"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 25, 2010

RM1,000...

Kes 15 tahun... rege kes RM50,000...

Tunggu punya tunggu tak setel-setel...

Last skali ada yang pendek umur... Innalillahiwainnalillahirraojiun... Al-Fatihah...

Dup dap dup dap dup dap... PRK... nak menang punya pasal, bagi la dulu RM1,000... balance lagi RM49,000 bila...???

Nak kene tunggu ada orang kena tarik nyawa lagi ke..?

Kalau macam tu... 49 orang pendek umur la baru setel yek..?

Gitu la gamoknyeee......

16 comments:

Anonymous said...

dah mula dah tulang babi ni... result rasmi baru nak umum, dah mula gila, gila babi

Tok Perak said...

Tu lah dia kaum yg bernama Melayu UMNongok yg mudah dibangsatkan oleh UMNOngok n Beer End. Kita jmpa lagi di PRU 13. Generasi muda yg bakal akan menentukan masa depan negara daripada terus dilanuni oleh UMNOngok dan kaum sejenisnya. Anak2 muda dan anak dara aku ada 4 semuanya yg blh mengundi di PRU13 nanti. Yg pastinya mereka tak akan mengundi perosak2 negara.

Anonymous said...

apa ni felda ke?? ehehe//inilah talian hayat umno!!!!! woho..ahahaha

Anonymous said...

itu lah nilai manusia yang bernama MELAYU MALANG yang mudah di tipu dan cuma bernilai RM..... malaslah nak cakap.. MALU BERNAMA MELAYU... yang selalu jadi lebai malang ...malang ...malang..

Anonymous said...

sukanya aku,atok nak belikan 4x4

anti-firaun..

p/s: orang felda memang suka gula-gula

hj jamaludin said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Di Bumi Allah ini , manusia sekarang perlu duit untuk hidup bukan air free untuk hidup . Ada peneroka tunggu 15 tahun untuk mendapat wang Pampasan . Menteri Besar Selangor lembat dan bodoh nak mampus hanya sekadar janji dalam tempuh 3 bulan kepada Pemaju untuk membangunkan tanah yang terbiar .Kalau gagal juga selepas tiga bulan kerajaan negeri selangor akan bertindak . Poooodah.
PM 1 Malaysia APCO dalam satu hari sahaja RM1000.00 Cash dan Bank draf RM49,000.00 kalau BN menang . So tolong pikir nak tunggu 3 bulan atau menang kan BN ,esok dapat duit RM 49,000.00 .Conform Besok peneroka boleh cash kan bank draf RM49,000.00 selama ini yang tertunggak selama 15 tahun .Tidak rugi kerajaaan PM 1 Malaysia mengajikan Yahudi Israel APCO untuk membantu pentakbiran Malaysia. So buat MB Selangor tolong belajar dari kebodohan jangan asyik nak bagi free air je! Zaman sekarang orang tak benda free , orang nak duit . Paham tak orang nak duit bukan air free . Air free tak boleh menyekolahkan anak , air free tak boleh repair rumah , air free tak boleh membersihkan longkang tersumbat .Air free tak boleh pergi Haji . Orang FELDA FELCRA dapat wang Rm1000.00 + RM 49,000.00 sudah boleh bergelar " Aku Kaya , Aku Kaya , Aku Kaya " Hidup BN HIDUP MIC Hidup APCO
Kalau Memperjuangkan mendiang KUGAN tak mungkin akan dapat RM1000.00 + RM 49,000.00
Kalau memperjuangkan mendiang TB Hock tak mungkin akan dapat RM 1000.00 + RM 49,000.00 dan dapat RM 3 JUTA untuk sekolah CINA di Hulu Selangor. Suruh je MB Selangor letak jawatan .

kamalatuk said...

tuan hj jamalidin, pemaju yang tak bayaar pampasan pada peneroka tu adalah kroni umno. najib guna duit rakyat untuk kepentingan politiknya! mengapa pemaju tu tak didenda? peneroka dah serah tanah mereka kepada pemaju! sekor lagi melayu bodoh!

hjh mariam said...

entah betul ke menang bersih? memang tak caya ar...susah payah perabis duit rm60 juta, mesti pastikan kemenangan. Betul ke akan dpat duit yang dijanjikan? jangan esok, duit tak dapat, air free pun tak dapat....padan muka!

LeeZ said...

apa nak buat... melayu mudah lupa...

Anonymous said...

PR = PARTI JUBUR!!!!!!!!!PAS 4 ALL = ISRAEL 4 ALL!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Come to think of it,bagus jugak BN menang,they will have to come back to clean their shit..takkan dah berak orang lain cuci.Everything happens for a reason.Allah Maha Besar dan Maha Mengetahui.
Setidak-tidaknya air percuma sama rata untuk semua,DUIT puak UMNO sapu dulu..fikir-fikirkan dan selamat beramal!!
Sekarang UMNO kena tunai segala janji...

apanama said...

Bersih ke tak bersih,fikir dia heran..janji menang!

Anonymous said...

Orang lain mempunyai hak untuk membuat keputusan berdasarka akal yang waras bukan emosi menguasai diri.. hormat sikit pilihan manusia lain.. bukan semua orang sependapat dengan kita.. kita bukannnya sentiasa betul.. kita manusia lemah, pelupa, lalai.. jangan pentingkan diri aje... orang lain pun ada hak.. jangan ganggu hak orang lain... cuba bayangkan hak kita diganggu tak marahkah kita,,
Terima dan redhalah kekalahan, bina langkah baru, atur strategi.. mulakan daripada diri kita barulah ada peluang nak menang PRU 13.. jangan guna strategi orang lain menyampah dan meluat

Anonymous said...

DS Najib berkempen di HS atas kapasiti PM atau Presiden UMNO ?

Anonymous said...

mungkin juga pengundi HS bijak. mereka nak deselesaikan masaalah yg tertunggak (taik BeNd) mereka secepat mungkin dengan memilih BeNd. (harap2 selesai la) PRU pun dah taklama lagi, semoga mereka pilih PR pula nanti.
Undi PR meningkat 95 undi dari 2008.Kira bagus dah tu

fread

Anonymous said...

1000 dah dapat..49000 yang dikata nak bagi hari Isnin...kena tunda lagi...tak caye??? pi tanya orang felda!