"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 14, 2009

Sembah Derhaka PR, Penderhakaan UMNO - malaysiakini

-tok iskandar

Tok pun baru balik daripada bertapa di Gunung Ledang.Pikirkan formula macamana nak runtuhkan negeri UMNO paling kuat di dunia tak lain tak bukan negeri Johor.

Time turun dari gunung tadi sempat juga tok baca paper NST, antara tajuk yang sempat tok baca sepintas lalu - Sultan Selangor sedih dengan krisis politik yang berlaku di Perak mutakhir ini.

Baginda sedih kerana pak sedaranya, Sultan Azlan menerima tentangan hebat daripada rakyat jelatanya sendiri setelah menitahkan kepada Nizar letak jawatan sebagai MB Perak.

Tok tak nak komen tentang kenyataan rasmi Sultan Selangor itu, cuma tok nak bagitahu semua dalang sebenar di belakang tabir mengheret Raja-Raja Melayu ke dalam situasi yang menyulitkan kita semua ialah UMNO. Memang Tok confirm dan yakin benar.

Sudah lama UMNO menyusahkan Raja-Raja Melayu dan sudah tiba masanya kita kaum Melayu membebaskan mereka semua daripada belenggu UMNO.

Satu Malaya tahu Mat Taib@Mat Tyson, bekas MB Selangor larikan Ku Yah (adik Sultan Selangor sekarang) ke Siam dan berkahwin di sana. Punyalah samseng Ketua Penerangan UMNO sekarang, tak lain tak bukan Mat Tyson. Tok heran kenapa Sultan Selangor tak tarik balik pingat kebesarannya dan usir keluar Mat Tyson dari Selangor. Melarikan adik Sultan dah kira tahap derhaka paling teratas dan sukar dimaafkan.

Anuar Musa ketika jadi timbalan pengerusi perhubungan UMNO Kelantan pernah menabalkan sendiri sepupu Sultan Kelantan sebagai Sultan Kelantan sedangkan Sultan Kelantan masih lagi bersemayam di istana. Inipun kira derhaka jugak.

Di Terengganu, penyokong Idris Jusoh berang dan melakukan demo yang terpapar kami mahukan Deris, "natang" (binatang). Kata-kata kesat itu ditujukan kepada penghulu Raja-Raja Melayu tak lain dan tak bukan Sultan Mizan yang juga Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong. Bukankah ini juga derhaka kelas yang tertinggi.

Di Perlis, Shahidan Kasim enggan hadir ke majlis mengangkat sumpah MB Perlis yang baru juga boleh dikatakan derhaka dan boleh dibuang negeri.

Paling kesian mantan Yam Tuan Negeri Sembilan. Allahyarham Tuanku Jaafar yang disaman bank Standard Chartered sebanyak RM1 juta. Ini boleh dianggap derhaka dan UMNO tidak berbuat apa-apa untuk membantu Allahyarham Tuanku Jaafar. Tok nak peringatkan orang Melayu semua jangan simpan duit kat bank penderhaka ini. biar terlingkup habis bank ini.

Sekarang Raja-raja Melayu dikelilingi oleh pengkhianat Melayu dan penderhaka Melayu yang duduk dalam pertubuhan spastik bernama UMNO.

Bila masa korang bela Melayu. Tengok Singapura dan Pulau Batu Putih yang dah tergadai dan jadi hak milik kekal kepada Singapura. Wilayah Pembangunan Iskandar di Johor juga akan berdepan dengan situasi yang serupa. Kg Baru di Kuala Lumpur juga sedang menunggu masa untuk dirampas kerajaan pusat UMNO-BN. Banyak lagi bukti UMNO rampas tanah Melayu untuk buat duit dan tok mintak bantuan rakan-rakan bloggers semua tambahkan mana-mana yang kurang di sini.

Jasa mantan presiden UMNO, mamak Mahathirlah yang menghilangkan kekebalan Raja-Raja Melayu dan bukannya Pakatan Rakyat. Ketika itu media totok UMNO menghina raja-Raja Melayu. Bukan menderhakakah itu wahai orang-orang UMNO yang telah menjadi baghal dalam politik negara..?

Eloklah pemimpin Pakatan Rakyat bawak semua kes ini ke mahkamah biar semua rakyat tahu UMNOlah yang menderhaka selama ini.

10 comments:

tok iskandar said...

Ketika Tok bertapa di gunung Ledang tok ada memikirkan sebab musababnya 3 DUN Pakatan Rakyat melompat parti.

Tindakan Jamaluddin dan Osman memang sudah dijangkakan kerana berdepan dengan tindakan mahkamah setelah menghadapi tuduhan rasuah.
ADUN Behrang dan ADUN Changkat Jering mana ada telur nak masuk penjara.Baik hidup senang sampai anak cucu dengan melakukan lompatan katak.

Cuma Tok memikirkan mengapa UMNO hanya menarik Hee Yit Fong,ADUN Jelapang bersama-sama kedua-dua ADUN PKR untuk membentuk kerajaan baru secara haram di Perak.

Kedudukannya sebagai timbalan speaker di DUN Perak membolehkan sebarang usaha membubarkan dun Perak akan menemui kegagalan dan kemungkinan besar Hee akan dilantik menjadi Speaker DUN Perak yang baru menggantikan Sivakumar.

Eloklah Pakatan Rakyat berjaga-jaga.manalah tahu esok atau lusa Sivakumar pula yang diculik dan Hee akan dilantik menjadi speaker DUN Perak yang baru.

Eloklah penduduk di Jelapang mendesak dan hantar delegasi memintanya meletakkan jawatannya sebagai ADUN Jelapang dan serahkan tandatangan yang berjaya dikumpulkan kepadanya.

Sebenarnya Hee boleh mengancam Pakatan Rakyat di Perak.eloklah speaker DUN Perak usir ketiga-tiga DUN yang sebenarnya tak bebas itu keluar dewan dan juga zambri serta barisan exconya kerana bentuk kerajaan haram di Perak.lepas itu kita buat usul pembubaran DUN Perak dan pilihanraya diadakan semula.

Tok kesian dengan nasib seorang lagi Raja Melayu dalam UMNO Perak,Raja Ahmad Zainuddin.Dahlah tak dapat apa-apa jawatan,korang dipinggirkan.elok korang letak jawatan biar diadakan semula PRK di DUN korang.MB korang tu tamak sampai pegang 8 porfolio.

Rakyat Perak sudah nampakkan MB haram yang baru tu tamak sampai pegang 8 porfolio.Dah tak ada dah pemimpin UMNO yang layak untuk pegang porfolio tu atau kau nak rasuah lagi beberapa ADUN Pakatan rakyat untuk lompat parti dengan menjadikan Hee,Jamaluddin dan Osman sebagai broker.

tok iskandar said...

Seminggu yang berlalu di Gunung Ledang tak Tok sedari dan banyak isu yang tok miss.

Osman tipu mahkamah kata sakit kat HKL tapi dinafikan sendiri oleh Pengarah HKL.Elok dibuat report polis terhadap Osman.Kes serius tipu mahkamah.bodoh-bodoh je hakim kena tipu di Osman.hari tu bodoh-bodoh je Osman menipu nak lompat parti.

PLUS naikkan kadar tol 5%.Macam tu lebuhraya Utara-Selatan terlibat sama.Ini nak halang ramai supporter Pakatan Rakyat turun berkempen di Parlimen Bukit Gantang dan DUN Bukit Selambau.

Tok setuju cadangan MTUC agar gaji menteri kabinet dipotong jika ekonomi negara terus merudum.takkan makan gaji buta.

MB haram Perak yang baru memang dasar lanun.8 Portfolio dipegang olehnya seorang.Berapa gaji dan elaun kau dapat?

Apa tindakan SPRM dalam rasuah politik melibatkan orang-orang UMNO.Tetibanya senyap.

SPR dilihat sebagai makhluk perosak UMNO kerana menetapkan tarikh pilihanraya kecil di Bukit gantang dan Bukit Selambau yang menyebelahi UMNO iaitu 7 April untuk pengundian.Tak salah tok hari selasa tu.Orang kerja.macamana nak cuti.dulu kat permatang pauh SPR buat keja yang menyusahkan pengundi,isytihar tarikh pengundian ketika hari kerja.

taktik nak kurangkan undi.langkah kurang bijak SPR yang sebelum ini menolak surat speaker perak yang mengisytiharkan DUN Behrang dan Changkat Jering kosong kerana ADUNnya telah meletakkan jawatannya.

Aziz,bekas KSU KDN akan dilihat lebih teruk daripada Rashid kerana baru je jadi Pengerusi SPR,huruhara negara dibuatnya.

Selama mana kerajaan haram BN di Perak akan beroperasi,kita sama-sama tunggu dan lihat.

zali said...

tuk iskandar...

maaf ya...saya dengar cerita,masa
tuk bertapa tu banyak dugaannya
ya tuk...

katanya sebab bekalan makanan
habis tuk berak dan makan najis
tuk sendiri ya...

besar dugaan tu tuk...

tapi yang ketara lepas bertapa
tu...tuk macam blur-blur je...

Anonymous said...

SPR dilihat sebagai makhluk perosak UMNO kerana menetapkan tarikh pilihanraya kecil di Bukit gantang dan Bukit Selambau yang menyebelahi UMNO iaitu 7 April untuk pengundian.Tak salah tok hari selasa tu.Orang kerja.macamana nak cuti.dulu kat permatang pauh SPR buat keja yang menyusahkan pengundi,isytihar tarikh pengundian ketika hari kerja.

ps- Korang sibuk kerja, SPR tgh sibuk cari taktik nak bagi BN menang, x de pengawasan konon. bagus..bagus si SPR neh

Anonymous said...

Banyakkan mengucap tuk...

Pemuda Pelapis said...

Jom kita tengok...

WAJAH-WAJAH PENDERHAKA NEGARA

tok iskandar said...

Zali apa yang kau cakap tu kena balik kat kau sendiri.memand dasar umno.hujah macam hampas.tok yakin yang kat dalam UMNO sekarang semuanya IQ rendah macam kau zali

zali said...

tok...

baik la iq rendah tak sebar fitnah
daripada iq tinggi tapi :

penyebar fitnah
penyebar permusuhan

makan taik punya orang!

Anonymous said...

Tak payah dilayan pencacai2 UMNO kat dalam ni..sumer nak carik glamer je...makin dilayan makin syok sendirilah dia...biarkan dia terjun dgn labunya...diorang ingat bolehlah pengaruh org kat sini...org utan je yang boleh berkawan dgn diorang tu...mentaliti lembab dan beku dek kerana terlalu byk disuap dgn benda halam...

Anonymous said...

woi zali barua umno!!!...ko kalau stakat xd bende nk komen x payahlah nk komen mcm budak2 sekolah tadika....bdk2 skolah tadika pun IQ lagi tinggi dari ko...dasar barua umno mmg mate dh pejam kat kebenaran....mane x nye hati dh gelap mcm kate brader kat atas ni mentaliti lembab dan beku dek kerana terlalu byk disuap dgn benda halam...