"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 10, 2010

Blogger Jeffry Ditahan Polis

Reactions: 
Berita berdasarkan tajuk diatas... Nak tanya sungguh-sungguh ni... Kena tangkap ke serah diri..? Kakaka...!!! Kalau serah diri, memang anak jantan... Kalau kene tangkap... Memang P****n... Mana kengkawan..? Semua pakat lari..?

15 comments:

zargus2702 said...

-ye ke dah kena tngkap?..wa nk try gelak die la, kehkehkeh..serah diri?..kehkehkehkeh..mane ade telor!!kehkehkeh..mamat nie ingat die mnyorok disebalik hantu kopek, tak dpt tngkap die?..kehkehkehkeh..

Anonymous said...

bagus le kalau dah kena tangkap...aman sikit dunia ni...

dulu azizan tutup sebelah mata,,

aduka taruna tutup mulut dan hidung,

jefry nanti nak tutup bahagian mana la pula agaknya....

nasibla hangpa...ada otak taknak pakai....orang2 bodoh suka cari masalah yg bodoh.

Anonymous said...

nanti kite tangkap perisik rakyat pulak
hihihihiih

Anonymous said...

The Star Online > Nation
Wednesday February 10, 2010

Man posted doctored photos of Nik Aziz

By FARIK ZOLKEPLI

farik@thestar.com.my

JOHOR BARU: A 44-year-old blogger has been detained for allegedly posting on the Internet doctored pictures of Kelantan Mentri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat being sodomised by Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim.

It is learnt that the man had turned himself in at the Permas Jaya police station yesterday.

Kelantan PAS Security Committee secretary Major (Rtd) Mohamad Ibrahim had lodged a report over the matter at the district police headquarters in Pengkalan Chepa, Kelan-tan on Monday, after discovering the pictures on the Internet last Saturday.

Johor police chief Deputy Comm Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff confirmed the arrest.

“The suspect has been handed over to the Kelantan commercial crime unit for further investigations.

“The case is classified under the Communications and Multimedia Act 1998,” he said.

The pictures posted on the Internet caused a stir among PAS leaders and supporters in Kelantan.

A local daily even quoted Nik Abdul Aziz as saying that the allegations were shocking and that the blogger had misused his talent.

This is the second blogger arrested over offensive postings on the Internet this year.

On Jan 29, Khairul Nizam Abdul Ghani known as Aduka Taruna from Rumah Rakyat Pancor in Paroi, Negri Sembilan, was charged at the Seremban Sessions Court for posting derogatory remarks of the late Sultan of Johor Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail on his blog.

He was accused of improper use of network facilities or a network service as provided for under Section 233(1)(a) of the Communications and Multimedia Act 1998 (Act 588).

© 1995-2010 Star Publications (Malaysia) Bhd (Co No 10894-D)


-makan nasi lokap lah aku-

Anonymous said...

dalam utusan online kata serah diri
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0210&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_08.htm

Anonymous said...

jeffry anak lelaki mak bapak dier berani! berwibawa! berani buat berani tanggung,bagaimana pulak dengan bloggers dari pembangkang RPK??? maner bijik dier?.. pengecut! ayuhhh... polis skmm periksa semua gambar2 dalam bloggers di malaysia hang nadim maner? logo sprm dan pm datuk seri najib diterbalikkan camner? lapor lah kepada polis ader ke mereka berani menyerah diri??? kantoi...hahahaha

Anak Lenggong said...

Kesian jugak aku nengokkan melayu berwajah apek tu..kemahkamah tidak ditemani oleh rakan pemimpin pas yang lain cuma ditemani oleh kapiaq yang diketuai oleh apek tua kit siang..sehinggakan nak buat sidang akhbar pun kena buat kat pejabat dap..serta diapit oleh kapiaq kah kah kah...pejabat pas tak laku...sekarang dah terbukti simelayu berwajah apek tu berjuang dan pacacai sape...

Dalam pada sinizar tu cuba mencari sokongan rakan2 pas yang lain ada pulak rakan yang kata camni...

"Tak pa lah, itu kerja mahkamah, kita berharap ia adalah satu keputusan yang adil dan saya tiada apa yang nak komen kerana mahkamah telah buat kerja dia dan Zambry adalah menteri besar yang diumumkan oleh mahkamah,"


Dalam keadaan orang PAS duka nestapa, Azizan cakap lagu ni.. aku rasa ramai ahli PAS yang 'terbakar' dengan kenyataan Azizan ni..

Mana taknya ramai pemimpin PAS yang kecewa sehingga ada yang menuduh mahkamah di pengaruhi, negara akan jadi monarki mutlak, kuasa patut dikembalikan kepada rakyat dan sebagainya.. tiba-tiba azizan cool sahaja.. lepas tu suruh pulak penyokong menerima keputusan mahkamah.. mana tak melenting ahli PAS... Dah lah tadi malu kat Mahkamah Persekutuan... mana nak letak muka.. orang kampung kecoh dah nak bubar DUN Perak..

ADOOOHHH.....SAKIT TULLL..DARIPADA PENGKALAN HULU SAMPAI KE TANJUNG MALIM SINIZAR TU DOK CANANG MENANG 4-1..DAN LEPAS NI LEH BUBAR DUN..TETAPI BILA PENYOKONG DIA BUAT SOLAT HAJAT SEMALAM KEPUTUSAN JADI TERBALIK PULAK...KESIAN SUNGGUH AKU NGAN PENYOKONG LURUS BENDUL PAS NI DITIPU IDUP2 OLEH NIZAR...TU LAA ORANG SURUH GUNA OTAK UNTUK BERFIKIR NI TAK OTAK TU LETAK KAT LUTUT..DAN MERELAKAN DIRI JADIK BURUNG BELATUK ASYIK DOK MENGANGGUK JE...

Anonymous said...

AnakLenggong

Sebesar bijik sawi pon Allah takkan bagi kerajaan dan kuasa pada si nizar tu..nizar tu penderhaka! raja! dan rakyat! khasnya..kopiak melayu hati budi cina+india

Allah takkan makbul solat hajat dan doa orang2 pas disebabkan permohonan yang tak bertempat Allah pon nilai jugak,camner nak makbul solat hajat dan doa hanya untuk kejayaan politik mereka dan hasil minyak semata-mata...

merata2 tanah dibumi malaysia asal nak solat hajat,main hentam jer! depan pejabat roket@dap pon bolehlah!..nawaitu pon asyik minta pasai politik dan minyak,dah tak dapat kalah! nak doa orang pecah perut pulak bengong... 1000x

Anonymous said...

ko rapat sangat ke ngan Allah smpai tahu apa yg Allah takdirkan
juak2 umno nie terlalu takbur diri
apepon tggu pru 13
tgk saper menang
sejarah pertama dalam dunia pecat mb tak naik sidang dun
malaysia pak jib nie skunk mmg pelik bwh pimpinan pak jib
juak2 umno masa pru 12 kat negeri aku punya takbur
aper banner diorang buat?
(ISLAM HADHARI ADALAH ISALAM SEBENAR)
islam yg org lain anut salah belaka ker?
pikir2kanlah

Anak Bugis said...

hARAP PIHAK pOLIS MENJATUHKAN SEKEJAM-KEJAM HUKUMAN TAHAP GABAN PADA BLOGGER ZOINIS TU..

Anonymous said...

Anon said:
"dulu azizan tutup sebelah mata,,

aduka taruna tutup mulut dan hidung,

jefry nanti nak tutup bahagian mana la pula agaknya...."

..tutup lubang juboq pulak kot!
kah..kah..kah

Anonymous said...

Dok giler nak jawatan Menteri Besar..Yang kontrol 2 ekor komunis.Cheh...dapat sokogan rakyat Perak konon. Kera kat Zoo Taiping belum tentu bagi undi nak menang....hahahahaha

Anonymous said...

hah! bagus... hantar je ke kb... biar dia bersemuka dgn tgna... biar dia bertentang mata dan terangkan kena dia buat begitu... hah! jawap...jawap...

Anonymous said...

kera2 kat zoo taiping jer yg saggup undi umno kes satu bangsa ngan umno
tk sanggup diorang undi pr

AzamDean said...

semalam aku menyumpah dia...hari ni terus jadi kes polis.. hahahahahaha ok lah..aduka taruna yang dah tak teruna tu ramai orang UMNO kata tak de sorang pemimpin PR support die..skang aku nk tunggu najib lak..
selaku Presiden UMNO..nama gempak..jeffry damien..cam anak haram je..camne korang kata die anak jantan.. hwhahwhahwh