"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, January 20, 2010

PM 1Malaysia Selamat Pulang Ke Tanahair..!

Reactions: 
Kah kah kah kah kah kah kah kah...!!!

Welcome back "Murujib"..!

Kah kah kah kah kah kah kah kah...!!!

19 comments:

Anonymous said...

Bukan Murujib
ialah Mongojib la..

Anonymous said...

Hairan dan pelik. Apa pasal busuk sangat hati nurani si TP nih...ada sesiapa boleh beritahu..

Anonymous said...

Kpd Tuan TP dan lain-lain seangkatan dgnnya. Sila baca petikan dari "http://pilihan-anda.blogspot.com/"

Tragedi perahu Naga karam di Pulau Pinang meragut 6 nyawa yang terdiri dari guru dan murid-murid sekolah. Dari DAP dan PKR serta PAS tak ada pula yang berkokok mendesak atau mencadangkan satu suruhanjaya Siasatan DiRaja waja ditubuhkan oleh kerajaan Pusat atau satu jawatankuasa siasatan ditubuhkan di peringkat Negeri bagi menyiasat tragedi ini.

2. Biasanya PR menjerit sehingga habis susra mereka kalau terjadi perkara begini di negeri yang dikuasai oleh BN. Mengapa diam aje apabila berlaku di Pulau Pinang. Nyawa 6 murid ini tiada harga ke? berbanding dengan desakan dan berbagai tunjuk perasaan yang dilakukan apabila Teh Beng Hock yang membunuh diri di Plaza Massalam hari itu. Mengapa ya? Mungkin nyawa Teoh pelahir xx xxxxxxx xxxx nikah ini lebih berharga dari nyawa murid-murid sekolah ini.

3. Mana Lim Guan Eng dan konconya yang berdemo tak henti mendesak suruhanjaya DiRaja di tubihkan untuk Beng Hock dulu. Mengapa berdiam diri dalam hal ini?

4. Mana Mahfuz, Mana muslimah PAS yang bercucuran airmata dalam kes Eli telanjang hari itu? Mana Tantawi, Mana Khalid Samad, Mana DSAI dan Shamsul AMK yang ke hulu ke hilir membontot DSAI dan membelanya ?

5. Kepada pengundi muda! Lihatlah dan fikirkanlah. Keadilan hanya untuk mereka. Malaysia sederhana hanya untuk kepentingan politik mereka, PAS untuk semua hanya untuk mereka. Jika tiada kepentingan politik, mati 100 orang pun, mereka tidak akan bersuara dan bertindak.

6. Lihatlah dalam Harakah ke , dalam surut khabar Roket ke atau dalam Suara Keadilan ke , tiada pun berita mengenai tragedi ini dan suara pemimpin mereka. Itulah mereka. Fikirkanlah masa depan anda. Hukum mereka ini dalam PRU13. Mereka semua hanya munafik. Sebahagiannya memang sah mjunafik dan selamanya begitu.

7. Itulah PR terutamanya DAP...(tambahan..PAS dan PKR pun 2x5)..

Anonymous said...

Anonymous 5:39

Nak cakap sangap pun ye/ botol pun ye gak. Kes Teoh berlaku di bangunan yang terletak pejabat c penyiasat. Masih lagi x habis2 sampai la ni. Kes kat Penang ko nak dakwa sapa? Kerajaan laut? Abis tu nak suruh mrk semua buat demo kat tepi laut? Kerajaan Langit pernah dgr la.

Anonymous said...

kah kah kah aku setuju..biasa la..beer end punya olang..yang jambatan runtuh ragut nyawa kat perak tu pehal lak..awat yang mamak zambri tu tak hingaq pun? ni semua saja bikin kecoh nak cover enjin jet hilang la tu...hahaha

Anonymous said...

apa nak heran, beruk ngan kera umno bersorak, dapat masuk dapur rumah orang curi makanan. abis orang umno tak nak demo ke tepi laut, tepi jalan, dlm rumah, tepi rumah..alaaaa...tempat2 yg berlaku kemalangan...he heh he...kalau dah jenis bangang tu, namgang la sampai ketua. lupa...umno idup lagi ke, aku dengar yg tinggal cuma bendera ngan tiang bendera je. yg tinggal melayu yg kena tipu dek mamak yg ngaku melayu walaupun muka sebijik samy vellu...he he he...

Anonymous said...

PKR Kuala Selangor Diketuai Khalid Ibrahim 'Lumpuh' Ramai AJK Letak Jawatan



SHAH ALAM, 20 Jan (Bernama) -- Parti Keadilan Rakyat cabang Kuala Selangor yang diketuai Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dianggap "lumpuh" setelah 11 anggota jawatankuasanya yang dipilih serta ketua pemuda dan wanitanya meletak jawatan kerana hilang kepercayaan terhadap kepimpinan beliau.

Malah menurut timbalan ketua cabang itu, Arshad Abu Bakar, cabang itu telah bubar kerana kini hanya tinggal tiga pemimpinnya yang dipilih terdiri beliau sendiri, Khalid serta seorang AJK, Faridah Abdul Rahman.

Bercakap kepada pemberita Rabu, beliau berkata 11 AJK cabang serta Ketua Angkatan Muda, Nazarudin Darmawan, dan Ketua Wanita, Fauziah Sulaiman, meletak jawatan antara November tahun lepas dan 18 Jan tahun ini.

Katanya mereka yang meletak jawatan itu bagaimanapun masih kekal sebagai anggota PKR tetapi mereka telah hilang kepercayaan terhadap Abdul Khalid untuk menerajui cabang Kuala Selangor.

Mereka mendakwa Abdul Khalid telah meletakkan PKR Kuala Selangor dalam keadaan "penuh kecelaruan" tanpa asas tadbir urus yang kukuh.

Arshad berkata sejak 14 bulan lepas, AJK cabang itu gagal mengadakan mesyuarat mengakibatkan tiada sebarang gerak kerja dan aktiviti parti dapat dijalankan.

Beliau berkata Abdul Khalid tidak mengambil inisiatif memperkukuhkan parti meskipun ada ahli bukan Melayu di Ijok dan Batang Berjuntai telah keluar parti.

Ketika diminta mengulas kenyataan Arshad itu, Khalid menafikan cabang PKR Kuala Selangor itu telah dibubarkan.

Bercakap kepada pemberita di sini selepas mempengerusikan mesyuarat Exco Kerajaan Negeri, beliau berkata tidak ada mesyuarat diadakan untuk membubarkan cabang itu.

"Pemilihan akan berlaku tahun ini untuk AJK baru pada Mac. Itulah sebabnya sesetengah nak berhenti," katanya.

Khalid berkata krisis seperti itu adalah satu perkara biasa kepada beliau.

"Mereka yang tidak sealiran dan tidak sehaluan lebih baik keluar daripada menyukarkan parti untuk diurus," katanya.

Khalid berkata bahawa pada awal 2007 PKR Kuala Selangor mempunyai tidak sampai 100 orang ahli tetapi sekarang bilangannya adalah 3,000 orang.

"Alasan hilang kepercayaan itu perkara biasa...ataupun ayat itu ditulis oleh Umno untuk dia (Arshad) cakap," katanya.



-- BERNAMA

MAnGo!! said...

HAAHAHAHAHAHAHAA

Anonymous said...

wakaka perghhh baru nak sokong PR tak jadi lah...

Anonymous said...

Anon January 20, 2010 5:39 PM barua pencacai kenapa xsalahkan kementerian pendidikan ???? sempit betul pemikiran juak2 umno ni

Anonymous said...

Pada Anom yang suka cut and paste berita yang tak berkaitan dengan topik ni jangan jadi bonngok macam orang umno. Guna la kepala otak sendiri buat kesimpulan. Tipikal orang umno malas nak menulis main cut and paste saja, Pthuii...

Anonymous said...

Gurujib pegi India bukan nak jumpa Manmohan sangat, tapi nak jumpa tok guru sihir dia Master Ji. Sekarang mat monggol ni pantas bontot pasal banyak problem mudah dia tak boleh settle. mamposlah kau mat monggol.

MC_Shaharul said...

wakakaka..mongol dah pulang..monggol dah pulang(mcm lagu xpdc la plak) awas pak hati2 mat monggol udah pulang tue..kehkehkeh..

Mengkudu said...

Aku pelik la...dalam negara dok sengkek, budget negara potong sana, potong sini, macam ni pun boleh jugak di Najib Mongolia dan Mat Sembab pergi ke luar negara. Banyak habis duit tu woiiiii....

Rupanya duit-duit negara angkut dan depa perabih kat luar negara noh. Pelaq punya pemimpin...

Mata Sepet said...

Lepas ni si Najib nak pergi melawat Mongolia pulak....

Anonymous said...

Makin kerap Najib dgn ROSMAH pegi luar negara makin kerap la duit kita kena keluar bayar sana sini... rakyat kena bayarkan bomoh rosmah,shopping rosmah dgn penjilat pn rakyat kena bayarkan,hotel mewah geng2 kroni rakyat bayarkan...senang cerita segala pakaian, makan minum, semua rakyat terpaksa korbankan.setiap kali NAJIB ROSMAH blk tanah air.. minyak naik,gula naik,rokok naik, semua naik la....bagus2 kita ni dah mcm hamba abdi.masuk makhamah pn court penipu...ketua polis pulak barua.mcm2 hal....kalau la si najib tu keje jual goreng pisang tepi jalan dgn rosmah xla susah nasib kita ni nk tanggung hidup musuh negara ni....(haiz)

SATU JARI said...

2 ekor haiwan yg tak pernah faham maksud kesusahan.makan rakyat bagi,pakai rakyat sarung, tidur rakyat selimut, semua cukup.mana kenal bahasa mengemis!!!! rosak negara dan tamadun !!!!

anak-anak akan datang, pasti patah...

Anonymous said...

Aku pelik ar dengan pencacai taik UMNOk ni setiap kali artikel keluar mesti lari tajuk nyer.. lepas tu buat komen mcm sampah tak masuk akal mmg betul bahalul la .... kepada pencacai taik UMNOk kalau nak komen baca tajuk dulu baru la komen bodooooooooh!!!!!!!

Anonymous said...

MAAF SAYA NAK KATAKAN DISINI.



PENULIS BLOG YANG TAK DE MARUAH MEMALUKAN BANGSA.BERAMBUS DARI MALAYSIA.