"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 17, 2009

Ali Rustam Digantung Keahlian Setahun..? - malaysiakini

GEMPAR..! Berita terkini dari bilik media underground..!

This SMS text woke me at 2.30am this morning...


"Dengar cerita Ali Rustam & Khir Toyol kena gantung 3 tahun, pengumumannya esok... MAMPUS UMNO gaduh sama sendiri."

Jeng, jeng, jeng..!

Amacam..? rasa-rasa korang la, adakah Ali Rustam akan memberontak dan ambik satu "tindakan diluar dugaan sebab tak puas hati kena cantas supaya tak dapat bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO tak?

Melaka pun nak Pilihanraya Kecik ke? standby je lah geng..!

Khir Toyol..? aku tak rasa Khir Toyol akan ambik tindakan drastik kalau dia pun tak dapat bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO sebab setahu aku, Khir Toyol ni jenis yang mudah dibeli...

Kasi offer yang bagus-bagus, tolong setel kes-kes rasuah dia yang banyak tu jangan bagi sangkut... diam la si Toyol ni... bukan susah sangat nak bela Toyol... cukup makan-minum... ok..!

6 comments:

Anonymous said...

Apa dah jadi dgn HangTuah Melaka ni....
Wak balun Wong pun ada hal jugak
Jebat cabut keris diam aje nampaknya...........

Anonymous said...

takkan gantung keahlian je kot! kalaulah rakyat biasa yang didakwa, mampos rakyat tu dikerjakan...silap haribulan duduklah di asrama percuma Kamunting. tapi disebabkan Malaysia ni negara Demo-crazy jadi, jerung biasanya dilepaskan tapi anak bilis akan dijadikan kambing hitamlah nampaknye. itulah sebabnye Keme dari dulu, kini dan selamanye nyampoh dengan BN ni. Hampeh!!!

Anonymous said...

mas songkok, gue juga seperti lu nggak bisa terima keputusan yg sebegini...kok karsus kurapsinya melipat juta uwang....hanya didakwa sekecil itu....ya ampun apa ini semua!

Anonymous said...

bes la komen korang berdua.

lawak; tp tajam.

hehe...

Anonymous said...

patut la si ali baba tu dok bising sana sini macam murai tercabut bulu ekoq... rupanya buksn setakat tercabut bulu ja... dah nak konjeng pun... hahahha... padan muka

Cerita Kita said...

Percaya ke dia orang je yang mengrasuah? Tak percaya kan!

Ini proses siapa ada power nak cincang yang cuba rebut power. Nak harapkan undi, tak pasti lagi. Jadi bunuh dulu yang mana-mana patut.

Mengapa tak dakwa Bijan sama? Dalam tv3 hari tu bila ditanya tentang rasuah RM50 juta kepada katak-katak yang nak lompat, dia kata "..taklah sampai sebanyak itu..". Ini bererti dia mengaku melakukan rasuah itu!