"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 02, 2009

Kampung Matang Gelugur Tembus..! - malaysiakini

Reactions: 
Jam 11:30 pagi kami pi masuk Kampung Matang Gelugur. saje pi jenguk-jenguk suasana kempen dekat sana dan Kak Wan hugak nak ambik kesempatan melawat Parti KeADILan Rakyat Cawangan Matang Gelugur yang baru berumur sebulan.

Ikut penjelasan dari Ketua Kampung Matang Gelugur, sokongan dikawasan tu memang cukup baik. lepas aje depa bukak cawangan dekat kampung tu, sambutan amat menggalakkan. boleh cakap, tiap-tiap hari ada penambahan ahli baru terutamanya dari golongan pemuda.

Angin perubahan mula menjalar kesegenap kampung-kampung yang selama ini dikuasai oleh UMNO/BN. makin hari makin banyak bendera-bendera kati dan keris yang dicampak keluar dari kawasan rumah penyokong tegar UMNO/BN.

Tahniah buat ketua kampung Matang Gelugur kerana berjaya membawa perubahan didalam kawasan beliau.

Para hadirin kemudiannya diraikan dengan sedikit jamuan kecil-kecilan. kecik tak kecik, sendawa jugak beb lepas pekena Bihun goreng Matang Geluguq..!

Ni muka hensem Ketua Kampung Matang Gelugur yang banyak berjasa dan berjaya membawa angin perubahan dikawsan yang dulunya adalah mustahil untuk ditembusi Pakatan Rakyat. syabas dari kami..!

Erm... aku tengah pikiaq ni... yang belah kanan skali pun ok, yang no 2 dari kanan pun ok... ai... kompiyus sungguh... hehehe...

Aish... lupa nak sebut... masa kami masuk buat lawatan dekat Kampung ni, kami selisih dengan Van UMNO... hangpa tau apa depa buat? hehehe... depa dok punggah beskal (aaku nampak yang kaler kuning dalam plastik lagi) dengan Van UMNO... orang kampung habaq, hari ni ramai yang dapat bantuan beskal...

Kah kah kah kah kah ... !!! tak abis lagi pesen lama... rasuah jangan tak rasuah...!!! suburkan amalan rasuah dalam UMNO..!

18 comments:

Shah said...

salam TP...besa la ameno..xrasuah xsah....hehe...

gaban said...

amboi bkn main lagi ye hang TP..

sampai menyelam minum ayor na hehehe..

cun mmg cun..

srikandi harapan bangsa...

Mat Jenon said...

Yeop pilih jangan tak pilih tapi jangan salah pilih naya nanti..

Anonymous said...

bro unmask

lu tau aje kalau ade tempat makan free..khehehe..apa2 pun kirim salam no 2 dari kanan..

i.m no king

bodik said...

kalo deme nak bg bas sikal...ambik aje...rezeki jgn d tolak...semua itu dtg dr Allah tp sokong tetap sokong pr...kih5. mampuih deme kali ni.

Anonymous said...

wau.........amboiiiinya santeknya........ gadis2 PR.... klu tengok puteri umno muluat nampak.......... hodoh..... btul...!!wakakakakakak

BeliaBenciUMNO said...

aku tak nak komen banyak , cuma part yang gambo last tu ... aku cadangan Topeng Perak pilih laa yang belah kiri sekali tu ... pakai baju hijau

amat mulia jika berjaya islamkan dia...

:D

Konpius said...

Yop...hang pilih je yang kiri sekali tu...jangan konpius2..

mangchikla said...

tak aci la... abis yg kiri sekali nak boh tang naa cekkkkk?

kerisigoreng said...

aku tertarik beno citer pasai beskal tu, gambaq takdak ka? x credible la ckp jaa... tnjuk gmbaq sekali

Anonymous said...

cilok ayat iklan Bank Rakyat jap..!!

Saya MESTI pilih Pakatan Rakyat(tukau dr Bank Rakyat)
emm... ok tak..?
TP.. nak pilih calun isteri kenalah pilih sebagaimana yg disarankan Rasulullah saw.
Kempen dulu weyy...!!

Zambrie Muttalagu Karapole said...

Yang kiri sekali sapa pun jangan kaco.. langkah mayat aku dulu..

Chor said...

hmmm... seru dah sampai le tu! pitih cukup doh ko gu? kalu cukup, abih ngundi ni gi mmine selalu! kalu tak dok wakil, ambo buleh!

momotaro said...

cukup2 la tu .. kalau nak amik semua pon boleh... kan kuota masih kosong,,, hehehe

Anonymous said...

minggu ni dengarnya kira2 30 rumah org miskin (konon) akan direnovate oleh budak2 giat mara sekitar bukit gantang, anggaran kos 3000-5000 sebuah rumah. noh omar kerah pencacai mara dia.

setelah 50 tahun BN pegang Bukit Gantang, baru minggu ni tersedar banyaknya orang-orang susah di situ. lepas tu tuduh Arwah AP PAS tempohari tidak membangunkan kawasan sebelum ini. hehe. 11 bulan nak lawan 50 tahun..

pandai ka BODO.

gaban said...

nak bg ape ambik je..

gerek ka,renovate umah ka,jentera ka..

ambik jgn xambik..

bkn duit bapak najib pun..

duit kite jgak..

lepeih tu xtau malu suruh rakyat bersyukur pd umNO..

oiii p ra mampuihhh..

priory of jenin said...

zul..kamu amik sya udah la. kan macam pinang dibelah dua tu..
yg lain2 tu aku tak cukup kouta lagi. hehehe


http://prioryofjenin.blogspot.com/
(ada cerita mail sapian yg takda kt tempat lain).

Anonymous said...

Salam bro.... ada no phone dia org x? aku nak yg tudung putih tu sebelah tudung biru.. klau dapat sumpah aku x cari lain... klau aku dapat, letak jawatan ADUN BN ni pun aku sanggup. terus aku melompat parti. x dpt mkn rasuah lagi pun xper.. hehehehe....

(YB Hasan Rahman ADUN BN Sg.Rambai Melaka) tel:0196265625