"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, January 20, 2010

HAITI: Peringatan Kepada Orang2 Melayu Yang Masih Kuat Main Sihir

Reactions: 
Saya menulis artikel ini untuk dituju kepada orang-orang Melayu yang masih suka beramal dengan bomoh, sihir, bermain dgn jin dan sebagainya.

Diberitakan sewaktu rakyat Haiti mahu merdeka dari Perancis, mereka telah membuat perjanjian dengan Syaitan. Maka, syaitan telah membantu rakyat Haiti dan akhirnya Haiti merdeka dari penjajahan Perancis.

Semenjak dari waktu itu (kurun ke 18), Haiti tidak pernah hidup aman dan damai. Pat Robertson mendedahkan perkara ini dalam temuramah beliau baru-baru ini. Beliau berkata, negara Haiti dan Republic Dominica adalah dua negara dalam satu pulau.

Ertinya, kalau berlaku musibah, seharusnya musibah mesti kena kedua-dua negara kerana mereka satu pulau. Tapi, hanya Haiti sahaja yang kerap ditimpa musibah dan kesusahan dan Republik Dominca pula terus makmur dengan industry perlancongan mereka yang semakin pesat.

Ini bererti kemurkaan tuhan itu LEBIH BERKUASA dari syaitan. Permintaan dengan syaitan TIDAK MEMBANTU HAITI walau sedikit pun. Mereka lebih makmur hidup bawah penjajahan Perancis berbanding sekarang.

Lebih menyedihkan adalah kita tidak tahu apa benar-benar Syaitan telah membantu Haiti. Ini kerana sewaktu kemerdekaan Haiti, Perancis sedang menghadapi krisis yang sangat meruncing. Raja Perancis baru sahaja dijatuhkan dan keadaan cukup tidak stabil di keseluruhan jajahan Perancis. Kedudukan Haiti juga begitu jauh dari tanah besar Perancis memungkinkan Perancis mengambil keputusan untuk membiarkan Haiti merdeka.

ALLAH LAGI BERKUASA DARI SYAITAN

Syaitan itu TIADA KUASA. Syaitan hanya mampu menipu dan menggoda manusia untuk mensyirikkan Allah. Itu sahaja. Syaitan juga makhluk yang dijadikan Allah SWT.

Kenapa ada orang Melayu yang bodoh sangat mahu meminta pertolongan dari jin, syaitan dan bomoh sedangkan Allah SWT Maha Berkuasa dari Syaitan la’natullah?

Segala yang kita hajati hanya dapat dipenuhi dengan izin Allah SWT dan bukan dengan izin syaitan/jin/bomoh. Mengapa bodoh sangat orang Melayu ni sampai masih terus bergantung kepada syaitan yang tiada kuasa?

Mengapa tidak bergantung pada Allah SWT yang MAHA BERKUASA? Sebagai contoh mudah, kalau kita nak pinjam duit, kita tidak berjumpa dengan orang miskin, kita jumpa orang kaya. Dalam kes ini, yang Maha Kaya adalah Allah SWT dan yang miskin adalah syaitan.

Syaitan tidak mampu menjaga diri dia waktu Hari Akhirat nanti. Syaitan akan dibakar di jurang neraka paling bawah. Ini bukan tanda kuasa yang kita hendak bergantung harap.

Akhir sekali, dari bergolok bergadai mintak pada bomoh, baiklah kita berdoa dan bersedekah serta memuji dan memuja Allah SWT.

Kalau Allah SWT tidak kabulkan doa kita, bererti Allah SWT mahukan yang terbaik untuk kita. Rezeki kita akan datang dari sumber lain bukan sumber yang kita harap-harapkan itu. Ingatlah, bahawa Allah SWT akan memberikan kepada hambanya rezeki yang terbaik untuk hambanya. Dan hanya Allah SWT sahaja yang tahu apa yang terbaik untuk hambaNya, bukan manusia dan bukan kita sendiri.

Ingat juga, bahawa kita sendiri tidak tahu apa yang terbaik untuk kita di masa hadapan. Hanya Allah SWT yang Maha Mengetahui.

Maka, berhentilah bermain sihir. Ia kerja sia-sia dan membawa kita ke neraka buat selama-lamanya (nauzubillah).

SIHIR NI PERKARA BIASA DALAM UMNO

Maklumlah UMNO ni parti Melayu. Ingat tak peristiwa Mona Fendey dulu? Bukan ada pemimpin UMNO terlibat ke?

Benda sihir dalam UMNO ni dah BERLELUASA. Sapa dalam UMNO pun boleh bagitau benda ni. Ini lah salah satu cara bagaimana amalan syirik tersebar melalui UMNO.

Tulang Besi
Pat Robertson: Haiti 'Cursed' By 'Pact To The Devil' (VIDEO)
Huffington Post Danny Shea First Posted: 01-13-10 02:45 PM Updated: 01-14-10 01:11 AM

What's Your Reaction?

Amazing
Inspiring
Funny
Scary
Hot
Crazy
Important
Weird

Read More: Haiti, Haiti Earthquake, Pat Robertson, Pat Robertson Haiti, Pat Robertson Haiti Comments, Pat Robertson Haiti Earthquake, Media News

Get Breaking News Alerts

• Share

Comments 8,225

Televangelist Pat Robertson said Wednesday that earthquake-ravaged Haiti has been "cursed" by a "pact to the devil".
"Something happened a long time ago in Haiti, and people might not want to talk about it", he said on Christian Broadcasting Network's "The 700 Club". "They were under the heel of the French. You know, Napoleon III, or whatever. And they got together and swore a pact to the devil. They said, we will serve you if you'll get us free from the French. True story. And so, the devil said, okay it's a deal."
Robertson said that "ever since, they have been cursed by one thing after the other" and he contrasted Haiti with its neighbor, the Dominican Republic.
"That island of Hispaniola is one island. It is cut down the middle; on the one side is Haiti on the other is the Dominican Republic," he said. "Dominican Republic is prosperous, healthy, full of resorts, etc. Haiti is in desperate poverty. Same island. They need to have and we need to pray for them a great turning to god and out of this tragedy I'm optimistic something good may come. But right now we are helping the suffering people and the suffering is unimaginable."
WATCH (via MediaMatters):

Later that evening, Raymond Joseph, Haitian Ambassador to the U.S., began his appearance on MSNBC's Rachel Maddow Show by shaming Robertson and pointing out that Haiti's freedom led to freedom across Latin America. And they weren't they only beneficiaries from those historic events. "The U.S. was able to gain the Louisianna Territory for $15 million," Joseph added. "That's three cents an acre. That's 13 states west of the Mississippi that the Haitian slaves' revolt in Haiti provided America."

WATCH:

Watch the full CBN segment:


Related News On Huffington Post:

5 comments:

Anonymous said...

Syabas, eloklah tu pusing punya pusing UMNO jugak kena...

Anonymous said...

Najibtuya dan Rosmah puaka tu lagi suka kawan dengan Syaitan. Kau tengok muka si Rosmah tu macam jembalang jadinya, dan si Najibtuya tu muka dia macam Toyol, sebab suka kebas duit rakyat.

Anonymous said...

cakap pasai sihir mesti aku ingat rosmah.....

SATU JARI said...

kalau aku tak ada agama, tak ada keluarga, takda pegangan, tak ada pendidikan memang hilang mat monggol dari muka bumi ciptaan ni...

Anonymous said...

hello kawan, apa macam la ni. kawan mu hussam dah keluar kenyataan tak kenal blogger kickdafella, kickdafella juga dah keluar kenyataannya.

kamu kan pengampu hussam, tolong bagi komen sikit. dirasakan betul le apa TGNA cakap mmg dah ada penyakit cah keting dikalangan PAS. kamu beriya-riya kutuk arif fahmi . now amacam husam lagi buruk perangai....semua oprg kelantan dah tau...tapi mu masih bela dia...apa macam sekarang