"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 07, 2009

Garis Panduan Pertama 1Malaysia: Tak Boleh Solat Hajat..! - malaysiakini

Reactions: 
Tengahari tadi masa aku dekaat Mahkamah Tinggi Jalan Duta aku terbaca dalam akhbar (aku lupa akhbar mana) JAKIM akan mengeluarkan Garis Panduan yang akan mengikut konsep 1Malaysia.

Malam tadi bolehlah dikatakan bahawa garis panduan 1Malaysia yang pertama dah dikeluarkan iaitu lebih kurang bunyinya "tak boleh solat hajat"...

Korang baca dekat [sini], aku malas nak ulas panjang-panjang...

Mulai lepas maghrib semalam, semua aktiviti dimasjid-masjid sekitar Bandaraya Ipoh adalah DILARANG SAMA SEKALI...!!!

Syabas...!!!

Malaysia dah ada agama baru. zaman Pak Lah dulu agama Islam HadHari, masuk zaman Najib, agama 1Malaysia pulak..! tak boleh solat hajat..!

Hangpa jangan main-main ha..!

5 comments:

Malaysian said...

Baca sini...

19 Have Been Arrested So Far!!! Who are they???
Regards,

GoMalaysian.Blogspot.Com
http://gomalaysian.blogspot.com/

Anonymous said...

umno ni dah gila ke apa, kita manusia nak mengadu kepada Allah yg Esa pun dia tak bagi...

Anonymous said...

tradisi pas, apabila berhadapan dgn saat getir, akan memohon pertolongan dari Allah.
Hak Allah kalau nak tunai atau tangguhkannya.

tradisi gerombolan, mengadu pada sultang berpenasehatkan mof-tih-tih-tih (atau muf-pitih-pitih-pitih).

mungkin pandangan mof-tih, solat hajat tak boleh dipraktikkan utk tujuan politik semata (cam sama mengeluarkan fatwa yg non-muslim tak boleh baca ayat quran di pentas politik).

secara tak lansung dan tersirat, mof-tih telah mengasingkan agama & politik ikut acuan majlis mof-tih-tih-tih!!

Anonymous said...

SAPA YANG SOKONG UMNO MMG SAH LA *****. NO DOUBT ABOUT IT

Anonymous said...

Ini dah jadi kerajaan Zionis.. sesiapa yang berada di SUK kena tahan...

Kerajaan UMNO-BN dah jadi macam Yahudi...