"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 10, 2010

Keputusan Mahkamah Menandakan UMNO Masih Tidak Yakin Dengan Sokongan Rakyat

Reactions: 
Bagi saya, penyokong-penyokong Pakatan Rakyat seharusnya gembira dengan keputusan ini. Ia menandakan UMNO masih tidak konfiden dengan sokongan rakyat kepada mereka. Kalau rakyat bersama mereka sudah tentu keputusan akan bersama Nizar dan Nizar pula terpaksa membubarkan DUN Perak kerana itu janji beliau sebelum ini.

Kita semua tahu UMNO adalah parti penipu. Apa pun yang mereka lakukan mesti ada udang sebalik mi. Kita juga tahu kehakiman negara tidak bebas. Kalau bebas, kes Liwat II Anwar ni dah lama kena tendang dan Gani Patail dah lama kena jail sebab menghina mahkamah.

Namun, kes Anwar masih berterusan kerana di Malaysia kedudukan hakim tertinggi boleh ditentukan oleh seorang lawyer India bernama Linggam.

Jadi, kita patutnya dah maklum akan keputusan MB vs MB ni. Apa yang kita nak harap dengan mahkamah kangaroo Malaysia? Semuanya ikut kehendak dan kemahuan UMNO.

Dia letak la sorang dua hakim yang adil di peringkat Mahkamah Tinggi tapi nak buat apa. Segala keputusan dia boleh di kensel oleh Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan. Letak hakim adil tu sekadar perhiasan sahaja.

Oleh sebab itulah dari mula lagi saya sudah tahu isu “The Herald-Kalimah Allah” itu adalah permainan UMNO semata-mata. Kalau mereka mahu, mereka boleh dapatkan keputusan yang tidak memihak kepada The Herald sejak mula lagi.

Lepas ni Sultan boleh pecat sapa sahaja dia tak suka. Jangan Najib kena pecat sudahlah.

Semua sandiwara UMNO dan kita sepatutnya jangan gusar dan marah serta patah semangat. Inilah keputusan yang akan menimbus UMNO selama-lamanya. Inshaalah

Tulang Besi

10 comments:

AzamDean said...

kangaroo??? rupanya kat Malaysia ada kangaroo...para hakim yang bijaksana.. hahaha lompat punya lompat..jadi lah kangaroo..nasib baik tak katak.. hahaha

Anonymous said...

betoi laa kangaroo
kangaroo ada kantung
leh simpan duit bnyak
lau jadik katak letak kat tekak jer laaa
hakhakhakhak
makhamah malaysia paling telus dalam dunia cam batang paip
apa pon x kesah
bulan 5 naik minyak
yay juara rakyat
salam 1malaysia

tulang ikan said...

terima la hakikat............

alasan ni biase sgt dengar.....

nk muntah.....

Anak Bugis said...

sebenarnya bukan sultan yang jadi isu tp para hakim yang ariff memutuskan sedara zambry kekal sah.. apa nak heran.. kat malaysia imposibble is posibble

AzamDean said...

zambry pun patut terima hakikat keputusan mahkamah tinggi..

Anonymous said...

alasan-alasan biasa untuk yang kalah..
Tapi PAS takkan jejas dah biasa kalah..
Dah banyak kali kalah.. kalah.. tapi tak pernah iktibar daripada kekalahan tu..
Hidup kembali cadangan EGM.. kita cuci habis... biar putih suci..

Anonymous said...

Betul tu...jika sesuatu kes masih di bawah Mahkamah Seksyen atau Mahkamah Tinggi serta Mahkamah Rayuan...itu belum final decision lagi bro...

Sampai jea kat Mahkamah Persekutuan, bak kata Arwah Ibrahim Pendek.."Mari kita tengok siapa yang kenaaaa..."

Anonymous said...

Biasalah tu. Di malaysia ni rakyatnya dah advance cuma pemimpinnya saja macam mat monggol tu, masih ketinggalan zaman. Kalau orang bodoh pimpin orang cerdik begitulah jadinya. Sebabnya di malaysia ni semua boleh. Mahkamah boleh jadi kanggaro. Lepas tu jadi pula mahkamah kitar semula. Macam kes Dsai tu. Tahun 1998 dah buang, tapi tahun 2010 dikitar semula benda yang sama. Serupa juga hakim2 dan polisnya tu, dikitar semula sampai dah jadi macam taik busuk spt. guni petai, musang hassan dan terkini mat monggolia, pengarah gantian. Semua sampah yang dah tak boleh kitar lagi patut dihumban masuk neraka jahanam saja.

Anonymous said...

tahniah zambry dia atas kemenangan! hidup makkal sakti.

Anonymous said...

Aku harap lepas ni Agong setuju pecat mat monggol yang gila tu dari terus memimpin satu Malaysia.