"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, January 17, 2009

Pakatan Rakyat Semakin Hampir ke Putrajaya - malaysiakini

Reactions: 

Pakatan Rakyat Menang Lagi di Kuala Terengganu !!!
Kemenangan sedang diraikan di jalan-jalan, rumah-rumah di Terengganu dan seluruh malaysia dan dunia.
Inilah hasil dari kerjasama erat di antara parti-parti Pakatan Rakyat.
Rakyat Terengganu Sudah Humban UMNO/BN ke Laut Cina Selatan!!!
alhamdulillah!!!!
Terima kasih semua para pejuang rakyat!!!


Bloggers Network Malaysia


26 comments:

Harimau-Menaip said...

Tahniah Tuan.

Jangan lupa bekalkan jaket keselamatan kerana Laut Cina Selatan amat bergelora sekarang..

tok ggawo said...

betul ramalan aku
tahniah pengundi parlimen KT kerana anda bijak, anda tidak akan mati kerana menghumban BE END, terima kasih juga kepada petugas petugas, pakatan rakyat, kelab kelab penyokong, orang tak berparti, BE END sudah tak terkata lagi, khak phtuihh taming sari.

Anak Kuala said...

jangan lupa ada dekat 30000 yang mengundi BN. Cuma kuala terengganu hilang 2 timbalan menteri, tahniah

ediannuar said...

aku rasa ramai lagi yang berada di luar k.trg, tak balik. kalau balik, lagi besar majoriti. apa apa pun, tahniah kepada MAWE dan PR!!!!

Perjalanan ke Putrajaya semakin hampir!

Anonymous said...

takbirrr...

Anonymous said...

Aku ahli umno(bahagian Besut, Trg) tapi kalau sekarang tiba giliran aku mengundi sama ada pilihan raya kecil atau nasional, aku akan mengundi calon pembangkang atau bebas.

Biar umno kalah. Biar pemimpin umno sedar kesalahan mereka. Dalam bedah siasat kekalahan mereka dalam pilihan raya 2008, semua punca telah mereka sedari kecuali,

1rasuah- mereka tidak sedar rakyat benci mereka rasuah-pelbagai bentuk

2salah guna kuasa- mereka tidak sedar rakyat menolak mereka kerana mereka salah guna kuasa- pelbagai cara

Selagi persepsi rakyat terhadap dua perkara di atas tidak dapat diatasi, tidak lama lagi umno akan masuk muzium. Good bye umno......

Anonymous said...

Salam semua ..
TAHNIAHHH kepada semua voter kuala terengganu..anda semua memang bijak..ISLAM..adalah teras kehidupan...HUDUD adalah perlaksanaan yang datangnya dari ALQURAN bukan datangnya dari PAS...ingatan saya hanya satu kepada semua pemimpin serta penyokong BEE END..
Aga jangan dipermainkan....BERDOSA BESAR menolak hukum ALLAH..hudud adalah untuk KESELAMATAN..bukan dipermainkan.
TAHNIAH SEKALI LAGI KEPADA RAKYAT KUALA TERENGGANU...anda semua memang yakin dengan janji-janji allah....DUANI HANYA TEMPAT UNTUK BERCUCUK-TANAM DAN AKHIRAT ADALAH TEMPAT ABADI..DAN SEMUA YANG KITA LAKUKAN DI ATAS DUNIA INI AKAN DIPERTANGGUNGJAWABKAN ATAS SETIAP PERBUATAN DIDUNIA...

YA ALLAH KAU SELAMATKAN PALESTIN
YA ALLAH KAU SELAMATKAN MASJID AL-AQSA.
YA ALLAH KAU BERILAH BANTUAN KEPADA PEJUANG ISLAM
YA ALLAH KAU HANCURKAN LAH TENTERA REJIM ZIONIS..
YA ALLAH KAU TURUNKAN LAH MALAPETAKA KEPADA REJIM ZIONIS ISRAEL,AMERIKA SERTA SEMUA NEGARA YANG BERSEKUTU MENYERANG PALESTIN..
AMINNN

Anonymous said...

Walaupun dengan pengundi hantu... kalau rakyat bersatu pasti boleh mengalahkan BN... Impian ke Putrajaya semakin hampir...

muraisenja said...

baru buleh tido lena.... Alhamdulillah...... nak tunggu apa lagi jom beralih angin bersama PR... buang yg keruh ambil yg jernih... hohoho..... jgn jadi balaci dan pencacai lagi mari ramai2 kita bersama PR sama rata sama rasa....

kulatlapok said...

Salam Puan"

Sikap ahli Umno dan BN dilihat bukan sahaja ditolak namun,janji-janji Umno dilihat hanya untuk memancing undi semata-mata.Maka kerana itu Umno harus berubah sehingga rakyat kembali yakin kepada ketelusan membantu orang Melayu.

PS: PAS patut ucapkan Terima Kasih kepada EZAM MD NOR.

Anonymous said...

SALAM.

AIK...DAH MENANG.. MANA ISU PENGUNDI HANTU???
ENTAH2 PAS YANG MENGUNAKAN KHIDMAT PENGUNDI HANTU TAK??
DENGAR KABAR 50 BUAH BAS PENYOKONG PAS DAN PENGUNDI HANTU DARI KELANTAN MASUK?
DAH ORANG SENDIRI.. KASI LEPASLAH..KALAU BAS BN KASI TERBALIKAN..
PERANGAI MACAM KOMUNIS..

Anonymous said...

TENGAH MARAK LAH TU..KALAH..
HAHAHAHHAHHA
HIIHIIHIHIIH
HOHOOHOHOH

Sapa komunis?sapa?
bukan ker orang BEE END/umNO yang keturunan komunis..mengambil hak rakyat...
memakan hak rakyat...
belasah sajer asal perut kenyang ..
gunakan kuasa yang ada ..asalkan aku dapat projek...asalkan akaun aku penuh dengan duit....tak kira HARAM ker HALAL ker..janji aku banyak wang...
harah jadahnya BEE END/umNO

mountdweller said...

Benih yang baik, jatuh ke laut jadi pulau.

Apakah BN jatuh ke laut jadi tokun?

havoc said...

udah kalahh...senyap lee yop..pengundi hantu ada tapi masa ngundi time taubat terus undi PAS..haha..Altantuya kan ada jadi chip antu...apa lagi sume pakat tolak Najib n co lee...

Semalam tgk RTM pye smgt nk bagi ulasan...tup..tup..tau B.end kalah..hmmm...terus tutup...ulasann..huhuhu

tok ggawo said...

aku pening
tak tidor dari malam tadi
dok pikir
macam tu kah result undi pos ?

woi! Taming sari tolong jawab.

Fardzuan Hatta said...

tahniah kepada calon pas Abdul Wahid Endut..tahniah juga kpd penyokong2..aku mmg dah agak pas akan menang..

Anonymous said...

yeah..pas guna undi hantu...altantuya..hehehe

hasrul said...

Allahuakbar!!!

Anonymous said...

jahaman parti aku....uwaaaaa....tahniah lah korang PAS...apa pun aku berharap pemimpin umno laksanakan lah hukum hudud.....pasti sokongan org melayu islam kepada parti akan kembali....kuat!tension2.....uwaaa...abis duit aku....

Anonymous said...

wahahahahahaha

sivajithebos said...

nak duit??? dapatkan pendapatan sampingan melebihi gaji bulanan anda sila jumpa ahli2 UMNO dan BN,,kalau nak cepat jumpa NAJIBANTATULYA pasti dapat menghilangkan kesedihan anda..cepat sebelum terlambat Edisi C4...

bnbbc said...

kalah jugak parti aku...hu!hu!hu!
korang nok humbang dalang lauk pulok doh...habihlah aku, bile mase pulok aku nok naik merce yg baru beli tuh? tak pe mung tunggu lah tahung lain pulok...aku dok nipu tapi boh-boh besar aku tu yg nipu kuak...sape suruh demo nipu, kang rakyat doh dok caye...aku rase macang nok sekeh pale sekor2 boh aku tuh yg dok reti2 nipu rakyat...terutama yg rambut putih mulut meroh tuh( anok mongol tu la!) pah tu yg tue dok sedar diri tuh (mu dok kang dok tahu yg dok tido sokmo tu lah) wok dok joget paka gaung bunge2 kat S'pore tu pung same aku rase macang nok sepak pulok...celake betuh boh2 aku tuh...

mat said...

Tidakkkkkk.....Partai ku kalah lagi...Mengabihkan Boreh jo..... Abih duit den...Bengong punya Najib, kau kata gerenti menang..apa ni?? Aku dah tabur duit macam hujan, tapi kalah jugak...Udah le tabur duit, siap betting lagi..sumanya kalah.. Mampuih, jahanam, lingkup le UMNO....
Taniah PAS dan PR...TAKBIR.......

Ibnu Zatussalasil said...

ALLAHUAKBAR!!! Ana berasa bangga kerana dpt bersama-sama dgn ribuan penyokong PR berhimpun di hadapan Stadium Negeri dgn merempuh sekatan FRU dan seterusnya meraikan kemenangan ISLAM pd malam pengumuman tersebut. SEMOGA ALLAH TAALA AKAN TERUS MEMBERIKAN KITA KEKUATAN DALAM PERJUANGAN MEMARTABATKAN DAN MENJUNJUNG ISLAM DI BUMI BERTUAH MALAYSIAKU TERCINTA INI., ALLAHUAKBAR 3X!!!

Anonymous said...

Najib dah x ada masa depan.boleh jalan UMNO......

TokBatinSenoi said...

QABIL WAL HABIL

Dari kisah habil dan Qabil Kita umat Islam , sepatutnya mengambil ‘itibar, bagaimana cara Qabil membunuh Habil, yaitu dengan ‘batu’ menghentak kepala Habil dan kejadian ini mengingatkan kita kepada pertelingkahan umat manusia dimasa kini., dimana para pemuda atau mahasiswa atau 'keparat' atau siapa saja yang sedang bertelagah, DENGAN SANGAT MUDAH mengambil batu dan melemparkan kepada pihak (yang dianggap) “lawan”, tidak mempedulikan lagi walaupun pihak itu adalah saudara sesasama muslim dan sesama manusia. Sangat jelas bahwa apa yang terjadi dengan anak bangsa sekarang, tidak berbeza dengan apa yang dilakukan Qabil? yaitu memukulkan batu kekepala saudaranya sendiri..? Itulah titisan darah manusia pertama di muka bumi, yang tebawa2 hingga kehari ini, akibat dari kerakusan2 duniawiyah saudaranya sendiri.. Na’udzu billah.

Kita harus bertanya kemanakah lenyapnya siQabil yang berjaya membunuh Habil, hanya kerana untuk memenuhi sifat ghairah siQabil kepada saudari kembar siHabil. Dimana?… dimana?..

Inilah tradisi2 nenek moyang kita siQabil, yang kita agung2kan. Kita umat manusia Cuma cucu-cicit seorang pembunuh kejam digelar siQabil, dan kita diwarisi dengan sifat2 kejam turun menurun, Cuma kita tidak mahu mengaku ‘akulah haiwan yang bertopengkan manusia’.