"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 07, 2009

Sidang DUN Perak Gila Babi - malaysiakini

Reactions: 
Ganesan bercakap, ADUN Pakatan Rakyat beramai-ramai menghempas meja, Barisan Nasional setuju ADUN Pakatan Rakyat membalas membooo ADUN-ADUN Barisan Nasional.

ADUN kerumun Speaker dan warning ADUN Simpang Pulai supaya keluar dari Dewan.

ADUN Bentara tak berani dan tak ikut arahan supaya mulakan pembacaan doa.

Raja Muda Nazrin bersedia untuk masuk ke Dewan untuk memberi ucapan perasmian.

90 comments:

Anonymous said...

berlaku perang saudara ke kat perak???

umno dah gila babi.sapa2 ada senapang gajah,tembak je sekor2...

Anonymous said...

REALLY REALLY REALLY REALLLY FCUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WHOS THE FCUKER DOING THIS ALL!!!!!!!!!!!! the RO-YAL STOUT WHO INVOLVE THIS DISUMPAH KENA VIRUS H1N1!!!!

Anonymous said...

stop!!!!

Anonymous said...

C4 coming to town... u better watch out.....

Anonymous said...

3.12pm V Sivakumar dibawa oleh kumpulan polis dari dalam dewan ke satu tempat yang tidak didedahkan. Hanya isteri beliau dibenarkan berjumpa ADUN DAP itu.

Anonymous said...

Babi dah menguasai dunia..tentunya gembira si ngeh dan si nga... santapan lazat deme lah tuuu...emmmmm...sedapnya...sesedap cip..p eli..gebu dan wangi

Anonymous said...

sydrom gila kuasa PR lebih bahaya dari selsema babi,. maklumlah byk mkan babi

Anonymous said...

mari kita sama2 berdoa agar Raja Nazrin secara mengejut buat pengiystiharan agar bun dibubarkan dan semua adun letak jawatan...

DAULAT TUANKU

Anonymous said...

mampus kali ni!kita tgk apa jadi kat umno perak lepas ni!!
penyokong2 PR jangan bimbang!!semua pendokong2 PR adalah dari kalangan profesional,bukan mcm penyokong2 umno yg datangnya dari pencaci tahi zambry dey mamak aka sesumpah versi hitam!!!saya sendiri dari golongan profesional yg akan menggerakkan PR masa akan datang!!kami pemuda2 PR sedia berjuang utk agama,bangsa dan negara!!!hanya allah yg boleh tentukan kedudukan diperak!!!jom pakat2 kita buat solat hajat mlm ni utk kehancuran umno!!

menantu org umno perak!!

Anonymous said...

pro konon,..poorahhhh,..

progol yg iye nyer,..heheh

Anonymous said...

Ini Perak sudah macam cowboy state...tarak ada undang undang lagi...Tahniah Black Zam Zam....

apis said...

yang dok sayang suka makn babi bukan bn ke... nak sebut selsema babi pon tak boleh ...siap boleh galak kat radio lagi suruh makan babi...agaknya ramai orang umno yang ikut saranan menteri kesihatan BN tu supaya makan banyak babi...tu yang masing masing perangai ngan otak macam babi tu....Bn babi negara

Anonymous said...

kalau ada burung ababil ni best ni bagi batu dari neraka kat ADUN2 UMNO/BN. kat zambry kasi batu yg paling besar dan panas bagi hancur terus!!!

insan said...

Anon3:30pm

Babi lebih mulia dari anda dan BN Adun/MB. Sekurang kurang nya babi tidak menghina insan.

Babi tidak menganiaya manusia.

Anonymous said...

BN memang BABI!!tahap kepala babi tunggal!!anak haram!!zambry cilaka!!semua penyokong UMNO adalah celaka!!

Anonymous said...

UMNO-UNDUR MAMAK NEGERI OK

BN-BABI NEGARA

HAHAHAHAHAHA
UMNO PARTI BABI,BN PARTI BABI

BABI PUNYA UMNO

BABI PUNYA BN

Anonymous said...

jom kita pakat2 sumpah kat zambry ni babi 44 kali biar dia jadi betul2 babi pagi esok!!

zambry babi
zambry babi
zambry babi
zambry babi
zambri babi
zambri babi
zambri babi
zambri babi
zambry babi
zambry babi
babi dan babi dan babi lagi dan lagi dan lagi........

fila-kuantan said...

ya allah gerak kan hati raja nazrin utk bubar kan dun perak..demi kebenaran dan keadilan yg nabi muhammad s.a.w sunnah kan..
ya allah...kau hancur kan kezaliman yg dilakukan manusia yg bertopengkan syaitan...
selamatkan kerajaan yg piihan rakyat di perak..AMIN

YANG GAMBI said...

agaknya deme dah kemaruk sangat dah nak tgk kuasa melayu tumbang, tak wakil-wakil rakyat deme dah tak bolehterima yg kerajaan deme dah tumbang ....... kemaruk yahudi ke deme ini.........

budakmelayu said...

deme berdoa pada Allah semoga DAP kmbali memerintah,..

Entah lah wahai melayu

apis said...

hahahaha... melayu umno...klaka sial...baik korang pegi pertahankan pemilikan ekuiti 30% melayu yang najib dah campak dalam tong sampah tu....

Anonymous said...

bukanlaa apis,yg umno dah campak 30% tu dah bagus!!yg umno bincang ngan cina n india pasal agama anak yg ibubapa masuk islam tu lagi best!!
ko melayu jenis apa kalau dok sibuk pasal petuanan melayu!!
padahal dah lama umno tu gadai tok nenek ko punya ketuanan!!!sibuk pasal dap buat apa?pasal agama n gejala sosial pun umno xmampu nak bela!!
poraah,ko pun sama mcmzambry jugak!!cit

Anonymous said...

lebih baik aku berdoa untuk kerajaan yang telus,adil dan saksama daripada kerajaan rasuah,menindas dan gila kuasa...

ramai yang dah besar panjang kat sini,akil baligh dan matang berfikir.Allah SWT kurniakan akal untuk berfikir dan mata untuk melihat..jadi tentukanlah yang mana baik dan buruk...

sendiri mau ingatlah budak melayu dan yang gambi...sia2 je ada akal tapi simpan terperuk bawah buntut...

sesak dada said...

Babi Negara HARAM JADAH

fuck amno said...

satu bende je aku nak cakap..

amno babi!!haramjadah!!

Anonymous said...

sesak dada? aku pun rasa sesak dada jugak.

kalau aku tengah main bola la ni, mau je aku aku tendang bola tu sekuat hati dan kaki aku, niat sampai tembus jaring gol, tembus stadium. grrr.

Anonymous said...

UMNO BEST

Anonymous said...

setelah menghabiskan titah ucapan perasmian diraja, Raja Muda Nazrin bercakap dengan menggunakan pembesar suara dan katanya "beta hendak bersalam dengan semua ADUN".

Tuanku Raja Muda mendahului bersalam dengan ADUN PR didahului oleh DS. Nizar. sesudah itu bersalam dengan ADUN PR yang lain dan diikuti oleh ADUN BN.

Raja Muda perak sesudah itu meninggalkan Maajlis, dengan diiringi oleh DS. Nizar yang difahamkan Dato Ngeh dipanggil mengadap di Kamar Raja

Anonymous said...

amnooooooooo babi,pukimak,laknat,babi punya zam mamak muka macam ungka putus haid!!muka zambr. mcm muka pantat beruk sial!!!dahlaa botak,hitam pulak tuh!!malu aku kalau jadi dia!!muka xdak iman!!!zambr. babi amno babi!!!!

Anonymous said...

HIDUP BARCELONA,.. KESIAN CHELSEA,..HEHEHEH

Anonymous said...

PAS N PKR babi,pukimak,laknat,babi punya ANWAR JUBUR muka macam ungka putus haid!!muka anwar. mcm muka pantat beruk sial!!!dahlaa botak,hitam pulak tuh!!malu aku kalau jadi dia!!muka xdak iman!!! babi PAS babi!!!!

Anonymous said...

reff norway mcm gampang

madkri said...

Adakah Raja Muda Nazrin mengikut perlembagaan Negeri Perak menjadi Raja seterunys???????

Anonymous said...

banyaknye dosa ko ngan anwar.. bila la nak gi mintak maaf... sian ko mmg confirm ko ni ahli neraka hahaha

Anonymous said...

ko cnfrm ikut aljuburi hahhahah

apis said...

hahahaha orang umno dah takde modal...kesian sungguh anon 4.15pm

Anonymous said...

ko ke yg servis punggong saiful itu ari?itu pasal ko marah sgt kat anwar kan?padahal ko yg sondol jubur mamat lembut tu pastu nak tuduh anwar yg buat!!wei,yg aku tahu org2 amno je yg suka main pintu belakang ni!!!belasah bini org,belasah anak dara org semua tu keje amno n babi Negara!!!!!

Anonymous said...

silap tu bang,..

suka main jubur - geng anwar @ PKR

satu dunia dah tahu,..kah,..kah,..kah

Anonymous said...

umno babi negara
pukimak,laknat,babi punya zamry keling muka macam ungka putus haid!!muka zambry mcm muka pantat beruk sial!!!dahlaa botak,hitam pulak tuh!!malu aku kalau jadi dia!!muka xdak iman!!! babi umno babi!!!!

Anonymous said...

kah kah kah umno...kah kah kah umno...kah kah kah umno... kah kah kah umno...kah kah kah umno... ...kah kah kah umno... ...kah kah kah umno... ...kah kah kah umno...
klaka sial taik umno

(lepas ni nak kene basuh tangan sbb menaip perkataan umno ni)

budakmelayu said...

Apa yg terjadi hari ini sungguh memalukan. Ternyata PR gila kuasa wpun dh jadi minoriti tapi masih mahu bergayut pada teraju kuasa.

Nizar masih mahu dirinya didudukkan pd kerusi MB-sugguh memalukan

Siva suruh 10 ADUN keluar dewan,wpun mahkamah telah mengesahkan mrk boleh hadir- akhirnya dia sndiri terkeluar(padan muka)

Takkan org melayu tak sedar permainan politik jijik PR, sengaja mencipta kemelut krn tahu bhw mrk TIDAK BOLEH BERKUASA lagi.

Bukankah puak PR yg beriya-iya mahu supaya undi xpercaya dibuat di sidang DUN. Bila BN nk buat kenapa mrk sndiri pula yg halang???

Bukan kah asas demokrasi siapa majoriti dialah pemerintah??

PR - hidung xmancung pipi tersorong-sorong

Anonymous said...

UMNO babi
UMNO babi
UMNO babi
UMNO babi
UMNO babi
UMNO babi
UMNO babi
UMNO babi
UMNO babi pondan. TELOQ tak dak.
Bubar DUN dan lawan kalau berani.

Anonymous said...

dulu masa aku kecik, nak sgt jadi raja. tapi lepas ari ni tak teringin aku jadi raja. susah nak hidup di akhirat kelak. jadi polis pun sama. makan duit haram je. bagi anak bini duit haram. patut la selama ni tak penah dengar pun dalam tv anak polis berjaya. nak berjaya mcmana? hari2 mak bapak bagi anak makan duit haram. jadi org umno lagi laa... dapat kontrak secara haram. nasib baik dalam i.c. aku tak tulis MELAYU.

Anonymous said...

Tindakan polis menahan begitu ramai pemimpin Pakatan Rakyat semata-mata menuntup kedhaifan politik di Perak.
Malangnya tindakan pihak keselamatan dikatakan bersekongkol dengan kerajaan 'haram' dengan mengusung keluar Speaker, V Sivakumar ke tempat yang tidak diketahui.
apa yang berlaku di Perak hari ini kelihatan seperti dirancang rapi memandangkan keabsahan tidak dimiliki kerajaan BN sekarang.
Celaka punya kerajaan.

Anonymous said...

ko ni mmg budakmelayu pling bodoh dlm dunia!!!!aku lawyer aku tahu apa yg umno buat xikut perlembagaan lgsng la bangang!!!mak bapak ko pun sama bangang mcm ko sial!!!itulah org2 umno bila dah makan benda haram hati pun dah jadi gelap!!segelap zambry yg ko puja tu!!kita jumpa di pru13 nanti!!
kalau ko dh bijak sgt kenapa xsuruh umno jawab tohmahan berita luar negara pasal pembunuhan altantuya?
kenapa x suruh rais bagi tarikh n tempat utk berdebat ngan zaid?

bodo punya budakmelayu!!!!
ko ni anak haram aku rasa ni!!!!
mak bapak main tepi longkang pastu keluar jadi mcm ko ni!!!!

Anonymous said...

klu dah bukaN MELAYU nape nk tulis melayu,..

MERAMBOS KO,.

Anonymous said...

Ketuanan Melayu - saya yang Melayu ni pun tak faham langsung apa itu Ketuanan Melayu.

Nabi pun tak pernah sebut Ketuanan Arab di Arab Saudi atau lebih tepat lagi di Madinah. Sahabat Nabi pelbagai kaum - ada Arab, ada Habsyi, ada Yahudi (yang dapat hidayah aje la), ada Parsi, ada Qibti dll lagi.

Saya cabar la orang yang terlalu "Ketuanan Melayu" ni jangan beli barang di kedai Cina, jangan berurusan dengan orang Cina, jangan belajar dengan orang Cina atau apa sahaja yang ada kena-mengena dengan orang Cina. Saya amat pasti mereka ini 100% tak boleh hidup di Malaysia ni. So fikir balik, jadilah rakyat Malaysia yang rasional, mau tak mau orang Cina dah pun diterima sebagai rakyat Malaysia. Kalau susah sangat buat aje cadangan halau balik semua orang Cina ke negeri Cina, senangkan, tak payah lagi nak susah hati orang Cina kacau kehidupan orang Melayu - kita gaduh la sesama kita Melayu.

Anonymous said...

sian anom 4:55

mak bapak dia n anak bini dia pun bangang cam dia,..

isk,.isk,..isk,.. kesiaannn

Anonymous said...

Musibat bodoh piang, undang undang hutan @ lanun somalia !!!

Anonymous said...

SIAN ANOM 4:58

CONFIRM NAMANYA DIBIN KAN DENGAN BIN ABDULLAH.

DAH NASIB TEPI LONGKANG.

budakmelayu said...

anom 4:58

KETUANAN MELAYU bukan bermakna xbeli barangan cina

KETUANAN MELAYU juga bukan bermakna kena halau cina kluar

biar sya bagi satu cth kecil ketuanan melayu:-

klu sdra lulusan universiti(atau ada anak/kwn/jiran/sdr-mara dll),. adakah sdra fikir sdra masuk universiti kerana kelulusan sdr??
klu jawapan ya,..fikir sekali lagi,.

Seorg prof pernah mengatakan,klau diikutkan merit,.tiada seorg pun anak melayu di fakulti perubatan dan fakulti undang2 Universiti Malaya. Apa maknanya???

Fikirkan apa yg akan terjadi pd anak cucu kita bila "ketuanan melayu" diganti dgn "ketuanan rakyat"

Anonymous said...

sabar!!!ada kejutan utuk kita petang ni!!!!

bersedia utk satu kemungkinan!!!!

hidup islam!!!
hancur umno!!!

Anonymous said...

woi budakmelayu,itu pasallaa org suruh kekalkan bhasa melayu dlm pembelajaran sains n matematik!!!ko ni bodoh,xpyh laa nak sembang lebih2!!ko pnh ke pergi oversea?aku nk cite sikit kat ko ni yea yg bengap mcm sial!!
ko tahu x kat jepun tu walupun diorg negara tercanggih didunia dan advance 400 x dari kita tapi diorg kekalkan bhs jepun dlm semua mata pelajaran!!!komputer diorg xde pun guna bahasa omputih!!tapi tgk apa jadi kat rakyat dia?
mundur ke diorg?ketinggalan ke diorg?kalau setakat belajar kat sekolah malaysia je jgn nk ckp mcm grad kat oxford sial!!!
aku yg pergi merata dunia n belajar kat merata negara x bengap mcm ko ni!!
tu aku kata ko ni anak haram!!!!!

Anonymous said...

tkasih budak melayu,.

saya faham maksud sdr,.

sya sndiri lulusan U,. STPM sya dapt 4P ajer,.tapi dpt sambung DEGREE,..

tapi ramai classmate cina saya dpt 5P,.. tapi xdpt maner2

saya dapat faedah konsep ketuanan melayu.Saya yakin terlalu rmai anak melayu dpt faedah ni,termasuklah profesional yg jadi lupa daratan skrg nie,.

harap maaf

mie...lee... said...

ada satu cerita kononnya....seorang ibu telah kehilangan anaknya lalu berteriaklah pada seluruh negara jajahannya....dengan jeritan..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
PU....PU....Oooooo Parpu....
mana hang pi ni PARPU Oii...



lalu berteriak lah lagi ibu tua itu
kali ini dengan nada yang paling kuat...

PARPU KARI....Oooooo....
PARPU KARI....

Anonymous said...

5:18

ko gi luar ngri(betul ke?) tentu makan makanan haram dan sondol pelacur byk sgt,..

Sbb tu org cerita pasal A ko citer B,..

sial laknatullah,..pthuii

jusoh pata ekkk said...

parpu dok sibuk hantaq order kat dalam dewan mak oi.biasale kalu dah jadik mamaq ni mak oi,banyaq order yng nak dihantaq!!

zfz said...

aku pelik betul la..

bila sebut pasal melayu..

de ke kat 1malaysia nie yg betul2 melayu??

tolong jawab

Anonymous said...

entah2 budak melayu tu si parpu kari,..hehehe,..andaian wa aje

budakmelayu la jugakkkk said...

wa pun rasa cam tu gak!!!hehehehe

Anonymous said...

itu lah BN (Babi Negara)

Anonymous said...

Medic Faculty dimana2 U tempatnya sgt limited.

Aku setuju dgn budakmelayu,.kalau ikut merit,.mgkin tiada anak melayu yg layak msuk FAKULTI PERUBATAN krn grade anak cina dan india jauh lebih baik.

Tapi bgi cina klu xdpt local U pun xkisah krn mrk bleh pergi oversea to futher stdy dgn perbelanjaan sendiri.

adoihai said...

mari sini kita tengok 'ketuanan melayu'

budak budak melayu yang patut masuk MRSM atau ke sekolah asrama yang bagus tak dapat masuk sebab dah diisi dengan budakmelayu yang sedara mara dengan orang umno, pakai kabel umno, sokongan sana sini...

bantuan untuk para petani atau pekebun kecil melayu yang dah sah sah patut dapat bantuan ni, dapat ke orang orang melayu yang tak layak tapi ada kabel baeek punya dengan umno.

peruntukan untuk peniaga melayu yang patut diagih kepada peniaga melayu bila mohon punya payah nak dapat, dapat pon ciput aje....tapi bila umum duit dah takde dah diaagih agih...so agih kat sape.... agih kat mereka mereka yang tak layak la yang ada kaitan , ada kabel baeekkk dengan umno...

pemimpin melayu yang kononnya diharap dapat tolong bangsanya sendiri yang rompak duit, tanah dan segala apa kemewahan negara ni untuk dikongsi pada keluarga, kerabat dan mereka yang ada kabel baekkk dengan mereka.

kalau macam ni baik tak payah...baik cakap ketuanan umno...khakk ptuihh!


kat mana ketuanan melayu ni...
-tulisan jawai, umno yang padam
-bahasa melayu umno yang tolong tanam dalam kubur ikut kan dasar PPSMI
-sistem kuota untuk kemasukkan U dah pun dibakulsampah oleh umno ganti sistem merit.
-MRSM pon umno dah kongsi 10% (pastu bila cadang UITM share 10%, ada pulak la yang menyalak, pelik btul melayu umno mudah lupa kot)
-banyak tanah rizab melayu dah terhapus oleh orang umno sendiri.
-ekuiti pemilikan 30% melayu dalam sektor kewangan pon dah dibuang sendiri oleh umno

kah kah kah kah ketuanan melayu ke....budakmelayu budakmelayu...lawak tepi betul

Anonymous said...

Dulu, yang masuk ke sekolah berasrama penuh, sume budak-budak melayu kampung merata negara yang ada potensi..

Sekarang SBP penuh dengan anak-anak orang kaya yang ada CABLE..

Apa KETUANAN MELAYU, KETUANAN UMNO ada.. Korang nak jaga tembolok korang jak.. Rakyat makin terseksa..

Anonymous said...

kdg2 aku pikir x payah le dilayan org yg kutuk PR, sbb diorang ni saje je nk tgk korang baca x diorang punya tulisan, jd diorang rasa bangga le bila korang balas blk, cuba buat dek je, mesti diorang kecik ati dan x nk buat lg, kih kih

Abuzar said...

Kami rakyat Malaysia .... berikrar ....

Kepercayaan Kepada Tuhan,
Kesetiaan Kepada Raja & Negara,
Keluhuran Perlembagaan,
Kedaulatan undang-Undang,
Kesopanan dan Kesusilaan.

Kemana pergi semua penghayatan kepada RUKUN NEGARA nii?

Manusia Malaysia hari ni telah bertuhankan "hawa nafsu & syaitan", berajakan "wang ringgit", berperlembagakan "berita fitnah", daulatkan "keegoan kuasa" , ... apa peduli sopan susila ..?

Anonymous said...

tau takpe,bila aku ckp diorg kata aku merapu,org cakap a dia ckp b!!budakmelayu sepatutnya kena tukar kepada budakumno lagi sedap!!bila aku ckp melayu dh lama dibuang oleh org umno sdr diorg nak marah!!aku ckp bd betul!!akupun tahu jgk nak hangin!!aku sedih sbb yg tangkap n belasah org2 melayu adalah dari kalangan POLIS yg beragama islam dan berbangsa melayu sdr!!dan yg menutup masjid serta memecat imam kerana bercakap benar adalah org umno yg bangsanya adalah melayu!!!

ko tlng jawab sikit budakmelayu!!!!

pengliporlari said...

yang polis pun masuk dewan pehal???adun juga ke

Anonymous said...

kenyataan ikhlas teman....MEMENG PATUT DS NIZAR DAN YB SIVAKUMAR....MEMPERTAHANKAN KEDUDUKANNYA YANG DIPILIH RAKYAT SEHINGGA SEBEGINI RUPA...KALAU MENGALAH...APA BARANGGGGG.....NANTI PENGIKUT DAN PENYOKONG KATA TARAK KUALITI ,PENAKUT....RAKYAT SANGGUP TIDUR MELINTANG JALAN...TUP TUP DS NIZAR DAN YB SIVAKUMAR MENYERAH KALAH PADA BN LAKNATULLAH....APA BARANGGGGG...LAWAN DS NIZAR DN YB SIVAKUMAR....LAWAN TETAP LAWAN....BIAR BN TAU KALAU DIA MENANG PUN BETAPA SUSAHNYA NAK MEMERINTAH...IBARAT KAWIN DENGAN BINI ORANG....MALAM MALAM BULIH T..U..H 4,5 ROUND...TAPI HANYA SYOK SENDIRI...YANG BINI DOK IMAGIN KAT SUAMI LAMA...ADA AKAI KA....ZAMBRY PELAQ.....

Anonymous said...

SivaKumar dah di lantik semula sebagai Speker bawah pokok. Nizar telah di lantik semula sebagai Menteri besar Perak di bawah pokok oleh sivaKumar.Kah! kah! Kah!

Anonymous said...

aduh bentara... kenapa kau sanggup menghidangkan juadah haram jadah pada anak bini hang mlm ni? speaker betul suruh hang buat keja, hang tak buat. tapi bila speaker haram suruh hang buat keja, hang buat pulak.

kasihanilah anak bini mu wahai bentara... tapi takpa. kau ade teman di neraka esok... pak polisi daaa..

Anonymous said...

Pada pendapat aku yang bodoh nie lah.......kalau Zambry mamak tu rasa dia dapat sokongan rakyat.... bubar jer dewan....biar rakyat yang tentukan kerajaan mana yang mereka nak pilih...PR atau BN ....tapi aku rasa Zamry dan kuncu-kuncunya dan jugak PM baru kita tak de telur....takut hilang lebih banyak kerusi...maklumlah mereka sebenarnya tak dapat sokongan rakyat...sebab tu mereka gunakan GANGSTERISME untuk mengeluarkan Speaker Dewan .... langsung tak de hormat ngan DEWAN ....manalah rakyat nak hormatkan pemimpin macam nie ....bodoh sombong .......tak tau malu.

Anonymous said...

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin ketika mengulas titah Sultan Perak, Sultan Azlan Shah yang mahukan para pemimpin yang mewakili kumpulan parti politik berbeza mencari titik pertemuan dan kaedah kerjasama antara mereka demi kepentingan negara dan rakyat.

Sebaliknya, Nizar yang dipilih Ahli Parlimen Bukit Gantang setelah memenangi kerusi Parlimen itu pada pilihan raya kecil baru-baru ini, menolak mentah-mentah titah Sultan Azlan Shah. Nizar tetap menyatakan pendirian PAS tidak akan bekerjasama dengan UMNO walaupun ia bertujuan untuk memastikan kestabilan politik dapat diwujudkan di negeri ini.

Sebaliknya Nizar yang pernah memohon menderhaka kepada baginda sebelum ini, meminta Sultan Perak membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) sebagai langkah terbaik ke arah mencapai kestabilan politik itu.''Sultan Perak, Sultan Azlan Shah perlu mengembalikan kuasa kepada rakyat dengan membubarkan DUN bagi membolehkan pilihan raya negeri diadakan.

" Pas tidak akan bekerjasama dengan UMNO sebaliknya UMNO yang perlu bekerjasama dengan PAS untuk memastikan kestabilan politik di negeri ini," katanya yang secara tanpa segan silu 'mengajar' Sultan Perak bahawa amalan demokrasi raja berperlembagaan ialah Sultan perlu mengembalikan hak kepada rakyat untuk membuat penentuan menerusi pembubaran DUN dan pilihan raya negeri.

Ditanya mengenai teguran Sultan Perak terhadap kumpulan politik tertentu yang menghasut rakyat untuk mencetuskan huru-hara selain mencemarkan institusi diraja, katanya, PAS tidak pernah mengajak rakyat untuk mencetuskan huru-hara." Yang mencetuskan huru-hara itu adalah provokasi daripada UMNO sendiri yang menyuruh polis membuat sekatan dan sebagainya. Pakatan pembangkang tidak pernah mengajak rakyat bergaduh dan kita tidak mahu huru-hara berlaku demi kesejahteraan rakyat negeri ini," katanya.

Begitu angkuh dan sombongnya Nizar ini. Adakah beliau seorang berketurunan Melayu dan beragama Islam? Tidak mengapa jika beliau enggan bekerja sama tetapi mengapa dikaitkan UMNO dengan keganasan. Memetik pendapat peserta forum dalam sebuah portal yang mempersoalkan adakah pengikut-pengikut PAS bersikap ganas disebabkan provokasi UMNO dan tindakan polis, bukan Nizar sendiri yang menjadi batu api kepada perhimpunan pengikut-pengikut PAS pada hari Jumaat di Kuala Kangsar menjelang acara mengangkat sumpah Datuk Dr.Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar?

Polis dan UMNOkah yang membuat provokasi hingga ada pengikut PAS berbaring atas jalan raya dengan membawa bendera Palestin. Poliskah yang provokasi hingga kenderaan Raja Raja Muda dibaling batu oleh pengikut PAS dan pembangkang lain? Hakikatnya polis hanya bertindak bila keadaan sudah mula menjadi ancaman keselamatan.

Kembalikan kuasa kepada rakyat? Apa yang mahu dikembalikan?28 + 3 ADUN (ADUN penyokong Kerajaan) yang memegang kuasa dengan restu Sultan ini adakah regim diktator sampai meminta sultan bubarkan DUN dan kembalikan kuasa kepada rakyat.Adakah 28 + 3 ADUN (ADUN Penyokong Kerajaan) yang menjadi wakil rakyat ni jadi wakil rakyat secara memaksa rakyat memberi undi kepada mereka hingga mereka menang?.

Kita semua yakin 28 + 3 ADUN (ADUN penyokong Kerajaan) yang menang dalam PRU yang lalu tidak ada bezanya dengan kemenangan 28 DUN penyokong pembangkang di negeri Perak sekarang.Kalaulah Nizar tidak dungu sangat dalam politik, tentu dia tahu dalam sistem demokrasi, yang ramai wakil atau penyokonglah yang memiliki kuasa untuk menjadi pemerintah.Kalau nak kira rampas kuasa, Nizar pun boleh dikira sebagai rampas kuasa rakyat juga kerana UMNO menang 28 kerusi manakala PAS hanya 6 kerusi, DAP 18 kerusi (tinggal 17 kerana seorang telah keluar) manakala PKR 7 kerusi ( tinggal 5 kerana 2 orang telah keluar).

Parti mana yang paling ramai menang secara bersepadu? UMNO! tetapi mengapa Nizar jadi Menteri Besar. Kerana DAP, PKR dan PAS rampas kuasa rakyat dengan mengambil kesempatan dari sedikit kelemahan dalam sistem politik di Malaysia.Sekarang Pakatan Rakyat di Perak menerima nasib yang sama. Sudah terbalik. Sehingga sekarang PR masih lagi belum didaftarkan sebagai pertubuhan yang sah? Adakah "pertubuhan haram" ini boleh diterima sebagai kuasa untuk membentuk kerajaan?

Apabila terkena kepada mereka (PR) dituduhnya pula kerajaan BN di Perak kononnya merampas kuasa rakyat.Ini membuktikan Nizar sememangnya sudah menjadi manusia tidak tahu diuntung. Semasa dilantik Sultan menjadi Menteri Besar, megahnya bukan main kepalang. Tersengeh simpul macam kerang busuk sedangkan hakikatnya dengan menjadi Menteri Besar hanya seketika pun atas budi bicara kuasa Sultan.

Kalau tidak kerana kuasa Sultan, Nizar hanya menjadi 'tahi gigi' kepada pakatan parti-parti pembangkang di Perak di mana Ngeh Koo Ham dan kuncu-kuncunya akan membuli orang Melayu termasuk Nizar sendiri.Seperkara lagi, adakah PAS merasakan mereka kini benar-benar kukuh sehingga merasakan UMNO pula yang terhegeh-hegeh hendak sangat bekerjasama dengan mereka?

Tidakkah PAS menyedari kuasa mereka sehingga mampu memerintah Perak walaupun hanya seketika tetapi atas belas ehsan DAP? Adakah PAS lupa jumlah kerusi yang mereka menangi di Perak berbanding DAP?Hanya baru mempunyai enam kerusi, tetapi PAS merasakan mereka benar-benar hebat dan kuat sedangkan realitinya Nizar ketika menjadi Menteri Besar hanya sekadar menjadi orang suruhan DAP semata-mata, disuruh Ngeh dan Ngar Kor Ming menyalak, maka mereka akan menyalak sepuas-puasnya.

Malah lebih haru, puak-puak PAS ini sanggup buat-buat bodoh dan bertakbir pula apabila Ngar mempermainkan ayat suci al-Quran sedangkan mufti bersuara meminta orang kafir tidak berbuat demikian.Lainlah kalau Ngar mahu memeluk Islam dan mempelajari ayat suci al-Quran, ini tidak, sebaliknya hanya mempermainkan ayat al-Quran ketika berceramah sambil bergelak ketawa.

Tetapi itulah hakikatnya, PAS bukan sahaja anggup bekerjasama dan tidur sebantal dengan pihak-pihak yang mempermainkan Islam, namun dalam masa yang sama, menolak pelawaan saudara seagama untuk bersama-sama mencari titip permulaan ke arah kepentingan negara dan rakyat.Sampai bilakah PAS mahu sedar tetapi terus berada dalam kepompong jumud dengan bersikap begini? Wallahuallam.

Anonymous said...

kami sokong nizar....

Anonymous said...

OIIIIIIIIIIII....SUMEEEE....DIAMMMMMM....BIARRRR ...JANGAN KACAU BN DAN SEKUTUNYA .....BN TENGAH MENGGALI KUBURNYA SENDIRI....YAG DAHSYATNYA KUBURNYA KALI INI DI GALI BEGITU DALAMMMM....TUNGGUUUUUU....

Anonymous said...

BN... zionis,iblis,setan...
BN... perosak demokrasi...
BN... Buta perlembagaan...
BN... Pengotor....
KAMI benci BN...
KAMI BENCI BN...
KAMI BENCI BN...
KAMI BENCI BN...

Anonymous said...

aku pun nk tmbh
HARAM JADAH BN
ZALIM GILA BABI NEGARA (BN)
ABisla ngr perak aku ni
kurang ajor
mak bpk diorg xajor beradab

dude said...

betoiii...biarkn mereka...ramai2 tgk awani bebe..501...menarikkk

dude said...

kepada anon2 yang sokong sangat dekat UMNO dan Babi Negara (BN)tahniahlah...korang memang telah memadamkan erti demokrasi..erti perlembagaan...korang telah memadamkan kelebihan Bumiputera...korang telah memadamkan syiar Agama Islam kita...well done...

Anonymous said...

UMNO apa?ni si mamak sekor jadi menteri besar..ape citer?bubar UMNO buat satu parti lain...baru satu malaysia...machai pun jadi Melayu apa cerita?Bila?Dah lama dah....

Anonymous said...

APANAMA????
BN.....

Anonymous said...

hidup ketuanan mamak

Anonymous said...

Parti apa tuu???

Be End!!!

ye ke??

Ye laa...

Patot Mcm Setan...

=]

Anonymous said...

umno dah mcm org bodo xdehala tuju

Anonymous said...

umno parti iblis semalaysia!!!
mampus umno kali nih!!!
syabas buat penyokong2 pro umno yg dah gadai agama dan budaya!!
jom pakat tempah batu nisan utk umno.depa dh gali kubur sdr dan hny tgu batu nisan j elagi!!!jalnnnnnnnnnn terus
bodo pny mamak botak versi hitam!!satu malaya gelap dah gara2 zambry pundek!!!!

Anonymous said...

nauzubillah... macam ni penghayatan dan penulisan orang-rang pas? kesian, katanya profesional,tetapi.......

Shah said...

TO ANON 12.03...

KALO KO RASE PENGHAYATAN DAN PENULISAN UBN LG BAGUS,BERAMBUS KO DARI SINI..PI JADI PENCACAI BPN..PI MANGKUK...PI...

Anonymous said...

saje mencelah sikit... aku tengok makin menjadi2 komen korang dalam ni.. yang mencarut suma bagai.. sikit je aku nak korang sedar.. aku tak nafikan masing2 korang ada pendapat yang betul... baik BN maupun PR@PAS. masing2 ada silap dan kelemahan.. aku bercakap sebagai orang yang involve dlm kemelut di Perak ni.. cuma, korang beriye2 maki each other ni, korang sedar tak, diorang kat dalam tu ye-ye je bertekak, bergaduh suma.. tapi lepas tu boleh lepak berborak jugak.. duduk makan semeja, etc... ni suma politik la bro.. yang masaknye.. haa.. ni kita yang kat luar ni.. sampai kena tangkap la, kena gas pemedih mata la.. kutuk mak bapak la.. berdarah sana sini la.. pikir la. politik tetap politik.. masing2 ada kepentingan diorang..kita cuma perlu pikir dan nilaikan balik hala tuju dan masa depan baik bangsa, agama dan negara. soal sapa baguss, sapa Islam, sapa sundal tu suma pi mampus la.. bukan diorang dulik sgt pun..mmg takde mana2 yang perfect, bagus sgt ponn.. tapi kita kena pilih mana yang boleh pastikan elemen agama, bangsa dan negara tadi at least selamat untuk kita dan ank cucu nanti.. mungkin skrg kita rasa best sebab parti kita bagi kita itu ini, tapi anak cucu nanti??? gitu la lebih kurang..

malaysian said...

bila bercakap cubalah guna bahasa yang elok. kenapa penyokong2 pkr suka guna bahasa yang tak elok? tak professional. sebelum melenting tak tentu pasal, cubalah semua cuba memahami kontrak sosial yang sudah dipersetujui oleh semua kaum semasa malaya ingin ditubuhkan di mana bangsa cina dan india bersetuju untuk mengekalkan hak keistimewaan orang melayu di tanah melayu pada ketika itu dan sebagai balasan mereka semua diberikan taraf warganegara yang cukup pecious. mereka boleh mengundi, dapat mengamalakan adat budaya mereka dengan aman dan damai. tidakkah kamu rasa sebelum anwar ibrahim keluar dari penjara beberapa tahun yang lepas tidak wujud riot sebegini rupa. Bukankah dsai sebelum ditahan adalah juga orang umno? maknanya dia juga faham dan setuju dengan kontrak sosial ini. kenapa baru sekarang wujud perasaaan tak puas hati? adakah kerana agenda peribadi? tolong fikir dahulu sebelum mengeluarkan kata2 nista dan jadi seperti kacang lupakan kulit.

Anonymous said...

B N - BABI NASIONAL.
sama dengan selesema Babi.
Perak UMNO dah rosak .