"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 03, 2009

Fuzi Ghazali Dari Kacamata STONE525i - malaysiakini

Reactions: 
Fuzi Ghazali adalah bekas Ketua Cawangan UMNO Pandan Jaya, Kuala Lumpur sekitar 90an.

Pernah tinggal di Pandan Jaya (Blok L) sebelum berpindah ke Pandan Indah.

Pada awal anya Fuzi ni hanyalah seorang Machine Operator di PETRONAS, Jalan Pudu sebelum mencebur diri dalam politik.

Bila dah jadi ahli UMNO dan dah jadi Ketua Cawangan, maka kontrak pun mula lah masuk. Diberitakan ia mendapat kontrak mengangkut sampah disekitar Pandan Jaya dan Pandan Indah. Dari hanya sebuah Proton dah mula tukar E240.

Aku tidak sangat lah mengikuti perkembanagn politik si Fuzi ni diwaktu itu.

Entah apa lagi bisnes yang diuruskan nya pun aku kurang pasti.

Tapi ini lah perjalanan bisnes yang tak betul, ...... akhir nya diberitakan Fuzi telah "lari" balik kampong di Bagan Datok (kalau tak silap) Perak.

Setakat ini sajalah yang aku tahu ... sebab nya kami sama-sama bertugas di PETRONAS dan sama-sama tinggal di Pandan Jaya.

Dari awal dulu pun si Fuzi ni memang kaki putar alam. ... Tanya lah kakitangan-kakitangan PETRONAS sekitar 80an-90an, terutama yang bertugas di Ibu Pejabat Jalan Pudu semua akan kenal dengan si Fuzi ni, maklumlah masa tu kakitangan PETRONAS pun tak lah seramai sekarang.

-Mimpi Senja

2 comments:

Anonymous said...

keturunan anak cucu ahli Parti kominis malaya.......golongan perisik bawah tanah yang membantu ahli pkm di dlm hutan.kebanyakan anak cucu ahli pkm telah ramai menjadi pemimpin umno,mca,gerakan.mereka telah menjadi kaya dek umno.....umno tak seperti dulu....ingat pkm dimansuhkan tahun 1987....mereka masuk BN...utk lumpuhkan negara ini!!!!!!

Anonymous said...

apakah tujuan TP menyiarkan artikel di atas??

nak menghina sesama bangsa??
kenapa nak menyerang individu??
apakah kesalahan yg dilakukan oleh sdr fuzi pada TP??

jgan jadikan blog utk melepaskan dendam peribadi