedai mamak parpu.

ein said...

sume artikel dari jootspring bersumberkan dari utusan malaysia, berita harian....kesemuanya kite ketahui ia suratkhabar yang terlalu byk penipuan di dalamnya...penah ke kamu sendiri dengar dari mulut tuan guru nik aziz sendiri berkata begitu....terlalu byk penyelewengan....tolong jgn hina tuan guru nik aziz...seorng pemimpin yg boleh jadi imam, khatib, memberi ceramah agama utk memperingatkan kite...penah kite lihat pemimpin UMNO mampu pergi ke depan menjadi imam dalam solat?memberi ceramah agama?kuarkan dalil Al-Quran?....kepada yang suka menghina Tuan guru Nik Aziz hentikanlah tingkahlakumu....ilmu agamamu pasti xsetinggi ilmu agamanya... ilmu agama seorang ulamak...

Anonymous said...

asal pic yang die kene tetak dari belakang tade luka?? cepat gile luke hilang ehh..
Pakai ubat mahal ehh? share2 la kalau ade ubat leh sembuhkan luka dengan cepat..
sebagai orang ISLAM kita xleh kedekut ilmu :)

PAYAIKAN said...

JOM SEMUA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT, KITA KE BAGAN PINANG !!!

Anonymous said...

beer end ni perangai cam pungkoq ayam

Anonymous said...

بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah,
menangkanlah Calon Parti Islam, Zulkefly Omar, pada pilihanraya kecil N.31 Bagan Pinang yang akan datang ni.
Kalahkanlah manusia2 yang bersifat ganas dan bukakanlah hati mereka supaya mereka insaf dan meminta ampun pada mu Ya Allah.

Ya Allah, daripada mu kami diciptakan dan kepadamu kami dikembalikan, Ya Allah, berikanlah kami pemimpin yg berakhlak baik, supaya kami boleh terus berusaha untuk ke syurgamu Ya Allah, tanpa terpengaruh dengan sifat-sifat yang haram bagimu Ya Allah.
Amin.

Al-Fatihah

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِين
الرَّحْمـنِ الرَّحِيم
مَـالِكِ يَوْمِ الدِّين
إِيَّاك نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّين
امین

TAKBIR!الله أكبر
TAKBIR!الله أكبر
TAKBIR!الله أكبر

HangNadim said...

Untuk Anon 8:49 PM,

Ubat sembuh luka kepala hotak nko. Kalau tak ada tanda luka itu tandanya dia bernasib baik ler bodo!! Mamat yg cuba nk tetak dia tu bodo nak mampus, tak pandai nak tetak tangan kuat sangat menlancap sampai longlai tibai pun tak tepat. Apa ke bingai sangat nko nih? Ini semua kuasa tuhan ler bodo!! Kalau UMNOBN yang buat cerita macam ni itu namanya kuasa hantu, UMNOBN mana percaya dengan tuhan. Bukan macam mamak parpu azeez yang kata kena belasah tu. Jangankan luka, baju pun tak koyak, ada kepala bingai nko tepikir?

Tak payah nak jadi pengkaji foto kat sini. Semua yang dipaparkan dalam blog ni adalah logik. Cuma otak bingai barua UMNOBN jer yang bila fikir meleret-leret ke benda yang tak logik. Dasar spesis bingai.

matstimketum said...

wahai pencacai umno, pok jib pun nampaknya tak yakin calon gerombolan akan menang prk ini. rujuk kenyataan pok jib di paris. hu,hu..............

Anonymous said...

ya Allah aku mohon kpdMu sbgai Hamba yg lemah Engkau tunjukkan kudrat dan Iradah MU bg mnghancurkan org2 Umno yg selalu mghina para ulama'dan EnGkau turunkan ya Allah bala dan malapetaka keatas mereka agar mereka sedar bhw kita adalah manusia yg sama tarafnya hanya beza pada IMAN dan TAQWA kepada MU AMIN....

Anonymous said...

wahai manusia yg berqiblatkan UMNO bertaubatlah kamu semua kpd Allah sementara pintu taubat msh terbuka percayalah bahwa azab Allah sdg menunggu kamu semua di sana...INGATLAH bahwa Allah x pnah lupa pada janjiNYA balasan surga dan neraka...byklah muhasabah diri krn di alam barzakh kita akan hidup sendirian tanpa bantuan seorg manusia pun kecuali bantuan ALLAH bg org2 yang beriman kpd NYA...

Anonymous said...

nasib baik pimpinan pas kat atas tu fikir panjang.bukan nak kata...kalau diaorang kata turun....dari pattani pun datang

Anonymous said...

pelik apa......
BN=
BOLLOCKS & NIHILISTS

KEMBOJA said...

MEMANG CILAKO BETOL LA PUAK2 MELAYU-UMNO YG KURANG AJAR NI...

KALAU ADEN DAPET PUAK2 NI...ADEN HIRIS2 PUNAI NYA...


DARI DULU SAMPAI SEKARANG CILAKONYA MELAYU-UMNO NI TAK HABIS2....

Anonymous said...

Kecederaan tu tak la seteruk macam mamak Azeez tu kena. Mamak tu kena teruk samapai kamera pun tak leh nak tangkap gambar kecederaan dia... Lebam keseluruhan badan. Serius sangat tu...

Anonymous said...

memang terdapat luka di belakang mangsa...cube tgk gmbr tu betul2...ada satu line merah di tengah2 kesan luka...

Anonymous said...

Jangan layan gerombolan PUAKa ni. Dasar diorang matlamat menghalalkan cara.

Kalaulah Pemuda PAS lawan balik hari tu, sah paper esoknya akan kata PAS yang mulakan pergaduhan tu.

Ni siap berparang-parang ni apahal? Diorang ingat UMNgOk je ke yang berani?

Memang dasar ZIONIS YAHUDI.

Anonymous said...

woi joostspring, mak kau main puki, tulis sampai panjang berjela. ini bukan majalah. Ini ruang utk komen bodoh. x der org berminat nak baca apa yg d paste kan.
pergi buka syarikat surat khabar kau sendiri than kau boleh tulis suka hati mak bapak kau.
Sial!!

aliffnajmi said...

Mamat baju merah ni ada ilmu kebal kot... kena tetak baju je yg koyak, kulit belakang xder kesan apa2 pun.
Kah kah kah... lakunan anda berjaya dikesan dgn mudah.

Anonymous said...

Lakunan Azeez mamak ular dalam semak lagi hebat mengalahkan hero Tamil. tak semena-mena dah masuk hospital walaupun tak kena tumbuk. baguslah parti umno dipenuhi oleh tahi-tahi mamak bertambah busuk bila melayu keluar i ramai-ramai.

Anonymous said...

kah..kah..kah

aku sokong alifnajmi...

lakonan hebat....

SUPER 3 said...

Anonymous said...

"HAMPA PUN JANGAN MARAH UMNO MEMBABI BUTA...CUBA TENGOK GAMBAK TU BETOI2....BADAN DIA ADA LUKA KA..?...ORG2 PAS PAKAI ILMU KEBAI...
MUKA DIA LAWA...TAK BENGKAK...
MAKEUP ARTIS KORANG NI TAK PANDAI.."


....EHEM..EHEMMMM...lu gila ka??lu nak tgk badan dia luka terbelah sedalam 5-10 inci baru lu nak percaya??Tgk kat kepala tu sudahla...lu cakap ORG2 PAS PAKAI ILMU KEBAL??Kepala hotak hang..nabi pun xde pakai ilmu kebal!Xnmpak baju dia terkoyak tu..dan ada sikit kesan luka..menurut taakulan gua..mungkin dia telah ditetak dgn parang@pedang..luka dapat dilihat hanya sedikit sahaja tpi bju tekoyak..penjelasannya mudah..budak2 hingusan yg cuba menetak kawan kita nie mungkin dalam keadaan mabuk..al maklumla kalau dah mabuk,,imbangan badan jadi tak terkawal..dan penglihatan munghkin jadi sedikit kabur..dalam kondisi mcm nie..kalau dia tetak pun mungkin kawan kita sempat elak,tpi kalau dah masuk ramai-ramai..kena juga..dan kalau kena pun mungkin xteruk sngt luka..ye la sb depa tgh mabuk masa tu.mungkin depa bnyak tetak angin aje.. masa mabuk bnyak fungsi otak terganggu..salah satunya..time mabuk otak tidak dpt menafsir jarak dgn tepat... mujurlah kawan kita nie sempat melarikan diri..hmm..kalau xsempat naya!!.....tapi xpe lawan tetap lawan.......!!

p/s=memang bacul la budak2 umno nie..mcm sial!!...

Anak Lenggong said...

MALAS AKU NAK ULAS ..MANA LAA DIANGKUT MAT REMPIT BERTONCANG..NI..MEMBAR SEBALUT TP@TAGEH PUNGKOQ KUT..KALAU NAK BERLAKUN TU BUAT LAA REAL SIKIT KAH KAH KAH...SEBENARNYA ISU NI DIBUAT DISEBABKAN CERAMAH PAS DI BAGAN PINANG TAK MENDAPAT SAMBUTAN DARIPADA PENDUDUK SETEMPAT..SO TERPAKSA LAA BUAT PROVOKASI SUPAYA PENYOKONG TEGAR DAN LEMBU DARIPADA LUAR KAWASAN DATANG UNTUK MEMENUHI CERAMAH PAS...SO KALAU RAMAI BOLEH LAA DITUNJUK KEPADA PENYOKONG NYA BAHAWA PAS MENDAPAT SOKONGAN DARIPADA PENGUNDI..LAGI SATU..PARA BLOGER UPAHAN PAS DAN KEKERINGAN PULUS SO..KALAU RAMAI IMPORTED PAS TURUN KEBAGAN PINANG BOLEH LAA DIULUQ UNCANG UNTUK KUTIPAN DERMA...

Anonymous said...

Mamat ni ada Ilmu kebal, kena tetak kulit tak calar. Aku respek kat mamat ni , mumgkin lain kali boleh bawak dia berjihad kat Palastine.

Anonymous said...

Tak teruk sangat lukanya. Si Azeez tu lagi teruk. Tak boleh bangun langsung. Kepala pun dah bengkok. Dia punya bahu bersepai kena tumbuk. keh keh keh ...... Kita pakat gi bagan pinang sebab esok cuti.......... horey......

SAMSENGBAIK said...

Anak Lenggong said...

MALAS AKU NAK ULAS ..MANA LAA DIANGKUT MAT REMPIT BERTONCANG..NI..MEMBAR SEBALUT TP@TAGEH PUNGKOQ KUT..KALAU NAK BERLAKUN TU BUAT LAA REAL SIKIT KAH KAH KAH...SEBENARNYA ISU NI DIBUAT DISEBABKAN CERAMAH PAS DI BAGAN PINANG TAK MENDAPAT SAMBUTAN DARIPADA PENDUDUK SETEMPAT..SO TERPAKSA LAA BUAT PROVOKASI SUPAYA PENYOKONG TEGAR DAN LEMBU DARIPADA LUAR KAWASAN DATANG UNTUK MEMENUHI CERAMAH PAS...SO KALAU RAMAI BOLEH LAA DITUNJUK KEPADA PENYOKONG NYA BAHAWA PAS MENDAPAT SOKONGAN DARIPADA PENGUNDI..LAGI SATU..PARA BLOGER UPAHAN PAS DAN KEKERINGAN PULUS SO..KALAU RAMAI IMPORTED PAS TURUN KEBAGAN PINANG BOLEH LAA DIULUQ UNCANG UNTUK KUTIPAN DERMA...
.....xpayah nak megarut la Anak Lenggong....hipotesis yg xbermakna dari kau tu...buat adik aku yg umur 10 tahun ketawa aje.........lu pikiq la ...melayu sama melayu pun nak berbalah jugak ka??..Dalam bnyk2 kes..puak2 parti dokongan kau tu yg mula dulu..biasalah pemimpin parti yg kau dokong nie sumenya mcm sampah..ada yg perasuah..pemakan rasuah,perogol,penipu(cth:AJIZ),si putat-belit,si pengadu domba,PEMBUAT FITNAH,perompak,SAMSENG dan bnyk lagi..dalam bnyak2 amalan@budaya negatif yg disebutkan tu...budaya samseng yg dipelopori oleh sesetengah pemimpin parti sampah kau tuu..btoi2 mendapat tempat di hati para pengikut parti lu skrng dan ramai yg berkiblatkannya!! ..buktinya lihatlah apa yg berlaku skrng.budaya samseng sudah bermaharajalela ..ini sume cth dari pemimpin la nie!!!!Pemimpin dah mcm DAJAL...pengikut mcm setan!!PEACE!!

Anonymous said...

Ketahuilah semua bahawa calon Umno sangat amanah dan tiada pernah rasuah. Hancurlah perasuah.....

TOMOK said...

MARAH BUKAN SIFAT KU

Anonymous said...

Mari solat hajat tolak calon rasuah. Umno menangis tahap tenok bila lihat Allah buat keputusan.

UMNO TERUS MARA said...

haha kalah. sape yg menangis? org dh pandai pk la. tak pilih org muka² utk pimpin. nk menang undi sanggup la janji itu ini. dh menang diam buat duit sendiri. dh la takyah nk bising ckp org. diri sendiri pun sama. kalo btul kuat iman, kalo lurus jalan Islam yg korang ikut, org akan ikut jugak kalo hati nk berdakwah tu ikhlas. Islam pun takde ajar umat dia caci maki hina sumpah org. nk baca sume kat sini pun aku meluat.

jgn bising jugak la psl duit2 ni. PAS pun bkn tak pnh bg duit kat aku suh undi.kwn2 aku yg nk balik ktan pru12 tu dpt duit poket RMratus. tu nama dia duit apa?sbb parti ISLAM sume yg haram jd halal?mcm tu ka? apa beza cuba habaq mai.

time nk mengundi la baru konon2 nk angkat sumpah tak main bontot..ahaha kelakar sial.nk pancing pun agak2 la. tp last2 tak sumpah pun.org salah mesti la takut kan..caya la ANUwar.

kalau indah sgt bahasa korang, kalo elok sgt pekerti korang, takde org nk dendam. rupa yg kena libas tu pun takde la aku nmpk baik sgt. nasib tak mati ja. biar la tunjuk samseng ngn melayu pun sbb melayu yg kurang ajar. takkan org lain yg buat kurang ajar nk pukul balas org lain kut. jgn la pandai sgt haha.

lalala kalahhh lalala