"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 02, 2009

Penari Separuh Bogel Jadi Taruhan UMNO/BN - malaysiakini

Reactions: 
Berita ni lambat aku update sebab malam semalam aku tak pi mana-mana, stuck bila tak dak transport. semalam jugak aku terlepas berita pasai majlis Menteri Hal Ehwal Agama Islam HadHari. sat tadi baru aku tau rupanya menteri Hal Ehwal Agama HadHari bawak penari separuh bogel dalam ceramah kempen Pilihanraya Kecil depa semalam.

Kalau nak baca berita penuh, hangpa klik dekat [sini].

Jadi inilah rupanya pendekatan HadHari dalam mendekati orang bukan Islam. sogokkan lagi depa dengan hiburaan-hiburan ynag mengaibkan. eksploitasi wanita-wanita yang sepatutnya dilindungi sebaik-baiknya.

Kata Zahid "ia harus dihormati kerana ia sebahagian daripada budaya Cina." tapi bila aku call member aku yanng berbangsa cina, aku tanya dia betul ke ini budaya cina? member aku maki hamun dekat Zahid Hamidi.

Kepala hotak kau la Zahid..! mana kau belajar budaya cina macam ni woi? ni la dia rupa menteri kabinet (baca almari) UMNO. cakap ikut sedap anak tekak mak bapak dia je.

Sebut pasal budaya... benda-benda macam ni kalau sebut "Budaya orang UMNO" memang 100% betul. ada sape-sape nak nafikan?

Dalam UMNO ni, hangpa bangkit la apa-apa isu pun, semuanya depalah yang hero. depalah yang paling bagus. bab agama depa hero, ayat Al-Qur'an depa putar belit seboleh-bolehnya.

Aku nak sebut sikit ayat yang bakal korang dengar nanti "bersyukurlah kepada UMNO..!". tu ayat paling bangsat yang pernah aku dengar.

Ya..! marilah kita bersama-sama bersyukur kepada UMNO/BN yang telah membawa banyak kebangsatan kepada anak bangsa dan agama kita.

Parti UMNO ni kalau bercerita pasal mendaulatkan agama Islam inilah heronya, inilah yang paling kedepan.

Kedepan dalam menghancurkan Islam. cakap pasal Islam tapi dalam masa yang sama, parti inilah yang dok melaga-lagakan bangsa melayu dan cina di negeri Perak.

Siapa yang dok menyalak kononnya bangsa cina yang mendapat geran tanah hak milik kekal ialah "komunis"? siapa lagi kalau bukan UMNO.

Kalau nak sebut parti lidah bercabang, inilah dia partinya dan memang tak syak lagi. jumpa dengan melayu dok lebong PAS boneka DAP, DAP nak ambik alih kerajaan, Cina sedang mengatur rancangan untuk mengambil alih kuasa.

Tapi bila jumpa dengan Cina yang baru tadi dikutuk-kutuk, diburuk-burukkan, depa habaq pulak UMNO membela semua kaum..!

Khak Ptuih..! oi Pertubuhan KeBANGSATan Melayu Bersatu..! kejap tadi hang dok hina cina-cina semua, lepas tu tiba-tiba hang habaq hangpa bela dia pulak..!

Kepala Pak Hang la..!

52 comments:

chot said...

wah untung ..

budaya ek...

nasib baik tader komuniti org mesir..tidak mau terbeliak tgk belly dancing..

perghh

budaya ek...kalau budaya memantat camner?

untung...nasib baik aku masih ahli umno lagi..

belh le buat apa2 saja sebab dah menjadi budaya

memang sah umno membawa budaya

geng kuda longkang...

bangang...

SuaraHangJebat said...

Biaq depa dok lompat puas2 nanti Allah akan beri pengajaran ...

Realaduka said...

tgk dalam youtube baru jelas http://www.youtube.com/watch?v=C1POW2-_G4M

soklan said...

tungau n zali, cepat komen kat sini, kami dok 'fitnah' UMNO ni, cepat mai sini bela puak2 hang dihina sehina2nya..

satu jer aku nk nasihat, pi tarbiah menteri islam hadhari hang dulu, sblm nk nasihat kt sini..ok?

Anonymous said...

Patut ader juga dancing-dancing putu mayum India sekali, baru lengkap Zahid berkempen. !!

Menghina kaum Cina buat tarian ago-go semata mata nak pancing undi Cina...Hampeh hampeh....

tuan-komrad said...

haram jadah punya zahid....buat malu orang bagan datoh je...tebal muka nak mengaku aku ni anak jati bagan....memang menteri umno semua boleh..BOLEH BLAH....

Anonymous said...

tungak langit.......
tolonggggggggg

tuan-komrad said...

zali mana?????tungaklangit???

takkan menyorok kot???

Anonymous said...

agaknya apa pulak ye si tungau dan zali nk kona baring pasal menteri hadhari diorg ni?

Anonymous said...

mmg tu budaya org cina...cina mca, cina gerakan. tak caya tanya soh lek.. dia presiden kelab 'MAHOMA'(manyak hot maaa)

Papa Chang said...

mampoih....
soh la itu cuasolek datang kehkehkeh...
hang nak tunjuk sgt keterbukaan Islam.. tapi salah platform la.. wat malu PBPSISTA jelah mamat Bagan Datoh neyh!!

Anonymous said...

aiseh..but malu org bagan datoh jek..teman dah le anak bg datoh..adoi laaa.... - Neo

tuan-komrad said...

Neo,lu orang bagan gak ke???aku pon bdk bagan...malu la dapat menteri agama cam ni.....wat malu jawa je...

bodik said...

mana zali???,mana tungaklangtit???...bg ayat Quran dan surah apa yg sepatutnya di letakkan pd zahid hamidi. ini lah dia yg d namakan islam hadari umno rejim israel. jemput perempuan2 yg rendah martabatnya undi mendapatkan undi cina...aku rasa cina pun x setuju.

Izwan said...

Mohon dicilok gambar..

;)

noel said...

Kompom BN kalahhhh.. kah kah kah...

Anonymous said...

inilah nama menghormati budaya dan amalan kaum lain!

Nak tengok juga PAS adakah akan larang jika kaum cina membuat persembahan yang hadir untuk kaum mereka!

bongok!

hasbul said...

"Hai orang2 yang beriman! Janganlah kamu jadikan
bapak-bapak dan saudara-saudaramu menjadi
pemimpin-pemimpinmu, jika mereka lebih mengutamakan
kekafiran atas keimanan. Dan siapa di antara kamu
menjadikan mereka menjadi pemimpin, maka mereka itulah
orang2 yang zalim" (At Taubah:23)

soklan said...

Anonymous Anonymous said...

inilah nama menghormati budaya dan amalan kaum lain!

Nak tengok juga PAS adakah akan larang jika kaum cina membuat persembahan yang hadir untuk kaum mereka!

bongok!

April 2, 2009 4:33 PM
---------
woi anon BANGANG, cina sendiri kata tu bukan budaya diorg, yg ko nk bela zahid tu apsal..dasar UMNO bahlol, tak paham agama, agama kau letak kat tepi longkang jer..mg Allah balas perbuatan songsang korang..

tuan-komrad said...

ano 4:33...ni sure zali atau tungaklangit,guna nama ano sebab malu

yeah..yeah..mari kita berjoget,kata zahid kepada para pengikutnya...

Anonymous said...

Dah underestimate olang Cina...ingat buat ini macam olang cina sudah syok dan sudah kasi sokong sama BN kah ?

Pigirah....ini sudah hina sama kita olang tiong hua !!!

Aiman said...

amalan??biar btol wei??btol ke itu amalan kaum cina??rsnye cina pon jijik tgk org joget2 mcm tu..dh laa seksi abeh..klu pkai bj cheog sam tu ok laa gk..ni wah2..mau mgalir darah dr idung ku..haha

Osama said...

Klau nak kutuq...kutuqlah baik sikit...

Doakan dia orang kembali ke pangkal jalan, dapt petunjuk jalan benar.

Kalu kita maki hamun macam topeng perak 2 X 5 lah ngan depa..

chot said...

OSAMA..

apa punya bingai..kutuk mana ada yang baik..ada ke kutuk yg baik?



lain kali ckp..kritik...

apa punya bebal ko ni

hahaha

cuping merah said...

kutuk perbuatan jahat dapat pahala bebbb...

Songkok Tinggi said...

Osama sudah naik syiok maa... itu amoi sudah buka dia punya mata maa.. itu anak jati Hadhari sudah malah maa... jangan kutuk dia punya Minteli maa... itu Osama sudah malah maa... itu minteli sudah syiok, itu air sudah naik muka maa...

Bagus punya Menteri Hal Ehwal Agama Hadhari, inilah jadi kebangaan Hadhari BN, itulah pemimpin gosok2, juak raba2, pencacai teguk ayaq lioq. Cheh ! kelas Hadhari gitu...

mat indera said...

Syirik halus meresap dalam diri gerombolan UMNO(B).

soklan said...

osama, dh tak larat nk nasihat baik2 dh kat puak korang ni, berbuih air liur jer (penat taip kt keyboard jer)dok bg nasihat. nabi pun ada kala guna cara lembut, ada masa kasar, tapi skrg masa perang (PRK), pasal tu kami guna cara keras..dh tu takkan ko nak puji2 pulak kalu diorg ni dok buat maksiat? puak ni layak di kutuk jer, zahid tu baru balik haji oii, tak tau ke dok tgk amoi gelek2 berdosa, menghampiri zina oii..

BINGAI betul la ko ni..ko ni jelmaan zali dan tungau ker? aku dh kata kalau nk bg nasihat pi nasihat imam zahid, imam najib, imam lah korang dulu..

soklan said...

kalau osama laden mai bom kau pun bagus gak wahai osama

Tungaklangit said...

salam

maaf saudara sekalian saya takut dengan bahasa yang dilontarkan dalam blog ini..

adalah lebih baik saya berdiam diri melihat kehebatan saudara sekalian bhujah dengan akal yang ada..

walau bagaimanapun... perbuatan yang haram tetap haram..

setiap manusia ada melakukannya samada kalian sedar atau tidak termasuk pemimpin islam pas dan pkr

tidak semestinya zahid melakukannya telah dianggap beliau sesat..

bukan beliau yang menganjurkan majlis tersebut...

beliau dijemput ke situ dan beliau bukannya berhak untuk menegur penganjur ...

bagaimana komen kalian dnegan majlis yang dihadiri oleh nizar, nik aziz dan beberapa pemimpin islam PR yang lain yang ada menyediakan minuman arak?..

kita adalah manusia..

Allah melihat kepada niat bukannya kepada perbuatan... sekiranya salah maka hukumnya salah tetapi mereka boleh bertaubat kepada Allah

kita yang mengutuk ni.. bagaimana nak bertaubat? maka bertambahlah berat dosa di sisi Allah

salam

Anonymous said...

eeeee....soi lek mesti booking satu amoi ni...satu utk anta satu utk ana....satu lagi kita one two zoom...ala ala ala latuk

cilipadi said...

TL,

Bukan nak tegur, siap backing dan sokong lagi...ini adalah budaya cina...

SERTINGS said...

tunggak dh komen..we huu..mccm biase..pmimpin die buat msti die akan kona bandingkan ngan pemimpin PR..tp hanya stakat ckp laa..mane bukti nye tunggak oi!!ade gmbar or video nizar same2 dok sbelah arak??klu ade po itu just arak..tgk arak tarak bdosa oo..tp tgk itu kaki betis peha myk dosa ooo..lu pikir laa sendri..wazzup3!!!

tuan-komrad said...

apa2 je la tungaklangit wei...
bagi la alasan banyak mana pon,orang masih tak percaya...

kalo dah jadi bangkai tu,orang masih dapat hidu bau busuknya....tak yah nak cover2 la....

soklan said...

kona baring betul la lu ni tungau, tertonggeng2 konanyer..apa pulak takde hak? mca, gerakan tu komponen bn..ok cuba kalau kita konakan peristiwa tu pada PR (DAP), mesti ko yg bersifat dajjal ni menyalahkan PAS kan?

dh la tungau, nk kona pun agak2 ler..

lagi satu aku quote tulisan ko:
"Allah melihat kepada niat bukannya kepada perbuatan..."

adakah ini bermaksud kalau ko berzina tak pe psl Allah xlihat perbuatan zina ko, sbb ko takde niat nk berzina? gitu?

BAHLOL + BINGAI; bawak mengucap tungau..

tok iskandar said...

Berita gempak hari ni.Dalam sidang media tadi,Ustaz Nasha dan dr Hatta Ramli tunjuk gambar FRU buat keja part time pasang poster BN di Bukit Gantang.Tok dapat sumber daripada Tranungkite.net

Eloklah PR buat bantahan kat SPR.Patutlah ceramah kita kena sekat,tak boleh cakap pasal Altantunya dan ulas tentang pemecatan Nizar.Rupa-rupanya ada udang di sebalik mee.

Tok cadangkan PR dedahkan keja part time FRU ni dalam suara keamanan dan hujah.Jangan lupa bagi gambar tu kat Al Jazeera,BBC,CNN dan lain-lain lagi.
Biar satu dunia tahu kerajaan UMNO-BN peralatkan polis untuk buat keja kempennya.bukti jelas betapa desperadonya UMNO pasal tak ada orang nak gantung posternya.

Jangan lupa paparkan dalam blog-blog korang laporan polis yang dibuat oleh YB Idham Lim tentang salahguna kuasa Osman Jialu.Biar satu Changkat Jering tahu dan yakin YB mereka memang tak boleh harap.

Lagi satu yang bikin gempak seMalaya....jadi ke tak jadi Najib jad PM.Tengok muka Najib dalam gambar tadi macam muka Nizar waktu Sultan erak reject permohonannya untuk bubarkan Dun Perak.

Itu spekulasi brader.harapan tok yang dikongsi oleh jutaan rakyat Malaysia,eloklah Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong tangguhkan dulu atau reject najib sebagai PM sehingga beliau bersihkan dulu imejnya yang telah tercalar.elok juga cadangan PR satu suruhanjaya bebas ditubuhkan untuk siasat Najib dan kaitannya dengan Siti Aminah.

Sultan Mizan pernah menjadi Timbalan yang Di Pertuan Agong dua kali iaitu ketika sultan Selangor menjadi Yang di Pertuan Agong dan selepas itu Raja Perlis ditabalkan menjadi Yang Di Pertuan Agong.

Kebijaksanaan baginda amat dikagumi dan dihormati rakyat dan tok seperti rakyat jelata yang lain berharap baginda tuanku menolak dulu cadangan perlantikan najib sebagai PM.

Marilah kita beramai-ramai hantarkan permohonan agar Najib tak dilantik jadi PM kepada buku pelawat atau emailkan kepada SUSK Yang Di Pertuan Agong.Rakan bloggers boleh tolong berikan email atau buku pelawat itu.

kerabu said...

kantoi la...dah la zahid keluar rumah senyap2 semalan nak p layan tarian...

tungakbulu said...

Tungak langit ni tunjuk bangang je dalam komen ni..

Bajet tau agama la,

Ngaji pun tidak, tak gitu tungak langit..??hehe..betul x??

ape2 pun,
pe barang bukak kitab hadhari sesat ko tuh..

sesat, lagi nak sesatkan orang..

Anonymous said...

brader tungaklangit,

saya punya post smalam x bjawab lagi..tlg jwb saudara..

kafe kenyalang said...

brader tungaklangit,
sy punya post smalam x bjawab lagi..saya hanya nakkan kepastian.

ManBelong said...

yup betul tu.... zali mmg betul...

'kebudayaan bolehlah disimpulkan
sebagai keseluruhan cara hidup
manusia termasuk hasil ciptaan
dan pemikiran yang sesuai dengan
kehendak rohani dan jasmani yang
menjadi amalan untuk
kesejahteraan hidup sesuatu
kelompok masyarakat'

apa yg umno buat dan cipta yg sesuai dgn kehendak rohani dan jasmani umno spt.... rasuah a.k.a. politik wang, tipu rakyat, bunuh org (siti aminah), salah guna kuasa, hina raja melayu, gengsterisma, kronisma, liberalisma dan banyak lagimaaaa... tu semua satu budaya umno.... di ulangi satu budaya... budaya sapa....budaya umno...

sekian dimaklumkan.

Pejuang Bangsa said...

Ini semua kerja DAP sekali lagi cuba menjatuhkan Islam dengan memberi imej buruk terhadap menteri di Jabatan Perdana Menteri, yang juga memegang Portfolio Keagamaan, Datuk Zahid Hamidi ketika dalam satu ceramah di Bukit Gantang.

Mengikut sumber yang diperolehi, wanita-wanita yang hadir sebagai penari dan penyanyi tersebut adalah undangan khas dari salah seorang pemimpin DAP dengan tujuan untuk memburukkan-burukkan imej Menteri tersebut. Mengikut sumber itu juga, kehadiran wanita-wanita itu adalah secara ad-hoc dan tidak dirancang, sebaliknya setelah pihak penganjur memberitahu sejam sebelum majlis tersebut berlangsung akan kehadiran Zahid, wanita-wanita ini muncul dengan tiba-tiba.

Mujur Datuk Zahid Hamidi bijak menjawab segala pertanyaan yang dikemukan oleh wartawan dengan soalan-soalan kontroversi berkenaan dengan majlis tersebut dengan tenang. Hormati budaya kaum masing-masing...pesan beliau!

Nah! perhatikanlah bagaimana DAP cuba menyusup masuk dengan mempergunakan Islam sebagai satu alat untuk berkempen di Bukit Gantang. Umpama serampang dua mata, DAP cuba bertindak dengan cuba memecahbelahkan umat Islam sambil berkempen untuk meraih undi di Bukit Gantang....SEDARLAH UMAT ISLAM BUKIT GANTANG!

INI TAKTIK MURAHAN FUCKATAN !! TAK ADA ISU LAIN KE WOI !!!

y said...

Pejuang apa ke benda nih ???

function BN, DAP jemput penari ?

budak darjah 3 pun reject penakulan mantik kau nih ?



kau kona tungang langgang dah nih bang....

tok iskandar said...

kalau umno ada sekerap macam pejuang bangsa ni,tak haraplah umno nak kukuh kembali
rebahlah tak lama lagi

y said...

kalau penari tu muncul tiba2.... cuba tgk dalam video clips tuh - apasal abang zahid - dok lepak depan2 penari tuh?

dia rileks jer...

ada ke dia cuba buat amar ma'ruf nahi mungkar ?

mana resume zahid mengatakan dia pakar dalam bidang kebudayaan cina ?

umno dah buat sekolah pondok - topik pengajian budaya cina ker ?

aku bengang betul tgk org bebal menulis nih!!!

Dulu UMNO sekarang Pas said...

Pejuang bangsa...bangang betul la ko.....kat blog ko ada jebat 2008( la geng bukit bendera koyak gambar koh so kon....geng cina semua bengang......lepas tu ko ini semua kerja DAP...hoi barua umno.....aku dok lama buat komentar kat blog hang....penuh dengan cacian kepada bansa cina...cina babi la.....cina komunis la...cina rampas tanah rang melayu la...cina itu- cina ini semua ikut kepala bangku hang...tapi bila adun jepalang lompat hampa semua pakat dok puja puji....hoi bangsat depan anak bangsa melayu hang cakap lain...depan cina mca gerakan hag cakap lain.....dasar lidah bercabang...barua.....mangkuk.....balik penang la hoi.....tengok apa kroni umno buat selama gerakan memerintah penang...sampai blogger macam hang pun dok kat luar penang....tok sah kelentong la hoi.

momotaro said...

weh.. ni bukan budaya cina la wei.. kalau opera cina boleh la cakap.. ni budaya umno nie.. hehehe...

Anonymous said...

wei ammno!!!

hangpa dh xtau mana halal mana haram ke?

menteri jg agama ISLAM, tp melakukan kemaksiatan pada ALLAH...

apakah hukum melihat permpuan berpakaian menjolok mata?

hukumnya adalah haram. aku tlg jwb, tkt2 org ammno xtau hukum.

mrL

Anonymous said...

tungaklangit said...
maaf saudara sekalian saya takut dengan bahasa yang dilontarkan dalam blog ini..
komen klu nak dibandingkan dgn artikal kat blog perakbangkit lagi teruk awak tlg nasihat dia yer

Anonymous said...

dah tu wei...cukup2 la korang hentam mereka yg pro BN...bukan ape kita tak mau depa makin jauh dari islam sbb kalau tidak lagi susah kita nak bawa mereka ke jalan benar.
kpd zali & freinds...maafkanlah mereka yg mengutuk hang.
drp atok.

bodik said...

woi anon...kalau org cina buat persembahan dan org pas dtg utk majlis org cina x lah sampai mcm tu..terlompat mcm beruk. paling kuat pun tarian naga aje. itu baru blh kata kebudayaan org cina...bangang punya anon!!!

amir said...

WEH DA LA TU..
NASIHAT SERTA DOA KAN ORG2
YANG BUTA CAM DIEORG NI..
BTOL TAK