"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 02, 2009

Zahid HadHari Says... - malaysiakini

Reactions: 
Menteri HadHari cakap "Ini budaya Cina"... betoi ka? awat member aku yang Cina semua cakap "Budaya Cina kepala bapak Zahid looo...!!!"

Zahid telah menghina bangsa Cina...

49 comments:

Anonymous said...

Salam... ooo... budaya cina bertandak kat atas pentas mcm tu ke? yg aku tau budaya cina buat tarian naga dan tarian singa.

Pukimak betul la ko ni zahid. ko nak capaikan tujuan, sehingga tindakan dan komen ko menghalalkan cara. ko ni betul2 setan laa.. pukimak ko la zahid.

(YB Hasan Rahman ADUN BN Sg.Rambai Melaka)

p/s woi zahid pukimak, ko x puas hati boleh call aku.. babiiii....!!!!! tel:0196265625

Anonymous said...

Aya... zahid ooo.. lu cakap ini wa punya budaya ka... cilakak lu... lu kasi hina wa punya bangsa maa... itu bukan budaya cina..tp lu pun tau maaa.. itu budaya MCA maa.. lu cakap serupa tak ada pergi sekolah maa...

chot said...

hahahahaa

hahahahaaaaa

hahahahaaaaa

hahahahaaaaaaaaa

caya le YB....YB call le zahid

Amir said...

B.E.P = Black Eyed Peas budaya what? Itu budaya omputih...***!!@#%^

noel said...

hehe..

(YB Hasan Rahman ADUN BN Sg.Rambai Melaka)

p/s woi zahid pukimak, ko x puas hati boleh call aku.. babiiii....!!!!! tel:0196265625

Salute YB

Anonymous said...

perghh...
salute la yb..

TakSukaBN said...

Lepas ni tah2 panggil dangdut lak..
Pastu kata budaya melayu..Iskhh..iskh..Ape nk jadi laa...

Anonymous said...

salam bro..

Mcm ni kah jwpn seorg MENTERI HAL EHWAL UGAMA ISLAM...

Boleh lingkup MALAYSIA klu mcm ni..

Aiman said...

ala..bkn YB btol pon tu..gurau2 je..elek laa..

TakSukaBN said...

Bukan setakat lingkup jer bro..
Mau terbalik Malaysia ni kena laknat Allah...Astaghafirullah....

Anonymous said...

Ini misti kerija MCA sama Gerakan !!!

Nanti itu stage runtuh baru padan muka !!!

Hanif Nasir said...

aku malu kat kaum Cina... huh!

Anonymous said...

weh saudara TP..

aku dok tggu2 bila hang nk ulas psl org no.2,anak kerabat raja..kuning tuh

bila hg nk ulas psl ni?aku xsbr dah..hari2 aku msuk cni nk tau psl ni..ulas cepat deh,bro

cuping merah said...

camni la yang tungaklangit dan zali suka....
dah terang2 bohong ni bukan budaya cina tapi ni budaya omputih..
apa komen ko zali ngan tungak langit....
ni ada bukti kata2bukan tuduhan..

Songkok Tinggi said...

itu minteli agama cakap itu budaya cina, tapi banyak cina cakap cina tada budaya itu macam... itu minteli cakap pun mahu naik itu stage... itu jam sudah gelam & syiok sama itu amoi...itu amoi manyak pandai itu layan itu bahalol punya minteli... itu minteli Agama BN ka? bagut punya minteli, itu Hadhari manyak bagut sama itu amoi2 , banyak syiok ooo itu amoi sama itu minteli! ini kina panggil itu imam hadhari, ada sikit2 gosok2, laba2 banyak syiok ooo itu Zahid Hamidi aa?? Hai-Yaaaa... itu cina tadak itu budaya laa minteli, kasi malu sama itu melayu jugak laa... Hai-Yaaaa!!! lain kali itu minteli pakai itu seluar pendek kasi nali2 sama itu amoi la..., itu hadhari sudah ajar maa... kasi ajak itu puteli sama pemuda, lagi syiok maa...

mat indera said...

Budaya China ?

Budaya melayu UMNO(B) camna ?
Ketua menteri rogol budak melayu bawah umur dan orang cina masuk jail.
Ini budaya melayu UMNO(B)!!!

Budaya UMNO(B)ialah lari bila ketua mereka bermata lebam dan meringkuk di sungai buluh.

Zahid...zahid,selama mana UMNO(B)dapat bertahan ?
Zahid...zahid, sampai bila bangkai busuk pengkhianatan terhadap kawan hendak disorok ?

zali said...

haa tu la dia nya bongok tapi tak
nak mengaku.

memperjuangkan bm tapi 'budaya'
pun tak tau apa maknanya.

cilok dari wikipedia :
'kebudayaan bolehlah disimpulkan
sebagai keseluruhan cara hidup
manusia termasuk hasil ciptaan
dan pemikiran yang sesuai dengan
kehendak rohani dan jasmani yang
menjadi amalan untuk
kesejahteraan hidup sesuatu
kelompok masyarakat'

kalau melayu yang menari dan
zahid kata itu budaya cina...haa
itu salah sebab pelakunya melayu.

kalau menari tu amoi maka itu lah
'budaya' cina yang zahid
maksudkan ataupun 'hasil ciptaan
dan pemikiran yang sesuai dengan
kehendak rohani dan jasmani amoi
tu yang berbangsa cina.'

tapi kalau nak ikutkan...tak lah
sexy mana pun amoi tu...biasa je.

amoi berpakaian begini selalu
kita jumpa dan tak payah kat
stage pun mereka berpakaian
begitu.

yang jadi sexy nya bila pro pr
yang alim-alim kucing bila layan
kote yang keras...dia kata la
amoi tu sexy.

kalau kote tak keras dia tak kata
pun amoi tu sexy.

sebenarnya gelora nafsu pro pr tu
yang tak dapat di kontrol...

balik pada zahid...tak ada yang
salah dengan 'budaya' dan tak ada
sesiapa yang hina cina.

provokasi semata!

harksit said...

nk buat cmne..ko mmg dh amalkan budaya songsang..tu yg jd mcm ni..komen mcm bgs..KO SONGSANG LAA ZALI....SONGSANG!!

tuan-komrad said...

apa2 la zali woi....konar la ikut mana pon...bagi la alasan panjang berdepa....jangan nak cover2 la...

kalo dah jadi bangkai,bau busuk tetap dapat orang hidu....

pengliporlari said...

tenganga pak hang nengok!kang balik tarik tangan mak hang masok bilik awai sikit buat qiamullai..haprak punya bagan datok!nasib bukan bagan serai

sediaraja said...

Hek eleehh..Zaid, Zaid..apa la ko bengap sangat. Ade ke awek-awek Cina yg berpakaian seksi, menyanyi sambil golek pingul dikatakan budaya kaum Cina???...

Macam-mana Menteri yg jaga hal-ehwal agama Islam spt Tabung Haji, Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan, JAKIM dll boleh buat kenyataan seperti orang jahil macam ni dan lebih teruk duduk dalam majlis maksiat macam tu???..buat malu orang Islam aje!!!

Jangan sebab nak dapat undi, sanggup melakukan apa saje. Ni lah manusia yg berprinsipkan 'matlamat menghalalkan cara'

Anonymous said...

pandainya zali terjemah ayat...dah tu rasuah pun budaya umno la yer benda yang dicipta dan diamalkan.....budaya umno laagi satu perompak duit rakayt...jgn ckp aku fintah plak ko yg bagi maksud mcm 2

Anonymous said...

zali pakaian budaya cina chiongsam la apakejadah nya ko ckp pakai seksi plak...dah 2 melayu pakai seksi tu budaya melayu ka... apa yg umno buat bg zali btl ja hahahahahahaha

kafe kenyalang said...

species zali tu,kalu umno kata babi tu halal pun dia hangguk..hahhaha..

ManBelong said...

yup betul tu.... zali mmg betul...

'kebudayaan bolehlah disimpulkan
sebagai keseluruhan cara hidup
manusia termasuk hasil ciptaan
dan pemikiran yang sesuai dengan
kehendak rohani dan jasmani yang
menjadi amalan untuk
kesejahteraan hidup sesuatu
kelompok masyarakat'

apa yg umno buat dan cipta yg sesuai dgn kehendak rohani dan jasmani umno spt.... rasuah a.k.a. politik wang, tipu rakyat, bunuh org (siti aminah), salah guna kuasa, hina raja melayu, gengsterisma, kronisma, liberalisma dan banyak lagimaaaa... tu semua satu budaya umno.... di ulangi satu budaya... budaya sapa....budaya umno...

sekian dimaklumkan.

AnakWarisan said...

Lu olang mau cali amoi leang punya boleh cali itu minteli.Itu amoi ka boleh disco punya loo,wa ingat ka itu minteli mau titon pun mesti itu amoi kasi disco ooo.

Orang Penang said...

apa suda jadi dgn bn/umno ni...mmg sah sudah habis idea...tak ada bhn nak bicara....skg guna cara ni pula...

Anonymous said...

ekekeke, pttla sunyi aje kelab2 kt ipoh ni.. Depa angkut aym2 kelab pi Teping.. Cayalah.. Wakakakaka.. Hidup BN, kakaka.. Sokong BN dpt aym free.. aym cina beb..

priory of jenin said...

kalo aku jadi gomo atau parpukari aku dah balik rumah dah. susah gila nak defend jahit midi ni dah. abih kuat depa pusing citer kata fitnah pembangkang. mari kita print gambaq2 ni. tunjuk kt bakal mati (saluran 1) ni la jait midi yg jaga depa pi mekah tu.

http://prioryofjenin.blogspot.com/
(ada cerita mail sapian yg takda kt tempat lain).

cuping merah said...

bagi pandangan zali berpakaian macam ni blum sexy lagi..kenapa?
sebab dah biasa..
klau kita tengok sesuatu yng lebih daripada ini
yang ini kita nmpak macam biasa..

dan disini sudah pecah tembelang bahawa si zali penonton setia video lucaaaaaaaaah..
ambik ko zali dah terbukti dan nyata....

kafe kenyalang said...

hahaha..umno2..inilah contoh org yg mgaku pejuang islam..PARAH!!esok najib naik PM..LAGI PARAH!!!

bodik said...

woi zali balo...ko ni bangang betul lah. jgn nak kutuk org jaga puak ko umno israel...bangang punya zali balo!!!

Anonymous said...

tu la, sape suruh blaja agama dr pak lah, najib n zahid. klu tnya diorg, memg diorg akan ckp kita harus menerapkan nilai murni tarian tu.

klu blh org melayu ikut budaya tarian tuh.

halal, haram pun xblh nak beza. tu la kecik blaja kat tadika kemas, memang xde ajar dosa, pahala, halal, haram.

nnt ada anak, ko hntar la anak p pasti. nnt ko mati blh la anak2 tlg doa. nak harap b-end bc doa??? ntah tahu ke idaak tah ler...

mrL

Anonymous said...

alamak! giler bodo nyer zali tu... nak terjemah makna budaya la plak... tak menjawab soalan btul - Neo

Penggali Kubur said...

Carlsberg, Tiger Beer, Guinness Stout, Heineken, Chivas Regal, Jack Daniel dan segala benda-benda memabukkan pun kebudayaan orang Cina gak.

Dangdut pulak kebudayaan orang Melayu.

Kalau ikut definisi Menteri UMNO la...

Sakuragi said...

Orang cina cakap: "Itu aa, bukan kami punya budaya lo.... itu sebenatnya buaya dalat lo... eh cilap... bulaya ameno lo.... selalu peluk sana peluk sini lo... hadari memang bole lo.... cina pun tara kisah ada menali atau tidak, tapi kalau sudah ala kami tepuk tangan saja lo...."

orang melayu-ameno cakap: "kita kena hormati budaya cina yang sukakan judi, arak, lacur, kelab malam, komisyen, rasuah.... ini cara kita, kita kena pastikan kita berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan kaum cina"

orang india-ameno cakap: "kami pun tak tahu kami ni sebenarnya orang apa.... ameno ke, mic ke, mca ke... bn ke? kami pun pandai cakap melayu.... tari menari pun kami suka..... semua yang cina suka kami pun suka juga.... makanan malaysia pun kami suka.... so, kami rasa kami nak jadi macam presiden obama!"

sekian.

Anonymous said...

aku xder mood la hari ni nak komen... zali ni x dpt membuatkan aku terangsang utk mencambahkan minda geliga sakti aku untuk mengeluarkan hujah2 brutal aku... zali dgn tungau sial ni klau nak lawan hujah, sampai mati pun x habis. semanjangnya pemimpin pukimak dia tu semuanya betul. makan rasuah betul, bunuh org betul, berjudi ada halal haram pun betul. Dah 8 juta kali dah aku kata.. klau nak berdebat kluar laa.. kita berdebat secara live. ni nak ajak berdebat kat YM. pantat mak dia. tu yg bak kata kawan aku pun. pencacai2 BN ni kita lawan hujah pun x guna. makikan jer lagi baik.

Klau dah dasar hanjing...!!!

(YB Hasan Rahman ADUN BN Sg.Rambai Melaka) tel:0196265625

Anonymous said...

aku nak tanya korang lah....kalau org cina buat majlis mcm tu kat tempat ko....rasa2 ko g tegur x diorg buat mcm tu....

bongok btul lah org PR ni....
benda mcm ni pun nak jdkan isu...dah x ada modal lain ker apa ni...

HIDUP UMNO....
HIDUP BN...
HIDUP ZALI...

Anonymous said...

aku nak tanya korang lah....kalau org cina buat majlis mcm tu kat tempat ko....rasa2 ko g tegur x diorg buat mcm tu....

bongok btul lah org PR ni....
benda mcm ni pun nak jdkan isu...dah x ada modal lain ker apa ni...

HIDUP UMNO....
HIDUP BN...
HIDUP ZALI...

Anonymous said...

HIDUP UMNO...
HIDUP BN...
HIDUP ZALI...

pukimak ko ngajo...!!!!


BN = Binatang Najis = Babi Najis = Bodohnya Nau’zubillah =
Binatang,Bontot,Bangang,Bangsat,Bebal,Barua,Bajang,Buta,
Butoh,Berak

Anonymous said...

apa ko ni merepek laknat....

UMNO = anjing
BN = babi negara
zali tu haram jadah

wakakakakakakakakakakaakakakah

*YB HASSAN RAHMAN PON SAMA GAK BONGOK MCM KO>>>>WAKAKAKAKAKAKAKAKAH

Anonymous said...

'aku nak tanya korang lah....kalau org cina buat majlis mcm tu kat tempat ko....rasa2 ko g tegur x diorg buat mcm tu....

bongok btul lah org PR ni....
benda mcm ni pun nak jdkan isu...dah x ada modal lain ker apa ni...'




Kalau kat tempat aku dh kene komplen dh pasal tempat aku PR yang memerintah..Masalahnyer xde pn org buat cmni kt tempat aku sebab kami semua hormat antara satu dengan yang lain..tak mcm BN bongok sukati nk buat ape pn..

bodik said...

zali bangang...org melayu umno apa budayanya?

Hanif Nasir said...
This comment has been removed by the author.
Master Yoda said...

Kah kah kah

Tlg le ngaja subjek Kebudayaan Malaysia kat menteri sorang ni...

Kah kah kah

iam_khufu said...

Payah betul puak2 UMNO nak sedar. dah ada depan mata tetap nak pusing bagi benda tu nampak macam betul dan tak salah. ZAli ko pikirla sendiri, PAkatan bermasalah ke atau ko yang bermasalah

jinbara said...

salam...
nie la yg puak2 b end sk aku pun pelik la dengan pak menteri nie bikin malu je la...woi menteri lbh baik ko ltk jwtn la jng nk malukan rakyat malysia kat mata dunia kalu bapak ko tengok aku rs la dia pun x m.gaku ko tu ank dia...nama je menteri agama tp perangai ko mcm SETAN...KEPADA ZALI AKU RS LBH BAIK KO TAUBAT LA JNG LA NK PERBODOHKAN DIRI ANDA..DGN BUDAYA B END NIEEE

Anonymous said...

aku tgh bayangkan cammana agaknyer muka-muka dan perangai korang yang duk sembur kata kata yang sungguh "sopan" .. sedih mak bapak korang.

Anonymous said...

Wah,
Ini macam pun boleh! Banyak hina ooi....You mean semua cina pun macam itu lah

Oooi...Zahid,
Lu jaga agama Islam oh....Lu hina orang lain. Macam itu Rocky Bru yang buat sedition act dengan tajuk "siapa vs Sultan".....Itu orang melayu banggang punya Rocky boleh lari tapi RPK kenna 1 juta. Niamah! Tiu Nia Seng!

oh, I am damned speechless. I understand why non malays might be tertekan in voting for BN. But

Wahai orang2 melayu yang masih waras & beriman,

Marilah kita sokong Nizar bagi calon Bukit Gantang HABIS2......Pastikan itu Ismail hilang deposit......

Rocky itu, bukan melayu, tak tau apa dia lah......Jangan anggap dia bangsa melayu lah.........