"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 02, 2009

Pondan-Pondan Terdesak Mula Bermain Gila - malaysiakini

Reactions: 
Setelah berbagai strategi habis diguna pakai untuk menjatuhkan kreadibiliti Dato' Seri Ir Nizar gagal, akhirnya senjata sulit UMNO/BN dan juga pencacai-pencacai peliharaan mereka (baca BPN) terpaksa menggunakan senjata terakhir mereka yang paling hina iaitu memfitnah dan juga cuba memporak-perandakan keluarga Dato' Seri Ir Nizar.

Siapa yang tak kenal strategi paling bangang-sebangang-bangangnya ini yang sering diguna pakai oleh UMNO/BN? padahal perkara ni sudah diketahui oleh pihak kami lebih sebulan yang lalu dan akhirnya seperti yang diduga, inilah senjata terakhir mereka.

Memang aku akui, kalau aku dipihak UMNO/BN, satu perkara yang sukar untuk dilaksanakan ialah menjatuhkan kreadibiliti pimpinan-pimpinan Pakatan Rakyat, silap percaturan, akan memakan diri.

Mahu dikaitkan dengan rasuah..? UMNO/BN apa kurangnya sampaikan bila sebut saja UMNO/BN, semua orang akan ingat rasuah atau dalam bahasa sopannya "Politik Wang". nak kaitkan dengan salah guna kuasa? aih... bila sebut saja salah guna kuasa, pasti orang akan tergambar wajah-wajah pimpinan UMNO/BN.

Jadi apa agaknya cara terakhir mereka? nak dikaitkan dengan perempuan simpanan memang sangat-sangat sukar lebih-lebih lagi bila berhadapan dengan Dato' Seri Ir Nizar yang orang-orang UMNO sedia maklum akhlaknya ditahap mana.

Dalam ketandusan isu, pencacai-pencacai UMNO/BN (baca BPN) akhirnya menggunakan strategi yang paling dilaknat Allah iaitu cubaan untuk memporak perandakan hubungan Dato' Seri Ir Nizar dengan Datin Seri Fatimah.

Dengan cara yang paling halus, mereka tidak memfitnah Dato' Seri Ir Nizar tetapi dengan sengaja, mereka mereka-reka cerita kononnya Dato' Seri Ir Nizar mempunyai seorang teman wanita dan ada memasang niat untuk bernikah dengan wanita tersebut yang disebut sebagai Cikgu Manishah.

Nampak seperti amat berakhlak sekali saranan mereka (baca BPN) supaya Dato' Seri Ir Nizar mengajukan niatnya untuk bernikah dengan wanita tersebut kepada Datin Seri Fatimah tetapi niat mereka yang sebenarnya ialah untuk memporak perandakan rumahtangga Dato' Seri Ir Nizar dan juga Datin Seri Fatimah.

Aku sarankan supaya mereka-mereka (baca BPN) tidak melampaui batas-batas keagamaan. Islam tidak mengajar umatnya mengadu-domba sehingga ketahap cuba mengahuncarkan rumahtangga orang lain.

Bukan begitu caranya. Syaitan menangis bilamana bersatunya 2 pasangan (bernikah) tetapi syaitan ketawa terbahak-baahak sekiranya 2 pasangan berpisah. kamu berjuang untuk Agama kamu (kununnya) tetapi kamu memuliakan kesukaan Syaitan yang direjam.

Cukuplah dengan fitnah-fitnah, maki-hamun, carutan-carutan yang kamu hambur saban hari. tak perlu menambah nanah dengan mengadu domba.

Jangan sampai senjata memakan tuan.

43 comments:

Shah said...

Tungaklangit...tgkla...betape kurang warasnye sekumpulan manusia dr puak2 juak angpa hendak menghancurkan masjid org..tatkala syaitan berbisik kt juak2 ameno "buatla..buatla...bgus angpa runtuhkan rumahtangga org...buat bnyk2 yer...aku tunggu angpa krg...."...kepala dunga angpa ikut jer...perjuangkan agama konon...cehh..meruntuhkan agama yer la...

Sakuragi said...

Tapi jikalau inilah senjata terakhir, apa ada kes? Alih-alih nanti, walaupun hasrat depa nak tengok keluarga DS Nizar berpecah.... tiba2 DS Fatimah rileks sahaja... siap boleh kata: "Apa salahnya, nanti saya dapat payung emas di syurga... terpulanglah kepada suami saya, saya sanggup bermadu..."

Kalau itulah jawapan DS Fatimah nanti, sure terkedu dan terkelu mereka yang suka mengadu domba itu.

Tapi, saya yakin... DS Nizar tidak akan melakukan ini semua, dan fitnah itu hanyalah bertujuan untuk menampalkan imej di mata wanita kununnya DS Nizar jenis yang suka berpoligami... biasalah, wanita kan anti sikit dalam hal begini... itulah taktik orang yang terdesak.... biarkanlah mereka dengan labu2nya....

Yang penting, warga malaysia sekarang sudah waras dan bijak untuk menilai sendiri. berbuih kita cakap pun tak guna.... berdoa lagi baik. sebab tu tuan guru nik aziz suka berdoa selepas jenuh berusaha.... namun benak hati mereka tetap keras dan hitam macam arang batu.

Sekian.

Zami Skywalker said...

melayu mmg dengki!~

Anonymous said...

Pound to pound
1)Agamanya :DS nizar 1 vs mail 0
2)Akhlaknya:DS Nizar 1 vs mail 0
3)Amanah : DS nizar 1 va mail 0
4)Akalnya :Ds nizar 1 vs mail 0
5)Agenda (islam) DS Nizar 1 vs mail 0
The new B.Gantang champion is.....Ds Nizar!!! Opss...klu ikut Rais ini kira win-win situation. Lu pikir la sendiri.

BPN Bangang said...

hoiiii..Blogger pencacai Negara...lain kali nak masuk u dan kolej nak dapat duit lebih boleh la jadi blogger upahan.....tok sah dok kelentong......memang dasar budak kurang ilmu....

Anonymous said...

Salam untuk semua..., teman suka tengok isu ni apa nama (pinjam Tun Dr. M punye) 'out of the box' kate deme !!, mungkinkah mesej ni di tuju kepada bini-bini pemimpin umno yang laki-laki deme baru menang dalam PAU baru-baru ni ? suruh deme intai-intai gerak geri laki-laki deme tu, sbb deme tak kan berani tegur pemimpin secara terang-terang ... ( ini cam kes sindir bini pukul pak mentua lah lebeh kureng )



maaf kalau teman silap, tq tuan tanah

Anonymous said...

Biasenye orang yang belum menang tak pernah meletak 'agenda angan-angan' tp amat berbeza ngan org-org yg dah menang dimana 'stake' nya begitu besor menunggu, bab 'stake' tu kome tentu lebeh paham maksud teman


terima kasih tuan tanah, wasallam

Anonymous said...

Manisah? dah macam citer labu labi daaaaa..... toksah layan fitnah2 tu... fokus kat kempen.. selamat bertugas geng BNP! - Neo

Anonymous said...

betoi ka calon bebas kat bkt gantang nak tarik diri? - Neo

Anonymous said...

Puak Ameno memang terdesak dan 'gesak'. Nak sebut dierang ni tak ada agama, marah. Nama je orang ISLAM,perangai macam setan. Dierang ni mana ingat tuhan... tengok je la gelagat time PAU bebaru ni. Datang pun sebab ada dapat 'peluru' dan 'penukul'.

akira8047 said...

Manisah oooo manisahhh...
kaye le nanti kamu ye.
jadi janda berhias le.
brape bn bayo ke kamu.

klik sini
UMNO LAKNATULLAH - Kebenaran yang diselindung

Anonymous said...

bila nafsu sudah mengatasi pemikiran inilah perangai2 jijik dari org2 politik onmu (baca tebalik agar ia terbalik)

Anonymous said...

Datin seri jgn nk cepat melatah no... tapi aku rasa lagi cantik kalau Datin Seri buleh buat sidang media bagitau semua org yg YB Nizar ni bukan jer takt nk nikah ngan Manisha jer, ada lagi Munah, Rokiah, Salmah, Azalina, Rafidah, Sharizat, Rosmah (mcm kenai ja nama yg las tu)dan byk lagi la.....

baru depa tau ...nk penaya org nk porak peranda rumah tangga org konon.. cehh... cuba bandingka berapa hari hangpa kenai Nizar dgn berapa tahun Datin Seri Fatimah kenai laki dia.... kt situ ja hangpa dh kalah 19000 - 0

saudarabaharu.blogspot.com said...

Tak dak isu dah depa tuuu...fitnah...kalau manusia sudah tidak nampak agama dan hanya nampak kuasa yang sementara mereka sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai kehendak hawa nafsu (baca BPN)

tungak! said...

tungak mai komaen cket fitnah ni!!!

bodik said...

bpn bangang sungguh kamu. jwblah kamu di akhirat nanti...memecah belahkan rumhtangga org...sesungguhnya seksa Allah itu terlalu pedih!!!. mana tunggaklangit..pencacai umno. pergi bg syarahan agama kamu kat puak2 umno bpn yg memjadi pencacai umno.

BeliaBenciUMNO said...

salah satu cara Islam ala UMNO yg diwarwarkan oleh tungaklangit

UMNO mmg expert dgn kaedah sebegini

UMNO nerjaya menonjolkan golongan melayu2 jahat

Melayu yg hidup tanpa Islam adalah lebih jahat dan keji tingkah lakunya dari kerajaan gengkhis khan.

keh keh keh ...

dulu mongolia terkenal dgn kebengisan dan zalim , skang ni orang melayu selamba aje pi bom mongolia ...

Tungaklangit said...

Salam

Hangpa bila aku cakap lebih sikit hangpa kutuk bagai nak rak? Tapi takpalah kan kita ni nak melihat kebenaran dan berlaku adil...

Apa nama tadi? Ohh citer sdr Nizar dan Cikgu tu ye?

Saya dah post pertanyaan kpd sdr Nizar dalam blog Kamparin beliau.. tapi sampai la ni tak ada jawapan lagi..

Beginilah, hangpa buat apa nak marah sama BPN, mungkin depa ada maklumat yang membuatkan isu ini timbul..

satu lagi hangpa pun apa kurang dalam perkara ini.. tu yang dok tuduh DS Najib dalam isu Altantunya, isu gambar anak Datuk Nazri, Isu gambar Altantunya dgn DS Najib dan sebagainya...

So kita dalam politic game.. kita mainlah ikut peraturan politic game..

saya tak tuduh Nizar ada GF tapi kalau ya pun... suatu hari nanti semua org akan tahu jugak.. bukan begitu..

tapi saya nak jemput saudara mendengar sendiri ucapan nizar yang mengatakan tiada ada dalam perlembagaan , memorendum atau tranksrip Pas yang mengatakan Pas akan wujudkan negara Islam..

terkejut juga saya mendengarnya... ucapa lahir dari mulut nizar..

sila layari

laman blog Dare to Make A Choice di bawah tajuk NIZAR MENAFIKAN PRINSIP PAS SENDIRI!

tungak bodo!! said...

tungak??xkisah laaa ape2 pon..yg pastinye mane ceramah agama ko??dalam mase 2 jam aku nk tgk komen ko kt blog yg buat fitnah tu...kt sni cite psal umno cket ko xnk plak g siasat..g message puak2 umno ko tu..smpai kt nizar trus nk tnye n tggu respon dlu..pe ke bende ni??ko jgn nk berselindung lg laa...ko sbnearnye di tugaskan untuk menyerang blog ni..aku yakin korg BPN dh bg2 kan tugas..nape aku ckp cmtu??xpelik ke nape hanye ko n zali kt cni??mane g parpu??gomo??panglima kuku besi ko tu?mane??mmg BPN perosak negara,masyarakat dan agama...hanye tau memecahkan org melayu dan meruntuhkan akhlak seseorg..aku cbr ko tnye najib btol ke xpsal isu altantuya tu..ko pegi msg die..buat same mcm ko buat kt nizar!!!

tungak mmg bodo!! said...

wei tungak bodo...mane bukti ko yg nizar btol2 ckp mcm tu??Ade video kt you tube???stakat bg blog yg hanye tulisan xpyh la...ke tulisan mcm tu ko kate kan bukti???

Baginda Reformasi said...

perkembar- bini nak kawin 2 pun boleh... sape tak kenal... tak caye tanye khir toyo ape budak die buat dulu..

Anonymous said...

Mail Pian selalu pi Danok? Dia pi Danok buat apa?

http://penarikbeca.blogspot.com/2009/04/tersebarlah-sms-mail-pian-selalu-pi.html

tungakbulu said...

saudara tungak,

kenapa la hendak dipertahankan UMNO tuh,

Dah la pemimpin bajet kunun pejuang agama,

Ko plak nak tunjuk bajet pejuang agama lak,

sedar sendiri la,

bro, nak tunjuk boddo pun biar bertempat..

Tinta Hitam said...

Katakanlah betul DS Ahmad Nizar nak nikah sorang lagi.Apa masalahnya? Nampak sgt desperate mereka.Mereka ingat DS Fatimah tu mcm wanita UMNO ke? Bila bab poligami mereka meloncat berteriak protes.Bila suami ada affair dan berzina dgn perempuan lain tak apa

Mereka patut fikirkan calon mereka yg berproblem skg ni.Danok dgn cerita jadi percutian mingguan dia..

Anonymous said...

Bagus kalau hangpa berfikir lagu tu.. jangan andu domba orang. Tapi aku tengok hangpa pun 2X5... kueng kueng

cilipadi said...

Saudara TP,

Gambar FAIRUS dan DOLLAH terbalik tu dah boleh delete...mission accomplished!

momotaro said...

aku pon dah malas nak layan geng BPN ni... bila bagi hujah merepek meraban diorang tulis... tgok jer la komen2 diorang...

Anonymous said...

blogger BPN ni teman tengok desperate gila. Fitnah, tuduh tu, tuduh ni memang mainan depan. Cukup teror kalau maki hamun.

Sebenaqnya, depa dah bodohkan diri sendiri. Serupa dengan tindakan media arus perdana. Cuma media BN tak maki hamun macam blogger BPN. Kalau di benarkan maki hamun, teman lagi suka.

Realitinya sekarang, rakyat dah bukak mata, macamana ghupa mainan UMNo dan BN. Selagi depa mengutuk, lagi syok.

Kalau boleh artikel kutuk gila babis mereka tu hangpa pi printkan dan edarkan pada orang ramai.

Tunjukkan pada rakyat yang tak gi blog dan dedahkan sikap blogger tu.
Ajak berdebat, takut nak mampuih. Tu pasal depa tak dedah muka, sebab senang nak buat fitnah, maki dan segala. Orang tak boleh nak trace.

Jadi .. kesimpulannya, ambil kesempatan dengan kebodohan depa.

Jangan marah .. lagi maki, lagi baguih. !

Blogger network jangan plak buat macam depa. Tuduh tu biar ada bukti. Kalau tak der bukti, baik jadi BPN.

Semuga sikap bodoh blogger blogger BPN dapat memberikan kemenangan pada PAS dan PKR.

Jangan lupa .. !
Ambil kesempatan mana yang patut.
Edarkan pada semua. Satu hari edar 5 keping, kalau sampai pilihanraya, BN pasti terkubur.

jinbara said...

salam...
ini la manusia zaman skrng sanggup nk rosak kan hubungan suami isteri...ingat la wahai balaci b end bertaubat la sebelum nyawa kamu di tarik...

tuan-komrad said...

rileks semua.....balaci2 umno tu tak kemana kederat mereka...takat fitnah tu diorang dah anggap cam makan nasi..tiap2 hari...dah jadi darah daging agaknya.....

mereka sudah diambang kekalahan..bukan diambang sore..

BPN-BADAN PENCACAI NEGARA aka bloggers penjilat najis....

Anonymous said...

salam sahabat, lawak tahap bodoh gaban, kalu tak de bahan jgn kempen BN bodo.

Anonymous said...

org2 b-end terima maklumat sebelah pihak je.

tgk tv n bc akhbar milik krjaan je. cmne nak faham???

geng2 PR bg teguran dorg xnak dgr. bodah sombong geng2 b-end nih.

klu ckp agama macam2 diorg putar. susah ckp agama dgn diorg sbb diorg x faham agama... xdpt nak beza mana haram n halal. syurga dan neraka...

mrL

Tungaklangit said...

salam

jangan cepat nak marah kalau kebenaran ada di depan mata.. bukalah lama web yang saya berikan..dengar pemimpin yang kamu sanjungi cakap mana ada bukti pas nak buat negara Islam..

pasal fitnah ada GF aku tak tahu sebab nizar tak jawap sampai sekarang.. so aku diamkanlah

yang hang pa kena tahu ialah nizar menafikan pas akan bina negera iIslam ..! itu yang penting siap ada rakaman lagi..

nilah kalau silap memilih atau menyokong pemimpin yg ngaku Islam

silalah dnegar sedutan tersebut...

HAUE said...

tungak!!jgn la diam..p laa bagi nasihat kt perakbangkit tu..bgtau die hukum fitnah tu ape..kate pejuang agama..peg laa

Topeng Perak® Unmasked said...

Tungaulangit - memang betul YB Nizar ada cakap macam tu, tapi mungkin pasai bahasa melayu hang lemah, hang tak paham bahasa.

Menubuhkan negara Islam tidak ada dalam agenda PAKATAN RAKYAT, tetapi dalam agenda PAS, itu adalah keutamaannya.

Jangan cuba nak putar belit isu kalau tak paham bahasa melayu.

orang tua cakap, kalau nak buat rumah, belajar dari tukang rumah, jangan belajar dari tukang besi.

paham?

Bahasa melayu sendiri pun kau tak paham, macam mana kau nak pahaam bahasa Allah dalam al-Qur'an?

Cuba kau ulas sikit dekat sini kenapa sebelum kita buat apa-apa kita disuruh bacaa Bismillahirrahmannirrahim.

aku nak debat ngan kau pasal bismillah.

Jangan Lari..!

AGS 20 said...

ok!pengasas perakbangkit pernah mengadakan hubungan luar tabii dengan anjing peliharaan chua soi lek!ok la tu..

asri said...
This comment has been removed by the author.
asri said...

aku rasa ada baiknya yb nizar tak jawap soalan ko tungaklangit...
buang masa jawap soalan ko...
orang macam ko nie, tak guna bagi nasihat..

kafe kenyalang said...

laa..apa yg payah sgt nih??ds nizar nak kawin 4 pun xpa..HALAL!!yg HARAM,salam@peluk dgn bukan muhrim,tidak menutup aurat,minum arak dan swaktu dgnnya..DAN,jgn kawin lebih dari 4..ITU HARAM!!

priory of jenin said...

kita tunggu..
MB nizar mesti balas dgn lipatan maut punya. depa ingat dia tu bodo ka?


http://prioryofjenin.blogspot.com/
(ada cerita mail sapian yg takda kt tempat lain).

bodik said...

bangang punya tungkatlangit...dr dulu lg aku suruh ko masuk tadiska pasti tp sampai skg ko x pasti lg...bangang betui. apa yg topeng perak ckp tu mmg betul kau tu yg x betul. tp kami semua fhm yg ko ni balaci dan pencacai umno. umno buatlah slh mcm mana pun ko x berani sebut ayat Quran kat parti israel ni umno lah tu...bangang betui.

Anonymous said...

POUND TO POUND for the title P059:
-kaedah islam memilih pemimpin:
i)Agama : DS Nizar 1 vs Mail 0
ii)Akalnya: Ds Nizar 1 vs Mail 0
iii)Akhlak : DS Nizar 1 vs Mail 0
iv)Agenda(islam) : DS Nizar 1 vs Mail 0

The winner is ......Lu pikir la sendiri. Klu ikut logik Rais kira win-win.Depa dpt pulau kita dpt taik tggelam timbul.

arbaiah said...

heran sungguh tungkatlangit,hg tak nmpak ka rekod bakal pemimpin bn,kaki rasuah leh menang jd pemimpin PAU, kedapatan vdeo lucah menang juga, kaki raba menang PAU...buta sungguh hg pilih pmimpin.