"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 02, 2009

Apa Kelas Makan Dekat Gerai..? - malaysiakini

Reactions: 
Malam tadi aku, Mat Saman Kati, Dugong Darat dengan Ummi pi makan dekat Restoran Kanji Arab (tak silap aku la) ada member bawak.

Tengah syok dok makan, aku tengok pelayan kedai tu dok siap meja sebelah. lain macam je nampak persiapannya tu. aku tanya brader tu, sape nak datang bang? brader tu jawab - "MB...", aku tanya balik - "MB..?", brader tu habaq - "MB Nizar.."... ooo...

Kira kebetulan lak...

Tak sampai 15 belas minit lepas tu aku nampak CRV yang MB Ir Nizar pakai sampai depan kedai. turunlah MB Ir Nizar dengan beberapa orang masuk dalam kedai tu. bab ni aku respek lebih sikit dekat MB Ir Nizar, pasai masuk dalam kedai je, bila dia nampak kami (kebetulan tak ramai orang masa tu), terus dia datang salam dengan kami... kalau orang lain mampuih la kita kena bangun pi jumpa depa.

Tanya khabar lebih kurang (banyak hari dah aku tak ikut program MB Nizar pasai banyak sangat program lain, tapi ada jugak yang terserempak). lepas tanya khabar lebih kurang, MB Nizar duduk dekat meja tadi, makan dengan orang-orang yang ikut dia tu.

Tu je lah aku nak cerita... kalau MB lain, sure depa habaq "Apa kelas makan dekat gerai..!".

Hangpa tunggu la dalam tempoh kempen ni... lepas aku publish cerita ni, sure Zambry haraam pun sibuk nak makan kat gerai jugak... mana boleh MB Nizar lebih dari dia beb..!

Hangpa percaya dak..?

22 comments:

Tungaklangit said...

salam

baguslah tu, nampak seperti rakyat sikit sebab dah tak jadi MB ni kita kena low profile sikit supaya dapa simpati rakyat.

Nak tanya sikit, Nizar ni masih MB lagi ke?

bukankah dalam borang pencalonan Nizar hanya letak Adun sahaja bukan MB?

Kalau Nizar sendiri dah ta mengaku menjadi MB mengapa dok sibuk masih angkat dia sebagai MB..?

Hanya sekadar bertanya...

PIC said...

rakyat masih anggap dia sebagai MB Perak yang sah. :-)

kerisigoreng said...

gmbaq nih aku suka. fuuuuh, mmg hati rakyat jelata nooo, takbir! takbir!

(aku harapkan perubahan total)

tungak banggang!! said...

nk tanye ko laa tungak..klu die tulis MB kt borg ko akan anggap die MB??mesti ko akan buat cite NIZAR MASIH PERASAAN MB--dlam percalonan smalam niza masih meletakkan jawatannya sebagai MB.Ini menunjukkan beliau masih lg menderhaka degan perintah sultan dan bla..bla..bla..

aku tau..korg sbenrnye tensen sbb xdpt nk pkkkan topik nk bidas nizar ni..sbb korgnye main point xmenjadi..sian..haha

tungakbulu said...

haha..

tungak marah wei,

dia tgh bengang ni,,

syuhhh2..

jauh skit dr tungak ni,,

hihihi..

wei tungak,

MB ko pejuang agama ker?

pe barang kalau bukak kitab hadhari..

sesat, tak sedar diri..

bro, nak tunjuk boddo pun biarla bertempat..

cougar.bard said...

assalammualaikum,
wer apa tajuk ni?
ooo..MB haram dan MB rakyat,patut la hangat sikit.
aku tak apa2 tanya je.
aku tak mau masuk campur,kalau korang tak pa la,ada untung kot.
tapi si tunggak langit tu apa tu
kan bagus pemimpin berjiwa rakyat.
tak payah attack orang kalau kita
memihak pada yg satu pon,
yg penting hujah pertahankan lah MB kamu tu,dia tu lanun berkeliber ke,kuda yg terhormat DSN ke,
mamat manco yg bijak menipu ke,
hero yg pertahan kerajaan perak yg dicuri dari diserahkan kembali pada kuasa rakyat ke atau pejuang demokrasi kuku besi nenekmoyang dia ke,apa2lah yg bagus.
macam kawan kita perisik rakyat
menceritakan kebaikkan MB rakyat
tawadduk kerana orang yg beragama,
sedia pertahan hak rakyat walaupun belia boleh lari dari masaalah
sedang beliau tetap adun dan bakal YB ke parlimen pula,seorang yg dikasehi oleh semua kaum diPerak dan amat baik pribadi nya sehingga sukar utk dimanupulik.
har begitu dia tak pun selar MB kamu,faham?guna otak wer kalau nak
jadi penulis blog atau juru komen
tak tauliah.
alhamdulillah,maaf yer kalau silap tulis,baru balajar komen blog.

zamry said...

Betul, betul, betul
Percaya, percaya,percaya,hehehe
Puak depa tu bab berlakon memang pandai

Papa Chang said...

die tak letak MB sebab die tahu menda nie dlm mahkamah.. kalo letak maka senang2 la biEnd nak bangkang..

adoi aiiii... amik tau sikit2 pun bleh bace game nie... hang kata hang tera game politik?? piiiii rah!!!! ekekekeke

matcomot said...

owner kedai tu nama ZAMRI.hahahah
tapi dia dah tukar nama jadi JOHN.sebab x mau nama sama mcm MB perak

memang org kuat kita dari dulu lagi.

kanji arab dia memang best.DR lolo antara peminat setia.

chot said...

tungaklangit

baguslah tu, nampak seperti rakyat sikit sebab dah tak jadi MB ni kita kena low profile sikit supaya dapa simpati rakyat.



aku jawab..

masyaAllah..apa maksud kau ni?provokasi?sia2 le ko dok citer pasal agama (yang selalu ko GOOGLE)apa kene mengena makan di gerai dgn restoran...kolot sungguh pemikiran kau.



itu ler beza saudara dengan rakan2 yang lain.saudara terlalu taksub kepada kebendaaaan.

mungkin bagi saudara makan di gerai lebey bersifat low class atau untuk cuba meraih simpati pengundi berbeza dengan juak2 umno yang lebeh mengemar lepak di hotel2 atau lounge2 yang besar.


itu le makan guna duit sendiri dengan makan dengan rasuah.mungkin saudara lebey mengemari makan dengan duit rasuah supaya dapat saudara menikmati suasana bertaraf 5 bintang.

saudara tidak lebey sebagai anjing menyalak bukit..

inilah budak2 umno tidak lebey dari


KO NI GENG KUDA LONGKANG KE?

hahahaha

bangang punya tungak langit kene taik burung

weii yang hang dok cemuih sgt awat?

selama ni mak pak hang tak penah bawak hang p makan kat gerai ka?

awat tak tanya kat mak pang hang
" bapak awat makan kat gerai?nak meraih simpati sapa?

hahaha

sah ko ni geng kuda longkang

chot said...

kalau letak MB dalam borang penamaan calon

sudah tentu di tolak (teknikal) dan akan memberi BN menang percuma di bukit gantang

aku tau sangat si zambry frust sebab di sendiri p tanya mamat SPR nak tengok borang nizar

weii tungaklangit

ko ingat PR ni tolol mcm juak2 umno ko

aku walaupon ahli umno...tp aku tak bodoh cam ko

kalau bangang pun...buat2 le comel skets

buat malu jek...deyyy longkang cuci laaaaaa

bangang btol

ko ni umno kuda longkang ke?

Anonymous said...

depa saja ja nk provok, memang keja depa suka provok dah xdak keja lain dah2

chot said...

http://www.malaysiakini.com/news/101495

jinbara said...

salam...
kalu orng mcm chot blh pkr secara waras harap tungaklangit blh la belajar dr chot...

tuan-komrad said...

mb haram kalo dia gi makan,sure gi kedai mamaknya....biaak la tolong sedara mara...

p/s-aku tak racist ngan mamak,tapi aku benci ngan mamak umno...kawan aku mamak pkr...dia pon bengang giler ngan zambry haram....

jon said...

Salam,
Klu MB Nizar tak tulis jawatan sbg MB dalam borang pencalonan,so "MB" Zambry tulis apa pulak?
Jgn la main wayang, Dato Zambry pon tak tulis jawatan dia sbg MB dalam borang tu..takkan dah abis modal kot..alahai,bekas pensyarah sains politik UIA.memalukan bekas2 pelajar saja

bodik said...

tungaklangit...puak2 umno ni hanya tahu ttg hukum islam aje. majlis bacaan yaasin pun nak kata majlis umno. apa punya bangang dan tengin puak2 umno israel ni. yaasin pun nak d politik kan!!! apa punya najis umno ni.

Anonymous said...

tungaklangit kau ni bila nak sedar tak tau la,harap2 sebelum kau mati kaukan insaf dan sedar akan kesilapan kau.sokong umno hancus lebus......!!!!!!!!!!

Anonymous said...

salam sahabat. PRU lepas mmg aku pagkah PAS sebab calon aku Dr Rani DUN Meru mmg hebat. Aku mmg
sokong PAS cuma aku naktegur tentang perangai penyokong2 PAS yg pemikirannya yg terlalu jumud ortodok snggup baring depan kereta Sultan ari tu pastulakkalau hal2 demonstarsi paling suka buat kecoh burukperangai. dah terikut perangai anwar aljuburi. aku mmg tak suka PAS berbaik dgn DAP dan keadilan. Kalau hal mencaci dan mengumpat mengutuk keburukan sesama Melayu serah lah pada penyokong yg cetek ilmu. Dah terikut2 perangai UMNO la lak. Cukuplah mencaci khakpui meludah sesama ISLAM sebab ISLAM takmengajar umatnya menjadi burukperangai. Jgn la terlalu memuja DAP yg mempunyai agenda tersembunyi. lu pikirla sendiri. Jadilah penyokong PAS yg baik dan berilmu. HIDUPPAS BARU.

ungukarmila said...

PR..air ijau dlm jug 2 nama air per??
cam mnarik giler jer.. =)

bodik said...

woi anun...ko ni menyamar aje kata ko ni penyaokong pas. kepala hotak ko...penyokong pas yg sanggup baring atas jln raya tu, dah x ada cara lain...hanya itu sj jlnnya nak menunjukkan x puas hati. apa lg yg ko cadangkan supaya penyokong pas buat...nak berbincang dgn pihak istana atau nak berbincang dgn pihak umno yahudi???...ko ckp kat aku!!!. ko ni mmg barua umno yahudi kot!!!...DAP dgn PAS punya baik...ko tgk kat Penang...org cina yg naikkan alaun guru agama, ada pemimpin umno nak ikut cara pemerintahan saidina umar abdul aziz???... ko dengor cerita dr puak2 umno. tv3 suku...berita harian bangang dan mcm2 lg yg seangkatan dgnnya. ko pernah duduk semeja dgn pemimpin pr???...siapa yg hancurkan islam di msia ni???...DAP ke UMNO YAHUDI?...cina DAP pun beri tanah utk sekolah pondok...Umno apa dia buat....meruntuhkan masjid dan surau no1...esok jwb d padang masyar!!!

Anonymous said...

salam
org PAS jumud mmg berperangai mcm zaman pak kadok x boleh ditegur. apa yg puak dia buat sumenye betul ajer jgn ditegur. apapun aku setuju ajaran ISLAM x ajar umat dia kurang ajar. Hanya yg kurang ilmu nye ajer yg berperangai cam tu. Apapun HIDUP MELAYU ISLAM.