"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, January 06, 2009

Najib: Ada ketua Umno simpan dana PRU-12 - malaysiakini

Datuk Seri Najib Tun Razak mendedahkan adanya pemimpin-pemimpin Umno yang tidak menggunakan peruntukan kempen pilihan raya umum ke-12 yang lalu untuk menggerakkan jentera.

Sebaliknya, Timbalan Presiden Umno itu berkata, ketua-ketua bahagian berkenaan menyimpan wang berkenaan untuk digunakan bagi kempen pemilihan Umno yang ada sejurus selepas pilahan raya 8 Mac.

"Ada pemimpin Umno simpan wang yang diberikan untuk pemilihan Umno," kata Timbalan Perdana Menteri ketika berucap melancarkan jentera pilihan raya sayap-sayap Barisan Nasional (BN) dan Puteri Umno di sini, malam tadi.

Dalam pada itu, Najib juga meminta pemimpin Umno yang bakal bertanding pada pemilihan Mac ini supaya tidak menggunakan pilihan raya kecil Kuala Terengganu ini sebagai medan untuk berkempen.

"Rafidah dan Shahrizat, duduklah sebaris. Yang lain-lain pun duduklah sebaris...Calon-calon Ketua Pemuda pun juga perlu duduk sebaris," katanya sambil menerima tepukan gemuruh daripada hadirin.

Sebahagian besar calon yang bakal bertanding pada hadir pada sesi pelancaran tersebut.

Antaranya calon Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mohd Ali Rustam; calon Ketua Pemuda, Datuk Mukhriz Mahathir dan Khairy Jamaluddin dan calon Ketua Wanita, Tan Sri Rafidah Aziz dan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Semalam Najib berkata, pilihanraya kecil ini bukan tempat untuk menegakkan agenda kepemipinan mana-mana pihak.

"Ada yang berkata, ini (pilihan raya kecil) satu penilaian kepada Perdana Menteri (Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi), referendum kepada Timbalan Perdana Menteri, ujian kepada Menteri Besar (Datuk Ahmad Said).

"Mereka boleh buat andaian macam-macam tapi ini bukan soal Pak Lah, Najib, Ahmad Said atau (Wan Ahmad) Farid (calon BN)," katanya.

Pelancaran itu dibuat sehari sebelum hari penamaan calon pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terenagganu.

Lebih 5,000 penyokong BN menghadiri majlis tersebut yang diadakan di Taman Tamadun Islam, di sini.

Difahamkan, Najib yang juga Timbalan Pengerusi BN telah membangkitkan perkara yang sama pada pertemuan tertutup jentera Umno tengah hari semalam.

Sehubungan itu, kata Najib, beliau membangkitkan perkara tersebut secara umum bagi menekankan bahawa kepentingan parti dan BN perlu diutamakan bagi memastikan kemenangan calon BN.

"Kita sendiri yang mangkhianati parti kita. Kita cemburu sesama kita.

"Kita mesti patuh dan sayang pada parti," katanya.

BN telah kehilangan lima negeri dan sebagahagian besar kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan pada 8 Mac lalu.

Malah BN juga telah kehilangan majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat.

4 comments:

Anonymous said...

MALAYSIANNIGER HAS THIS TO SAY....

EVERY THING WILL BE OK IF YOU STEP DOWN.......
DO NOT FORGET,BRING ALONG YOU PATNERS.........
THE BOTAK...SYED HAMID
YOUR YES MAN.....SAMY VELOO
THE UNIFORM GANGSTER....MUSA HASAN
YOUR BAR MAN....GANI PATAL

DO YOU KNOW IF YOU ARE ALL GONE THIS COUNTRY MALAYSIA WILL BE BACK ON TRACK......
YOU FOOL ARE THE LET DOWN OF THIS COUNTRY.....
ASSHOLES.....

MALAYSIANIGER WITH MAKAL SAKTI...

Anonymous said...

Macam baca talkin jer nih..

Anonymous said...

Just get lost Najib. You are a hypocrite, cakap tak serupa bikin punya orang.
The country is going deeper into the drain because of your insincerity running the nation.
Doom to BN and UMNO.

Anonymous said...

BN sebenarnya ok.cuma mereka kena ubah sikap dan kena terima hakikat yang bukan selama-lamanya sesuatu parti politik itu akan berkuasa dan ini telah terbukti dengan kekalahan BN dibeberapa negeri.

BN kena lebih mesra dengan rakyat dan tidak hanya bergantung pada pembangunan yang boleh diberikan oleh mereka.rakyat mahukan kerajaan yang mendengar rintihan mereka dan menyelesaikan masalah seberapa efisyen yang boleh.